eitaa logo
قاریان قرآن
61 دنبال‌کننده
158 عکس
1.3هزار ویدیو
92 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از القرآن الکریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 #شاهکار_مصری 🎥 استاد #شحات_انور 📖 سوره مبارکه #ق . 🎞 #چندرسانه_ای_نفحات_القرآن 6⃣کیفیت عالی 🌐سایت ما: WWW.ALQURANOLKARIM.COM در پیام رسان ایتا به ما بپیوندید. 👇👇👇👇👇👇 🆔 @alquranolkarim
هدایت شده از القرآن الکریم
192.mp3
3.53M
🔵🔵🔵تلاوت استثنایی و طوفانی استاد عبدالباسط🌪🌪🌪 🔊سور #زمر #قیامه #قدر 🔴دهه #60 میلادی ☑️شهر #صیدا کشور #لبنان 🇱🇧 🌐سایت ما: WWW.ALQURANOLKARIM.COM در پیام رسان ایتا به ما بپیوندید. 👇👇👇👇👇👇 🆔 @alquranolkarim
هدایت شده از القرآن الکریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمود شحات ❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹و تقلید از پدر 👆👆👆👆👆 در پیام رسان ایتا به ما بپیوندید. 👇👇👇👇👇👇 🆔 @alquranolkarim
هدایت شده از القرآن الکریم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸 🔹 ویژگی های تلاوت عبدالباسط : 1️⃣شروع همیشه با مقام بیات بوده و مانند اکثر قراء مصری در مقامات صبا و رست بیبشتر می خواند . ضمنا بیات بسیار زیبایی دارد که البته راجع به سایر مقامات بستگی به سلیقه مخاطب دارد . 2️⃣- بیشتر طول تلاوت را در توسط صوتی خود می خواند . توسط صوتی استاد برای صداهای معمولی معادل پرده زیر است . 3️⃣- خیلی قدرتی می خواند . 4️⃣- زیبایی تلاوت استاد بیشتر به صوت او بسته است . و در درجه های بعدی به لحن او ( همین جا یک نکته برای مقلدان : کسی می تواند از عبدالباسط تقلید کند که حتما ویژگی ارتفاع صدا و قدرت صدا و چند ویژگی دیگر را دارا باشد و گرنه در تقلید از عبدالباسط موفق نخواهد بود ) در پیام رسان ایتا به ما بپیوندید. 👇👇👇👇👇👇 🆔 @alquranolkarim
هدایت شده از القرآن الکریم
(قسمت اول) ♦️تعریف مقام در اصطلاح موسیقی به مجموعه ی اصواتی که بین یک نت و تکرار آن (جواب) با ترتیب معیّن قرار دارد مقام گفته می شود. 🔹تعریف نغمه نغمه در لغت به معنای ملودی یا آهنگ خالی از کلام است . در اصطلاح موسیقی نغمه به هر صدای موسیقایی ; ملودی ; هارمونی ;مقام اصلی و فرعی و یا مشتقات یک مقام اصلی (گوشه) همانند نغمه ی شوری از,مقام بیات یا نغمه هزام از مقام سه گاه و ... گفته میشود. 🔸 تعریف لحن لحن در تلاوت قرآن، کیفیتی است که از استفاده صحیح و مطلوب مقامات و نغمات عربی برای آرایه آیات قرآن کریم بر اساس اصول و مبانی مربوط حاصل می آید. ♦️نکته ; فواصل موسیقیایی لحن ها در هر مقام با مقام دیگر متفاوت است 🔺نکته ۲ = حدود ۳۰۰ مقام اصلی و فرعی موجود است.🔻 🔶اصطلاحات قرار / جواب / جواب الجواب یعنی چه؟  به طور کاملا ساده و قابل فهم بررسی می کنیم : اساتیدی که بنیان گذار علم قرائت و تلاوت می باشند مقامات موسیقایی تلاوت را به سه بخش قرار ، جواب و جواب الجواب تقسیم می کنند. پایین ترین درجه اجرا نت های موسیقایی به قرار ارتباط دارد. بعد از آن به جواب و سومین و بالاترین درجه اجرا نت ها را به جواب الجواب نسبت می دهند. جواب الجواب می بایست حداقل ارتباط را نسبت به قرار یعنی همان نت پایه را داشته باشد. در بعضی از منابع هم به جواب، قرار دوم و به جواب الجواب نیز جواب قرار دوم گفته اند. اصطلاحات قرار، جواب و جواب الجواب صرفاً اصطلاحات صوتی است و ارتباطی با لحن ندارد. در موسیقی مقامی عرب به اصوات بم، اصولاً قرار گفته می شود و لذا اگر کسی با صدای بم تلاوت خود را آغاز کند گفته می شود که وی با قرار شروع کرده است. قرار نیز به معنی آرام گرفتن است.  بعضی قاریان مانند استاد منشاوی نه اینکه اصلا جواب الجواب ندارند اما بسیار انگشت شمار از جواب الجواب در تلاوت های خود استفاده کرده اند و آن هم به دلیل اجرای بالای جواب می باشد که نیاز را از شنونده دور می کند جواب چیست؟ شما اگر به برنامه های جمع خوانی و تواشیح دقت نمایید یکی از افراد گروه یک جمله را در بم می خواند و دیگران همان عبارت را با صدای زیر می خوانند و در واقع دسته دوم در حال اجرای جواب صدای نفر اول هستند. (اکتاو آن را استفاده می کنند) به طور خلاصه در مورد جواب جواب : 1-در شیوه تلاوت دو اکتاوی کاربرد دارد. 2-به درجه نهایی (هشتم) مقامات در اکتاو دوم صدا گفته می شود. 3-مفهومی مربوط به صوت است نه لحن یعنی زمانی که قاری به جواب جواب صدا می رسد از درجه شروع تلاوت به میزان دو اکتاو اوج گرفته است. در واقع اگر قاری به شیوه دو اکتاوی تلاوت ننماید در واقع جواب الجواب صدا را در عمل نشان نداده است 🔷 به نغمه ی اول یک لحن قرار و نغمه ی دوم جواب و نغمه سوم جواب جواب میگویند. قرار از Do اول شروع میشود و Do دوم جواب گفته میشود ( یک اکتاو) و Do سوم جواب جواب گفته میشود (دو اکتاو) ♦️در موسیقی قرآن برای اجرای نغمات و مقامات و الحان فقط به ۲ اکتاو نیاز داریم♦️ اما برخی اشکالات : متاسفانه در مسابقات با آیین نامه های بازهم متاسفانه کاملا اشتباه تاکید شده که حتما این سه بخش تلاوت شود. خود این امر یعنی نادیده گرفتن قاریانی که به سبک استاد منشاوی و… تلاوت می کنند. از طرفی دیگر این امر باعث افت کیفی تلاوت قاریان ایرانی شده به صورتی که آن ها فقط به همین سه بخش در اجرای سه فراز کفایت می کنند. به همین خاطر است برخی از قاریان ایرانی در بیات خوانی مشکل دارند و حتی توانایی ۲ دقیقه تلاوت در مقام بیات را ندارند. در صورتی که این امر تلاوت قاریانی همچون مصطفی اسماعیل نقض می شود. اما در مسابقه بخش های دیگر مانند وقف و ابتدا و تجوید نیز وجود دارد اما وقتی در صوت و لحن حداقل نمره گرفته شود ناچار از رقابت کنار گذاشته می شود. * این تقسیم بندی نیز برای تمامی مقامات صورت گرفته و همه مقامات دارای این تقسیم بندی هستند. اما برای بیات : قرار بیات را دوگاه، جواب آن را محیر و جواب الجواب آن را جواب محیر یعنی اکتاو محیر می گویند و اسم خاصی هم ندارد که معمولاً در این درجه از نغمه شوری استفاده می کنند و همچنین بعضی از نغمات دیگر. * البته بعضی ها معتقدند این تقسیم بندی برای مقام بیات بطور کامل انجام نشده است که نشانه دامنه گسترده این مقام می باشد. شکل : قرار ——> یک اکتاو بالاتر —–> جواب ——–> یک اکتاو بالاتر ——> جواب الجواب در پیام رسان ایتا به ما بپیوندید. 👇👇👇👇👇👇 🆔 @alquranolkarim
🍃پرسیدند فرق کریم با جواد در چیست؟ فرمودند شخص "کریم" همین که چیزی از او درخواست کنید به شما عنایت می کند ولی شخص "جواد" به دنبال سائل می گردد تا به او عطا کند🍃 🌷یا جوادالائمه علیه السلام ادرکنی🌷 شهادت مظلومان امام جواد الائمه علیه السلام تسلیت باد 🏴
هدایت شده از القرآن الکریم
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقطع بسیار زیبا و عرفانی از ادریس هاشمی نوجوان افغانستانی 🌐سایت ما: www.alquranolkarim.com 🌐اینستگرام: www.instagram.com/alquranolkarim 🌐فیسبوک: www.facebook.com/alquranolkarim 🌐توئیتر: www.twitter.com/alquranolkarim در پیام رسان ایتا به ما بپیوندید: 👇👇👇👇👇👇 🆔 @alquranolkarim
لحن سه گاه.mp3
4.91M
آموزش لحن سه گاه برای قرآن آموزان کلاس ترتیل حرم مطهر @tohid114
فراز چهارم و پنجم سوره شمس.mp3
1.2M
فراز تطبیقی چهارم و پنجم سوره شمس که به سبک سوره ی مبارکه ی طارق استاد منشاوی می‌باشد. ویژه ی قرآن آموزان کلاس صوت و لحن حرم مطهر @tohid114
🔊 #اطلاع_رسانی ▪️در سوگ آفتاب دانش محفل عزاداری شهادت امام محمد باقر علیه السلام ◾️حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیها السلام شبستان امام خمینی رحمت الله علیه ▪️با نوای آقایان حاج ولی الله کلامی ، حاج داوود علیزاده ، کربلایی اتابک عبداللهی ▪️پنجشنبه 17 مرداد ، ساعت 18 ◾️▪️▫️▪️◾️ کانال رسمی آستان مقدس #حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها @astanqom
🔊 #اطلاع_رسانی 💠 دعای عرفه 🔷 حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیها السلام 🔸 با نوای حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی 🔸 یکشنبه 20 مرداد ، ساعت 16 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس #حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها @astanqom
هدایت شده از مسجد مقدس جمکران
نماز و ▫کانال رسمي مسجد مقدس جمکران: @Jamkaran_ir 🔹
🔊 #اطلاع_رسانی کانال رسانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 📷 کانال رسانه در ایتا: https://eitaa.com/astanmedia 📱 کانال رسانه در تلگرام: https://t.me/astanmedia 🔈 کانال رسانه در بله : https://ble.im/astanmedia 🎥 کانال رسانه در آپارات: www.aparat.com/astanqom 🔅 کانال رسانه در سروش: http://sapp.ir/astanmedia 🔷🔸💠🔸🔷 با انتشار و تبلیغ کانال آستان مقدس، شما هم می‌توانید خادم افتخاری #صحن_مجازی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها باشید. کانال رسانه آستان مقدس #حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها @astanmedia
🔹 شب شعر دهه ولایت 🔻 سخنران حجت السلام فرحزاد 🔺 مداحان: حاج علی انسانی کربلایی سید رضا تحویلدار حاج سید مجید بنی فاطمه 🕘 15 مرداد ماه ساعت 21 حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها شبستان حضرت نجمه خاتون سلام الله علیها 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس @astanqom
18.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #نما_حرم گروه سرود نسیم قدر جشن‌های دهه ولایت، مرداد 98 حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسانه آستان مقدس #حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها @astanmedia
Tartile Goran - Abdolbaset J01.mp3
8.3M
📖 #جزء_١ 🎙 #استاد_عبدالباسط @qeraat 🔸🔷🔶🔹
Tartile Goran - Abdolbaset J02.mp3
8.62M
📖 #جزء_۲ 🎙 #استاد_عبدالباسط @qeraat 🔸🔷🔶🔹
Tartile Goran - Abdolbaset J03.mp3
7.45M
📖 #جزء_۳ 🎙 #استاد_عبدالباسط @qeraat 🔸🔷🔶🔹
Tartile Goran - Abdolbaset J04.mp3
7.55M
📖 #جزء_۴ 🎙 #استاد_عبدالباسط @qeraat 🔸🔷🔶🔹