پوسترهای میثاق طلبگی.pdf
36.23M
توصیه های رهبری به طلاب
🔹علم بدون اخلاق، و اخلاق بدون عرفان، ابتر است! (آیت الله جوادی آملی)
حوزه علمیه امامجعفرصادق علیه السلام زاهدان
▪️استاد محمدرضا حکیمی ♦️«الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ
💢بازخوانی نامه اعتراضی محمدرضا حکیمی در سال ۱۳۸۸
✔️مفهوم انسان و انسانیت، اولی در کوچهها سرگردان است و دومی در کتابها
🔻آبان سال ۱۳۸۸ خورشیدی جشنواره بین المللی فارابی (علوم انسانی) علامه محمدرضا حکیمی در کنار برخی اساتید دیگر برای خدمت 50 ساله به علوم انسانی مورد تجلیل قرار گرفت، حکیمی از دریافت جایزه خودداری و در یادداشتی تلویحا از ضعف عدالت در حیات اقتصادی و کمبود حیثیت و کرامت و آزادی اجتماعی و سیاسی مردم در کشور انتقاد کرد. بازخوانی نامه کوتاه ولی پر معنای این دانشمند متأله و عدالتخواه نستوه، در این روز که دار فانی را وداع گفته، بار دیگر دغدغههای او را پیش روی انسان میآورد.
📝 باسمه الحکیم
اطلاع یافتم که به عنوان یکی از برگزیدگان جشنواره فارابی انتخاب شدهام. ضمن سپاسگزاری از اظهار لطف داوران، به استحضار میرساند که اینجانب در جشنوارهها حضور نمییابد. در جشنواره اخیر نیز حضور نیافته و جایزهای دریافت نکرده است.
همانگونه که پیشتر هم یادآور شدهام، بار دیگر تاکید میکنم که تا هنگامی که در جامعه ما فقر و محرومیت مرئی ونامرئی بیداد میکند، برگزاری چنین جشنوارههایی، از نظر اینجانب در اولویت نیست.
در این جشنواره از فاضلان و استادانی، به نام خدمت 50 ساله به علوم انسانی تجلیل شده است. پرسش این است آیا این علوم برای ثبت در کتابها و در دنیای ذهنیت است یا برای خدمت به انسان و حفظ حقوق انسان و پاسداری از کرامت انسان است در واقعیت خارجی و عینیت؟ نصاب مقام انسان در معیشت و زندگی به منظور رشد متعالی، رسیدن به اقامه «قسط قرآنی» در حیات اقتصادی است (لیقوم الناس بالقسط) و برخوردار بودن انسانها از حیثیت و کرامت و آزادی در حیات اجتماعی و سیاسی (ولقد کر منا بنی آدم).
آری، باید بکوشیم تا جامعه ما چنان نباشد که دربارهاش بتوان گفت: «از دو مفهوم انسان و انسانیت، اولی در کوچهها سرگردان است و دومی در کتابها»!
📗بخشی از کتاب عاشورا مظلومیتی مظاعف
✍محمدرضا حکیمی
باری، قرآن که روز وفات پیامبر صلی الله علیه وآله، با حذف امام علی بن ابی طالب علیه السلام کنار گذاشته شد، و عمل به قسط قرآن که نسخ گردید، دوباره در روز عاشورا زنده گشت و به میدان آمد. قرآن کریم، شعار انبیای الهی را دو چیز دانسته است:
۱. «أَنِ اعْبُدُواْ اللَّهَ؛ خداوند را عبادت کنید.» (توحید)
۲. «وَأَوْفُواْ الْکَیْلَ وَالْمِیزَانَ؛ عدالت معیشی را زنده سازید.» (عدل)
این است که همیشه بازارها با قرآن و عملی شدن احکام قرآن مشکل دارند، از بازار سفیانی مکه بگیرید تا بازار عباسی بغداد، و بازار نیشابور در زمان ناصرخسرو، و بازار ری در زمان سلجوقیان و….
و این است که دین خدا در دو چیز خلاصه می شود:
۱. توحید؛ ۲. عدل. و این است که ائمّه طاهرین علیهم السلام همواره بر دو چیز تأکید کرده اند: توحید (تصحیح رابطه انسان با خدا)، عدل (تصحیح رابطه انسان با انسان و دیگر موجودات).
... این است حق و مذهب حق، یعنی مذهبی که از همه ابعاد سعادت انسان را تأمین می کند، تا همیشه. و صراط المستقیم ثقلین (که پیامبر صلی الله علیه وآله سفارش منحصر کرده است) همین است.
اکنون می نگرید که عاشورا پرچم بزرگی است در دست بشر، (پرچمی که نور خورشید و خون انسان از آن می بارد)، برای آزادیخواهی و عدالت طلبی، لیکن نکته تاریخساز و مهمی که در عاشورا نهفته است و همواره فراموش شده و مغفول است، این است که این حقیقت تاریخی، یک حقیقت مرکب است از دو امر مهم: قیام؛ پیام.
قیام عاشورا، بجز اینکه جباران و فاجران بنی امیه را رسوا کرد (و نشان داد که خلافت رسول اللَّه که آنان ادعا می کنند، جز سلطنت عربی و نژادی چیز دیگری نیست)، و سرانجام سلطنت جبار و فاسد اموی را ساقط نمود، در طول تاریخ قیام های دیگری را نیز پدید آورد، مانند قیام زید، و قیام یحیی بن زید، و قیام حسین بن علی (شهید فخ)، و قیام سادات موسوی از فرزندان امام موسی بن جعفر علیه السلام…
اما شیعه بیشتر به آن، بُعد عاطفی داد تا بُعد حماسی، و هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ (حماسی ترین شعار تاریخ) را، در اوقات بسیاری به دست فراموشی سپرد، و با این همه بعد «قیام عاشورا» به سرنوشت بعد «پیام عاشورا» دچار نگشت، چون بعد پیام عاشورا یعنی عدالت به کلی فراموش گشت.
واقعه عاشورا، در حادّترین شرایط خود، ۲۴ ساعت را اشغال کرد: از عصر تاسوعا که عمر سعد فرمان هجوم به خیمه های خاندان پیامبر صلی الله علیه وآله را صادر کرد، تا عصر عاشورا که سر پسر پیامبر صلی الله علیه وآله بر سر نیزه رفت. و در این یک شبانه روز، امام حسین علیه السلام – وارث آدم علیه السلام تا خاتم صلی الله علیه وآله – دو مسئله اصلی رسالت انبیایی یعنی نماز و عدالت را به گوش همه تاریخ و همه جهان و جهانیان رسانید.
#محرم_خوانی
🔸مرا مغنی اللبیبی بود روزی / فقاهت را امیدی بود روزی
🔸چرا موج فتن در ما اثر کرد / مطولهای ما را مختصر کرد
🔸معالم نردبان آسمان بود / چراغ راه استنباطیان بود
🔸چرا برداشتند این نردبان را / چرا بستند راه آسمان را
🔸کتاب علم را تلخیص کردند / به ما بیچارگان تدریس کردند
🔸صرف میر و امثله یادش بخیر / صیغه های مشکله یادش بخیر
🔸حجره تاریک و تنگی داشتیم / سفره بی آب و رنگی داشتیم
🔸بحث، ما را عاشق خود کرده بود / لمعه ما را لایق خود کرده بود
🔸نفرت از هر خودستایی داشتیم /خلق و خوی روستایی داشتیم
🔸راه و رسم بندگی یادش بخیر/ روزگار سادگی یادش بخیر
🔸کجا رفت آیین صوم و سکوت / ابو حمزه خواندن هنگام قنوت
🔸کجایند مردان کشف و شهود / سرایر نشینان یوم الخلود
🔸کجایند مردان شب زنده دار/خدایان اخلاص و علم و وقار
🔸ما به بزم علم نامحرم شدیم / زهر نوشیدیم و بی مرهم شدیم
🔸بس که بر خوان شکم بنشسته ایم/شاهراه علم بر خود بسته ایم
🔸ما که سنگ علم بر سر می زنیم / در سراب "نمره" پر پر می زنیم
🔸به نام امتحان معتاد گشتیم / سراغ علم در خرداد گشتیم
🔸درد مرشد داشتن کمرنگ شد / قلب برخی بهر منصب تنگ شد
🔸گر ز ارزشهای خود غفلت کنیم / خویش را بی ارج و بی قیمت کنیم
🔸ما کجا آسایش و آسودگی/ ما کجا دنیا و این آلودگی
🔸هر که از جا برنخیزد مرد نیست / هر که از میدان گریزد مرد نیست
🔸خدایا دارم از شورا گلایه / شده این حوزه ها عین اداره
🔸چرا پنجشنبه ها تعطیل هستیم؟ / چنین شد راه بر تحصیل بستیم
🔸به حوزه این همه تعطیل ننگ است / الاغ درس و تحصیلات لنگ است
🔸اگر چه سالها در حوزه هستیم /هنوز اندر خم یه کوچه هستیم
🔸ز بهر نمره ما تحصیل کردیم / تجمل را به خود تحمیل کردیم
🔸خداوندا چه علم این چه علم است؟ / که بهر نمره و پاس دو ترم است
🔸ما به خورد و خواب عادت کرده ایم / تکیه بر آرنج راحت کرده ایم
🔸غم برای نوع عنوان می خوریم/ غصه آب و غم نان می خوریم
🔸گفت عالم در کجا گردد هلاک / گفتمش در لقمه های شبهه ناک
🔸شبهه خوارانند بی سوز و گداز / بی نصیب از لذت راز و نیاز
🔸می کنم در عالم آن روز سیر / یاد آن طلاب باهمت بخیر
🔸عادت هر روزشان ایثار بود / قلبشان از نور حق سرشار بود
🔸از چه رو ما خود فریبی می کنیم / با هم احساس غریبی می کنیم
🔸شیوه همسایگی در پیش بود/ حرفهاشان واقعا بی نیش بود
🔸ما چرا این راه را گم کرده ایم / اکثرا در نمره دربست برده ایم
🔸نمره ها ما را اسیر خویش کرد / خلق را یکباره بی تشویش کرد
🔸طفل تحقیق و تعلم خار شد / بحث کردن از عقاید عار شد
🔸از حضور عالمان دین جدا / شد لباس پاک روحانی دو تا
🔸ساعتی از روز را روحانی اند / ساعتی دیگر کت و شلواریند
🔸خلق را در اشتباه انداختند / عزت خود را به چاه انداختند
🔸شده اصل ملاک درس ما بیست / ز درس شیخ طوسی ها خبر نیست
🔸ز مرشدهای رهرو کم خبر هست / که دستورات بعضی کم اثر است
🔸خداوندا چه درد است این چه درد است / که فولاد دلم را آب کرده است
🔸مرا ای دوست، درد طـَلْبگی کشت / چه درد است این، مرا شرمندگی کشت
🔸شان ما بالاتر از این حرفهاست / عزت یک حوزه فوق جمله هاست
🔸ما که باید صاف و مولایی شویم / ننگمان باشد که دنیایی شویم
منبع: نشریه حجره، شماره13و14، مهر و آبان1383
14.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 آیا وظیفه حوزویون فقط اصلاح مدّ ولاالضآلین روستایی هاست؟!!
💢 مسئولین دانشگاهی در شیلی (با ۴۰هزار دانشجو) به ما گفتند: ما حاضریم این دانشگاه را در اختیار شما قرار دهیم که ما را از فرهنگ فاسد آمریکایی نجات دهید!
ما حتی یک نفر هم نداشتیم که به آنجا بفرستیم! ...
💢 حالا آنها را مسلمان نکردیم هیچ؛ به احتمال قوی نسل آینده ما در معرض فسادهای عقیدتی و اخلاقی فراوانی هستند که طلیعهاش که ظاهر شده خیلی خطرناک است ...
_ علامه #مصباح_یزدی (رَحِمَهالله) ۹۸/۱۱/۱۴
⚫️ چند گزارش مهم در منابع متقدم وجود دارد مبنی بر اینکه خولی زنازاده لعنه الله، سر مطهر امام حسین علیه السلام را به طمع جایزه به کوفه آورد تا تحویل ابن زیاد لعنهماالله بدهد، اما شب رسید و قصر آن ملعون بسته بود. سر مطهر را بخانه آورد و زیر ظرفی که در آن لباس میشستند نهاد ‼️ (فَوَضَعَهُ تَحتَ إجّانَةٍ فی مَنزِلِهِ) سپس با برخورد تندِ همسرش مواجه شد و به او گفت: ای ملعون، همه از سفر سوغات و طلا و جواهر میآورند، تو رأس پسر پیامبر را به اینجا آوردی؟ من دیگر اینجا نمیمانم. سپس به حياط منزل رفت و دید نوری از موضع رأس شریف مثل عمود به آسمان میرود و پرندگانی سفید گِرد آن میگردند.
📚 تاریخ طبری، ج ۵ ص ۴۵۵ _ الکامل فی التاریخ، ج ۲ ص ۵۷۴ _ مقتل الحسین علیه السلام للخوارزمی، ج ۲ ص ۱۰۱ _ البدایة والنهاية، ج ۸ ص ۱۸۹ _ أنساب الأشراف، ج ٢ ص ٤١١
👇تقویم نجومی اسلامی
✴️ سه شنبه 👈 2 شهریور / سنبله 1400
👈 15 محرم 1443👈 24 اوت2021
🕌 مناسبت های دینی و اسلامی:
🐪 فرستادن سرهای مطهر شهداء همراه اهل بیت علیهم السلام به سوی شام .
🐪حرکت معاویه با 83 هزار نیرو به طرف صفین برای جنگ با علی علیه السلام .
🌹ولادت سید بن طاووس (۵۸۶ ه.ق).
⚫️ وفات حضرت آدم علیه السلام.
❇️ روز بسیار شایسته و مبارکی است و برای امور زیر خوب است :
✅ داد و ستد و تجارت .
✅ نویسندگی و نگارش .
✅ صید و شکار و دام گذاری .
✅ ملاقات با رؤسا و بزرگان و علماء نیک است
مقاله_نور_علی_نور_roq9 (1).pdf
8.54M
مسابقه عظیم قرآنی «نور علی نور» #تمدید_شد
💎 با ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل:
🎁 ۱۰ کارت هدیه یک میلیون تومانی
🎁 ۲۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی
📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۱۲ شهریور ماه
#فرایندی_کاملا_رایگان
✅ ثبتنام در مسابقه، از طریق لینک زیر👇
🆔 zil.ink/noor_test
امروز تولد حاج حسین خرازی همون استاد اخلاقی بود که تو تاریکی شب پای رزمنده هاشو میبوسید و اونقدر متواضع بود که بین نیروهاش گم میشد! شادی روحشون صلوات ختم بفرمایید.
🦋🌱|کلامشهید|👇
✍ #شهیدخرازی
چه زیبا گفت این شیر مرد:
یادمون باشه!
که هرچی برای خدا
کوچیکے و افتادگے کنیم
خدا در نظر دیگران بزرگمون میکنه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #درس_اخلاق🔻
💠 حضرت آیت الله بهجت[رضوان الله تعالی علیه]
🌱 محال است عبودیت و ترک معصیت باشد ولی انسان بیچاره باشد.
#عبودیت
#بهجت
#گناه
#روزی
#استغفار
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🍃اللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ الْفَرَج
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#معاونت_تهذیب_مدرسه_علمیه_امام_صادق_علیهالسلام_زاهدان
https://eitaa.com/pothowzehzahedan
✍نحوه آدرسدهی به مقالات یا صفحههای اینترنتی
وقتی در متن تحقیق خود، از یک سایت مطلبی دریافت، و آن را نقل می کنید، باید اینگونه آدرس دهید:
اگر نام نویسنده مطلب ذکر نشده بود، باید اینگونه آدرس داد:
در متن مقاله به این صورت: (همشهری آنلاین، ۱۳۸۹)
و در فهرست منابع، بدین شکل: همشهری آنلاین، «آشنایی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان»، ۱۹/۵/۱۳۸۹،
(تاریخ دسترسی: ۲/۸/۹۶)
http://www.hamshahrionline.ir
اگر نام نویسنده مطلب ذکر شده بود، باید اینگونه آدرس داد:
در متن مقاله بدین صورت: (رموی، ۱۳۹۴)
و در فهرست منابع، به این شکل: رموی، غلامعلی، «سیر تحول قیمتگذاری کالا و خدمات»، کیهان، ۱۶/۸/۹۴
(تاریخ دسترسی: ۱۶/۸/۹۶)
www.ettelaat.com
📚محمدصادق فاضل
#آدرس_دهی
4_5850323426606058212.mp3
11.51M
🔹بررسی قیام امام حسین(ع) براساس نظریه انسان 250ساله مقام معظم رهبری
🔈استاد محمدمحسن طبسی 2-6-1400
💠 حدیث روز 💠
🌹 پذیرفتن عذر مردم🌹
🌻 امام على (علیهالسلام):
🍀 شرُّ الناسِ مَن لا يَقبَلُ العُذرَ و لا يُقِيلُ الذَّنبَ.
🍀 بدترين مردم كسى است كه عذر نپذيرد ، و از خطا نگذرد.
📚 ميزان الحكمه، ج5، ص498.
┄┅─✵🍃🌺🌺🍃✵─┅┄
🍀 اقبَل أعذارَ النّاسِ تَستَمتِع بِإِخائِهِم ، وَالقَهُم بِالبِشرِ تُمِت أضغانَهُم .
🍀 عذرخواهىهاى مردم را بپذير تا از برادريشان بهرهمند گردى و با روى گشاده، ديدارشان كن تا كينههاشان را ريشهكن سازى.
📚غررالحكم، ج٢، ص٢١٥، ح٢٤٢٠.
حوزه علمیه امامجعفرصادق علیه السلام زاهدان
🔰 نعمتهای زیاد مهم نیست بلکه... از نعمتهایی که داریم از جمله عقل و استعداد و فرصت مطالعه و تحقیق و
#نخبه
#نخبگان
#پرسشگری
💠 نخبگان در تفکر اسلامی
⬅️ آیت الله فاضل لنکرانی
⭕️ طلبه نخبه کسیت؟
⭕️ نخبهگرایی در حوزه به چه معناست؟
⬅️طلبه نخبه به کسی میگویند که حس پرسشگری دارد و همواره تلاش میکند به دنبال سوالات و جوابهای مختلفی در حوزه دینی و غیردینی مراجعه کند و به او برسد.
🔹 طلبه نخبه باید بتواند علت هر چیزی که به او مربوط است را درک کند. تا از این طریق بتواند آن را به دیگران یا هدفهای مورد نظر منتشر کند، او میتواند به فلسفه علوم مختلف دینی و غیر دینی آگاهی داشته باشد تا از این طریق بتواند دین اسلام را قبول کرده و بهتر به دیگران آن را تعلیم دهد.
🔶آیه الله فاضل لنکرانی در مورد طلبه نخبه میگوید:
♦️ «حس پرسشگری در او خاموش نشود.» این حس او باعث میشود که دین و کرامات انسانی را به راحتی متوجه شود و بتواند جلو برود و پیشرفت کند.
⚪️ آیت الله فاضل در یکی از سخنان خود در مورد تعریف طلبه نخبه میگوید:
♦️ «طلبه نخبه یعنی پرسشگر؛ کسی که پرسشگری در او نیست، نخبگی ندارد انسان وقتی سوال میکند، چند تا اثر دارد؛ در اثر سوال اولاً اینکه آن چیزی که تا به حال مطرح شده به طور کامل تسلط پیدا میکند به عنوان مثال در علم اصول انسان وقتی در یک جایی سوال میکند، تفاوت میان تعارض و تزاحم در کلمات مرحوم نائینی آمده که تعارض باید بین دو متضادی باشد که تضادشان اتفاقی است؛ اگر تضاد دائمی شد تعارض است اگر انسان سوالهایی را مطرح نکند حتی نمیتواند مسلط بر همین نظریه نائینی شود.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ماترکتک یاحسین عليهالسلام
🔻مدیر سایت ویکی فقه در گفتگو با خبرگزاری حوزه تشریح کرد:
🔳 هر آنچه باید در خصوص ویکی فقه و مدرسه فقاهت بدانیم
🌐 پوشش آنلاین ۱۱۰ درس حوزوی
حجت الاسلام محمد ظریفی:
▫️سایت مدرسه فقاهت (eshia.ir)
▫️کتابخانههای مدرسه فقاهت (lib.eshia.ir)
▫️ویکی فقه (wikifeqh.ir)
▫️ویکی پرسش (wikiporsesh.ir)
متعلق به موسسه دانشبنیان صدای بهار است که با هدف راهاندازی و دیجیتال کردن تولیدات علمی حوزه علمیه راهاندازی شد.
🔹در حال حاضر دروس ۱۱۰ استاد که شامل ۲۸۸ درس است در سایت #مدرسه_فقاهت بارگذاری شده است؛ همچنین ۵۹۰۳۲ تقریر و بیش از ۹۹ هزار فایل صوتی از سال ۸۵ بارگذاری شده است و الان درسهای مختلفی از کشورهای مختلف در این سایت بارگذاری و پخش زنده میشود.
🔹#کتابخانه اصلی مدرسه فقاهت شامل کتب شیعه و براداران اهلسنت است. در این کتابخانه ۶هزار عنوان کتاب در ۱۴۵۵۶جلد وجود دارد.
🔹بسیاری از اخباری که از لابلای دروس مراجع در روزهای درسی تیتر یک اخبار کشور می شود توسط خبرنگارانی تولید می شود که از اپلیکیشن مدرسه فقاهت استفاده می کنند.
🔹#تقریرهای مدرسه فقاهت، عمدتا تطبیقی است که پیاده سازی، رنگ بندی و مستندسازی شده است. طلاب میتوانند به هر میزان تقریر را که خواستند وتوانستند در کنار این تقریر نشر دهند. یک تقریر می تواند تقریرهای بینهایت داشته باشد.
🔹 مدرسه فقاهت همه درسها را به صورت #رایگان در اختیار محققین قرار می دهد؛ هم اساتیدی که دروس شان در این سایت بارگذاری می شود و هم کسانی که از این دروس استفاده می کنند.
🔹سایت #ویکی_فقه یک دانشنامه در حوزه علوم اسلامی است که در این سایت علوم اسلامی و علوم مرتبط با علوم اسلامی پوشش داده میشود. امروز بالغ بر ۵۲ هزار مقاله در حوزه علوم اسلامی در این سایت بارگذاری شده است.
🔹 #ویکی_پرسش که در قالب پرسش و پاسخ فعالیت می کند ۱۰ هزار پرسش و پاسخ را در موضوعات مختلف در دل خود جای داده است.
مشروح گفتگو:👇
http://hawzahnews.com/news/865943
💠#راهنمای#نرم_افزار
راهنمای نسخه اندرویدی «فیش نگار کتابخانه مدرسه فقاهت»
این برنامه به منظور تسهیل فرآیند تحقیق در کتابخانه مدرسه فقاهت و کتابخانه اهل سنت ایجاد شده است و به کاربران این امکان را میدهد تا مطالب مدنظر خود را هنگام جستجو علامتگذاری، یادداشت برداری و ذخیره کنند و بعدا بدون نیاز به دسترسی به اینترنت به این مطالب مراجعه کنند.
آدرس 👈 http://www.eshia.ir/help/libandroid/
🔰همایش ملی شهید دکتر فخری زاده و بنیاد اندیشی در توسعه دانش و فناوری
◽️محورهای همایش
▫️ضرورت و فلسفه ی فناوری هسته ای
▫️مطالعات بنیادی علوم و فناورهای دفاعی
▫️فناوری هسته ای و نجوم و اختر فیزیک
▫️متافیزیک فضازمان و آغاز و انجام کیهان
▫️فلسفه ی فیزیک کوانتوم
▫️فیزیک و فلسفه اسلامی
▫️فلسفه ی فناوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی
▫️علم، فناوری و خلقت (طبیعت)
▫️علم، فناوری و قرآن
▫️علم، فناوری و فقه
🗓مهلت ارسال مقالات: ۳۰ مهر ۱۴۰۰
🕰زمان برگزاری: پنجشنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰
#همایش
استخراج اصول تربیتی از مقاتل عاشورا.pdf
1.14M
📜معنا شناسی تربیت اسلامی مبتنی بر متن مقاتل در واقعه عاشورا
📚نشریه علمی پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
#مقاله
#تربیت_اسلامی
#مقاتل_عاشورا