eitaa logo
صعود 🇮🇷
526 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
6.9هزار ویدیو
80 فایل
سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران بیان برخی اخبار مهم و تحلیل و تبیین مسائل روز https://eitaa.com/joinchat/3138060557C9c8e873d02 *اللّهُمَّ اجْعَلْ زَعیمَنا في دِرعِکَ الْحَصینَةِ الَّتي تَجعَلُ فیها مَن تُریدُ* @saberiansari
مشاهده در ایتا
دانلود
صعود 🇮🇷
سلام و عرض ادب در https://eitaa.com/soada_ir/12698 چند نکته قابل تأمل است ضمن قدردانی از دلسوزی امثال این بزرگواران که شکی در آن نیست، اولاً فارغ از محتوای سخنرانی، این وجه سخن گفتن در حالی که ریاست جمهور در حال تلاش برای کشور است و حضرات رهبری و بزرگان نظام بر شجاعت ،صداقت، تلاش و پیگیری زیاد برای حل مشکلات ، مردمی و بی ریا و در میدان بودن ایشان ، صحه گذاشتند ، صحیح به نظر نمی رسد، خصوصا عزیزان را ارجاع می دهم به فرمایشات امام شهید در ۲۷دیماه سال ۱۴۰۴که ایشان منع و نهی فرمودند از هرگونه توهین به مسئولان ارشد کشور، اما بحث دیگر آیا این روحانی بزرگوار می تواند قسم بخورد که لازم بوده دکتر پزشکیان چنین سخنی را عیناً بگوید و آیا دلیل اینکه آنها به جان امام شهید تعرض فرمودند این مطلب بوده؟ در حالی که سخنان و بیانات دکتر پزشکیان هم در زمان تهدید ترامپ در دوران حیات امام شهید بسیار مقتدرانه بود که در تصویر بالا آمده و بعدها هم ایشان چه در بیان ابایی نداشتند که بگویند جانشان را حاضرند بدهند و هم چندین بار در بیانات خود مقتدرانه، اعلام کردند تا پای جان مقاومت می کنند و در خدمت می مانند و دشمنان را مجازات و از کشور دفاع می کنند. از سوی دیگر تعبیر استفاده شده در کلام شهید رئیسی در سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی که حسن انتخاب خود دکتر پزشکیان بودند و البته به تأیید امام شهید رسیدند هم موجود است ، آنجا که دکتر لاریجانی هم فرمودند ما اینها را رها نمی کنیم.... بنابراین اولا استفاده مرسوم و با بیان های مختلف به کرات از سوی ایشان یا شورای عالی امنیت ملی و یا وزارت خارجه وجود داشته است اماهمیشه ودقیقا جمله مورد اشاره این روحانی محترم نبوده است. جالب توجه است که شهید رئیسی نیز زیرکانه بیاناتی مشابه فرمودند، و البته ایشان روحانی هستند و گفتن موارد مربوط به قصاص از سویشان قابل قبول تر است تا مسئولان غیرمعمم ایشان جایی فرمودند مجازات قاتلان حاج قاسم سلیمانی را دنبال می کنیم یا جایی فرمودند رهایشان نمی کنیم که این عبارات مشابه عباراتی است که دولتمردان چهاردهم استفاده کردند، پرسشی که مطرح می‌شود این است که چرا مسئولان ارشد کشوری ، جمله مشهور در مهدورالدم خواندن طرف مقابل را که البته قصاص حق اوست و باید به درک واصل شود را بیان نمی کنند؟ این موضوع به قوانین حقوق بین الملل بر می گردد که هرچند با وجود قانون جنگل اما کشورها بویژه کشوری مانند ما نیازمند است تا حد امکان با التزام به قوانین بین المللی حق خود را از حلقوم ظالمان عالم بگیرد (فرمایش امام شهید در پیوست بر همین مبنا آمده) لذا اینکه رئیس جمهور یا دیپلمات یا هر مقام ارشد کشور، بخواهند حتی با وجود شهادت رهبرشان، مقامات کشور متخاصم را تهدید به قصاص و ترور کنند، در نهایت به ضرر خود این کشور تمام خواهد شد. نکته بعدی از روحانی محترم می شود پرسید آیا می توانند قسم بخورند که در زمان شهید رئیسی، علت حمله نکردن دشمن در هر سطحی به ما و عدم شهادت امام در آن زمان همین یک جمله بوده است ؟ مطالب پیوست در ضمن این متن محضر شریفتان ارسال خواهد شد، نشان می دهد که موضوع حمله رژیم صهیونسیتی و آمریکای جنایتکار مرحله به مرحله بود و ما هم گام به گام در وعده های صادق یک و دو سطح حمله را بالاتر بردیم مدتها بود ترامپ تهدید به حمله می کرد و نامه ای خطاب به امام شهید نوشت، امام شهید اجازه مذاکرات غیرمستقیم را به شهید باقری امر فرمودند و همه سطح آماده باش فوق العاده بودند و بعدها امام شهید توضیح فرمودند که اینها بیست سال است دنبال این جریان هستند و به ترتیب سران حماس و حزب الله لبنان یعنی سید حسن نصرالله را ترور و شهید کردند و منتظر بودند تا در فرصت مناسب که زمینه را برای براندازی مناسب می بینند که شبهه کودتای دیماه ، این خطای محاسباتی را به خبیثان تزریق کرد و لذا آنها امام بزرگوار ما را شهید کردند و امام ما هم علیرغم اطلاع از حمله احتمالی ، بنابه دلایل معلوم در همان بیت ماندند. نکته نهایی اینکه ضمن اینکه می دانیم این روزها سروران ما از روی دلسوزی سخنانی را نشر می دهند اما به نظر می رسد این نحو قیاس افراد با هم که ذهن را به سمت مقایسه تبیینی تقوا و شجاعت افراد آنهم افرادی که هر دو معتمد نظام و از خادمان و منتخبان ملت هستند صحیح نیست تشخیص این امورات ، فقط کار خداست ما بدون داشتن مطلب محکم اجاره نداریم اینچنین آبروی یک مسلمان را در تصور کوتاهی کردن یا خطا در محاسبات بکوبیم و تحقیر و کوچک کنیم فقط اوست که از جایگاه افراد باخبر است و این حد مقایسه افراد، حقیقتا بدون داشتن شواهد کافی درست نیست برگردیم به تکالیف راهبردی امام شهید ایشان فرمودند در کلام و بیان و قلم به ملت و کشور آبرو بدهیم.... ادامه مطلب در تشریح مبحث حقوقی موضوع در پیام بعد 👇👇
صعود 🇮🇷
سلام و عرض ادب در #پاسخ‌به‌شبهه https://eitaa.com/soada_ir/12698 چند نکته قابل تأمل است ضمن قدر
ادامه پیام 👇👇 https://eitaa.com/progress2/35318 عنایت کنیم در حقوق بین‌الملل ، حتی اگر کشوری (کشور الف) رهبر کشور دیگر (کشور ب) را به قتل رسانده باشد، کشور ب حق ندارد به صورت رسمی و توسط مقامات عالی‌رتبه خود (رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و...) تهدید به قتل رهبر کشور الف کند. یک مورد مهم اصل ممنوعیت استفاده از زور و تهدید به زور (ماده ۲ بند ۴ منشور ملل متحد) منشور ملل متحد به صراحت هرگونه «تهدید به استفاده از زور» یا «استفاده از زور» علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر کشوری را ممنوع کرده است. اینکه کشور الف مرتکب جرم شده باشد، مجوزی برای کشور ب نمی‌شود تا همان جرم را تکرار کند. در حقوق، «جرم، جرم را توجیه نمی‌کند» مورد و نکته بعد اینکه بین «عملیات نظامی متقابل» و «تهدید دیپلماتیک به قتل» تفاوت وجود دارد به عبارتی اگر کشور الف به کشور ب حمله کرده باشد، کشور ب حق دارد طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد اقدام به «دفاع مشروع» کند. این دفاع می‌تواند شامل حملات نظامی به اهداف نظامی، زیرساخت‌های نظامی و حتی رهبری نظامی کشور مهاجم باشد. اما این یک عملیات نظامی است، نه یک بیانیه دیپلماتیک تهدیدآمیز. تهدید کلامی/دیپلماتیک: وقتی وزیر خارجه یا رئیس‌جمهور کشور ب می‌گوید «ما رهبر شما را می‌کشیم»، این یک اقدام نظامی نیست، بلکه یک اقدام سیاسی-روانی است که ماهیت آن «تروریسم دولتی» یا «تهدید غیرقانونی» است و تحت پوشش دفاع مشروع قرار نمی‌گیرد. نکته مهمی که از بررسی قوانین بین المللی متوجه می شویم مصونیت سران کشورها حتی در زمان جنگ، است. رهبران کشورها از مصونیت‌های خاصی برخوردارند (هرچند این مصونیت‌ها در صورت ارتکاب جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت می‌تواند شکسته شود مانند کشور مظلوم ما ایران) اما تهدید مستقیم به قتل یک سرِ کشور، نقض اساسی عرف دیپلماتیک و حقوق بین‌الملل است و بهانه‌ای برای مداخله یا انتقام بیشتر ایجاد می‌کند. و یک موضوع دیگر عواقب حقوقی برای کشور تهدیدکننده است. اگر کشور ب (که رهبرش توسط کشور الف کشته شده) به صورت رسمی تهدید به قتل رهبر کشور الف کند: کشور ب از جایگاه «قربانی» یا «مدافع مشروع» به جایگاه «متجاوز» یا «نقض‌کننده حقوق بین‌الملل» تغییر وضعیت می‌دهد و نیز جامعه جهانی ممکن است هر دو طرف را محکوم کند، اما کشور ب به دلیل استفاده از روش‌های غیرقانونی (تهدید به قتل)، حمایت‌های دیپلماتیک خود را از دست می‌دهد و بررسی قوانین حقوق بین الملل نشان می دهد کشور الف می‌تواند این تهدید را بهانه‌ای برای تشدید حملات نظامی به کشور ب تحت عنوان «دفاع پیش‌دستانه» یا «خنثی‌سازی تهدید» قرار دهد. اما به هر شکل باز هم در دنیای جنگل مانند امروز راه‌های قانونی برای کشور (مورد حمله) وجود دارد به جای تهدید به قتل، کشور مورد حمله می‌تواند از راه‌های کاملاً قانونی زیر استفاده کند مانند شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) استفاده کرده و مقدمات محاکمه کشور متخاصم را به دلیل جنایت علیه بشریت یا نقض حقوق بین‌الملل فراهم آورد یا از شورای امنیت سازمان ملل برای برای صدور قطعنامه‌های تحریمی یا نظامی علیه کشور متخاصم درخواست اقدام کند. و یا اقدام نظامی متقابل (در چارچوب دفاع مشروع )انجام دهد یعنی همان کاری که جمهوری اسلامی ایران انجام داد حمله به اهداف نظامی و فرماندهی نظامی کشور الف، نه تهدید کلامی به قتل رهبر سیاسی آن به صورت خلاصه، حتی اگر کشور متخاصم رهبر کشور دیگری مانند ما را شهید کند، این کشور حق ندارد توسط مقامات رسمی خود تهدید به قتل رهبر کشور الف کند. این کار از نظر حقوق بین‌الملل جرم است و باعث می‌شود کشور ب از جایگاه قانونی خود خارج شود، عواقب دیپلماتیک و کیفری سنگینی را متحمل شود و مشروعیت اقدامات خود را از دست بدهد. راه قانونی، استفاده از مکانیسم‌های قضایی بین‌المللی و اقدامات نظامی متقابل در چارچوب «دفاع مشروع» است، نه تهدیدهای کلامی به قتل. 🔴🔴🔴پیوست ها: 🔴هفت تکلیف راهبردی امام شهید اعلی الله مقامه الشریف: https://eitaa.com/khamenei_ir/38866 🔴در باب احکام مهدورالدم خواندن: https://eitaa.com/progress2/34377 🔴در خصوص تهدید علیه رهبر معظم انقلاب حفظه الله و بحث دیپلماسی: https://eitaa.com/progress2/34744 🔴 مطلب مرتبط دیگر : https://eitaa.com/progress2/33365 پیوست : 🔴مقابله منطبق با دین، اخلاق، شرع و منطبق بر قوانین بین‌المللی است و ملت ایران و مسئولین کشور در این جهت هیچ گونه تعللی و کوتاهی نخواهند کرد. https://eitaa.com/progress2/34481 🔴حرکت ملت ایران در مبارزه با استکبار صرفاً انتقام نیست یک حرکت منطقی و خردمندانه است: https://eitaa.com/progress2/34482
هدایت شده از KHAMENEI.IR
18.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 لحظاتی از شعرخوانی آقای سیدمجید بنی‌فاطمه در رثای رهبر شهید انقلاب 📹دومین شب مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب اسلامی. ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ 🏴 «مثْلِي لاَ يُبَايِعُ مِثْلَهُ» 🖥 Farsi.khamenei.ir
949K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قدرت ایران، آلمان را به احترام واداشت 🎥 وزیر دفاع آلمان: ما مایلیم تنگه هرمز را تنها با رضایت و موافقت صریح ایران و عمان باز کنیم بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان: 🔻 این ترامپ بود که با اقداماتش راه تنگه هرمز را بست، نه ما. اما اکنون ما مایل هستیم این گره را باز کنیم؛ البته از راه توافق و تفاهم متقابل، و از همه مهم‌تر، تنها با رضایت و موافقت صریح ایران و عمان. https://eitaa.com/farhikhteganonline/30044 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔴عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس: صحن به زودی بازگشایی می‌شود 🔹 حجت الاسلام والمسلمین سلیمی، نمایندۀ تهران: با توجه به تغییر شرایط، آن دلیل ابتدایی که موجب می‌شد صحن تعطیل باشد، دیگر منتفی شده و ان‌شاءالله به زودی شاهد بازگشایی صحن خواهیم بود/فارس
صعود 🇮🇷
#پاسخ‌به‌شبهه در ابهامات موجود حول سخنان دکتر همتی متأسفانه در برخی گروه ها این کلام دکتر همتی را
در ذیل این خبر https://farsnews.ir/Khate_energy/1782161808300287908/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF و سخنان دکتر همتی: 🔴🔴🔴عنایت کنیم ترامپ ملعون در امریکا شدیدا تحت فشار هست به او می‌گویند باختی و امتیاز دادی رفت؟ لذا این خبرها مصرف داخلی دارد ترامپ قصد دارد به مخاطب آمریکایی خود القا کند توافق ،پولش به نفع کشاورز امریکاست ولی ما قبول نکرده و گفتیم اختیار خرج پول دست خودمان هست. حتی دارو هم قبول نکرده و گفتیم بالای ۹۰ درصد دارو خودمان تولید مکنیم حتی اخیرا مجوز صادرات به اروپا هم گرفتیم پروتکل اصلی ما با شرق هست. دکتر قالیباف بی حساب نگفت که چین شریک راهبردی ماهست چین هم فوری تایید کرد و حمایت نمود. دست امریکا کوتاه شده و هر کجا دلمان خواست تجارت میکنیم.
11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تنگه هرمز با ترتیبات ایرانی و توسط ایران اداره خواهد شد ایجاد خط تماس برای حل مشکلات کشتی‌ها رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در پرواز بازگشت از مذاکرات چهارجانبه سوئیس: 🔸جزو نفرات اولی بودم که در آغاز جنگ به‌روشنی گفتم همه بدانند هرگز اداره تنگه هرمز به وضعیت قبل از جنگ باز نخواهد گشت. البته قوانین بین‌المللی رعایت می‌شود و تنگه هرمز با رعایت این قوانین و با ترتیبات ایرانی، توسط ایران اداره خواهد شد. 🔸ممکن است مشکلاتی در تنگه هرمز پیش بیاید؛ بنابراین توافق کردیم مرکزی ایجاد و یک خط تلفنی برقرار شود تا در دوره ۳۰ روزه، اگر اشکالاتی پیش آمد، بتوانیم با سرعت بیشتری مشکلات را حل کنیم. ان‌شاءالله اقتصاد منطقه رونق بگیرد. 🔸این خط تماس برای مجوز نیست؛ مجوز مسیر خود را دارد. این خط صرفاً برای حل مشکلات کشتی‌ها یا حوادث احتمالی است تا روشنگری صورت بگیرد. این نیز از آن جهت است که مدیریت تنگه با ایران است و اشکالات را ما رفع می‌کنیم.
صعود 🇮🇷
🎥تنگه هرمز با ترتیبات ایرانی و توسط ایران اداره خواهد شد ایجاد خط تماس برای حل مشکلات کشتی‌ها رئی
سلام و عرض ادب در راستای فرمایشات دکتر قالیباف و ابهامات برخی از کاربران محترم حول واژه عوارض ، https://eitaa.com/progress2/35325 دقت کنیم لفظ عوارض در تنگه هرمز به لحاظ حقوقی درست نیست، بایستی از کلمه هزینه خدمات استفاده کنیم: 🔴در باب عوارض تنگه هرمز ،استفاده از کلمه عوارض از نظر حقوقی صحیح نیست (عوارض ظاهراً به تنگه های دست ساز مانند کشور ترکیه بر می گردد) و دکتر بقایی هم اخیراً مفصل توضیح دادند هزینه خدمات(هزینه مدنظر جمهوری اسلامی ایران از کشتی ها مصطرد خواهد شد اما در قالب عناوین دیگر: https://eitaa.com/progress2/33862) 🔴🔴🔴پاسخ به برخی شبهات حول تنگه هرمز دکتر بقایی توضیح می‌دهند: 🔴 ایران از کشتی‌ها برای عبور از تنگه هرمز عوارض نمی‌گیرد 🔹«اسماعیل بقائی» در پاسخ به پرسشی درباره اینکه «تحت چه شرایطی تنگه هرمز باز می‌شود؟ آیا قرار است مبلغی از کشتی‌ها موقع عبور از این تنگه گرفته شود یا خیر؟» گفت: 🔹ما عوارض نمی‌گیریم؛ به نظرم باید در به ‌کارگیری کلمات دقت کرد. ما به دنبال اخذ عوارض نیستیم. دو نکته را باید در نظر داشته باشیم: 🔹اول اینکه اقدامات ایران و عمان برای تدوین یک پروتکل یا سازوکار جهت اطمینان از تردد ایمن کشتی‌ها از تنگه هرمز، یک اقدام مسئولانه و مطابق با حقوق بین‌الملل است؛ هم برای منافع و امنیت ملی ایران و عمان به عنوان کشورهای ساحلی و هم برای خیر عمومی جامعه بین‌الملل. 🔹طبیعی است که در این روند، خدماتی ارائه می‌شود؛ خدمات ناوبری به اضافه اقدامات لازم برای صیانت از محیط زیست تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان. این‌ها نیازمند دریافت هزینه‌هایی است؛ بنابراین نباید عنوان عوارض را استفاده کرد. 🔹ایران و عمان در این مسیر مسئولانه تلاش می‌کنند و امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه نهایی برسیم: https://eitaa.com/Irna_1313/203432 🔴بقائی: تدوین سازوکار درباره تنگه هرمز وظیفه و مسئولیت ایران و عمان به‌عنوان کشورهای ساحلی است 🔹سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «اخیراً دوباره برخی طرح‌ها از سوی کشورهای انگلیس و فرانسه برای مدیریت تنگه هرمز مطرح شده و حتی گفته شده فرانسه قصد دارد آن را در شورای امنیت نیز مطرح کند. واکنش ایران به این طرح‌ها چیست؟ و آیا به‌جز ایران و عمان، کشورهای دیگری نیز در مدیریت تنگه هرمز نقش دارند یا خیر؟» گفت: 🔹این وظیفه و مسئولیت ایران و عمان به‌عنوان کشورهای ساحلی تنگه هرمز است که در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند. این کاری است که ما در حال انجام آن هستیم؛ هم از جهت حقوقی بین‌المللی و هم از حیث فنی. 🔹اقدامات دیگری که گاهی جسته‌گریخته می‌شنوید و بسیاری از آن‌ها نیز مبنا ندارد و بعداً تکذیب می‌شود، صرفاً موجب پیچیده‌تر شدن موضوعات خواهد شد. ما با همه کشورها در تماس هستیم و بسیاری از کشورها نیز از این موضوع استقبال کرده‌اند که این سازوکار هرچه سریع‌تر به مرحله اجرا و عمل برسد: https://eitaa.com/Irna_1313/203433 🔴 دکتر بقائی: تعابیری چون دریافت «حق عبور» از تنگه هرمز دقیق نیست/ اولویت ما ایجاد سازوکارهایی برای مدیریت تردد در تنگه است 🔹سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «گمانه‌زنی‌هایی مشخصاً از سوی برخی رسانه‌های عربی مطرح شده مبنی بر اینکه ایران به آمریکا اعلام کرده‌اند دریافت غرامت از ایالات متحده در ازای باز شدن تنگه هرمز در دستور کار قرار گرفته است. می‌خواستم بفرمایید آیا اصولاً موضوع دریافت حق عبور از تنگه هرمز به این شکل مطرح است؟ و موضوع دریافت غرامت از ایالات متحده در رایزنی‌های ایران و آمریکا چه جایگاهی دارد؟» گفت: 🔹در استفاده از کلمات باید دقت کنیم. «حق عبور» و این تعابیری که برخی رسانه‌ها استفاده می‌کنند دقیق نیست. 🔹اولویت ما ایجاد سازوکارهایی برای مدیریت تردد در تنگه هرمز است. این موضوع اصلی است. اینکه برای ارائه خدمات یا به عنوان ما به‌ازای خدماتی که ارائه می‌شود مبالغی دریافت شود، بحثی مهم و در عین حال کاملاً طبیعی است. 🔹موضوع تنگه هرمز، موضوعی است میان کشورهای ساحلی تنگه که مسئولانه در حال پیشبرد آن هستند. هر جا هم که لازم باشد، با طرف‌های بین‌المللی، نهادهای ذی‌ربط بین‌المللی و سایر کشورها نیز مشورت‌های لازم انجام می‌شود: https://eitaa.com/Irna_1313/203444 🔴مرتبط: 🔴🔴🔴پاسخ به شبهه حول تنگه هرمز از بیان جناب بهرام زاده کانال گفتارگاه: https://eitaa.com/GoftarGah/1029 🔴🔴🔴پیوستهای مهم در باب لزوم‌ نگاهداشت ابهام راهبردی و پرهیز دادن از پرسش های مداوم از مسئولان در باب جزئیات مذاکرات و اسرار جنگ دیپلماسی و نیز پرهیز از بها دادن به جنگ روانی رسانه ای دشمن : https://eitaa.com/progress2/33849 https://eitaa.com/progress2/33850
منطق باز کردن ۶٠روزه تنگه هرمز، یک عمر تحصیل علمی و عملی متعهدانه و ولایتمدارانه در رشته های حقوق بین الملل، دشمن شناسی، چندین سال رزمنده بودن و فرمانده بودن در جنگهای متعدد و اقتدار برای رسیدن به حقوق والاتر و مهمتر کشورمان است. منطقش تعهد و تخصص است. گاهی باید از یکسری موارد کم اهمیت گذشت تا به نقطه اقتدار بالاتری رسید. ما هر آن نیاز ببینیم در همین شصت روز هم می توانیم ترتیبات را برگردانیم و سیادت تنگه هرمز پس از شصت روز قطعا با ماست تنگه هرمز را فقط نبستیم؛ مدیریتش کردیم. این فرقِ ایرانِ عاقل با برخی کشورهای هیجان‌زده‌ است. بستن تنگه، صرفاً کشیدن یک کرکره نبود؛ بازیِ شطرنج بود، نه دعوای کوچه. یکی از مهم‌ترین ملاحظات ایران این بود که ترامپ نتواند از بسته‌شدن تنگه، چماق اجماع علیه ایران بسازد. آمریکا فقط با موشک نمی‌جنگد؛ با روایت هم می‌جنگد، با رسانه هم می‌جنگد، با اجماع‌سازی هم می‌جنگد. هنر این بود که هم اهرم فشار را فعال کنیم، هم دست دشمن را ببندیم. بعضی‌ها انگار فراموش کرده‌اند بسته شدن تنگه فقط آمریکا را زمین‌گیر نمی‌کند؛ پای متحدان آمریکا و حتی کشورهای بی‌طرف هم وسط است. پس ایران باید طوری بازی می‌کرد که هزینه‌ی جنگ برای دشمن بالا برود، نه اینکه دنیا را هل بدهد در آغوش ترامپ. برای همین، ایران در اوج جنگ هم با مدیریت عبور محدود برخی کشورها، نشان داد مسئله‌اش لجبازی کور نیست؛ مسئله، تحمیل هزینه به متجاوز است. پیام روشن بود: همکاری با ایران کم‌هزینه‌تر از تقابل با ایران است. امروز هم باز شدن تنگه برای مدت محدود شصت روزه ، نشانه‌ی عقب‌نشینی نیست؛ تکمیل همان پازل است. دنیا باید بداند اگر فردا تنگه دوباره بسته شد، مسئولش ایران نیست؛ مسئولش آمریکاست که یا بدعهدی کرده یا دوباره سمت زور رفته است. قدرت فقط در داشتن اهرم نیست؛ در زمانِ درست استفاده کردن از اهرم است. هم باید مشت را گره کرد، هم باید حواست باشد دشمن نتواند از مشت تو، علیه خودت اجماع بسازد. این یعنی سیاست؛ این یعنی میدان؛ این یعنی ایران. 🔴مرتبط: 🔴🔴🔴پاسخ به شبهه حول تنگه هرمز از بیان جناب بهرام زاده کانال گفتارگاه: https://eitaa.com/GoftarGah/1029 🔴متن جناب سبحانی https://eitaa.com/bache_kavir/51391 🔴پاسخ به شبهات تنگه هرمز و بحث عوارض روایت دکتر بقایی: https://eitaa.com/progress2/35326 🔴سخنان دکتر قالیباف: https://eitaa.com/progress2/35325
در مناظره نماینده مجلس با آقای رضازاده: در مورد این ادعا باید بررسی شود و صحبتهای این نماینده مجلس صحت سنجی شود ، در دوران دفاع از کشور و جنگ تمام عیار، تصمیمات شعام به روز گرفته میشود‌ اما فارغ از متن محتوا طبق قوانین بین المللی هیچ کشوری اجازه تهدید سران کشور های درگیر جنگ و ترور آنها را ندارد آنها که قانون جنگل مدار هستند ما هم که طبق فرموده امام شهید بر مبنای قوانین بین المللی جنگ علیه استکبار را پیش می بریم اما لااقل با این تفاهم نامه، بسیاری از حقوق خود را از حلقوم دشمن متکبر بیرون می کشیم 🔴توضیح مشروح موارد حقوق بین الملل: https://eitaa.com/progress2/35319 🔴پاسخ جناب انصاری https://eitaa.com/ansari_rahim/7424 🔴پی نوشت جناب سبحانی: https://eitaa.com/bache_kavir/51378 پیوست : 🔴مقابله منطبق با دین، اخلاق، شرع و منطبق بر قوانین بین‌المللی است و ملت ایران و مسئولین کشور در این جهت هیچ گونه تعللی و کوتاهی نخواهند کرد. https://eitaa.com/progress2/34481 🔴حرکت ملت ایران در مبارزه با استکبار صرفاً انتقام نیست یک حرکت منطقی و خردمندانه است: https://eitaa.com/progress2/34482