eitaa logo
صعود 🇮🇷
527 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
6.9هزار ویدیو
80 فایل
سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران بیان برخی اخبار مهم و تحلیل و تبیین مسائل روز https://eitaa.com/joinchat/3138060557C9c8e873d02 *اللّهُمَّ اجْعَلْ زَعیمَنا في دِرعِکَ الْحَصینَةِ الَّتي تَجعَلُ فیها مَن تُریدُ* @saberiansari
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴تصاویر مرتبط با تبیین‌هایی در باب فرمایشات رهبر معظم انقلاب حفظه الله در بیانیه اخیر ایشان پاسخها در :
صعود 🇮🇷
سلام و عرض ادب اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین.... در ادامه مباحثی که در باب علی الاصول خدمت شریفتان ارسال شد، چند نکته و احتمال قوی و منطقی را با هم مرور می کنیم: 🔴نکته اول: بنابر اصول فقهی و تصویری که از رسانه امام شهید خدمت شریفتان در بالا ارسال شد، اختیار جنگ و صلح و آتش بس و کیفیت سطوح مختلف نبرد یک حکم فقهی و بر مبنای اصول و تشخیص آن با ولی امر مسلمین حفظه الله است. 🔴نکته دوم : در برگی از دروس فقهی امام شهید می خوانیم اصل در امور فقهی بر نبرد نظامی با دشمنان است مگر در زمانهایی که ولی فقیه تشخیص دهد برهه هایی برای سکوت نسبی صحنه نبرد حاصل شده است 🔴نکته سوم : امام شهید علیه الرحمه و نیز امام حاضر حفظه الله در متون خود، سخنان بسیاری در باب لزوم استیفای حقوق مسلم خود، چه در باب غرامت، چه در باب اقدامات حقوقی و مکاتبات و دیپلماتیک در روند منطقی دفاع از کشور ارائه دادند که گرفتن حقوق حقه و غرامات و...جز به پشتوانه قدرت نظامی و به استیصال رساندن دشمن و نشاندن وی سر میز مذاکرات حاصل نمی شود. 🔴نکته چهارم: آیا گرفتن حقوق حقه باید حتما در سکوت صحنه نبرد و توقف جنگ باشد؟ تصمیم گیری در مورد این موارد طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی از وظایف رهبری معظم است اما در باب تفهیم بیشتر؛ در متنی از فرمایشات رهبری معظم آمده که ما طالب جنگ نبوده و نیستیم ولی به هیچ‌وجه از حقوق حقّه خود دست نمی‌کشیم. ۲۰/فروردین/۱۴۰۵ و در یکی از حقوق مسلم حضرت آقا حفظه الله در بند اول متن زیر https://eitaa.com/rahbar_enghelab_ir/696 اتمام جنگ در تمام جبهه ها بویژه لبنان و رفع محاصره دریایی است که به تبع آن ، ما نیز باید شلیک موشک را متوقف کنیم تا بلکه از فرصت بدست آمده،برای عقب راندن دشمن بویژه در لبنان استفاده کنیم این موضوع برای ما و حزب الله و تقویت تسلیحاتی و جان گرفتن بیشتر این عزیزان لازم است حتی اگر برای چند روز هم باشد. 🔴نکته پنجم: حضرت آقا حفظه الله در پیام های قبلی خود ،التماس دعا به حضرت امام زمان ارواحنا فداه برای پیروزی در هر دو جبهه دیپلماسی و نظامی را داشتند که نشان می دهد مذاکرات اخیر کاملا تحت اذن و اشراف و صلاحدید ایشان صورت گرفته از مذاکرات اولیه تا اینجا ما را به این زمان یعنی مرحله تفاهم نامه رسانده است: https://eitaa.com/rahbar_enghelab_ir/682 که حاکی از رضایت و تایید روند کلی از سوی ایشان دارد 🔴نکته ششم: نامه حضرت آقا حفظه الله با هر نگرش و فرضیه ای نباید و نمی تواند نافی بحث وحدت و سخنان قبلی ایشان باشد، و بزرگداشت سربازان پای کار انقلاب ، در همه جبهه ها، منش حضرات رهبری معظم بوده است 🔴نکته هفتم: منطقی است، که برای باز شدن جمله مبهم علی الاصول، به نظر سربازان تحت نظر حضرت آقا مانند معاونت محترم سیاسی سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه توجه کنیم، آنجا که هردو یک کلام را تصریح فرمودند که مقصود رهبر معظم انقلاب از به کاربردن کلمه علی الاصول مخالفت با روند مذاکرات و تفاهم نامه نیست بلکه اشاره به مبنایی بودن قضیه و بنای همیشگی ما بر ادامه نبرد نظامی با استکبار دارد؛ به نوعی به احتمال قوی و با توجه به شواهد نظیر نحوه سخنان امام راحل در قضیه جام زهر و بعد تبیین سربازان ایشان من جمله امام شهید از این باب که در آن مقطع امام راحل اقدام بسیار عاقلانه و هوشمندانه ای را انجام دادند و شرایط کشور ایجاب می کرد ، آتش بس را بپذیریم، فی الحال نیز فرمانده معظم کل قوا حفظه الله که بایستی همواره در حالت اقتدار فوق العاده در مقابل دشمنان سخن بگویند رویه اصولی و مبنایی را در امر نبرد و کوتاه نیامدن ما به دشمن ابراز می دارند و بعد ضمن آن ایفای مسئولیت در نبرد دیپلماسی را از دبیر شورای عالی امنیت ملی متعهد شده و دست ایشان را پر کرده و محکم اشاره می کنند که هیأت دیپلماسی ما به یک ملت و رهبرش برای استیفای حقوق مسلم خود ، تعهد داده و هرگز در برابر خواسته های آمریکا کوتاه نخواهد آمد و البته این سخن رهبر در این بند اشاره به وحدت بی نظیر ملت و پشتیبانی مثال زدنی ملت و رهبر از سربازان عرصه دیپلماسی هم دارد... ادامه در پیام بعد 👇👇👇 https://eitaa.com/progress2/35422
صعود 🇮🇷
سلام و عرض ادب اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین.... در ادامه مباحثی که در باب علی الاصول خدمت شریف
https://eitaa.com/progress2/35420 https://eitaa.com/progress2/35421 🔴نکته هشتم: برخی از بزرگواران از اصرار و ... توسط دکتر پزشکیان سخن می گویند که چنین مطلبی روا و منطقی و مستدل نیست خصوصا اینکه صفات شجاع و صادق را حضرات رهبری با ایشان بارها نسبت دادند و دیگر اینکه سخنان دیگر سربازان پای کار رهبر ، نظیر فرماندهان محترم هوافضای سپاه، سپاه ، ارتش و معاونت های سیاسی و نیز فرمانده سپاه قدس، دبیر کل حزب الله لبنان ، حجت‌الاسلام والمسلمین اژه ای ،دکتر قالیباف و بیانیه های سپاه بر پشتیبانی از دولت در این هفته ها را که مروری بیندازیم این بزرگواران که صداقت خود را همواره ثابت کرده اند بارها خبر از یکپارچگی و همنظری میدان و دیپلماسی دادند و ما را بر حمایت از رزمندگان عرصه دیپلماسی فراخواندند و دکتر پزشکیان را نیز سرباز پای کار جبهه مقاومت معرفی کردند. 🔴نکته نهم: احتمال قوی بنده این است که دکتر قالیباف و دکتر پزشکیان و دکتر عراقچی، و فرماندهان سپاه و ارتش، در این میان مثل همیشه سربازی رهبری معظم حفظه الله را انجام دادند با توجه به اوصافی که رهبر معظم انقلاب حفظه الله برای آنها صریحا برشمردند: دلسوز، دارای حسن نظر و پرتلاش؛ تا هم برای احقاق حقوق کشور در جنگ دیپلماسی تلاش کنند و هم طبق همان تمثیل ذهن جام زهر البته در ابعاد مهمتر برای مردم مطالبی را مطرح کنند(البته قطعا سطح اقتدار کشورمان در این برهه زمانی بسیار بالا و حقیقتا قابل قیاس با سال ۶۷ نیست)، و عنایت کنیم که طبعا آمریکا همیشه به دنبال تقویت قوای نظامی خود هست و دست از جنگ با ما برنخواهند داشت و کسی هم نگفته این مقطع ،یعنی دیگر جنگ وجود نخواهد داشت این برهه خیر یک توافق احتمالی محدود برای توقف جنگ و رسیدن به حقوق مسلم ایران در این مرحله است، و اگر نقض عهد شد اهرم های فشار ما نظیر بستن محکم‌تر تنگه هرمز و گزینه نظامی در سطوحی که صلاح بدانیم روی میز ماست، ما هم در این فرصت ، اوضاع خود و نیز حزب الله لبنان را بهبود خواهیم بخشید انبارهای نفت خود را پر می کنیم سوخت هوا فضای خود را تامین می کنیم و برای جنگ بعدی آماده می شویم. اقتضائات کشور نظیر ظرفیت تسلیحاتی و اقتصادی، باید برای شروع یک جنگ تمام عیار دیگر کافی و منطقی باشد و به عبارتی رهبری معظم نمی توانستند این چند جمله را برای ما بنویسند باید از بیان سربازانشان بشنویم که شنیدیم آنجا که دکتر قالیباف فرمودند نمیشود چهار تا شعار بدهیم و نتوانیم در میدان جنگ اجرا کنیم، چون بی اعتبار می شویم به عبارتی دقیقا اگر محتوای سخنان دکتر پزشکیان را مشاهده کنیم(فارغ از اینکه مشخص است به ایشان فشار آمده و بهتر بود نمی گفتند) متوجه می شوید ایشان از ضعف کشور نمی گویند دارند از حقیقت ظرفیت کشور سخن می گویند ایشان توضیح می دهند این تصمیم شعام از روی توجه به شرایط گرفته شده، بعد اشاره دارند که سوخت هوا فضای سپاه و ارتش با نفت است و دولت این مدت ذخایر خود را خرج کرده و لذا نیاز داریم به گرفتن حق و حقوق خود، در این بخش از نبرد تا بواسطه آن، دوباره ذخایر نفت خود را پر کنیم چگونه؟ یک راه همین مقابله با محاصره دریایی است که این چند وقت ممکن گشته و و صادرات نفت و کنار زدن تحریم ها و عقب راندن دشمن در زمینه محاصره دریایی که بواسطه اقتدار کشور در میدان نظامی و دیپلماسی حاصل شده ، بسیار مهم است و دیگر اموال مسدود شده ایران است که بخشی از آن به دستمان رسیده و بخشی دیگر هم این روزها بواسطه قطر آزاد می شود. بنابراین با توجه به نکات و احتمالات مستدل فوق به نظر می رسد به عنوان نتیجه می توان ابراز داشت؛ ادامه در پیام بعد 👇👇 https://eitaa.com/progress2/35423