فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نتیجهی #مذاکره_با_آمریکا چه خواهد بود؟
⭕️ مطالبات آمریکا حدّ یقف ندارد❗️
🎙 بخشی از بیانات حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در دیدار دانشجویان و دانشاموزان در تاریخ ۹۸.۸.۱۳
#تجربه_تاریخی
#مقاومت
#جهاد_کبیر
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
💢 نتیجهی #مذاکره_با_آمریکا چه خواهد بود؟ ⭕️ مطالبات آمریکا حدّ یقف ندارد❗️ 🎙 بخشی از بیانات حضرت
⭕️ حدّیقف آمریکا، اوّلِ اسارتِ مملکت است!
اشارهی رهبر معظّم انقلاب در این بیانات، به فرمایشاتی است که ۱۷ سال قبل در دیدار نمایندگان مجلس هشتم بیان داشتند:
❌ اگر قرار است قدرتی این امکان و توان را پیدا کند که اخمهایش را در هم بکشد و بگوید من قوی هستم و میزنم و میبَرم و میبندم؛ حواستان جمع باشد، [اگر قرار باشد] انسان جا بخورد، این جاخوردن، حدّ یقف ندارد؛
➡️ شما این سنگر را عقب مینشینید، فرض کنید فلان الحاقیه را قبول میکنید، بعد یک مطالبهی دیگری را مطرح میکنند: فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت بشناسید! باز همان فشارها و همان تهدیدها. بهمجرّدی که فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت شناختید، باز یک درخواست دیگر مطرح میشود: اسم اسلام را از قانون اساسیتان بردارید! شما باید ذرّهذرّه عقب بنشینید؛ این حدّ یَقِفی ندارد.
⛔️ من این موضوع را بارها به بعضی از مسؤولانی که دچار وسوسه و واهمههایی بودند، گفتهام که حدّ یَقفِ فشار آمریکا کجاست؟! آن را مشخّص کنید، که اگر به آنجا رسیدیم، دیگر بعد از آن هیچ فشاری علیه ما نخواهد بود.
❌ من عرض کنم حدّ یقف کجاست؟ آنجایی است که شما - که چنین حقّی را نه شما دارید، نه من - از طرف ملت ایران اعلام کنید که ما اسلام، جمهوری اسلامی و حکومت مردمی را نمیخواهیم؛ هر کسی که شما مصلحت میدانید، بیاید در این مملکت حکومت کند! این حدّ یَقِف است؛ اوّلِ اسارت مملکت.
🎙 ۱۳۸۲/۰۳/۰۷
#جهاد_کبیر
#مقاومت
#تجربه_تاریخی
@qom_khamenei_ir
💠 ابعاد شخصیّتی آیتالله حاجآقا #سیّدمصطفی_خمینی (ره) از زبان رهبر معظّم انقلاب
📅 یکم آبان؛ سالروز شهادت آیتالله سیدمصطفی خمینی (ره) در سال ۱۳۵۶
🎙 گزیدهای از بیانات معظّمله در دیدار دستاندرکاران کنگره بزرگداشت
💢 ..... وقتی ایشان قم بود و ما هم قم بودیم، کاملاً از نزدیک من ایشان را میشناختم...
1⃣ اوّلاً ایشان از لحاظ ذهن و استعداد علمی، جزو افراد کمنظیر بود؛ یعنی ایشان واقعاً [دارای] یک استعداد برتر و یک ذهن وقّاد بود. ایشان درس هم خوب خوانده بود؛ با اینکه حالا ایشان اهل گعده و مانند اینها هم بود -حالا ما که نمیدیدیم، [ولی] میگفتند ایشان در صحن، گاهیاوقات تا دو ساعت از شب آنجا گعده [داشت]- لکن بعد که میرفت منزل و مشغول مطالعه میشد، از همهی آنکسانیکه اَقرانش بودند، ایشان جلوتر بود؛ از همهشان، هم فاضلتر بود، هم فهیمتر بود. بنابراین از لحاظ علمی و از لحاظ ذهنی، یکچنین آدم برجستهای بود.
2⃣ از لحاظ جرئت علمی هم همینجور بود؛ یعنی آدم با جرئتی بود. من یادم نمیرود اشکالات ایشان را سرِ درس امام [....] لحاظ علمی، هم بااستعداد است، هم کارکرده است، هم باجرئت علمی است. از لحاظ عملی، آقای حاجآقا مصطفیٰ یک انسان انصافاً ممتازی بود.
3⃣ از لحاظ سادگی وضع زندگی، بهمعنای واقعی کلمه مرحوم حاجآقا مصطفیٰ، زاهد بود؛ از لحاظ لباس، از لحاظ رفتار، از لحاظ خوراک، از لحاظ رسیدگی به خانواده؛ واقعاً آدمِ مُعرِض از دنیا و زاهدی بود؛ این اواخری که ما دیده بودیم؛ آن دورهی نجف را من خیلی اطّلاع زیادی ندارم. تا دورهی قبل از مبارزات، ایشان گرایش سلوکی خوبی هم پیدا کرده بود؛ یک توجّهاتی داشت، اهل ذکر و حضور و این حرفها بود.
4⃣ جنبهی دیگر حاجآقا مصطفیٰ، شجاعت او بود؛ یعنی واقعاً اینکه امام فرمودند که امید آیندهی اسلام بود، این بهخاطر جامعیّت این آدم بود؛ هم از لحاظ علمی، هم از لحاظ تهذیب نفْس و مراقبت از نفْس، و هم از لحاظ شجاعت -یک مرجعی که بخواهد مرجع امور مردم قرار بگیرد، باید شجاعت داشته باشد؛ باید بتواند مسائل جامعه را بفهمد؛ و آنجایی که لازم است اقدام کند، اقدام کند- انصافاً آقای حاجآقا مصطفیٰ (رضوان اﷲ تعالی علیه) اینجور بود؛ بههرحال، شخصیّت برجستهای بود.
5⃣ ایشان پسر کسی مثل امام خمینی [بود] -خب ایشان در قم معروف بودند؛ چه قبل از مرجعیّت، چه زمان مرجعیّت- [امّا] یکذرّه نشانههای #آقازادگی در حاجآقا مصطفیٰ نبود. امام در ایّام فاطمیّه چند روز یک روضهای داشتند؛ حتّی در منزل امام و روضهی امام [هم] انسان، حاجآقا مصطفیٰ را نمیدید که بیاید خودش را بچسباند به امام؛ بااینکه عاشق امام بود، واقعاً از آن پسرهایی بود که عاشق پدرش بود یعنی واقعاً عشق میورزید به امام- امّا دُوروبَر امام بهصورت آقازادگی و مانند اینها، مطلقاً ایشان حرکتی نمیکرد.
6⃣ بعد که در سال ۴۱ مبارزات شروع شد، عصرها و سرشب، منزل امام رفتوآمد فراوانی میشد و ما همیشه و هر روز میدیدیم حاجآقا مصطفیٰ دَم در نشسته؛ این آدمی که کمتر آنجاها دیده میشد، از وقتی مبارزه شروع شد از سال ۴۱ در قضیّهی انجمنها، مرحوم حاجآقا مصطفیٰ هر روز آنجا حضور پیدا میکرد و مینشست؛ یعنی مَنِش، مَنِش مبارزاتی بود.
#مؤمن_تراز_انقلابی
#انقلابی_تراز
@qom_khamenei_ir
📜 نامهی امیدبخش امام حسن عسکری (علیهالسلام) به شیعیانش در پرمحنتترین دوران امامت...
❗️آنگاه که عدهای از شیعیان فکر میکردند آنحضرت از راهِ پدرانش منصرف شدهاست...
🆔 فایل باکیفیت تصویر بالا
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
📣 #در_حال_برگزاری 🔸 نشست علمی تبیین سیرهی سیاسی امام حسن عسکری (علیهالسلام) بر اساس نظریهی #انس
18.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 مأموریت کلیدی و حسّاس امام حسن عسکری (علیهالسلام) نسبت به جریان تاریخیِ امامت...
🔺 گزیدهای از سخنان آیت الله سید منذر حکیم در نشست علمیِ «تبیین سیرهی سیاسی امام حسن عسکری (علیهالسلام) بر اساس نظریهی #انسان_دویستوپنجاه_ساله »
#سیره_اهلبیت
#مبارزه_حاد_سیاسی
@qom_khamenei_ir
🔲 پایانِ دورانِ «انسان ۲۵۰ ساله»
📚 گزیدههایی از کتاب #همرزمان_حسین (علیهمالسلام) به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)
🔹 ما وقتی که میخواهیم زندگی ائمه (علیهمالسلام) را در نظر بگیریم و رویش مطالعه کنیم، ۱۲ امام را تکتک و جدا مورد بحث قرار نمیدهیم؛ بلکه یک نفر را فرض میکنیم که در روز رحلت پیغمبر (ص) ولادت یافت و در سال ۲۶۰ -سال رحلت امام حسن عسگری علیهالسلام- از دنیا رفت.
🔸 از سال دهم هجرت که طلیعهی فصلی تازه در تاریخ اسلام است -یعنی آغاز دوران امامت- تا روزی که دوران امامت در ظاهر به پایان رسیده و مردم با کسی به نام امام روبرو نبودند -یعنی تا شروع دوره غیبت صغرا- در حدود ۲۵۰ سال است. ما این دوران را یک دوران واحدی به شمار میآوریم که در این خلال ۱۲ نفر زندگی کردند.
🔹 ائمهی ما از آغاز تاریخ امامت -جز یک استثناء کوچک- تا روزگار شهادت امام عسکری (صلواتاللهعلیه) در این مدتِ تقریباً ۲۵۰ سال، زندگیشان زندگی مبارزه و جهاد است.
🔸 [همچنانکه به طور خاص] از امام سجاد (علیهالسلام) تا امام یازدهم امام عسکری (علیهالسلام) یک خط واحد وجود دارد. یک رشتهی ممتدّی که سرتاسر تلاش است و پیکار است و مبارزه است و جبههگیری در مقابلِ قدرت زمان است و جبههگیری در مقابل وابستگان و قدرت زمان است و علمای وابسته به شعرای وابسته و غیرذلک...
🔹 یک انسان ۲۵۰ ساله را در نظر میآوریم؛ این انسان در زندگی خود فراز و نشیبهایی داشته است؛ ممکن است در نظر ما یک جاهایی ضدّونقیض بیاید؛ اما چون میدانیم که اولاً یک انسان است و ثانیاً حرکت او و زندگی او یک جهت داشته و از یک جا الهامی گرفته است [....] و برای یک هدف کار میکرده است -یعنی برای خدا و برای تعالیِ انسانیت و ایجاد جامعهی اسلامیِ کامل- چون این وحدت وجود دارد، لذا باید دقّت کنیم و این تناقض را رفع کنیم و اتفاقاً هرجا دقت میکنیم تناقض به خودی خود رفع میشود...
📖 منبع: صفحات: ۵۴، ۶۱، ۹۶ و ۳۳۳
#سیره_اهلبیت
#مبارزه_حاد_سیاسی
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
#در_حال_برگزاری 💢 دوّمین جلسه از سلسله نشستهای "روششناسی اجتهادی آیتالله العظمی خامنهای (مدّظل
📣 #اطلاع_رسانی
با توجه به اینکه تاکنون ۸ جلسه از سلسله جلسات #روششناسی اجتهادیِ حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در کتاب #درسنامه_غناء_و_موسیقی برگزار گردیده و جلسات بعدی نیز ادامه خواهد داشت، جهت بهرهمندیِ طلاب و پژوهشگران علاقمند، صوت کامل این جلسات را از ابتدا تا آخرین جلسه، در کانال بارگذاری میکنیم. این صوتها به مرور بارگذاری خواهند شد. انشاءالله
@qom_khamenei_ir
جلسه01-غناء - 980917.mp3
50.81M
🎙 صوت کامل جلسهی اول از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در کتاب «درسنامهی غناء و موسیقی»
👈 موضوعات:
- تعریف روش اجتهاد
- ارکان هشتگانهی روش اجتهاد
- مروری بر روش حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در فقهالحدیث و فقهالموضوع به عنوان رکن اول و دوم عملیات اجتهاد
👤 حجتالاسلاموالمسلمین احمد مبلّغی
⏱ تاریخ ۹۸.۹.۱۷
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #خاطره رهبر معظّم انقلاب از پایهگذاری هفتهی #وحدت در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایرانشهر
🗓 بیانات در اجتماع مردم پاوه ؛ ۹۰.۷.۲۵
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
🎙 صوت کامل جلسهی اول از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّها
جلسه ۰۲ روششناسی غناء - 981011.mp3
31.41M
🎙 صوت کامل جلسهی دوم از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در کتاب «درسنامهی غناء و موسیقی»
👈 منهج حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در فقهاللغة و فقهالأقوال
👤 حجتالاسلاموالمسلمین احمد مبلّغی
⏱ تاریخ ۹۸.۹.۲۴
@qom_khamenei_ir
💢 «ضرورت» #وحدت برای «حیات اسلام» در جهان معاصر
📝 بازخوانی بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار جمعى از علماى اهل سنّت بهتاریخ ۱۳۶۸/۱۰/۰۵
🔺 این مسئلهی وحدت [....] نه [تنها] برای جمهوری اسلامی حیاتی است - البتّه در اهمّیّت آن برای جمهوری اسلامی جای شک نیست - بلکه برای اسلام و دنیای اسلام هم حقیقتاً حیاتی است.
🔻 امروز دنیا دارد به سمت بلوکبندی میرود؛ یعنی هر چند کشور در یک گوشهای، به ادنیٰ مناسبتی با هم اتّحاد و اتّفاق پیدا میکنند؛ مثلاً کشورهای شرق آسیا - کشورهای آسهآن - جامعهی مشترک اروپا، اتّحاد ورشو تا وقتیکه اروپای شرقی قبل از این حوادث اخیر یک هویّتی داشت، اتّحاد کشورهای حولوحوش خلیج مکزیک، گروه غیرمتعهّدها، سازمان ملل. همهی واحدهای پراکنده در همهی دنیا دارند تبدیل میشوند به واحدهای پیوسته. علّت هم این است که در این دنیا میفهمند که هر واحدی بهتنهایی قادر بر تأمین نیازهای خودش - از جمله نیاز دفاع از خودش - نیست و باید با هم دستبهیکی کنند.
🔸 در عین اینکه دولتها و قدرتها و ادارهکنندگان جهان برای مصالح دولتهایشان و مصالح سیاسیشان دارند به سمت وحدت پیش میروند، تمام تلاشهای استکبار در جهت تضعیف ملّتها و بخصوص ملّت اسلام و ایجاد اختلاف بین اینها دارد به کار میرود. خب شیعه و سنّی که مسئلهی امروز نیست.
🔹 قرنها است که در اسلام شیعهای وجود دارد، سنّیای وجود دارد؛ در خود سنّیها، اشعریای وجود دارد، معتزلیای وجود دارد، مذاهب مختلف وجود دارد؛ در شیعه، شش امامیای وجود دارد، دوازده امامیای وجود دارد، اخباریای وجود دارد، اصولیای وجود دارد؛ همان دستهبندیهایی که در تسنّن هست، در تشیّع هم همانها هست. انواع و اقسام دستهبندیها و فرقهبندیها، یا بر اثر سوء سیاست، یا بر اثر سوء فهم، یا بر اثر دست مغرض، یا بر اثر جهالت یا غرض به وجود آمده. خب اینها که جدید نیست. امّا شما ببینید امروز در دنیای اسلام، علیه وحدت مسلمین چقدر تلاش میشود.همین الان من در کتابخانهی خودم یک قفسه کتاب دارم از کتابهایی که در این چند سال اخیر - پنج شش سال اخیر - علیه شیعه نوشته شده؛ با چاپهای اعلا، با اسمهای محترم [....]
🔻 ما وقتی بعضی از پدیدههای داخل شیعه را که یک چیزهایی در آن بود که گزنده بود، تعقیب میکنیم، میرسیم به یک جاهای مشکوک؛ یعنی کاملاً روشن است که به نقاط مشکوک ارتباط پیدا میکند. در سنّی هم همینجور است. [...] البتّه این بعد از پیروزی انقلاب شدّت پیدا کرده؛
🔹 چون از انقلاب اسلامی میترسند، از حیات مجدّد اسلام میترسند. اسلام قوی است؛ قوّت اسلام و معنویّت اسلام آنچنان است که اگر به شرایط آن عمل بشود و واقعاً اسلام پیاده بشود، قدرتهای دنیا را میلرزاند، تختها را میلرزاند؛ اینها از این میترسند؛ نمیخواهند بگذارند این زنده بشود. میبینند که در این کشور، اسلام حیات پیدا کرده و ما مجدّداً برگشتهایم به مبانی اسلامی، به احکام اسلامی، داریم زندگیمان را زندگی اسلامی میکنیم. اینها از این میترسند؛ میخواهند نباشد.
🚫 یکی از طرق مبارزهی با این پدیدهای که برای آنها بشدّت ترسناک است همین است که اینجا را از بقیّهی مسلمانان دنیا - یعنی از بقیّهی مسلمانان غیرشیعی دنیا - ایزوله کنند، اینجا را بهعنوان یک انقلاب شیعی وانمود بکنند، دعوای بین شیعه و سنّی را هم تقویت کنند...
#جهان_اسلام
@qom_khamenei_ir
12.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 سلمانِ کیستید؟ مسلمانِ کیستید؟
♨️ شعرخوانی جالب آقای «محمدجواد شرافت» در دیدار جمعی از شاعران مذهبیسُرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۵ دربارهی « #وحدت مسلمین در سیرهی امیرالمؤمنین علیهالسلام».
پس از این #شعرخوانی، رهبر انقلاب با تحسین وی فرمودند:
💎 «آفرین، آفرین؛ خیلی خوب بود. خیلی، خیلی. یعنی شعر خیلی لازمی بود. اینجور شعرها [لازم است]، بعضیها واقعاً نمیفهمند چهکار دارند میکنند. البته بعضیها هم میفهمند و میکنند لکن خیلیها هم نمیفهمند که چهکار دارند میکنند. خون مسلمانها را به زمین میریزند؛ دنیای اسلام را گرفتار نقشهی انگلیس و امآی۶ و سیا و اینها میکنند؛ در خدمت آنها قرار میگیرند. بعضیهایشان نمیفهمند و بعضیهایشان هم میفهمند.»
🔺 ابیاتی از شعر:
از درد بیامان چه بگویم؟ شنیدهاید
از خار و استخوان چه بگویم؟ شنیدهاید
مولا رسیده بود به سوزانترین مصاف
اما نبُرد دست به شمشیر اختلاف
تیغی که در مصاف به فریاد دین رسید
اینبار در غلاف به فریاد دین رسید
@qom_khamenei_ir