eitaa logo
غلامرضا قاسمیان
4.7هزار دنبال‌کننده
404 عکس
189 ویدیو
5 فایل
📌اطلاع رسانی جلسات، برنامه‌ها و متون برگزیده از مباحث حاج آقای قاسمیان www.qasemian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ لزوم نگاه جدید به شرایط ظهور 🎞 کلیپ گزیده مراسم نیمه شعبان ۹۹ 🏳 باید برای مردم زمین رغبت ایجاد کنیم که یک منجی خدایی بیاید. همه بدانند که همه هر چه در آستین داشته‌اند رو کرده‌اند... ⭕️ ما حضرت را محبوس کرده‌ایم! ⚠️ ایشان منتظر است و ما داریم تأخیر می‌کنیم... @qasemian_ir
◼️ سالگرد وفات امام خمینی (ره) تسلیت باد. ◻️ 🔸 ما نسبت به امام، مبتلا به «حجاب هم‌عصری» هستیم. 💎 جمله معروف از شهید مدرس نقل است که گفتند سیاست ما عین دیانت ماست؛ اما نکته قابل توجه این است که شهید مدرس قدرتی در دست نداشت. تفاوت اینجاست که امام در نقطه قدرت گفت سیاست ما عین دیانت ماست و همینجوری هم بود و تراز دیگری را مطرح کرد. ⁉️ کدام سیاستمدار حاضر است با مردم خودش اینطور باشد که بگوید اگر من راه حق را تشخیص بدهم و برای من مسجل شود که راه حق کدام است، اگر همه مخالفت کنید من برابر شما می ایستیم، و در عین حال مردم همچنان او را بپرستند و آن تشییع تاریخی را رقم بزنند. ⚖ یکی از پیام هایی که امام هم داده و به صورت تئوریک در حال فراموشی است بحث کاخ نشینی و کوخ‌نشینی است. این ادبیات، زاییده حضرت امام است و ممکن است هرکس دیگری هم از آن وام بگیرد. اینکه عده ای محروم داشته باشیم و عده ای هم باشند که تا انتها در حال خوردن و بلعیدن جامعه هستند. امام میگویند من یک موی سر شما کوخ نشینان را به تمام وجود کاخ نشینان نمی دهم. این جمله ادامه ای دارد که در آن تقریبا امام عذرخواهی می کند و به کوخ نشینان می گوید البته خیلی مناسب نیست من شما دو گروه را با هم مقایسه کنم! بحث عدالت و عدالت اجتماعی و اینکه طبقه مرفه و ثروتمند باید فکری به حال محرومین کنند یکی از ادبیات و خواسته های امام است. @qasemian_ir
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🔸 توضیحات در خصوص تحصیل علوم اسلامی و حوزه علمیه مشکوة ⌛️ مهلت ثبت‌نام: تا ۴ تیرماه ❇️ اطلاعات بیشتر از طریق 🔘 تماس با شماره ۰۹۰۳۸۷۵۶۰۸۳ 🔘 @hmeshkat99@qasemian_ir
📻 🔸 إِنَّا أَخْلَصْنَاهُمْ بِخَالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ 🔸 🔰 شما در آیات این نکته را می‌بینید که خداوند وقتی انبیاء را برمی شمرد، می‌فرماید *ما اینها را به یک عنصر خالص کننده‌ای خالص کردیم* که آن «ذِكْرَى الدَّارِ» است. اما این «ذِكْرَى الدَّارِ» چیست؟ @qasemian_ir
🏠 اینجا خانه من نیست، مسافرخانه است 🔹 وقتی شما به مسافرخانه می‌روید، اگر گوشه‌ای از پنجره آن ترک خورده باشد، به آن حساسیت نشان نمی‌دهید. چون با خودتان می‌گویید اینجا که خانه من نیست! 🔸 یادآوری این موضوع که دنیا خانه ما نیست، اخلاص آدم را زیاد و حرص آدم را کم می‌کند. @qasemian_ir
*🔰ایمان باید مستقر باشد تا در لحظه مرگ بماند* 🔶 کسانی که ایمان محکمی ندارند، در حادثه کوبنده مرگ، ایمان سست آنها از دست می‌رود. 🔸اصلاً یکی از رازهای اینکه ایمان و دینداری را به مرگ می‌چسبانند به همین دلیل است. 🔷 اینکه حضرت یوسف (ع) از خدا می‌خواهد او را مسلمان بمیراند *"تَوَفَّنِي مُسْلِمًا..."* و حضرت یعقوب (ع) فرزندانش را سفارش می‌کند که تا لحظه مرگ تسلیم رضای خدا باشند *"فَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ..."،* به این دلیل است که اگر در لحظه مرگ توانستی ایمانت را نگه داری، سعادتمند خواهی شد.🌱 🔹اگر در دنیا (به ظاهر) دیندار و باایمان بودی، معلوم نیست که در لحظه مرگ هم بتوانی آن را نگه داری؛ چراکه آن لحظه جای فیلم بازی کردن نیست.✨ 📌در لحظه مرگ دیگر آدم، خودش است. در حقیقت، مرگ تنها گذاشتن آدم با خودش است. یعنی خودش را به خودش نشان می‌دهد. اگر قشنگ بود، می شود بهشت.🌷 اگر قشنگ نبود، می شود جهنم.🥀 @qasemian_ir
کردن به یا امر و نهی کردن؟ 🔰 وَوَصَّىٰ بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ و ابراهیم و یعقوب به پسران خود توصیه نمودند ... 💠 در بحث امر به معروف و نهی از منکر، اگر شما با توانستید کسی را به انجام کار خیر ترغیب یا از انجام کار بد باز دارید، دیگر لزومی به و کردن نیست. 🔹 اینطور نیست که امر و نهی کردن موضوعیت داشته باشد، بلکه رسیدن به مطلوب است که موضوعیت دارد. @qasemian_ir
🏴 سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم (ع) تسلیت باد. 🏴 ❓ در پناه اسلام یا طاغوت (بخش ۱/۲) ❇️ روایت مهمی منقول از امام باقر (ع) است که حضرت می‌فرمایند: قَالَ اَللَّهُ تَبَارَک وَ تَعَالَی لَأُعَذِّبَنَّ کلَّ رَعِیةٍ فِی اَلْإِسْلاَمِ؛ خدا گفته من عذاب می‌کنم هر رعیتی را در اسلام است -یعنی در جمعیت مسلمان است - "دَانَتْ بِوَلاَیةِ کلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیسَ مِنَ اَللَّهِ" منتها *این فرد رفته تحت تسلط حکومتی که ولی‌اش از سمت خدا نیست.* "وَ إِنْ کانَتِ اَلرَّعِیةُ فِی أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِیةً" حتی اگر این فرد در کردار خودش نیکوکار و با تقوی باشد... ⚖ حکم، حکم اجتماعی است. حکومت غیر الهی به جای خوبی نمی‌خواهد برود. کسی رفته در حکومت جائر دارد کار می‌کند، *در عین حال اعمال عبادی‌اش را هم انجام می‌دهد؛* نماز، روزه، دعای کمیل، سینه زنی و ... دارد، در این جامعه قرار می‌گیرد؛ او کمک می‌کند به جامعه‌ی کفر. 🚞 چنین شخصی مثل کسی است که *در راهرو یک قطار، به سمت مخالف جهت حرکت قطار، حرکت می‌کند.* او دارد طاغوت را تثبیت می‌نماید. ولو اینکه در اعمال نیکوکار و باتقوا باشد. جلسه۶۲ @qasemian_ir
🏴 سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم (ع) تسلیت باد. 🏴 ❓در پناه اسلام یا طاغوت (بخش ۲/۲) 💎 در ادامه روایت حضرت از قول خداوند می‌فرمایند "وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ کلِّ رَعِیةٍ فِی اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَیةِ کلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ" و محققاً بگذرم از هر رعیتی که در عالم مسلمانی، به ولایت و حکومت امام عادل منصوب از طرف خدا گردن نهد "وَ إِنْ کانَتِ اَلرَّعِیةُ فِی أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِیئَةً" اگر چه خود آن فرد، نسبت به خودش ستمکار و بد کردار باشد. ✳️ این همان تسلط است. همانطور که در بدن قوی، میکروب هست اما میکروب‌ها نمی‌توانند عملیات انجام دهند و درواقع در بدن‌های سالم هضم هستند، اینجا هم اگرچه شخص ستمکار است اما تأثیر اجتماعی این فرد و اشتباهاتش پایین است. 🔸 این‌ها از این روایاتی که باید با آب طلا نوشت! شما فرد را نگاه می‌کنید، خدا شما را در جامعه نگاه می‌کند، آن هم با توجه به آن پیام اصلی که «ﭐعْبُدُواْ ﭐللَّهَ وَﭐجْتَنِبُواْ ﭐلطَّاغُوتَ» طاغوت هم در قرآن یعنی همین امامان جور. یعنی همین حکومت‌های جور. 🌷 این برمی‌گردد به همین نکته‌ی ولایتی، که مثل گلاب پخش شده در این برگ گل قرآن! در همه جا خودش را به نوعی نشان می‌دهد. جلسه۶۲ @qasemian_ir
💐 عید سعید قربان مبارک! 💐 ❇️ من چه چیزی را باید کنم؟ ❗️داستان (ع) برای همه ما هست. آن (ع) برای همه ما هست. گاهی اسماعیلِ ما وقتمان است و گاهی درسمان است. ما چه چیزی را باید ذبح کنیم؟ 🔪 خیلی وقت‌ها خدا نمی‌گذارد شما اسماعیلت را ذبح کنی،‌ ولی تا آن‌جا می‌بردت که ببیند آیا می‌کنی یا نمی‌کنی؟! خدا می‌خواهد شما این را انجام بدهی؛ امتحانی که از خودت بگذری و خدا بگوید بارک الله و حالا چون از خودت گذشتی من آن را هم نمی‌خواهم. ⚠️ اگر همه بدانند که ذبح نمی‌شود که همه بلدند اسماعیلشان را ذبح کنند. اگر ابراهیم می‌دانست این کارد نمی‌بُرد که دیگر امتحانی نبود. این امتحان برای همه ما هست. یک اسماعیل‌هایی داریم که باید ذبح کنیم به خاطر یک امر برتر. و وقتی می‌بری که اسماعیلت را ذبح کنی، می‌بینی ذبح نمی‌شود! 🔸 کسی که بکند و اسماعیل‌های خودش را ذبح بکند، خدا مادی و معنوی را به پای او می‌ریزد. ما تصور می‌کنیم که اگر فلان جا برویم وظیفه مان را انجام بدهیم، مثلاً فلان‌جا به نظام اسلامی کمک بکنیم، پس کِی درس بخوانیم؟! 🔹 ما خیلی رزمنده ها را دیده‌ایم که اهل درس و بحث در حوزه‌ها بوده‌اند و رفته‌اند به جبهه و وقتی برگشته آنقدر خدا توفیق‌های عجیب و غریب به او داده که می‌بینی از هم‌قطارهای خودش درسش بالاتر است! همان هم‌قطارهایی که نشسته‌اند و پدر خودشان را درآورده‌اند و جبهه نرفته‌اند! @qasemian_ir
🔰 این (ع) چرا باید مغفول بماند؟ 💎 برخی موهبت‌های الهی وجود دارد که با نماز شب به دست می‌آید، ولی یکسری موهبت‌های الهی وجود دارد که با به دست نمی‌آید، بلکه با کارهایی نظیر به دست می‌آید. 🔸 حضرت علی (ع) می‌فرمایند: "مِنْ کَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَهُ الْمَلْهُوفِ، وَالتَّنْفِیسُ عَنِ الْمَکْرُوبِ" از جمله کفاره‏ هاى گناهان بزرگ، به فریاد بیچاره و رسیدن‏ و تسلّى دادن به افراد غمگین است. 🔷 امام سجاد، امام صادق، امام علی، امام حسن (علیهم السلام)، ... وقتی بعد از شهادت غسل می‌شدند، همه ردی از زخم انبان‌های غذا بر دوش داشتند. این یعنی مباشرتاً (به طور مستقیم) و شخصاً خود در امر بی‌خانمان‌ها و به نیازمندان مشارکت داشتند. ❓این ائمه (ع) چرا باید مغفول بماند؟ من چه پیروی هستم که از خود در این مورد پیروی نمی‌کنم؟ @qasemian_ir