eitaa logo
دانلود
هدایت شده از مجید اسدی
خبرنگار فجرشمال 🔴پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا ♦️غربالگری پویش سنجش فشارخون و قند خون ۱۸سال به بالا برای سالمندان ناتوان درب منزل روستای کارتیج کلا توسط بهورزان ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ عدد فشار خون خود را بدانید عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سيمرغ
هدایت شده از مجید اسدی
خبرنگار فجرشمال 🔴پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا ♦️غربالگری پویش سنجش فشارخون و قند خون ۱۸سال به بالا در خانه بهداشت بالا دسته توسط بهورزان ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ عدد فشار خون خود را بدانید عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سيمرغ
هدایت شده از مجید اسدی
خبرنگار فجرشمال 🔴پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا ♦️غربالگری پویش سنجش فشارخون و قند خون ۱۸سال به بالا در مرکز نجارکلا جدید توسط کارشناس ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ عدد فشار خون خود را بدانید عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سيمرغ
هدایت شده از مجید اسدی
خبرنگار فجرشمال 🔴 مردم از خرید اینترنتی دارو خودداری کنند رئیس سازمان غذا و دارو: 🔹اساساً با فروش اینترنتی دارو به شکل موجود مخالف هستیم. دارو به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و به کنترل‌های خاص و دقیق نیاز دارد. 🔹ما نظارت‌های سختی روی داروخانه‌ها اعمال می‌کنیم اما برخی سکوهای اینترنتی داروهای قاچاق، غیرمجاز و با منبع نامعلوم را به فروش می‌رسانند. 🔹مردم به هیچ وجه از بسترهای ناامن که سازمان غذا و دارو تا این لحظه هیچ یک از آنها را تایید نکرده است دارو تهیه نکنند و در صورت خرید مسئولیت هر عواقبی با خریدار است.
هدایت شده از مجید اسدی
خبرنگار فجرشمال 🔴تجلیل از عوامل شرکت کننده در نمایشگاه مسله محور اسوه استانی کمیته محله مهدوی روستای سنگتاب. توسط قرارگاه شهرستانی. 💠تشکر ازامام جمعه محترم فرماندار محترم وفرمانده محترم سپاه شهرستان که حمایت ویژه وپشتیبانی لازم را انجام دادن . جهت اعزام به نمایشگاه کشوری . مکان: دفتر امام جمعه ⏳زمان:پنچ شنبه ۱۴۰۲/۱٠/٠۷                        ➖➖➖💠➖➖➖ 🔹️ دبیرخانه محله مهدوی شهرستان سیمرغ 🔹 قرارگاه اقتصاد مقاومتی ومحرومیت زدایی ┄❀💠 مساجد فعال مازندران 💠❀┄                عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ
هدایت شده از  انصارالمحرومین
🔴 در طول تاریخ ایران سه بار توسعه و آبادانی را از صفر شروع کرد! دوره نخست: پس از حمله اسکندر مقدونی! دوره دوم: پس از حمله مغول به ایران! دوره سوم: پس از ویرانی های دولت حسن روحانی!😏 این آخری یه ویژگی داشت که بقیه نداشتن! امام می‌گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ولی عمامه به‌سر آمریکایی می‌تواند! برای همين نگران نفوذی‌ها بود! کاری که این کرد مغول و اسکندر با ایران نکردند
﷽ 💐 💐 🌹السَّــلامُ‌عَلَيْـــكِ‌یــاإِنْسِــيَّةُالْحَــوْراءُ 🌺جشن ولادت حضرت زهرا«س»🌺 🌷گرامیداشت‌ روز زن‌و‌ مقام‌ مادر🌷 🎙سخنرانی:حجت‌الاسلام 🎤مولودی‌خوانی:حاج محسن 🗓 سه شـــــبه ، ۱۲ دی مـــاه ۱۴۰۲ ⏰همراه‌‌با اقامه‌‌ نماز‌ مغرب‌ وعشاء 📌قائم‌شهر،خیابان‌بابل،کوی‌ارغوان 🚩مسجد امامزاده سیـدعـابدیـن👇 https://zil.ink/masjed_seyedabedin
هدایت شده از مجید اسدی
┅═❁﷽❁═┅ خبرنگار فجرشمال 🔰جلسه شورای تامین مسکن شهرستان به ریاست رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ، جلسه شورای تامین مسکن شهرستان سیمرغ به ریاست لهراسب رحمتی بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ و با حضور اعضای شورا، با دستور کار شناسایی و معرفی زمین جهت ساخت مسکن ملی، بررسی روند پیشرفت فیزیکی مسکن ملی و مسائل و مشکلات حوزه مسکن، بررسی وضعیت تسهیلات بانکی، موانع و مشکلات تأمین زیرساخت‌های گاز، آب و برق در پروژه های مسکن ملی، در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد. 💢گفتنی است در این جلسه تصمیماتی در خصوص تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اتخاذ گردید.   ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🗓یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲
هدایت شده از خط آتش
آیا پُمپِئی می تواند شهر حضرت لوط باشد؟ عبرتی تاریخی که از طرف خداوند برای بشر امروز باقی مانده است! آثار باقی مانده از این شهر (از فسیل ها تا معماری مراکز فساد) ابتلای شهر پمپئی را به همان انحراف قوم حضرت لوط مشخص می کند. هر چند باستان شناسان یک سیر تاریخی برای این انحراف پیدا کرده اند که مشابه همان سیر انحراف در غرب است که در نهایت به نقطه مشترک کنونی رسیده اند. جالب است نحوه زوال این قوم نیز مشابه عذاب ذکر شده در قرآن کریم است. مردم پُمپئی چند هزار سال پیش با سنگ و خاکسترهای آتشفشانی که احاطه شان کرد تبدیل به مجسمه هایی ثابت از یک فرهنگ منحط و مردمی عذاب گرفته شدند. قوم لوط نیز به فرموده قرآن کریم در سوره حجر سنگباران شدند ((وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ حِجَارَةً مِنْ سِجِّيلٍ : و بارانی از سنگ های ریز بر سر آنها باراندیم.)) و در سوره عنکبوت غبارگرفته شدند: ((كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِينَ : (همسر لوط) جزو غبار گرفتگان بود!!)) اعراف، 83 پمپئی در زیر 4 متر خاکستر و خاک مدفون بود تا اینکه در سال 1599 میلادی بصورت اتفاقی کشف شد. قرآن فرموده که آثار شهر قوم لوط را برای عبرت آیندگان (البته آن دسته ای که می اندیشند) باقی گذاشتیم: ((وَلَقَدْ تَرَكْنَا مِنْهَا آيَةً بَيِّنَةً لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ : و از آن [شهر سوخته] نشانه ای نمایان و مشخص باقی گذاشتیم براى مردمى كه تعقل کرده و مى‏ انديشند.)) عنکبوت، 35. صادق ابراهیمی https://www-dailymail-co-uk.cdn.ampproject.org/c/s/www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4391498/amp/The-two-embracing-maidens-Pompeii-MEN.html 🇵🇸@khate_atash
 پنجشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۰۱:۳۵  دسته‌بندی: گردشگری و میراث  کد خبر: 1402080402790  خبرنگار : 71619 ۷ نان محلی مازندرانی‌ها  «گاتا»، «کچیله نون»، «پنجه‌کش»، «دَلَه دَکُرده نون»، «کِلانی»، «قالاج» و «کَلَن»، نام هفت نان محلی استان مازندران است که از گذشته پخته و در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده‌اند. طوبی اصانلو ـ مسئول ثبت آثار ناملموس استان مازندران ـ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هفت نان محلی و طرز تهیه توضیح داد: «نان شیرینی محلی گاتا»  این شیرینی سنتی یادگار کارگران اتریشی و دانمارکی است که در سال ۱۳۰۶ تا ۱۳۱۶ خورشیدی طبق قراردادی برای ساخت راه‌آهن به سوادکوه آمدند، آن زمان روستاییان پخت را یاد گرفتند و یاد آن ایام را زنده نگه داشتند. برای پخت این نان شیرینی از آرد، شکر، زنجبیل، تخم مرغ، آب، کره حیوانی و... استفاده می‌شود. از آنجا که از ماندگاری بالایی برخوردار است، اهالی از قدیم برای توشه راه در فصل ییلاق و قشلاق، به مقدار فراوان می‌پزند.  «نان قندی کچیله نون» (keĉile non)         نوعی شیرینی محلی، به شکل مربع یا لوزی به اندازه کف دست یا کوچکتر است که خمیر از آرد همراه شکر، روغن، شیر، تخم مرغ و زردچوبه درست می‌شود و وقتی وَر آمد، به قطعات کوچک و اشکال مختلف درمی‌آورند و در تنور می‌پزند. کچیله نون یا چایی نون مازندرانی بیشتر به عنوان نان تشریفاتی و نگهداری طولانی به‌ویژه برای مسافرت، چوپانان و گالش‌ها پخته و مصرف می‌شود.   «نان محلی پنجه‌کش»  معروف‌ترین نان روستاها و ییلاق‌های مازندران است که با گسترش نانوایی‌های صنعتی یا وسایل پخت جدیدتر، می‌توان شاهد پخت و مصرف بود. ابتدا باید خمیر تهیه کنند و از آرد گندم استفاده می‌شود. ابتدا مقداری آرد را داخل ظرفی می‌ریزند و کمی آب و مایه نان (مخمر) اضافه می‌کنند و بعد از مخلوط آب و حالت گرفتن خمیر، با دست ورز می‌دهند. روی خمیر را با پوشش گرمی مانند گِلِج یا پتو می‌پوشانند و کنار گذاشته تا ور بیاید. بعد تنور را آتش می‌کنند و نان می‌پزند.  «مهارت پخت نان پیازی، دله دَکُرده نون» (dele dakorde non)  خمیر این نان از  آرد، روغن، شیر، تخم مرغ و … تشکیل شد. وقتی آماده شد به قطعات کوچک و گرد درمی‌آورند، سپس با پیاز سرخ شده با ادویه‌جات و سبزی‌های معطر پر کرده و در تنور می‌پزند.  نان‌های محلی گاتا، کچیله نون، دله دَکُرده نون و پنجه‌کش به ترتیب با شماره‌های ثبت ۲۲۱۷، ۲۲۱۹، ۲۲۲۲ و ۲۲۲۳ در دی ماه ۱۳۹۹ در فهرست ملی میراث ناملموس به ثبت رسیده‌اند. «مهارت شیوه پخت نان سنتی کانی یا کِلانی»  نان سنتی «کِلانی» به شکل بیضی که خمیر آن از آرد گندم، روغن، شیر، تخم مرغ و … تشکیل شد. خمیر را به قطعات کوچک درمی‌آورند، با سبزی‌های معطر از اوجی، چغندر شیرین، رب انار ترش، مغز گردو، کدو، سیر و هویج پر کرده و در تنور می‌پزند. نان سنتی «کِلانی» سال ۱۴۰۰ با شماره ثبت ۲۵۷۹ ثبت ملی شد.  نان پیازی و نان کِلانی شباهت زیادی به غذاهای فست فودی امروز دارند و به پیتزای مازندرانی معروف هستند. «مهارت پخت نان قالاج شهرستان قائمشهر» خمیر این نان به دلیل استفاده نکردن از جوش شیرین، چند ساعتی زمان نیاز دارد تا وَر بیاید. پخت با حرارت غیرمستقیم انجام می‌شود. بعد از داغ شدن تنور، شعله را کم کرده و آغاز می‌کنند. «قالاج» که در سال‌های جنگ جهانی دوم در کشورهای روسیه، بلغارستان، لهستان و رومانی تهیه می‌شد، به دلیل ماندگاری بالا در زمان جنگ در اختیار سربازان روس قرار می‌گرفت. زوج ارمنی برای اولین بار تنور این نان‌های قهوه‌ای را در کشورمان روشن کردند، امروز این نان تنها در قائم‌شهر پخت می‌شود. این نان یادگار جنگ جهانی دوم در مازندران و شهرستان قائم_شهر است.   «مهارت پخت نان کَلَن» کَلَن نون نان رایج جنگل‌نشینان به خصوص چاربیدارها* و چوپان‌های همیشه در راه است. افرادی که دسترسی به تنور ندارند، آتش یار دیرینه و تضمین‌کننده بقای آنها در طبیعت است، جنگل‌نشینان به سبک اجداد برای طبخ که ترکیبی از شیر و سرشیر است پس از آماده شدن آتش، هیزم‌ها را کنار زده و خمیر را زیر خاکستر پهن می‌کنند. نیم ساعت ماده سرو می‌شود. (*چاربیدار شغلی اصیل در مازندران است و به کسی گفته می شود که در گذشته با استفاده از یک یا چند چهارپا کالاها و وسایل مورد نیاز روستاییان را که به خاطر مسیرهای سخت جنگلی و کوهستانی توان یا فرصت کافی برای رفتن به شهر نداشتند، به دست آنها می‌رساندند.)  «مهارت پخت نان قالاج شهرستان قائمشهر» نیز با شماره ۱۴۷۶ در سال ۱۳۹۶ و «مهارت پخت نان کَلَن» با شماره ۱۹۷۱ در سال ۱۳۹۸ در فهرست میراث ناملموس ثبت شده‌اند. نان محلی مازندرانی‌ها - ایسنا https://www.isna.ir/news/1402080402790/%DB%B7-%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7
46.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
_🎥_ گزارش ویدیویی _🏴_ مراسم فاطمیه دوم _📍_ «ایستگاه صلواتی» _🗓_ یک شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ شب سوم؛ [هیئتـ‌الزهرا.س.قائم‌شهر] #🇵🇸 | @heyatalzahra_ir