🚫مولوی عبدالحمید خواستار حذف شرط شیعه بودن برای رئیس جمهور در قانون اساسی شد‼
♦️مولوی عبدالحمید اسماعیلزهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان در خطبه های نماز عید قربان مورخ ۹۹/۵/۱۰ با انتقاد از اصل ۱۱۵ قانون اساسی گفت:
"اگرچه یکی از بندهای قانون اساسی این است که رئیسجمهور باید از مذهب رسمی کشور باشد؛ یعنی اهلسنت نمیتواند رئیسجمهور باشد، که البته ما بر این اصل انتقاد داریم و معتقدیم این از مواردی است که جواب نداده و باید تغییر کند."
🔺️وی در حالی که طی هفت سال گذشته بیشترین امتیازات را از دولت اعتدال گرفته اظهار داشت دولت نتوانسته است رضایت اهلسنت را جلب کند.
عبدالحمید با ادعای تاثیر قابل توجه رای اهل سنت در پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت جامعۀ اهلسنت گلایههایی از دولت آقای روحانی دارند. رایشان هم تاثیرگذار بود به طوری که برای همه آشکار شد که اهلسنت رأی برنده جناب دکتر روحانی در انتخابات بوده است، اما در دورههای دهم و یازدهم ریاستجمهوری اتفاق خاصی نیفتاد و حتی پست مشاور رئیسجمهوری که در گذشته وجود داشت نیز حذف شد.
🔸️عبدالحمید در حالی تاثیر خود در سبد رای رئیس جمهور را به رخ میکشد که علی رغم حمایت وی از کاندیداهای خاص در انتخابات مجلس یازدهم، هیچ یک از کاندیداهای مورد حمایت وی موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی نشده و بعد از سالها هر دو نماینده منتخب از حوزه انتخابیه زاهدان شیعه هستند.
لینک کانال حجره👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4105306129C00da37c75a
📍۳۴ سال میان این دو عکس فاصله است.
🔸 یکی را ۵ مرداد ۶۵، موقعی که صدام کارخانجات بزرگ کشور از جمله #هپکو اراک را بمباران کرد گرفته اند و دیگری را ۵ مرداد همین امسال.
🔹 اولی اگر چه دیوارها و لابد سقفش فروریخته اما پر از تحرک و پویایی و فعالیت است. دومی اما پر از خالی است. انباری متروکه که حالا تنها فقط نامی از #هپکو را یدک میکشد.
🔸کاری که آقایان با آن اصل کذایی ۴۴ بر سر #هپکو و هپکوها آوردند، صدام نیاورد. به راستی کدام یک مخربتر بودند؟ موشکهای صدام یا تلاش مجدانه حضرات برای بذل و بخشش داراییهای ملت و ویرانی کارخانههای تولیدی؟
تصویر روشن است.. نیست؟
#فساد #اختلاس #دزدی #سرطان_اصلاحات
#خصوصی_سازی
🔺 انسانهایی که موج انفجار بیروت آنها را به آسمان بالا برده است...
#بیروت
#من_قلبی_سلام_لبیروت
☀️ دینتان کامل شد و نعمت تمام
💠 زیباترین سروده عالم که از لبهای نبی در وصف علی تراوش کرد، غزل عشق زاده شد. حاجیان غدیر لبیکگویان گرد کعبه علی طواف میکردند، با لبهایی جاری از ترانه تبریک.
✅ خداوند به زمین نظر انداخت و پسندید این جمع سرشار از شور و شعور را. فرشته وحی از جانب پروردگار بهسوی اهل زمین مأمور شد.
✳️ کاتبان وحی و حافظان قرآن صف کشیدند به حفظ و نگارش آیات الهی. آیه در شأن آن روز؛ روز علی (ع)، روز ولایت بود.
🖋 انگشتها به نشانه آمادگی برای نوشتن، قلمها را به آغوش کشیدند و جانهای تشنه، گوش به زنگ شنیدن آیات نورانی وحی بودند.
پیک حضرت حق زمزم آیات را در گوش جان رسول اینگونه زمزمه کرد؛
📌 «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا»*
امروز دینتان را کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام نمودم و پذیرفتم اسلام را که آیین شماست.
* مائده/۳.
📚 ابنکثیر دمشقی، اسماعیل بن عمر، تفسیر ابن کثیر، سنة الطبع: 1412 – 1992 م، ناشر: دار المعرفة، بیروت – لبنان، ج ۲، ص ۱۴.
سیوطی، جلالالدین عبدالرحمن بن ابیبکر، الدرالمنثور فی التفسیر بالماثور، بیروت، دارالفکر، ۱۹8۳ م، ج ۳، ص ۱۹.
سیوطی، عبدالرحمن بن ابیبکر، الاتقان فی علوم القرآن، تحقیق: سعید المندوب، الطبعة: الأولى، سنة الطبع: 1416 – 1996 م، لبنان – دارالفکر، ج ۱، ص ۶۰.
خطیب بغدادی، احمد بن علی، تاریخ بغداد، تحقیق مصطفى عبد القادر عطا، دار الکتب العلمیة، بیروت – لبنان، الطبعة الاولى 1417 ه – 1997 م، ج ۸، ص ۲۸۴.
ابنکثیر دمشقی، اسماعیل بن عمر، البدایه و النهایه، محقق: علی شیری، الطبعة الاولى 1408 هـ 1988 م، دار إحیاء التراث العربی – بیروت – لبنان، ج ۵، ص ۲۳۳ و ج ۷، ص ۳۸۶.
جوینی، ابراهیم بن محمد، فرائد السمطین، تحقیق محمدباقر محمودی، بیروت، موسسة المحمودی، ۱۳۹۸ ق، ج ۱، ص ۷۳ و 74 و ص ۳۱۵.
حاکم حسکانی، عبیدالله بن عبدالله، شواهد التنزیل لقواعد التفضیل، ناشر: موسسة الطبع و النشر، 1411 ق، ص ۲۰۰ – 203 و ص 250.
ابن عساکر، علی بن حسن، تاریخ مدینه دمشق، تحقیق: علی شیری، 1417 ه / 1996 م، الطبعة الاولى، بیروت – لبنان، ناشر: دارالفکر، ج ۴۲، ص ۲۳۴ و ۲۳۷.
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) و اولاده المعصومین (ع)
🎊 عید ولایت بر همه ولایتمداران مبارک باد.
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 خیمه شب بازی خبرنگار سعودی در لبنان
▪️ دختر لبنانی در حال خندیدن و چک کردن متن مصاحبه است که گزارشگر سعودی دستور شروع را میدهد و این خانم هم شروع میکند به شیون و گریه.
#جنگ_رسانه_ای
🆔 @majaziha_q
28.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🔴 تحلیل جنجالی طالبزاده درباره انفجار هسته ای بیروت
❌ ایتالیا اعلام کرده مدیترانه رادیواکتیویته شده
🔻این انفجار با این وسعت و اندازه نمیتواند کار آمونیاک باشد
🔺 انفجاری که سنگها را شش متر از جا کنده نشانه انفجار هستهای است
🔻 انفجار بیروت با سلاح هستهای و موشک هدایت شونده #دلیله بوده است.
⭕️ انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
🆘 @ANALYSTS
💠 جان پیامبر
🔹 حرفهایش را نپذیرفتند. دروغگویش خواندند. بعد هم گفتند: «اگر راست میگویی بیا مباهله کنیم.» رسم مباهله این بود که ابتدا دعا کنند و سپس دروغگو را نفرین. آنکه حق بود، میرَست و آنکه باطل، گرفتار عذاب خداوندی میشد.
🔸 خورشید زودتر از همیشه بیدار شد و خودش را از شیار کوه بالا کشید تا از تماشای این اتفاق بزرگ جا نماند. یک سو تمام بزرگان مسیحی بودند با شکوه تمام، در جمع یاران. دیگر سو اما پیامبر (ص) جانش را؛ علی (ع) را آورده بود به همراه دو فرزندش حسن و حسین (علیهمالسلام) و برگزیده زنان امت؛ فاطمه (س) را.
🚫 بزرگِ مسیحیهای نجران که بزرگی، عصمت و حقانیت را در جمع کوچک ولی باصفای روبرویش دید، هراسید. گفت: «بیایید جزیه بدهیم؛ من به میدان مباهله با اینها نخواهم رفت. این چهرههایی که من میبینم اگر از خدا بخواهند، کوه را برایشان متلاشی میکند. با ایشان مباهله نکنید که نابود میشوید و فردی از نسل نصرانیها باقی نمیماند.»
📚 صحیح مسلم، مسلم بن الحجاج أبو الحسین القشیری النیسابوری، (متوفای 261)، دار النشر: دار إحیاء التراث العربی، بیروت، تحقیق: محمد فؤاد عبد الباقی، ج 4، ص 1871، ح 2404.
مناقب أمیر المؤمنین علی بن ابیطالب، علی بن محمد بن محمد بن الطیب بن أبی یعلى، ابن المغازلی، محقق: أبو عبد الرحمن ترکی بن عبدالله الوادعی، دار الآثار – صنعاء، چاپ اول، 1424 هـ – 2003 م، ص 333.
فخر رازی، محمد بن عمر، التفسیر الکبیر، بیروت، دارالفکر، ۱۴۰۵ ق، ذیل آیه ۶۱ آل عمران.
بیضاوی، عبدالله بن عمر، تفسیر البیضاوی: المسمی انوار التنزیل و اسرار التاویل، بیروت، دارالفکر، ۱۴۲۹ ق، ذیل آیه ۶۱ آل عمران.
تفسیر القرآن العظیم، إسماعیل بن عمر بن کثیر الدمشقی أبو الفداء، (متوفای 774)، دار النشر: دارالفکر، بیروت، 1401، ج 1، ص 371
معرفة علوم الحدیث، أبو عبدالله محمد بن عبدالله الحاکم النیسابوری، (متوفای 405)، دار النشر: دار الکتب العلمیة، بیروت،1397 هـ – 1977 م، الطبعة: الثانیة، تحقیق: السید معظم حسین، ج 1، ص 50.
الکشاف عن حقائق التنزیل وعیون الأقاویل فی وجوه التأویل، أبو القاسم محمود بن عمر الزمخشری الخوارزمی (متوفای 538)، دار النشر: دار إحیاء التراث العربی – بیروت، تحقیق: عبد الرزاق المهدی، ج 1، ص 396.
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
محمود واعظی گفته تا وقتی که رهبر انقلاب مصوبهای تایید نکردهاند، از نظر ما مصوبه تلقی نمیشود....
پى نوشت: عيار دولت در قبال دستورات رهبرى رو بايد در اجراى ٩ شرط رهبرى براى #برجام سنجيد؛ هر چقدر اونجا تمكين كرده، جاهاى ديگه هم تمكين كرده!!
زياده عرضى نيست...
💬 حامد پهلوانی
➕ البته بماند که این صحبت جناب #واعظی بیشتر میتواند نوعی انداختن توپ در زمین رهبری و تلاش برای فرار از پاسخگویی بابت بیتدبیریها، کم کاریها و تعللهایشان محسوب شود تا نشانه و گواهی بر تبعیت دولت از رهبری!!
#گشایش_اقتصادی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حقیقت حقوق بشر است.
کجاست آنهمه ژست انسان دوستی و شعارهای جذاب حقوق بشری؟
چرا همه شرق و غرب و همه نهادهای بشردوستانه سکوت مرگ گرفتهاند؟
اگر خونی از دماغ گربه یک غربی آمده بود، گوش فلک را کر کردهبودند، اما گویا در قاموس غرب و غربپرستان مسلمانان میانمار و نیجریه انسان نیستند و هیچ حقی ندارند.
🆔 http://eitaa.com/qahramani
🆔 http://sapp.ir/qahramani