eitaa logo
حجت الاسلام علی قهرمانی
890 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
535 ویدیو
55 فایل
اخبار، دیدگاه‌ها، ارائه‌ها و مقالات حجة‌الاسلام والمسلمین علی قهرمانی پژوهشگر و نویسنده معاونت پژوهش سابق انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه مدیر موسسه فرهنگی و گروه تبلیغی ندای فطرت ارتباط با ادمین @qahramaani
مشاهده در ایتا
دانلود
حمایت از برگزاری چله دعای فرج در صدا و سیما خبرگزاری انقلابی فارس در حرکتی خوب اقدام به برگزاری حمایت نامه ای برای برگزاری چله دعای فرج در صدا و سیما نموده است. بدون شک بزرگترین مشکل بشر امروز دوری از دستورات امام معصوم یعنی حضرت مهدی علیه السلام است. ایشان بارها و بارها به طُرق مختلف توصیه فرمودند که شما امت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، مشابه امت موسی علیه السلام هستید. وقتی مشکلات و بلاهای این امت زیاد شد، آنها به صورت گروهی دست به دعا برداشتند. استغاثه کردند به درگاه الهی گریه و زاری کردند تا اینکه خداوند، موسی علیه السلام را که منجی آن قوم بود، زودتر از وقت تعیین شده برایشان فرستاد. این توصیه وظیفه منتظران را در این دوران سخت پر بلا و امتحان را بیش از پیش به دعای خالصانه متوجه می داند. از آنجا که این طرح وابسته به هیچ حزب، گروه و تفکر خاصی نیست، شایسته است عموم مردم در برگزاری این طرح فعال باشند و هرکدام از ما به نوبه خود گامی موثر در این مسیر برداریم. لذا مستدعی است به آدرس ذیل مراجعه و از این جنبش حمایت نمایید. https://my.farsnews.ir/c/20959 وعده ما از نیمه شعبان، هر شب ساعت 22، 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
🔻محمدحسین ، عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب در گفتگو با : 🎬 دچار ضعف مشهود اندیشکده‌ای و پژوهشی در حوزه هنر و سینمای راهبردی هستیم 🔻 مهمترین مباحث مطرح شده: ◽️ نیازمند و هنر راهبردی هستیم ◽️ و سریال‌های استراتژیک باعث جذب مخاطب انبوه می‌شود ◽️چرا همچنان فیلم‌های استراتژیک چند اپیزودی می سازد! ◽️پایتخت ۵ قوی‌تر و محبوب‌تر از ۶ ◽️باید به سبک و شیوه خودمان عمل کنیم ◽️تأثیرگذاری آثار و بر سینماگران مطرح غرب ◽️کدام فیلم ها در زمره سینمای استراتژیک قرار می گیرند!؟ ◽️نفوذ مافیای سرمایه دار و تغییر جهت گیری ◽️ضعف فعالیت‌های اندیشکده‌ای و پژوهشکده‌ای در حوزه سینما ◽️رویکردهای صرف فرمالیستی جوابگو نیست! ◽️دغدغه اهالی سینما نباید فقط گیشه و شهرت باشد ◽️ و سینمای پس از مورد توجه دنیا قرار گرفته است مشروح گفتگو: hawzahnews.com/news/894035 •┈┈••✾••┈┈• @savad_rasaneh
سینما و گسست اجتماعی - سیاسی چندی پیش مفاهیم تعدادی از فیلم‌های تولیدشده در سال‌های اخیر برای مخاطبان ایرانی را در ذهن مرور می‌کردم؛ فیلم‌هایی مانند شیطان وجود ندارد و مطرب بیش از همه نظرم را جلب کرد. دنبال رگه‌های مشترک در این دو فیلم می‌گشتم که به ناگه ذهنم سراغ سیاه نمایی هر دو فیلم و سایر فیلم‌های دهه اخیر سینمای ایران افتاد. نقطه مشترک این سیاه نمایی‌ها متوجه قانون، ارکان و ساختار قدرت موجود، اسلامیت نظام و فرهنگی دینی جامعه است که در این آثار به‌شدت مورد تخریب قرار می‌گیرد. فیلم شیطان وجود ندارد، داستان زندگی جوان را به تصویر می‌کشد که سرباز اجرای احکام شده و قرار است در اولین روز کاری متهمی را به دار بیاویزد. وی به هر دری می‌زند تا این اتفاق نیفتد. تلاش‌های او ثمر نمی‌دهد و برای اینکه به قول خودش مرتکب قتل نشود دست به گروگان‌گیری و فرار از خدمت می‌زند تا به خارج بگریزد و در خوشی زندگی کند، اما پیش از آنکه فرار کند... . در اپیزود بعد جوان دیگری را می‌بینیم که برای دیدن نامزد خود آمده اما آن‌ها حال روحی مساعدی ندارند. گرچه نامزد او تلاش می‌کند تا روحیه خودش را حفظ کند و از او به‌خوبی پذیرایی نماید اما اتفاقی که افتاده این اجازه را به او و خانواده‌اش نمی‌دهد. در انتهای فیلم دختر متوجه می‌شود که نامزد کنونی‌اش دوست‌پسر قبلی او را که داغدارش هستند به چوبه دار سپرده و این مرخصی پاداش این کار اوست... . فیلم مطرب داستان زندگی مردی را به تصویر می‌کشد که می‌خواست خواننده بزرگی شود اما وقوع انقلاب کاروکاسبی او را به هم می‌ریزد. او که با دو بچه همسرش را ازدست‌داده زندگی را با مطربی می‌گذراند. سال‌ها بعد دخترش با زدوبند راهی برای رفتن او به ترکیه و اجرای کنسرت مشترک با خواننده‌های ترک در هفته فرهنگی می‌یابد اما سفارت خیلی زود می‌فهمد که او خواننده‌ای اصیل نیست بلکه مطربی دون‌پایه است. از همین رو عذر او را می‌خواهند. وی دیگر مصمم است که به ایران برنگردد و این خوشبختی و رهایی را حفظ کند اما برای این کار ابتدا باید شناخته شود تا بتواند پناهندگی بگیرد. خانم خواننده ترک که این مطرب به‌اشتباه نامزد پسرش می‌داند راهی پیدا می‌کند و در کنسرت خودش اجرایی نیز به او می‌دهد... . در هر دو فیلم خط سیر داستان به گونه است که مخاطبِ همراه با شخصیت‌های اصلی فیلم، علت عقب‌افتادگی و بدبختی آن‌ها را که به‌نوعی نمایندگان جامعه حاضر هستند انقلاب، ارزش‌های دینی، حاکمان، حاکمیت، قانون و ساختار موجود معرفی می‌شوند. این دو نمونه‌ای بود از ده‌ها فیلمی که علاوه بر سیاه نمایی داخل، بهشتی برین از خارج می‌سازند و به مخاطب القا می‌کنند که اگر به خارج فرار کند خوشبخت و سعادتمند خواهد بود. در میانه تفکراتم شعر پایانی فیلم مطرب شروع به پخش شد؛ یِ صدای قدیمی‌ام که تو گلو مونده آرزوی قدیمی من آرزو مونده آرزوی ترانه خوندن با لبی خندون آرزوی قدم زدن باهم زیر بارون این صدای منه آه این صدای منه ابر پر بارون یِ عمره تو چشای منه در همین زمان صفحه‌ای از تحلیل جناب سعید حجاریان در مقابلم بود که درباره تبعات اجتماعی کرونا نوشته بود: من نمی‌دانم چرا کرونا را ویروسی دموکرات نامیده‌اند... . ۱. کرونا، کشتار دسته‌جمعی می‌کند... . ۲. کرونا، به “گسست اجتماعی” می‌انجامد... . ۵. کرونا، ساخت قدرت را منهدم کرده است... . ۶. کرونا، خرافات را احیا کرده است... . مضاف بر این موارد به جست‌و‌جو حول ریشه لغوی کرونا پرداختم و آن را هم‌ریشه لغت (crown) به‌معنای “تاج” یافتم... . از این منظر، می‌توان خصلت شاهانه و جبارگونه کرونا را برجسته کرد. این خصلت علاوه بر پزشکی،‌ در سیاست هم مسبوق به سابقه است. نمی‌دانم چرا متن تحلیل این فرد در نظرم بیشتر شبیه بیانیه‌های اعتراضی جلوه نمود آن‌هم وقتی سینما که از نظر فکری وابسته به طیف سیاسی اصلاحات است به‌ویژه در دهه اخیر تمام‌قد در راستای گسست اجتماعی تلاش کرده و حتی شعار جدید شورش‌طلبان را نیز آماده ساخته است: یِ صدای قدیمی‌ام که تو گلو مونده این صدای منه آه این صدای منه 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
11.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 آزاد زندگی کن! 💠 روایت استاد از شیوه زندگی حضرت (ع) 🌺میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد🌺 🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران ✅ eitaa.com/andishkadehmahdavihttps://t.me/andishkadehmahdavi
⚠️ «پایتخت6» مجموعه‌ای ناتمام از ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی با پخش 15 قسمت از سری ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت»، پخش این سری بر اساس توافق و اعلام قبلی به پایان رسید. در حالی که بنا به ادعای سازندگان آن، قسمت پایانی این سری یعنی قسمت شانزدهم، به دلایلی از جمله محدودیت‌هایی که شیوع بیماری کرونا به‌وجود آورده، اساساً فیلمبرداری نشده و وعده داده‌اند به محض برطرف شدن محدودیت‌های فوق، قسمت آخر را آماده ساخته و در یکی از اعیاد به پخش تلویزیونی می‌رسانند. این در شرایطی است که آنچه از 15 قسمت پخش شده عاید تماشاگر و مخاطب این سریال شده، به جز عدم وجود یک قصه و داستان درست و درمان و کلکسیونی از پراکنده‌گویی‌ها و پرحرفی‌ها و صحنه‌ها و ماجراهای بی‌ربط و اضافی، مجموعه باور نکردنی از رفتارها و اخلاق ناهنجار و پرآسیب و بدآموز بوده است. گستاخی‌ها و بددهنی‌ها و بی‌ادبی‌های بچه‌ها و فرزندان علیه بزرگ‌ترها و پدر و مادرها تحت عنوان «شکاف بین نسل‌ها»!، توهین به شعائر و مناسک مذهبی به بهانه «بیان ریاکاری»، رواج دروغ‌گویی و پنهان‌کاری و فریب در میان شخصیت‌های داستان،‌ ترویج و عادی‌سازی روابط و ارتباطات نامناسب و شکستن حریم محرم و نامحرم، القای رواج سوء‌ظن‌های فاجعه‌بار در خانواده‌های ایرانی، استفاده از شوخی‌های غیراخلاقی در میان خانواده که تاکنون در میان فیلم‌های سخیف سینمایی رایج بود و اینک به رسانه ملی راه یافته و... از جمله این ناهنجاری‌ها است که اگرچه از سری چهارم به بعد در مجموعه «پایتخت»، قوت گرفت ولی اینک در سری ششم به اوج خود رسید. آنچه روال معمول این دست از سریال‌ها محسوب شده و می‌شود، این بوده که فرضا در یک مجموعه 30 قسمتی، پس از 29 قسمت نمایش انواع و اقسام بداخلاقی‌ها و نابسامانی‌های رفتاری، ناگهان در قسمت آخر همه متحول شده و بنا به اجبار ضوابط تلویزیونی، همه چیز به خوبی و خوشی پایان می‌یابد که البته همین رویه هم مورد انتقاد و اعتراض بسیاری از کارشناسان و متخصصان امور رفتاری و روانشناسی قرار داشته و دارد. اما اینک در سری ششم «پایتخت»، حتی از آن یک قسمت پایانی جمع‌کننده سیاهی‌ها و تباهی‌ها هم دریغ شده و علی‌رغم توضیح ناظر کیفی این سریال مبنی بر برجسته‌سازی نکات مثبت در قسمت پایانی، ساخت و تولید این قسمت به زمان نامشخصی در آینده حواله داده شد و سری ششم مجموعه «پایتخت» در شرایطی گنگ، فاقد قصه و با رویکردی ضدخانواده به پایان رسید. ممکن است گفته شود که چنین انتقادهایی عجولانه بوده و در قسمت پایانی (که هنوز ساخته نشده) همه چیز جمع و جور گردیده و درست می‌شود. همه ناگهان متحول شده و نتیجه مورد نظر مدیران رسانه ملی ارائه می‌گردد ولی عجالتا به جز یک سریال در هم ریخته و پریشان احوال، آنچه در اذهان باقی مانده و می‌ماند، مجموعه‌ای از ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی و نابسامانی‌های روحی و روانی است که شرح‌شان آمد. از طرف دیگر، این فصل از سریال پایتخت می‌تواند مصداقی بر ادعای همیشگی منتقدان و معترضان این‌گونه ساخت‌وساز مجموعه‌های تلویزیونی باشد که معتقدند تولیداتی از این دست به سبک بساز و بفروشی، با سرعت هرچه تمام فقط برای رسیدن به آنتن، بدون صرف وقت و دقت کافی بر روی فیلمنامه ساخته می‌شوند؛ آثاری دم‌دستی از آب درمی‌آیند که آسیب‌زایی فرهنگی آنها بسیار بیشتر از فواید کوچک و انگشت‌شمارشان است. سعید مستغاثی - روزنامه کیهان - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ - کد خبر: ۱۸۴۹۹۲ 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه*: دوستانی از بنده خواستند تحلیلی از پایتخت۶ داشته باشم و اینک بعد از مشاهده قسمت ۱۵، ضمن تشکر از دست اندرکاران این سریال و تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه به نقدی کلیدی اشاره میکنم. البته کارشناسان نقدهای واردی بر آن گرفتند؛ از جمله: اختلاط نامحرم، ترویج بی حد رقص و موسیقی، تعابیر بی‌ادبانه مخصوصا نسبت به والدین و بزرگترها، بی‌احترامی به نماز و حج و ... لکن نقد ریشه‌ای‌تر این سریال به نظر بنده، رویکرد ایران‌گریزی و ایران تضعیفی است که متأسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد روشنفکر نمایان داخلی دنبال میشود و کتابها در باب ناتوانی و مجمع الرذایل بودن ایرانیان نوشته میشود. این سریال با نشان دادن ایرانیانی که یا قاچاقچی (ارسطو) هستند یا روانی(بهبود) یا مسئول ناتوان و بی‌عرضه و منفعل(نماینده مجلس) یا دارای کمبود شخصیت(بهتاش) یا نوجوانان غرق در اینستاگرام و فضای مجازی(دختران دوقلو) یا مدعیان پرادعای هیچ کاره و فرصت‌طلب(نقی) یا مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب(رحمت و فهیمه) یا عقل کلی که در مواردی احساسی داوری می کند(هما) که برای بیننده مخصوصاً بیننده خارجی تصویر بسیار منفی علیه ایران می‌سازد. سوال این است که چرا عده‌ای از نویسندگان و هنرمندان با هم تلاش می‌کنند تا ایرانی را با موفقیت‌ها، مقاومت‌ها و فرهنگ و تمدن بزرگ به ایرانی بی عرضه، ناکارآمد و احساسی و فاقد فرهنگ و تمدن معرفی کنند. انتظار این بود لااقل واقعیت‌های ایران اعم از ضعف‌ها و قوت‌ها به نمایش گذاشته شود تا ناامیدی در مخاطب تحقق نیابد. نکته قابل تأمل اینکه چرا پایتخت۶ بعد از پایتخت۵(مقابله با داعش) ساخته می شود؟ آیا نباید مدیران صدا و سیما در باب جریان شناسی سریال‌های ایرانی دقت بیشتری نمایند‌. * استاد فلسفه ومعاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزاری آنا – شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱ - کد خبر: ۴۱۰۴ 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
📌مدیران باید پاسخگو باشند بعداز فوت مرحوم فردی به نام سکان نویسندگی پایتخت 6 را به دست گرفت. از امضا کنندگان نامه سراسر جسارت ۹۸ است و از نمایش‌نامه تئاترها و آثار این فرد به خوبی پیداست سابقه خوبی در مواجهه با دین، ارزش‌ها و انقلاب ندارد. با این اوصاف انتخاب چنین فردی برای خلق اثری که در فصل پنجم به عنوان افتخاری ملی بود چه مناسبتی دارد؟ چرا باید با سستی، بی تدبیری و عدم مدیریت مناسب، هزینه بیت المال و باورهای جامعه جولانگاه چنین افرادی شود؟ ⁉️مدیران باید پاسخگو باشند که چرا اجازه داده اند آرش عباسی با این ، نویسندگی سریال پایتخت ۶ با مخاطب میلیونی برعهده بگیرد و ارزش های دینی، ملی و فرهنگ ایرانی اسلامی را سخره بگیرد. 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
💠 نذر قربانی نیمه شعبان به نیت سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رفع بلا 💬 شما هم میتوانید در قربانی ها و تهیه ۲۵۱ عدد بسته غذایی به عدد حروف ابجد نام نامی حضرت معصومه سلام الله علیها (جهت تقسیم بین نیازمندان و افرادی که شغل خود را به خاطر کرونا از دست داده اند) سهیم باشید. 💳شماره کارت مرکز نیکوکاری شهید نبی لو 6037997950039694 ❌در صورت مشکل در واریز به شماره کارت فوق شماره کارت زیر به نام امام جماعت مسجد امام سجاد علیه السلام مهدی زارع که برای همین منظور در نظر گرفته شده است اقدام فرمایید: 5859831023725368 📞 شماره تماس جهت هماهنگی های بیشتر و کمک های غیر نقدی : 09120516740 💬 روش های مشارکت: 🔸واریز کمک به حساب مرکز 🔸ارسال این پیام به حداقل ۱۰ نفر 💠 ندای مسجد پرجمعیت ترین کانال مسجدی پردیسان_ قم 💠 http://eitaa.com/joinchat/2737766401C2d57e92163
🎬 دوره مجازی: گونه شناسی سیمای منجی در سینمای هالیوود 🔸به همت نمایندگی جامعه المصطفی ترکیه 🔸با همکاری اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران 🔴 به دلیل محدودیت شرکت کنندگان، اولویت با افرادی است که در ثبت نام پیشتاز باشند. در صورت تمایل برای شرکت در دوره: لطفا نام و نام خانوادگی خود را به سامانه پیامکی زیر ارسال فرمائید: 30006313 🔺 این دوره برای شرکت کنندگان رایگان است. 🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
تحققی: 📍دستبرد دولت به اموال مردم در سهام عدالت 🔹 اصل یک معامله بین دولت و مردم به عنوان بخش خصوصی بوده است که در این معامله یک طرف دولت به عنوان فروشنده و طرف دیگر مردم به عنوان خریدار قرار داشته اند که بر سر یک معامله با مختصات انتقال مالیکت از دولت به مردم با قیمت 1 میلیون تومان در اقساط چند ساله از طریق برداشت سود خود سهام توافق کرده اند. 🔸اولین نکته ای که در این قرار داد وجود دارد این است که انتقال مالکیت سهام در ابتدای قرار داد اتفاق افتاده و تنها واگذاری اداره آن به خود مردم به بعد از تسویه کامل با دولت موکول شده است. همچنین دولت در سال 96 در سه مرحله اقدام به پرداخت سود سهام عدالت کرد که با توجه به قرار دادی که دولت با مردم داشته، این اعطای سود به مردم به مثابه پایان تسویه کامل مردم با دولت بوده است و این تاخیر 3 ساله دولت در واگذاری سهام پس از تسویه کامل نیز یک امر خلاف قرار داد طرفین بوده است. 🔹دومین نکته مربوط به نصف شدن تعداد سهم های مردم به بهانه عدم تسویه کامل با دولت (از طریق سود دهی سهام) است که یک نقص آشکار حق مالکیت مردم توسط دولت به حساب می آید. با توجه به اینکه دولت در سال 85، مالکیت سهم ها را به مردم انتقال داده است، حال چگونه بعد از 14 سال می تواند در تقابل صریح با اصول 22 و 47 قانون اساسی و بدون اطلاع و رضایت مردم مال و سهام مردم را به نام خود بزند ؟ دولت حتی اگر ادعایی هم مبنی بر عمل نکردن مردم به وظایف و تعهداتشان دارد، موظف است که دعوای خود را به مراجع نظارتی انتقال دهد و با شفاف شدن تمام اسناد و حسابرسی های شرکت های مذکور، ادعای خود را ثابت کند و پس از آن نیز مطابق قرار داد طرفین به معامله خاتمه یا ادامه دهد و هرگز نمی تواند به طور یک طرفه تمام یا بخشی از معامله را فسخ نماید. 🔸 دولت یا می بایست بعد از شفاف شدن حسابرسی ها، مدت زمان بهره برداری از سود سهام را تمدید می کرد یا اینکه با آگاه کردن مردم از ارزش واقعی اموالشان این انتخاب را به آن ها می داد که مابه التفاوت یک میلیون تومان توافق شده را پرداخت نمایند. 🔹 در حال حاضر طبق ادعای رئیس سازمان خصوصی سازی ارزش سهام عدالت هر فرد 11 میلیون تومان است و بدهی ادعایی مردم به دولت مطابق ادعای خود دولت در سال 96 تنها 460 هزار تومان بوده است. بنابراین دولت نمی تواند رشد اموال مردم را به حساب خود بنویسد و جای برداشت 460 هزار تومان (ادعای دولت در 3 سال پیش) به مبلغ 5.5 میلیون تومان از دارایی مردم دستبرد زند. ✍ محمد قادری
گونه شناسی سیمای منجی 1.mp3
1.86M
گونه‌های و در ادیان و مکاتب انواع نگرش به و در ادیان و مکاتب گوناگون موجود در جهان 1️⃣ بخش اول ارائه استاد در اولین جلسه وبینار «گونه شناسی سیمای منجی، در سینمای هالیوود» 🎙 🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران @andishkadehmahdavi 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
استاد قهرمانی ج 1 بخش 02.mp3
2.66M
💠 انواع رسانه‌ای نگرشی به انواع و گونه‌های مختلف در پروژه رسانه‌های غربی بویژه سینمای هالیوود 2️⃣ بخش دوم ارائه استاد در اولین جلسه وبینار «گونه شناسی سیمای منجی، در سینمای هالیوود» 🎙 🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران @andishkadehmahdavi 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani