هدایت شده از حوزه هنری استان قم
✅تماشاخانه
🔹سلسله نشست های آموزشی پخش فیلم تئاتر
🔸این برنامه : نمایش تئاتر همیلتون
🔸نویسنده : لین _منوئل میرندا
🔸کارگردان : توماس کیل
🔹همراه با گفتمان : استاد محمد رضا آزاد
مجری و کارشناس : محمد رضا شاهمردی
🗓 دوشنبه ۷ آبانماه ۱۴۰۳
🕐 ساعت ۱۷
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
📍نشانی: خیابان انقلاب ، انتهای کوچه ۱۷ ، پلاک ۱۵۹ ، حوزه هنری استان قم- پلاتو سوره
یا از مسیر دیگر : (عماریاسر، پشت مجتمع تجاری زمزم)
یا از مسیر دیگر : میدان معلم ، انتهای کوچه معلم غربی۱
📍مسیریابی در نشان
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🔻هنرهای نمایشی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
🔻 حـــوزه هـنـــــری استــــان قــــــــم
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺
✅ نهمین برنامه تماشاخانه در حوزه هنری استان قم با نمایش همیلتون برگزار گردید.
🔸نمایش همیلتون در نهمین جلسه از سلسله نشستهای آموزشی پخش فیلم تئاتر تحت عنوان تماشاخانه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
🔸در نهمین جلسه از سلسله نشستهای آموزشی پخش فیلم تئاتر تماشاخانه که بعد از وقفهای از سر گرفته شد نمایش موزیکال همیلتون به نویسندگی و آهنگسازی لین، منوئل میرندا و به کارگردانی توماس کید اکران گردید .
✅مشروح خبر
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🔻هنرهای نمایشی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
🔻 حـــوزه هـنـــــری استــــان قــــــــم
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺
qomtheater واحد نمایش حوزه هنری قم
✅ نهمین برنامه تماشاخانه در حوزه هنری استان قم با نمایش همیلتون برگزار گردید. 🔸نمایش همیلتون در نه
✅ نهمین برنامه تماشاخانه در حوزه هنری استان قم با نمایش همیلتون برگزار گردید.
🔸نمایش همیلتون در نهمین جلسه از سلسله نشستهای آموزشی پخش فیلم تئاتر تحت عنوان تماشاخانه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
🔸در نهمین جلسه از سلسله نشستهای آموزشی پخش فیلم تئاتر تماشاخانه که بعد از وقفهای از سر گرفته شد نمایش موزیکال همیلتون به نویسندگی و آهنگسازی لین، منوئل میرندا و به کارگردانی توماس کید اکران گردید .
🔹در این نشست که کارشناسی آن بر عهده جناب آقای محمد رضا شاهمردی و محمدرضا آزاد انجام گرفت، ابتدا احمد سلیمانی مسئول محترم واحد نمایش حوزه هنری استان قم ضمن خوش آمدگویی به مخاطبان فراوانی که از جمع هنرمندان و دانشجویان تئاتر حاضر بودند به تشریح اهداف و رویکردها این دوره از برنامه تماشاخانه پرداخته و در هرچه بهتر برگزار شدن این سلسله از جلسات از آنها طلب یاری نمود.
🔹پس از پخش فیلم ابتدا مراحل تولید نمایش که از ایده مطالعه کتابی از ران چرنو درباره همیلتون توسط میرندا و آهنگسازی و آماده کردن آن و نحوه تمرین و آمادهسازی نمایش طی هشت سال و سپس اکران در برادوی و کشورهای دیگر و جوایز متعدد آن صحبت شد و همچنین راجع 16 دلیلی که این نمایش با 76 میلیارد دلار به پرفروشترین نمایش تبدیل شده صحبت شد یه عنوان مثال بهره بردن از موسیقی هیپهاپ ، پرداختن به طبقه میانه ، استفاده از سیاه پوستان ، نحوه تبلیغات و بلیط فروشی ویژه، که توانسته گفتمان تئاتری زمانه خود را تغییر دهد.
🔹سپس گفتگوها حول محور کاربرد نمایش درانقلابیگری و پرترهنگاری قهرمانان ملی، مذهبی و اسطورهای و ایجاد غرور ملی و نیز لزوم پرداختن به آن در هر جامعه، به نمایش همیلتون و تاثیری که در این مسیر داشته و روشهایی که نمایشنامهنویس در توجه به زنده کردن غرور ملی، قهرمانپروری، پرترهنگاری یک شخصیت سیاسی و مرور یک انقلاب اجتماعی و تکنیکها و روشهایی که ضمن جذابیت هنری، دیالکتیک بحث به مخاطب منتقل گردد صحبت شد و به عنوان مثال تبدیل مناظره سیاسی به یک مسابقه معروف در آمریکا به نام Drop the Mic، ترکیب مباحث سیاسی، با موضوعات عشقی،کمدی، در قالب تمهیدات خلاقانه تصویری و با لحن هیپ هاپ و رپ و البته گره زدن با مباحث و گفتمان روز آمریکا و نیز شخصیت پردازی چند بعدی و خاکستری از نمونههای آن تکنیکها بود.
🔹در ارتباط با متن، مقوله روایت در این نمایش مورد گفتگو قرار گرفت و تکنیکهایی مانند گزینش، فشردهسازی، ریتم،سطوح روایت، رفت و برگشت، فرم و فانتزی، تکرار در آن و در حالی که روایت مفهوم و قابل دنبال کردن باشد .
🔹کارگردانی دیگر موضوعی بود که راجع به آن بحث و گفتگو به عمل آمد. از جمله تکنیک کارگردان در عدم وابستگی به واقعیت ظاهری مانند تطابق شکل و قیافه، سفید پوست و سیاه پوست بودن با واقعیت که حتی از گریم همانند سازی هم استفاده نشده بود دیگر مورد کارگردانی تغییر لحنها و پاساژهای ریتمی، احساسی صحبت شد. و اینکه کارگردان به جای استفاده از پروداکشن و دکورها زیاد همه فضاها و تصاویر موقعیتهای مختلف را با ابزارهای ساده صحنه که بیشتر یک میز و صندلی بود و بیشتر با ترکیببندی و فضاسازی بازیگران و نورپردازی، طراحی و ایجاد کرده است.
همچنین در گفتگوهای کارگردانی صحبت از طراحی کارگردان در تصویری کردن روایت بکگراند و فورگراند روایت ذهنیت، و چگونگی تصویر کردن فلش بک و فوروارد شخصیتها مورد توجه قرار گرفت.
🔹در ارتباط با بازیگران که نه چندان نامی اما مسلط بر موسیقی و آواز نسبت به چگونگی بهره بردن از ژشت و لحن در انتقال شخصیت صحبت گردید.
در پایان میان شرکت کنندگان و اساتید مدعو پرسش و پاسخ شکل گرفت.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🔻هنرهای نمایشی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
🔻 حـــوزه هـنـــــری استــــان قــــــــم
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺