eitaa logo
دارالقرآن سردار سلیمانی نهاوند
1.7هزار دنبال‌کننده
31.3هزار عکس
11.8هزار ویدیو
545 فایل
به‌نامِ‌خُدا به‌یادِ‌خُدا برایِ‌خُدا 🌟ایتا : @q_sr_nahavand ارتباط با ادمین: @sejjil2023 ارسال نظرات و پیشنهاداتتون https://harfeto.timefriend.net/16940356452107
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🖋کانال دارالقران بسیج نهاوند @darolquranssoleymaninahavand
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «قُلْ هَلْ مِن شُرَكَائِكُم مَّن يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ ۚ قُلِ اللَّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ ۖ فَأَنَّىٰ تُؤْفَكُونَ» بگو: «آیا هیچ یک از معبودهاى شما، آفرینش را آغاز مى کند و سپس باز مى گرداند؟!» بگو: «تنها خدا آفرینش را آغاز کرده، سپس باز مى گرداند.با این حال، چرا (از حق) روى گردان مى شوید؟!» (سوره مبارکه یونس/ آیه ۳۴) ❇ تفســــــیر از نشانه هاى حق و باطل این آیات نیز، همچنان استدلالات مربوط به مبدأ و معاد را تعقیب مى کند. در این آیه، به پیامبر(صلى الله علیه وآله)دستور مى دهد: به آنها بگو: آیا هیچ یک از این معبودهائى که شما شریک خدا قرار داده اید، مى تواند آفرینش را ایجاد کند، و سپس باز گرداند؟ (قُلْ هَلْ مِنْ شُرَکائِکُمْ مَنْ یَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ یُعیدُهُ). آنگاه اضافه مى کند: بگو: خداوند آفرینش را آغاز کرده و سپس باز مى گرداند (قُلِ اللّهُ یَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ یُعیدُهُ). با این حال چرا از حق روى مى گردانید، و در بیراهه سرگردان مى شوید؟ (فَأَنّى تُؤْفَکُونَ). 🌼🌼🌼 در اینجا دو سؤال پیش مى آید: نخست این که مشرکان عرب، غالباً اعتقاد به معاد، مخصوصاً به شکلى که قرآن مى گوید نداشتند، با این حال چگونه قرآن از آنها اعتراف مى خواهد؟ دیگر این که در آیه قبل، سخن از اعتراف مشرکان بود، ولى در اینجا به پیامبر(صلى الله علیه وآله)دستور مى دهد که تو اعتراف به این واقعیت کن!; این تفاوت تعبیر براى چیست؟ با توجه به یک نکته، جواب هر دو سؤال روشن مى شود، و آن این که گر چه مشرکان به معاد (معاد جسمانى)، عقیده نداشتند، ولى همین اندازه که معتقد بودند آغاز آفرینش از خدا است، براى پذیرش معاد کافى است; چرا که هر کس آغاز را انجام داده قادر به اعاده آن نیز هست. بنابراین، اعتقاد به مبدأ با کمى دقت، معاد را اثبات مى کند. و از اینجا روشن مى شود: چرا به جاى مشرکان، پیامبر(صلى الله علیه وآله) اعتراف به این واقعیت مى کند; زیرا، گر چه ایمان به معاد از لوازم ایمان به مبدأ است، اما چون آنها توجه به این ملازمه نداشتند، طرز تعبیر عوض شده و دستور داده شده پیامبر(صلى الله علیه وآله)به جاى آنها اعتراف کند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۳۴ سوره مبارکه یونس) 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🖋کانال دارالقران بسیج نهاوند @darolquranssoleymaninahavand
💠 سبک زندگی در آیات و روایات 💠 🔅بهترین روش ؛ میانه روی است . 🕋وَأَنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ ۛ وَأَحْسِنُوا ۛ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ سوره بقره/۱۹۵ 《 در راه خدا انفاق کنید و خودرا با دست خود ؛ به هلاکت نیفکنید! ونیکی کنید که خداوند نیکوکاران را دوست دارد .》 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🖋کانال دارالقران بسیج نهاوند @darolquranssoleymaninahavand
🔅آیه ۱۹۵👈انفاق؛ راهی برای نجات جامعه از فروپاشی : ♦️ مفسران در باره ارتباط بین دو جمله «و در راه خدا انفاق کنید» و «خود را به دست خود به هلاكت نيفكنيد» گفته اند که انفاق سبب نجات جامعه از هلاکت و فروپاشی می شود؛ زیرا اگر انفاق به فراموشی سپرده شود و ثروتها در دست گروه معدودی جمع گردد و در برابر آن، اکثریتی محروم وجود داشته باشد، دیری نخواهد گذشت که انفجار عظیمی در جامعه رخ می دهد که جان و مال ثروتمندان نیز در آن آتش خواهد سوخت. 🔸در این نقطه، رابطه انفاق و پیشگیری از هلاکت روشن می شود. ۰بنابراین انفاق پیش از آن که به حال محرومان مفید باشد، به نفع ثروتمندان است. 🔸 به تعبیر بعضی از مفسران، خودداری از انفاق در راه خدا، هم سبب مرگ روح انسانی به دلیل بخل خواهد شد و هم موجب مرگ جامعه به دلیل عجز و ناتوانی می شود؛ به ویژه جامعه اسلامی که بر اساس احسان و نیکوکاری بنا شده است. ♦️در روایتی از امیرالمؤمنین علی(علیه‌السّلام) می خوانیم: «اموال خویش را با دادن زکات حفظ کنید.》 باید توجه داشت که انفاق معنای گسترده ای دارد که انفاقهای واجب مانند زکات و خمس و انفاق های مستحب مانند صدقه را در بر می گیرد. 📝 ادامه دارد... 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🖋کانال دارالقران بسیج نهاوند @darolquranssoleymaninahavand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔑 🌹 جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی رفت وگفت : سه قفل در زندگی من وجود دارد وسه کلید از شما می خواهم . 🔒قفل اول این است که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم ، 🔒 قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد ، 🔒و قفل سوم این که دوست دارم عاقبت بخیر شوم. ✨ آیت الله نخودکی اصفهانی فرمود : برای 🔐قفل اول ، نمازت را اول وقت بخوان . 🔐برای قفل دوم ، نمازت را اول وقت بخوان. 🔐و برای قفل سوم هم نمازت را اول وقت بخوان ! 🌹جوان عرض کرد: سه قفل با یک کلید 🔑شیخ فرمود: نماز های پنجگانه در اول وقت ، شاه کلید است. 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🖋کانال دارالقران بسیج نهاوند @darolquranssoleymaninahavand
✖️شایعه فتوشاپی ازدواج زینب خانم سلیمانی با پسر لبنانی 👈 وقتی از بی‌دروپیکری فضای مجازی صحبت میکنیم، یعنی همین کانال که با نزدیک به ۱ میلیون عضو به راحتی در ایران فعالیت میکند و جدا از تشویش اذهان عمومی و نشر شعارهای براندازی، عکس دخترِ عزیزترین سردارمان را اینگونه فتوشاپ و وایرال می‌کند. 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🖋کانال دارالقران بسیج نهاوند @darolquranssoleymaninahavand
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🖋کانال دارالقران بسیج نهاوند @darolquranssoleymaninahavand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 امام على " عليه السّلام" فرمودند : الإحسان غريزه الأخيار، والإساءه غریزه الأشرار؛ نیکی کردن، در سرشت نیکان است و بدی کردن، در سرشت بدان . 📚غرر الحکم، ح ۲۰۲۹ 🔅ابن عباس . في قوله تعالى: 🕋«آلذين ينفقون أموالهم بالليل والنهار..»: نزلت في على بن ابی طالب؛ کائث له آزبعة دراهم، انفق باليل درهما، وبالنهار درهما، وسرّا درهما، وعلانيه درهما: 🔸 ابن عباس درباره آیه «کسانی که در شب و روز، و پنهان و آشکار، اموالشان را انفاق می کنند، پاداش آنان در نزد پروردگارشان [محفوظ ]است و نه بیمی بر آنان هست و نه اندوهگین می شوند، می گوید: 🔰این آیه در باره علی بن ابیطالب نازل شد .یک دِرهَم را شب انفاق کرد ویکی را روز ؛ یکی را پنهانی و یکی را آشکار. 📚در المنثور، ج ۲ ص ۱۰۰ 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🖋کانال دارالقران بسیج نهاوند @darolquranssoleymaninahavand