#پاسخبهشبهه
اخیرا یکی از نمایندگان درتجمعات مدعی شده است که تفاهمنامه میان ایران و آمریکا بدون تصویب مجلس غیرقانونی است وباید طبق اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی قبل از امضابه تصویب مجلس برسد.
🔹اما نکته این است که احتمالاایشان تفاوت میان توافقنامه وعهده نامه که در قانون اساسی آمده رابا یادداشت تفاهم یا MOU (Memorandum of Understanding) که در ادبیات حقوقی داستانش ازتوافقنامه جداست را نمیداند.
🔹یادداشت تفاهم درواقع متن نهایی مذاکرات رد و بدل شده میان طرفین است که صرفاً اعلام حسن نیت همکاری و ادامه مذاکرات برای رسیدن به توافق است نه خود توافق، که یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا هم همین است یک یادداشت برای انجام چند پیش مقدمه مانند برداشتن محاصره و آزادسازی دارایی بلوکه شده و ... در شصت روزبرای جلب اعتماد ایران جهت ورود به مذاکره نهایی و توافق است
🔹پس در صورتی که بعد از شصت روز دو طرف به توافقی رسیدند آنجاست که باید باید طبق اصل ۷۷ به مجلس جهت تصویب بیاید اما اکنون که چنین اتفاقی نیفتاده است
🔴🔴🔴توضیحات بیشتر را عضو هیئت رئیسه مجلس توضیح دادند:
🔴جناب سلیمی نماینده مجلس: نکته دوم این است که اگر هرگونه تفاهم به توافقنامه، معاهده، پیمان یا موارد مشابه منجر شود، حتما باید در مجلس بررسی و تصویب شود.
سه نکته درباره توافق احتمالی ایران و آمریکا به روایت عضو هیئت رئیسه مجلس - مجله اینترنتی کولاک
https://kuolak.ir/%D8%B3%D9%87-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A2%D9%85/107300/
بنابراین
🔴🔴🔴اگر تفاهم قرار باشد به سطح توافق برسد طبق سخنان جناب سلیمی مصوبه قانونی نیاز دارد
توضیح بیشتر بنده
اینکه
جناب سلیمی اینجا جواب منتقدین گرامی را دادند
ان شاء الله اگر لازم باشد خود دکتر قالیباف هم پاسخ می دهند و هم اگر تعهدی بر عهده ما بود که فعلا نیست ، و واجب بود قانون هم مصوب می کنند بوقتش انجام خواهد شد
دکتر قالیباف خود ریاست قوه مقننه را دارد و هم بر قوانین اشراف دارد
و هم ایشان و هم دکتر عراقچی عضو شعام هستند،
چون شعام نهاد بالادستی است و مستقیم نظر رهبری روی مصوبات و خروجی های شعام می باشد ،
نظرات شعام
بر قانون اولویت دارد
مثل موضوع تعطیلی صحن علنی مجلس
مثل موضوع تعلیق قانون حجاب
زیرا موضوع امنیتی است
🔴پیوست خبری:
یادداشت تفاهم با آمریکا غیرقانونی است؟
👈🏻پاسخی حقوقی به ادعای آقای رسایی
🔹شب گذشته آقای رسایی درتجمعات مدعی شده است که تفاهمنامه میان ایران و آمریکا بدون تصویب مجلس غیرقانونی است وباید طبق اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی قبل از امضابه تصویب مجلس برسد.
🔹اما نکته این است که احتمالاایشان تفاوت میان توافقنامه وعهده نامه که در قانون اساسی آمده رابا یادداشت تفاهم یا MOU (Memorandum of Understanding) که در ادبیات حقوقی داستانش ازتوافقنامه جداست را نمیداند.
🔹یادداشت تفاهم درواقع متن نهایی مذاکرات رد و بدل شده میان طرفین است که صرفاً اعلام حسن نیت همکاری و ادامه مذاکرات برای رسیدن به توافق است نه خود توافق، که یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا هم همین است یک یادداشت برای انجام چند پیش مقدمه مانند برداشتن محاصره و آزادسازی دارایی بلوکه شده و ... در شصت روزبرای جلب اعتماد ایران جهت ورود به مذاکره نهایی و توافق است
🔹پس در صورتی که بعد از شصت روز دو طرف به توافقی رسیدند آنجاست که باید باید طبق اصل ۷۷ به مجلس جهت تصویب بیاید اما اکنون که چنین اتفاقی نیفتاده با وارونه سازی حقیقت سعی در تحریف مسئله نکنید.
https://eitaa.com/ghalibaffan/27350
♦️تفاهمنامه نباید به تصویب مجلس برسد؛ ایران دانش هستهای را رها نمیکند
علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:
🔹 یادداشت تفاهم نیازی به تصویب مجلس ندارد و تنها قراردادها باید در قالب لایحه به مجلس ارائه شده و به تصویب برسند.
🔹اینکه رژیم نامشروع صهیونیستی، مخالفان ترامپ در آمریکا و همچنین ضدانقلاب، نسبت به این تفاهم عصبانی هستند، خود نشانهای از آن است که این تفاهمنامه به نفع جمهوری اسلامی ایران است.
🔴🔴پیوست ها:
🔴چرا مردم در جریان جزئیات تفاهم و توافق بعدی قرار نمی گیرند تا نظر دهند؟
https://eitaa.com/progress2/34755
https://eitaa.com/progress2/34756
🔴ابهام راهبردی به چه منظور انجام می شود ؟ جنگ روانی رسانه ای دشمن چیست ؟
https://eitaa.com/progress2/33849
https://eitaa.com/progress2/33850
🔴مجموعه پاسخها به شبهات بیانیه شعام:
https://eitaa.com/progress2/34933
🔴مجموعه پاسخها به شبهات تفاهم نامه و سخنان متقن دکتر عراقچی گرانقدر:
https://eitaa.com/progress2/34770
🔴فلسفه تشکیل شعام:
https://eitaa.com/progress2/34988
🔴🔴🔴
نوسازی نقشهی قدیمی
"بدبینی نسبت به ساختار نظام اسلامی"
توسط منافقین و دشمنان
🔺️🔺️🔺️
دشمن خشمگین از شکست،
بر "تعصب عدهای نسبت بهعدم توافق و عدم مذاکره"
موج سواری خواهد کرد.
یکی از راهها: سیاه نمایی نسبت به چهرههای تیم مذاکره و خانوادهایشان است.
📍🔺️📍🔺️📍
پس ضرورت دارد که ملت بصیر،
آگاه به نوع طرح و برنامهریزی این میدان کارزار باشند.
🔴🔴🔴شیخ نعیم قاسم:
جناب آقای دکتر محمدباقر #قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی؛ خداوند شما را تأیید و حمایت فرماید.
🔴🔴بهنام حزبالله و مقاومت اسلامی، بهنام آن دسته از مردم لبنان که مشتاق بودند قدردانیشان را به شما برسانیم، بهنام شهدا -که در رأس آنان سیدالشهدای امت، سید حسن نصرالله (رضواناللهعلیه) قرار دارد- و بهنام مجروحان و اسرا، از شما بهعنوان «مذاکرهکننده ارشد» به همراه تیم مستقیمتان از جمله وزیر امور خارجه، دکتر عباس #عراقچی، تشکر میکنم.
خواهشمندم مراتب تشکر و قدردانی ما را به محضر #رهبرمعظمانقلاب، آیتالله سید مجتبی خامنهای (دامظله) که ما را غرق در توجهات خود کردند و برکات و مراقبتهای شهید امام خامنهای (قدسسره) را در وجود ما زنده کردند، همچنین رئیسجمهور، دکتر #پزشکیان که حامی مقاومت است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی -این نیروی نورانی که با صلابت خود معادلات را تغییر داد-، ارتش، نخبگان و تمامی مقامات رسمی و آحاد ملت ایران برسانید.
🔴مشروح نامه شیخ نعیم قاسم:
https://eitaa.com/progress2/34965
fa.abna24.com/xkymR
صعود 🇮🇷
🔴🔴🔴شیخ نعیم قاسم: جناب آقای دکتر محمدباقر #قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی؛ خداوند شما را تأیی
🔴🔴🔴تقدیر شیخ نعیم قاسم و تقدیر دوباره حزب الله لبنان از اقدامات جمهوری اسلامی ایران
به دلیل گنجاندن لبنان در تفاهم ؛
🔴🔴🔴شما تنها بارقه امیدِ کارآمد برای کوتاه کردن دست تجاوزگریِ آمریکایی-اسرائیلی از لبنان را به واقعیت تبدیل کردید و به جهانیان ثابت کردید که ایران، یاور حق، مقاومت و مستضعفان است. اگر دیگران نیز مسیر ایران را پیش میگرفتند، نه آمریکا اینگونه طغیان میکرد و نه اشغالگری صهیونیستی بر پیکر فلسطین و قدس سنگینی میکرد.
به گزارش خبرگزاری بینالمللی اهلبیت(ع) ـ ابنا ـ شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان، در پیامی خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از حمایتهای استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان، تأکید کرد که ایران با گنجاندن توقف جنگ در لبنان به عنوان «بند اول و اصلی» توافق با آمریکا، بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که نماد عزت، شرف و حامی حقیقی مستضعفان است.
بسماللهالرحمنالرحیم
جناب آقای دکتر محمدباقر #قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی؛ خداوند شما را #تأیید و #حمایت فرماید.
سلام علیکم و رحمةالله و برکاته،
کلمات از بیان تشکر عمیق ما در قبال مواضع قوی و حمایتگرانه ایران از لبنان، ملت و مقاومت آن برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف فوری و دائمی عملیات نظامی در تمامی جبههها -از جمله لبنان- ناتوانند. این توقف جنگ، در پیوند با توقف جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان بند اول و اصلی توافق میان ایران و آمریکا مطرح شده است.
شما تنها بارقه امیدِ کارآمد برای کوتاه کردن دست تجاوزگریِ آمریکایی-اسرائیلی از لبنان را به واقعیت تبدیل کردید و به جهانیان ثابت کردید که ایران، یاور حق، مقاومت و مستضعفان است. اگر دیگران نیز مسیر ایران را پیش میگرفتند، نه آمریکا اینگونه طغیان میکرد و نه اشغالگری صهیونیستی بر پیکر فلسطین و قدس سنگینی میکرد.
ما همواره گفتهایم که ایران همه چیز به حزبالله، مقاومت و مردم لبنان بخشید و هیچچیز از آنها نگرفت؛ ایران به خاطر انتخابهای ما و برای قدرتگیری ما جهت آزادسازی سرزمینمان و التیام زخمهای جامعهمان و کمک به آن، به ما بخشش کرد. و اکنون، ایران جانِ خود را در طبق اخلاص نهاده؛ چرا که در پاسخ به بمباران ضاحیه جنوبی بیروت، رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و تبعات آن را که با وجود فداکاریهای بزرگ، هشدارِ جنگ علیه خود را به همراه دارد، به جان خریده است.
صریح و بلند میگویم: ایران نماد عزت و شرف است.
بهنام حزبالله و مقاومت اسلامی، بهنام آن دسته از مردم لبنان که مشتاق بودند قدردانیشان را به شما برسانیم، بهنام شهدا -که در رأس آنان سیدالشهدای امت، سید حسن نصرالله (رضواناللهعلیه) قرار دارد- و بهنام مجروحان و اسرا، از شما بهعنوان «مذاکرهکننده ارشد» به همراه تیم مستقیمتان از جمله وزیر امور خارجه، دکتر عباس #عراقچی، تشکر میکنم.
خواهشمندم مراتب تشکر و قدردانی ما را به محضر #رهبرمعظمانقلاب، آیتالله سید مجتبی خامنهای (دامظله) که ما را غرق در توجهات خود کردند و برکات و مراقبتهای شهید امام خامنهای (قدسسره) را در وجود ما زنده کردند، همچنین رئیسجمهور، دکتر #پزشکیان که حامی مقاومت است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی -این نیروی نورانی که با صلابت خود معادلات را تغییر داد-، ارتش، نخبگان و تمامی مقامات رسمی و آحاد ملت ایران برسانید.
بهویژه از ملت بزرگ ایران سپاسگزارم؛ ما آنها را در میدانهای شهرهای ایران دیدیم و شنیدیم که چگونه برای نجات مقاومت و مردم آن، جانفشانی میکنند. سپاس از شما، سپاس از ایران وفادار.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
http://fa.abna24.com/xkymR
🇮🇷@progress2
🔴پیوستها :
🔴اذعان بزرگان ایران و جبهه مقاومت به پیروزی ما:
https://eitaa.com/progress2/34929
🔴پاسخ به شبهات حول بیانیه شعام در حوزه تفاهم نامه:
https://eitaa.com/progress2/34933
🔴پاسخ به ابهامات حول تفاهم نامه و سخنان متقن دکتر عراقچی:
https://eitaa.com/progress2/34770
🔴تقدیر حجتالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی از دکتر قالیباف :
https://eitaa.com/mohafezan/32841
صعود 🇮🇷
🔴🔴🔴تقدیر شیخ نعیم قاسم و تقدیر دوباره حزب الله لبنان از اقدامات جمهوری اسلامی ایران به دلیل گنجاندن
🔴🔴🔴پیام کامل شیخ نعیم قاسم
چقدر باید خدا را شاکر باشیم
به خاطر این همه #عزتمندی جمهوری اسلامی ایران
https://eitaa.com/progress2/34964
🔴🔴🔴معاون اول رئیسجمهور :
شهدای زیادی برای بدست آوردن حق خود در تنگه هرمز در طول تاریخ و جنگ اخیر تقدیم ملت ایران شدهاند، اما دیگر به دنبال بهرهبرداری از همه #حقوق خود از تنگه هرمز هستیم.
🔴ملت ایران مهماننواز هستند و بسیاری از ترددهای از تنگه هرمز با مهماننوازی این مردم، رایگان بوده است، اما وقتی مهمانی طولانی میشود، مهمان باید هزینه خود را بپردازد. دیگر نمیشود برای تردد کشتیها از تنگه هرمز #خدمات ارائه کنیم ولی #هزینهای دریافت نکنیم. اگر ما خدمات در تنگه هرمز ارائه نکنیم، ممکن است یک کشتی در حین تردد به #مین دریایی برخورد کند و در منطقه آلودگی ایجاد کند*
🔴معاون اول رئیسجمهور همچنین اظهار امیدواری کرد که حکومتهای منطقه خود را اصلاح کنند و حکام آنان بدانند دیگر امکان ندارد به عنوان گاو شیرده برای امپریالیسم و #استکبار عمل کنند. آنان باید در خدمت مردم خود و #جهاناسلام و #آزادگان باشند و #منطقه را در اولویت خود قرار دهند.
https://www.iribnews.ir/00ORve
#انسجاممسئولاندیپلماسیوفرماندهان
#اینهاراماقدربدانیم
3.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑تقدیر رهبر انقلاب از عارف، معاون اول رئیس جمهور بابت جلسات و پیگیری های مکرر
من ضمناً میخواستم تشکّر کنم از آقای دکتر عارف که اطّلاع دارم جلسات پیگیر ایشان را برای کارهایی که تصمیمگیری میشود؛ بالخصوص، این فراموش نشود و از یاد نرود. حقیقتاً ایشان تلاش میکنند، کار میکنند و مطّلعیم از تحرّک وسیعی که ایشان در این زمینه دارند.
#قدردانیازدکترعارفپیگیروپرتلاش
🔴دکتر عارف حقیقتا مانند خود ریاست محترم جمهور و سایر مسئولان، پرکار ، پرصلابت و شجاع هستند،
🔴جا دارد این کلیپ را که مربوط به شهریور ماه سال قبل است با یاد امام شهیدمان اعلی الله مقامه الشریف دوباره ببینیم...
🔴ارجاع به سخنان ۱۴۰۵/۰۳/۲۶ ایشان در باب سیادت تنگه هرمز که حق ماست و ادامه خواهد داشت:
https://eitaa.com/progress2/34967
صعود 🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 چند خبر مهم از خدمات دولت چهاردهم بخش یازدهم: 🔴🔴🔴گازرسانی در ایران به ایستگاه پایانی رسید م
🔴🔴🔴عبور تعداد رادیو داروهای تولیدی از ۷۶ عدد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تعداد رادیو داروهای تولیدی به همت دانش صلح آمیز هستهای از ۷۶ عدد عبور کرد و ۲۰ محصول جدید امسال از مرحه تحقیقاتی به تولید میرسد:
https://www.iribnews.ir/00ORtu
🔴ارجاع به برخی خدمات دولت چهاردهم:
https://eitaa.com/progress2/33498
#تبیینخدمات
#راوینقاطقوتوخدماتباشیم
وزیر ارتباطات: منظومه ماهوارهای شهید سلیمانی تا پایان سال به سرانجام میرسد و ماهوارههای این طرح آماده پرتاب خواهند شد
🔹ماهواره پارس ۲، سال آینده در مدار قرار میگیرد.
🔹تلاش ما این است از ظرفیت ماهوارهها و منظومهها برای ارائه خدمات مخابراتی، کشاورزی هوشمند و مدیریت منابع آبی استفاده شود.
https://eitaa.com/iribnews/180086
#دستاوردهایایرانجان 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#ایرانقوی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔴در تاریخ خواهند نوشت، غیورمردانی جان فدا ، در جبهه های دیپلماسی و خدمت ،در مقابل خباثت جبهه شیاطین، مقاومت و ایستادگی را شرمنده خود کردند و در کنار فرماندهان فداکار نیروهای مسلح، نقشی ماندگار از انسجام و ولایتمداری را ترسیم نمودند.
#قدردانیازشهدایزنده
#بارقه_امید
نشانی در ویراستی:
https://virasty.com/m_saberiansari1361/1781626540964782364
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
🇮🇷 اختلافات غیرموجّه و حتی موجّه را به تنازع و تفرقه تبدیل نکنید
🗓 بخشی از پیام ۷/خرداد/۱۴۰۵ رهبر انقلاب اسلامی
📲 @rahbar_enghelab_ir