صعود 🇮🇷
سلام و عرض ادب
اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین....
در ادامه مباحثی که در باب علی الاصول خدمت شریفتان ارسال شد،
چند نکته و احتمال قوی و منطقی را با هم مرور می کنیم:
🔴نکته اول: بنابر اصول فقهی و تصویری که از رسانه امام شهید خدمت شریفتان در بالا ارسال شد، اختیار جنگ و صلح و آتش بس و کیفیت سطوح مختلف نبرد یک حکم فقهی و بر مبنای اصول و تشخیص آن با ولی امر مسلمین حفظه الله است.
🔴نکته دوم : در برگی از دروس فقهی امام شهید می خوانیم اصل در امور فقهی بر نبرد نظامی با دشمنان است مگر در زمانهایی که ولی فقیه تشخیص دهد برهه هایی برای سکوت نسبی صحنه نبرد حاصل شده است
🔴نکته سوم : امام شهید علیه الرحمه و نیز امام حاضر حفظه الله در متون خود، سخنان بسیاری در باب لزوم استیفای حقوق مسلم خود، چه در باب غرامت، چه در باب اقدامات حقوقی و مکاتبات و دیپلماتیک در روند منطقی دفاع از کشور ارائه دادند
که گرفتن حقوق حقه و غرامات و...جز به پشتوانه قدرت نظامی و به استیصال رساندن دشمن و نشاندن وی سر میز مذاکرات حاصل نمی شود.
🔴نکته چهارم:
آیا گرفتن حقوق حقه باید حتما در سکوت صحنه نبرد و توقف جنگ باشد؟
تصمیم گیری در مورد این موارد طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی از وظایف رهبری معظم است اما در باب تفهیم بیشتر؛
در متنی از فرمایشات رهبری معظم آمده که ما طالب جنگ نبوده و نیستیم ولی به هیچوجه از حقوق حقّه خود دست نمیکشیم. ۲۰/فروردین/۱۴۰۵
و در
یکی از حقوق مسلم حضرت آقا حفظه الله
در بند اول متن زیر
https://eitaa.com/rahbar_enghelab_ir/696
اتمام جنگ در تمام جبهه ها بویژه لبنان و رفع محاصره دریایی است
که به تبع آن ، ما نیز باید شلیک موشک را متوقف کنیم
تا بلکه از فرصت بدست آمده،برای عقب راندن دشمن بویژه در لبنان استفاده کنیم این موضوع برای ما و حزب الله و تقویت تسلیحاتی و جان گرفتن بیشتر این عزیزان لازم است حتی اگر برای چند روز هم باشد.
🔴نکته پنجم:
حضرت آقا حفظه الله در پیام های قبلی خود ،التماس دعا به حضرت امام زمان ارواحنا فداه برای پیروزی در هر دو جبهه دیپلماسی و نظامی را داشتند که نشان می دهد مذاکرات اخیر کاملا تحت اذن و اشراف و صلاحدید ایشان صورت گرفته از مذاکرات اولیه تا اینجا ما را به این زمان یعنی مرحله تفاهم نامه رسانده است:
https://eitaa.com/rahbar_enghelab_ir/682
که حاکی از رضایت و تایید روند کلی از سوی ایشان دارد
🔴نکته ششم:
نامه حضرت آقا حفظه الله با هر نگرش و فرضیه ای نباید و نمی تواند نافی بحث وحدت و سخنان قبلی ایشان باشد،
و بزرگداشت سربازان پای کار انقلاب ، در همه جبهه ها، منش حضرات رهبری معظم بوده است
🔴نکته هفتم:
منطقی است، که برای باز شدن جمله مبهم علی الاصول، به نظر سربازان تحت نظر حضرت آقا مانند معاونت محترم سیاسی سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه توجه کنیم،
آنجا که هردو یک کلام را تصریح فرمودند که مقصود رهبر معظم انقلاب از به کاربردن کلمه علی الاصول مخالفت با روند مذاکرات و تفاهم نامه نیست بلکه اشاره به مبنایی بودن قضیه و بنای همیشگی ما بر ادامه نبرد نظامی با استکبار دارد؛
به نوعی به احتمال قوی و با توجه به شواهد نظیر نحوه سخنان امام راحل در قضیه جام زهر و بعد تبیین سربازان ایشان من جمله امام شهید از این باب که در آن مقطع امام راحل اقدام بسیار عاقلانه و هوشمندانه ای را انجام دادند و شرایط کشور ایجاب می کرد ، آتش بس را بپذیریم،
فی الحال نیز فرمانده معظم کل قوا حفظه الله که بایستی همواره در حالت اقتدار فوق العاده در مقابل دشمنان سخن بگویند
رویه اصولی و مبنایی را در امر نبرد و کوتاه نیامدن ما به دشمن ابراز می دارند
و بعد ضمن آن ایفای مسئولیت در نبرد دیپلماسی را از دبیر شورای عالی امنیت ملی متعهد شده و دست ایشان را پر کرده
و محکم اشاره می کنند
که هیأت دیپلماسی ما به یک ملت و رهبرش برای استیفای حقوق مسلم خود ، تعهد داده و هرگز در برابر خواسته های آمریکا کوتاه نخواهد آمد
و البته
این سخن رهبر در این بند اشاره به وحدت بی نظیر ملت و پشتیبانی مثال زدنی ملت و رهبر از سربازان عرصه دیپلماسی هم دارد...
ادامه در پیام بعد 👇👇👇
https://eitaa.com/progress2/35422
صعود 🇮🇷
سلام و عرض ادب اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین.... در ادامه مباحثی که در باب علی الاصول خدمت شریف
https://eitaa.com/progress2/35420
https://eitaa.com/progress2/35421
🔴نکته هشتم:
برخی از بزرگواران از اصرار و ... توسط دکتر پزشکیان سخن می گویند
که چنین مطلبی روا و منطقی و مستدل نیست خصوصا اینکه صفات شجاع و صادق را حضرات رهبری با ایشان بارها نسبت دادند
و دیگر اینکه سخنان دیگر سربازان پای کار رهبر ،
نظیر فرماندهان محترم هوافضای سپاه، سپاه ، ارتش و معاونت های سیاسی و نیز
فرمانده سپاه قدس، دبیر کل حزب الله لبنان ، حجتالاسلام والمسلمین اژه ای ،دکتر قالیباف و بیانیه های سپاه بر پشتیبانی از دولت
در این هفته ها را که مروری بیندازیم
این بزرگواران که صداقت خود را همواره ثابت کرده اند
بارها خبر از یکپارچگی و همنظری میدان و دیپلماسی دادند
و ما را بر حمایت از رزمندگان عرصه دیپلماسی فراخواندند
و دکتر پزشکیان را نیز سرباز پای کار جبهه مقاومت معرفی کردند.
🔴نکته نهم:
احتمال قوی بنده این است که دکتر قالیباف و دکتر پزشکیان و دکتر عراقچی، و فرماندهان سپاه و ارتش، در این میان مثل همیشه سربازی رهبری معظم حفظه الله را انجام دادند با توجه به اوصافی که رهبر معظم انقلاب حفظه الله برای آنها صریحا برشمردند:
دلسوز، دارای حسن نظر و پرتلاش؛
تا هم برای احقاق حقوق کشور در جنگ دیپلماسی تلاش کنند و هم طبق همان تمثیل ذهن جام زهر البته در ابعاد مهمتر
برای مردم مطالبی را مطرح کنند(البته قطعا سطح اقتدار کشورمان در این برهه زمانی بسیار بالا و حقیقتا قابل قیاس با سال ۶۷ نیست)،
و عنایت کنیم که
طبعا آمریکا همیشه به دنبال تقویت قوای نظامی خود هست و دست از جنگ با ما برنخواهند داشت و کسی هم نگفته این مقطع ،یعنی دیگر جنگ وجود نخواهد داشت
این برهه خیر یک توافق احتمالی محدود برای توقف جنگ و رسیدن به حقوق مسلم ایران در این مرحله است،
و اگر نقض عهد شد اهرم های فشار ما نظیر بستن محکمتر تنگه هرمز و گزینه نظامی در سطوحی که صلاح بدانیم روی میز ماست،
ما هم در این فرصت ، اوضاع خود و نیز حزب الله لبنان را بهبود خواهیم بخشید
انبارهای نفت خود را پر می کنیم
سوخت هوا فضای خود را تامین می کنیم
و برای جنگ بعدی آماده می شویم.
اقتضائات کشور نظیر ظرفیت تسلیحاتی و اقتصادی، باید برای شروع یک جنگ تمام عیار دیگر کافی و منطقی باشد
و به عبارتی رهبری معظم نمی توانستند این چند جمله را برای ما بنویسند
باید از بیان سربازانشان بشنویم
که شنیدیم
آنجا که دکتر قالیباف فرمودند
نمیشود چهار تا شعار بدهیم و نتوانیم در میدان جنگ اجرا کنیم، چون بی اعتبار می شویم
به عبارتی
دقیقا اگر محتوای سخنان دکتر پزشکیان را مشاهده کنیم(فارغ از اینکه مشخص است به ایشان فشار آمده و بهتر بود نمی گفتند)
متوجه می شوید ایشان از ضعف کشور نمی گویند
دارند از حقیقت ظرفیت کشور سخن می گویند ایشان توضیح می دهند این تصمیم شعام از روی توجه به شرایط گرفته شده،
بعد اشاره دارند که سوخت هوا فضای سپاه و ارتش با نفت است
و دولت این مدت ذخایر خود را خرج کرده
و لذا نیاز داریم به گرفتن حق و حقوق خود،
در این بخش از نبرد تا بواسطه آن،
دوباره ذخایر نفت خود را پر کنیم چگونه؟
یک راه همین مقابله با محاصره دریایی است که این چند وقت ممکن گشته و
و
صادرات نفت و کنار زدن تحریم ها و عقب راندن دشمن در زمینه محاصره دریایی که بواسطه اقتدار کشور در میدان نظامی و دیپلماسی حاصل شده ، بسیار مهم است
و دیگر اموال مسدود شده ایران است که بخشی از آن به دستمان رسیده و بخشی دیگر هم این روزها بواسطه قطر آزاد می شود.
بنابراین با توجه به نکات و احتمالات مستدل فوق به نظر می رسد
به عنوان نتیجه می توان ابراز داشت؛
ادامه در پیام بعد 👇👇
https://eitaa.com/progress2/35423
صعود 🇮🇷
https://eitaa.com/progress2/35420 https://eitaa.com/progress2/35421 🔴نکته هشتم: برخی از بزرگواران ا
پیام آخر
🔴اساسا یک نظر با احتمال قوی بر مبنای این عکس صفحه از کانال امام شهید و سخنان اخیر سربازان حضرت آقا حفظه الله یعنی سردار جوانی و حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی و دکتر قالیباف و سردار قاآنی نشان می دهدمخالفتی نبوده است
و اصلا حتی اختلاف نظر های جزئی در ریز بندهای تفاهم هم باز دلیل بر مخالفت نیست
و نهایتا اتحاد نظر است
اما مقصود از علی الاصول به نظر می رسد همان بحث مبنایی و از جهت اقتدار ایستادن جلوی دشمن را نشان می دهد
و اینکه آنها بدانند ریاست محترم جمهور بسیار پشتوانه محکمی دارند
چون به یک ملت متعهد شده که استیفای حقوق را داشته باشند
و باز از باب احتیاط
جایی اشاره به تلاش و اصرار نشده
بحثهای کارشناسی
و اقتضائات کشور
صحبتهای دکتر قالیباف را لطفاً با هم بشنویم در نهایت اتحاد نظر بوده و عقلانی ترین اقدام انجام شده:
🔴دکتر قالیباف:
ما حتما باید با عقلانیت حرکت کنیم، شعار قدرت نیست، گرهی که با دست باز می شود را لازم نیست با دندان باز کنیم. اگر دوبار شعار بدهیم ولی قدرت نداشته باشیم یعنی بی اعتباری و کمک به دشمن:
https://eitaa.com/ghalibaf/17572
🔴فکر می کنید برای من راحت است که با کسی که طراح و آمر ترور حاج قاسم بوده، متنی را جمع بندی کنم؟
https://eitaa.com/ghalibaf/17573
🔴اگر به سوئیس نمیرفتیم، هر لحظه خون بیشتری از مسلمانان و شیعیان لبنان ریخته میشد:
https://eitaa.com/progress2/35291
🔴پایان جنگ و رفع محاصره را با گفتوگو به روش مبارزه و با اتکا به قدرت میدان نهایی کردیم:
https://eitaa.com/progress2/35295
🔴آزادسازی پولهای بلوکه شده و رفع تحریم های نفتی در سفر سوئیس نهایی شد:
https://eitaa.com/progress2/35297
🔴همه تحت فرامین رهبری هستیم و باید از هرگونه حاشیهسازی جلوگیری کنیم. ما دشمن واحد داریم و باید حول محور ولایت وحدت داشته باشیم؛ نه وحدت بر سر مواردی که خودمان میپسندیم. وحدت، فرمان رهبری است؛ چه در جنگ، چه در صلح، چه در مذاکره و چه در حوزه فرهنگی. باید بدانیم فصلالخطاب، کلام و دستور رهبری است:
https://eitaa.com/progress2/35298
🔴حاکمیت ملی لبنان بر تمامیت سرزمین خودش ان شاء الله در این گفتگوها به نتیجه نهایی میرسد و تا به نتیجه نرسد، رهایشان نخواهیم کرد:
https://eitaa.com/progress2/35285
در مورد ابهامات علی الاصول، چند تحلیل با احتمال منطقی:
🔴مجموعه نظرات حقیر به انضمام پیوستهای مهم:
https://eitaa.com/progress2/35141
https://eitaa.com/progress2/35134
https://eitaa.com/progress2/35133
https://eitaa.com/progress2/35132
https://eitaa.com/progress2/35103
https://eitaa.com/progress2/35083
صوتهای مهم جناب سید فخرالدین موسوی:
https://eitaa.com/progress2/35151
https://eitaa.com/progress2/35118
🔴ارجاع به مجموعه نظرات:
https://eitaa.com/progress2/35095
:
تبیین بحث جام زهر از کلام امام شهید:
🔴دفاع مقدّس یکی از عقلانیترین حوادث ملّت ایران بود... حتّی قبول قطعنامه هم در پایان کار، در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به «نوشیدن جام زهر»، این هم مدبّرانه بود. در آن مقطع، این کار، کار مدبّرانهای بود، باید انجام میگرفت. اگر مدبّرانه نبود، اگر عاقلانه نبود، امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بودیم و میدیدیم که چه دارد میگذرد؛ کار، بسیار عاقلانه بود.»:
مشروح فرمایشات:
https://khl.ink/f/46524
🔴مقابله منطبق با دین، اخلاق، شرع و منطبق بر قوانین بینالمللی است و ملت ایران و مسئولین کشور در این جهت هیچ گونه تعللی و کوتاهی نخواهند کرد.
https://eitaa.com/progress2/34481
🔴حرکت ملت ایران در مبارزه با استکبار
صرفاً انتقام نیست
یک حرکت منطقی و خردمندانه است:
https://eitaa.com/progress2/34482
🔴ما پیروز میدان هستیم، چه آمریکا در راستی آزمایی مرتکب خطا شود و مذاکرات جلو نرود و چه در همین مرحله تمام خواسته های ما را اجرا کند:
https://eitaa.com/progress2/34880
🔴تعبیرات بی سابقه شیخ نعیم قاسم در تبیین بزرگی کاری که هیات دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران انجام دادند:
https://eitaa.com/progress2/34965
🔴تقدیر مثال زدنی فرمانده سپاه قدس ایران:
https://eitaa.com/progress2/34945
🔴اذعان بزرگان ایران و جبهه مقاومت به پیروزی ما:
https://eitaa.com/progress2/34929
🔴روایتگری مهم دکتر محمدی
https://eitaa.com/progress2/35376
🔴ارجاع به پاسخ به شبهات اخیر حول سفر اخیر هیأت دیپلماسی به ژنو:
https://eitaa.com/progress2/35349
🔴 ارجاع به مجموعه روایتگری های انجام شده:
https://eitaa.com/progress2/35306
🔴 برخی تصاویر از رسانه های حضرات رهبری و فرمایشات بزرگان نظام در حمایت از منطق دیپلماسی در جمهوری اسلامی ایران :
https://eitaa.com/progress2/34349
🔴 فرمایشات بزرگان در حمایت از دیپلماسی
https://eitaa.com/progress2/34339