در کانادا، ماده 173 قانون کشوری آن، هرگونه پوشش خلاف عفتعمومی را ممنوع ساخته است.
#شکوه_حیا
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#کپشن
قیام مردم علیه کشف حجاب و سرکوب شدید مامورین رضا شاه در مسجد گوهرشاد،
غلامعلی نخلعی در ۱۳۱۴خورشیدی کفشدار مسجد گوهرشاد بود؛ وی در بخشی از خاطرات نقل میکند: «کشتار تمام شده بود. سراسیمه آمدم بروم توی مسجد که مأمورها جلوی مرا گرفتند. یک صاحب منصبی به آن ها گفت میخواهد برود کثافتکاریهای شما را پاک کند، بگذارید برود ... وقتی داخل مسجد شدم، دیدم همه جا خون ریخته است ... چادر زنها، تکههای لباس و کفش و کلاهها بود که در مسجد وجود داشت. جلوی کفشکن، پر از خون بود. مردهها را داشتند بیرون میبردند. یک لت درِ چوبی را برای این کار برداشته بودند که کاملاً قرمز و خونین شده بود. وحشت کردم. کامیون آوردند، مردهها را ببرند؛ برخی هنوز ناله میکردند اما همه را ریختند، پشت کامیون، زنده و مرده را با خودشان بردند.»
یکی دیگر از شاهدان این حماسه تاریخی میرمحمدحسین حسینی اصفهانی است، وی در مورد کشتار مسجد گوهرشاد نقل می کند:در روز واقعه صحنهای مسجد گوهرشاد لبالب از جمعیت بود. بعضی دعا میخواندند و بعضی چرت می زدند، بعضی خوابیدند، بعضی به نماز و دعا و مناجات مشغول بودند و خلاصه ساعت یک ربع به دوازده مانده یا یک ربع بعد از دوازده (تردید دارم) از بالای بامهای مسجد گوهرشاد گنبد و مردم و حرم را بستند به مسلسل و کشتند. من آن شب در یکی از اطاقهای صحن کهنه بودم. یکی از رفقا برخورد کرد به من گفت بیا برویم اینجا که از همهجا امنتر است. کشتند و آن هم کشتنی که تا به حال هم کسی نتوانسته است حساب کند که در قضیه مسجد گوهرشاد مشهد چقدر خون ریخته شد و چقدر آدم کشته شد و چقدر آدم نمرده زیر خاک رفت. یکی از رفقایم مدرسه نواب بود، جلوی مدرسه ایستاده بود. خودش برایم نقل میکرد کامیونها که جنازهها را در آنها ریخته بودند، میآمد برود و یک مرتبه دیدم از یکی از این کامیونها صدا میآید و یک نفر میگوید من زندهام مرا کجا میبرید؟ خلاصه اینها را کجا بردند و توی کدام گودال ریختند و خاک روی آنها ریختند نمیدانیم.
بعدها سعید نفیسی درباره کشف حجاب چنین نوشت: با کمال جرات میتوان گفت که در تاریخ هیچ دیاری، کاری بدین دشواری بدین آسانی به پایان نرسیده است. در ضمن هیچ تردیدی نیست که این واقعه مهم ترین واقعه تاریخ این دوره است و همه جهانیان را غرق حیرت و استعجاب کرده است
منبع: ایران بین دو کودتا،داریوش رحمانیان، انتشارات سمت، تهران
#شکوه_حیا
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#کپشن
قیام مردم علیه کشف حجاب و سرکوب شدید مامورین رضا شاه در مسجد گوهرشاد،
غلامعلی نخلعی در ۱۳۱۴خورشیدی کفشدار مسجد گوهرشاد بود؛ وی در بخشی از خاطرات نقل میکند: «کشتار تمام شده بود... وقتی داخل مسجد شدم، دیدم همه جا خون ریخته است ... چادر زنها، تکههای لباس و کفش و کلاهها بود که در مسجد وجود داشت. جلوی کفشکن، پر از خون بود. مردهها را داشتند بیرون میبردند. یک لت درِ چوبی را برای این کار برداشته بودند که کاملاً قرمز و خونین شده بود. وحشت کردم. کامیون آوردند، مردهها را ببرند؛ برخی هنوز ناله میکردند اما همه را ریختند، پشت کامیون، زنده و مرده را با خودشان بردند.»
منبع: ایران بین دو کودتا،داریوش رحمانیان، انتشارات سمت، تهران
#شکوه_حیا
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#کپشن
یکی دیگر از شاهدان این حماسه تاریخی میرمحمدحسین حسینی اصفهانی است، وی در مورد کشتار مسجد گوهرشاد نقل می کند:در روز واقعه صحنهای مسجد گوهرشاد لبالب از جمعیت بود. بعضی دعا میخواندند و بعضی چرت می زدند، بعضی خوابیدند، بعضی به نماز و دعا و مناجات مشغول بودند و خلاصه ساعت یک ربع به دوازده مانده یا یک ربع بعد از دوازده (تردید دارم) از بالای بامهای مسجد گوهرشاد گنبد و مردم و حرم را بستند به مسلسل و کشتند. من آن شب در یکی از اطاقهای صحن کهنه بودم. یکی از رفقا برخورد کرد به من گفت بیا برویم اینجا که از همهجا امنتر است. کشتند و آن هم کشتنی که تا به حال هم کسی نتوانسته است حساب کند که در قضیه مسجد گوهرشاد مشهد چقدر خون ریخته شد و چقدر آدم کشته شد و چقدر آدم نمرده زیر خاک رفت.... کامیونها که جنازهها را در آنها ریخته بودند، میآمد برود و یک مرتبه دیدم از یکی از این کامیونها صدا میآید و یک نفر میگوید من زندهام مرا کجا میبرید؟ خلاصه اینها را کجا بردند و توی کدام گودال ریختند و خاک روی آنها ریختند نمیدانیم.
منبع: ایران بین دو کودتا،داریوش رحمانیان، انتشارات سمت، تهران
#شکوه_حیا
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#کپشن
بعضی میگویند حجاب مانع از رشد زن و ترقّی زن است؛ نه بعکس؛ حجاب مانع از آن خودنماییهای بیموردی است که مانع حرکت زن میشود. ما امروز هزاران بانوی بزرگ و برجسته در صحنههای گوناگون علمی و عملی و اجتماعی و سیاسی و فنّی داریم که همه با حجاب کامل در حال زندگی هستند. ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
بیانات در ارتباط تصویری با مداحان
#شکوه_حیا
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#کپشن
مسئلهی حیا خیلی مسئلهی مهمّی است. دنیا این جور نبوده که امروز هست. حتّی انسان آثار هنری و ادبی اروپاییها را که نگاه میکند، تا ۱۵۰ سال پیش، ۲۰۰ سال پیش مطلقا این خبرها در اروپا نبوده؛ این فساد و این تهتّک و این تهتّر را عمدتاً از وقتی که صهیونیستها و سرمایهدارها بر امور اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی کشورهای اروپایی مسلّط شدند، بتدریج رایج کردند.۱۳۹۷/۱۲/۱۳
بیانات در ابتدای درس خارج فقه درباره مسئله «حیا»
#شکوه_حیا
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#کپشن
💎 چادر یادگار حضرت فاطمه«سلام الله علیها »
✍حجاب یک ضرورت شرعی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتهی آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بیدینی و ضدّانقلابی.
🎙 رهبر معظم انقلاب حفظهالله
🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
#شکوه_حیا
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
❇️ تاریخچه حجاب در ایران باستان قسمت دوم
🔸 پوشش زنان ایرانی در دوران اشکانیان
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#شکوه_حیا
35.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجـــاب
تکــــریم آن کســــی است کـه در حجـــاب است...
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#شکوه_حیا
فرد بد حجاب یا بی حجاب مثل شمعی هست که آهسته سبب تحلیل و نیست شدن جسم خود می شود.
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#شکوه_حیا
لباسی که تورو محو دنیای فانی کنه
و مردی را محو تو
لباس شیطان است
#توییت
#شکوه_حیا
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب