لیست ارسالی به مشهد.pdf
495.3K
👆👆
🌹یادآوری ثبت نام جهت دریافت کتب درسی با ۲۰% تخفیف نمایشگاه فقط تا پنجم آبان ماه جاری امکان پذیر است .
👌نماینده مستقیم مجمع الفکرالاسلامیه ( کنگره) در خراسان .
حجتی .۰۹۱۵۱۰۹۴۸۳۰
🌹طلاب سطح ۲ و۳ چنانچه کتب رسائل و مکاسب و کفایه و... با تخفیف ۲۰ درصد نمایشگاه را می خواهند با شماره مذکور هماهنگ نمایند.
#اطلاع_رسانی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
عناوین کتب بین الملل.xlsx
15.8K
👆👆
🌹یادآوری ثبت نام جهت دریافت کتب درسی با ۲۰% تخفیف نمایشگاه فقط تا پنجم آبان ماه جاری امکان پذیر است .
👌نماینده مستقیم مجمع الفکرالاسلامیه ( کنگره) در خراسان .
حجتی .۰۹۱۵۱۰۹۴۸۳۰
🌹طلاب سطح ۲ و۳ چنانچه کتب رسائل و مکاسب و کفایه و... با تخفیف ۲۰ درصد نمایشگاه را می خواهند با شماره مذکور هماهنگ نمایند.
#اطلاع_رسانی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
لیست قیمت شهریور ماه 1401sx.pdf
80.3K
👆👆
🌹یادآوری ثبت نام جهت دریافت کتب درسی با ۲۰% تخفیف نمایشگاه فقط تا پنجم آبان ماه جاری امکان پذیر است .
👌نماینده مستقیم مجمع الفکرالاسلامیه ( کنگره) در خراسان .
حجتی .۰۹۱۵۱۰۹۴۸۳۰
🌹طلاب سطح ۲ و۳ چنانچه کتب رسائل و مکاسب و کفایه و... با تخفیف ۲۰ درصد نمایشگاه را می خواهند با شماره مذکور هماهنگ نمایند.
#اطلاع_رسانی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
📌 مفهوم شناسی کتاب
🔸 «کَتب» در زبان عربی به معنای ثبت کردن و ثابت نمودن چیزی است.
🔹 وقتی چیزی را به طور قطعی و حتمی و غیرقابل تغییر قرار می دهند می گویند «مکتوب شد».
🔻 از همین رو پادشاهان وقتی چیزی را به عنوان دستور رسمی غیرقابل تخلف تعیین می کردند برای آن از ماده «کتب» استفاده می نموندن و قرآن کریم هم از همین تعبیر برای بیان احکام واجب استفاده کرده است؛ مانند: «کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیام» (البقره: 183)؛ روزه بر شما واجب شد.
🔸 در میان عرب نوشتن مرسوم نبود و برای آن کلمه ای خاص نداشتند و وقتی چیزی را می نوشتند چون نوشتن نوعی «ثبت کردن» و «ثابت نمودن» یک مطلب بود آن را «کتب» و «کتابت» می نامیدند.
🔹 «کتاب» یعنی چیزی که در آن چیزی ثبت شده و نگهداری می شود. برگه ای که در آن چیزی نوشته می شود ظرفی برای ثبت یک مطلب است و از آن به کتاب تعبیر می شود.
📚 معارف کاربردی، ج7، ص126
#مباحث_پژوهشی #مباحث_علمی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
✅ شرايط آشنايى با قرآن
📌استاد شهید مرتضی مطهری:
✔️ آشنايى با قرآن به مقدماتى نيازمند است كه در اينجا به اختصار آنها را ذكر مىكنيم:
1️⃣ یکی از شرطهاى ضرورى شناخت قرآن آشنايى به زبان عربى است.
🔻همان گونه كه شناخت حافظ و سعدى بدون دانستن زبان فارسى ممكن نيست، آشنايى با قرآن هم كه به زبان عربى نگاشته شده بدون دانستن زبان عربى امكانپذير نيست.
2️⃣ شرط ديگر، آشنايى با تاريخ اسلام است زيرا قرآن مثل تورات يا انجيل نيست كه يكباره توسط پيامبر عرضه شده باشد، بلكه اين كتاب در طول 23 سال دوران زندگى پيامبر- از بعثت تا وفات- در خلال جريان پرهيجان تاريخ اسلام نازل شده است و از همين روست كه آيات قرآن به اصطلاح شأن نزول دارند.
شأن نزول چيزى نيست كه معناى آيه را در خود محدود كند بلكه به عكس، دانستن شأن نزول تا حد زيادى در روشن شدن مضمون آيات مؤثر و راهگشاست.
3️⃣ شرط سوم، آشنايى با سخنان پيغمبر اكرم (صلى الله عليه و آله) است... طبق نظر قرآن، پيامبر اكرم خود مبيّن و مفسّر اين كتاب است و آنچه از پيامبر رسيده ما را در تفسير قرآن يارى می دهد. و اما براى ما كه شيعه هستيم و به ائمه اطهار معتقديم و اعتقاد داريم آنچه را كه پيامبر از ناحيه خدا داشته به اوصياء گرامىاش منتقل كرده است، روايات معتبرى كه از ائمه رسيده نيز همان اعتبار روايات معتبرى را دارد كه از ناحيه رسول خدا رسيده است و لهذا روايات موثّق ائمه كمك بزرگى است در راه شناخت قرآن.
📚 شناخت قرآن، ج1، ص18 و 19
#همراه_با_علما #مباحث_علمی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
🍃 کلام بزرگان
🔹عالمان بزرگوار شیعه در طول تاریخ همواره پیشگامان عرصه تحقیق، نوآوری و تولید علم بودهاند.لذا ما نیز باید در پژوهش های به سوی نوآوری و ایجاد فکر برویم، باید این نوآوری و ایجاد تفکر را به طلبه ها آموزش داد.و این مسئولیت مسئولان حوزه علمیه است تا با برنامهریزی دقیق و هدفمند، زمینه رونق روحیه پژوهشگری را در طلاب جوان ایجاد نموده و ضمن شناخت استعدادهای برتر و حمایت از آنها، در ترویج فضای نوآوری علمی در حوزه های علمیه کوشا باشند.
🔸البته این کار در عین حالی که خوب است ولی خطرناک هم هست از اینکه ایجاد نوآوری و تفکر جدید میان طلبه ها می شود کار خوبی است، اما خطری که وجود دارد این است که برخی به جای نوآوری، ضروریات را زیر سئوال می برند و باید مراقب بود این گونه مساله هم رخ ندهد.
🔻makarem.ir
#همراه_با_علما
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
📌 تفاوت حسب و ظن
💠 «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى نَصْرُ اللَّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَريبٌ» (البقرة: 214)
🔸 در «ظَنّ» هر دو طرف قضیه مورد توجّه قرار می گیرد؛
🔹 ولی در «حَسِبَ» فقط یک طرف مورد توجّه است و از طرف دیگر غفلت می شود.
🔻 «حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ»: ورود به بهشت را ملاحظه کردید، ولی عمل صالح را نه!
📌 تفاوت خلا و ذهب
💠 «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى نَصْرُ اللَّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَريبٌ» (البقرة: 214)
🔸 «ذَهَبَ» یعنی از نقطه ای به نقطۀ دیگر رفت؛
🔹 ولی «خَلا» ناظر به این است که او رفت و جای خالی ایجاد شد.
🔻 «خَلَوا»: خلوت کردند، درگذشتند (چون کسی که بمیرد، جا را برای دیگران خالی می کند).
✔️ امّت ها، جا خالی کردند؛ نه اینکه رفتند.
📚 لغتنامۀ تفسیری، ص33
#مباحث_علمی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
🌹اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
❤️بسم الله الرحمن الرحیم
💐يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ ٱلْبَغْضَآءُ مِنْ أَفْوَٰهِهِمْ وَمَا تُخْفِى صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ ۚ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ ٱلْأَيَٰتِ ۖ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ
📚آل عمران آيه : 118
👌سرانجام نتیجه چهل روز فتنه، آشوب، اغتشاشِ جنایت پیشه گان، منافقان کوردل و جاهلان دور از دین و دیانت با رمز و نقشه شوم استکبار جهانی و صهیونیسم کودک کشِ غاصب، در قالب قتل و ضرب و جرح بی دلیل یک فرد بی مبالات، تبدیل به یک فاجعه هولناک در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام شد که این حوادث، خود حاصل تضعیف نیروهایِ خدوم امنیتی و انتظامی در سرتاسر ایران اسلامی برای نفوذ اهریمنان و تکفیری های وحشیِ وهابی داعشی بود.
👌لذا ما طلاب حوزه علمیه مدرسه اهل البیت علیهم السلام شهرستان سبزوار، ضمن محکوم نمودن این همه فسق و فجور و ناامنی و عرض تسلیت به بازماندگان این شهدای مظلوم، از عموم مردم دیندار و غیرتمند و مسئولین وظیفه شناس درخواست همراهی لازم در همه میدان های ارزشمند انقلاب اسلامی و محکومیت همه معاندان قانون ستیز آشوبگر را داریم.
🌹امید است که در پناهِ تفضلاتِ ایزد منان و لطف و عنایات خاصِ حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ثابت قدم و پیروز باشیم.
❤️نصر من الله و فتح قریب
#اطلاع_رسانی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
💠 همه تسبیح خدا میگویند...
🔸 تسَبِّحُ لَهُ ٱلسَّمَٰوَٰتُ ٱلسَّبۡعُ وَٱلۡأَرۡضُ وَمَن فِيهِنَّ وَإِن مِّن شَيۡءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمۡدِهِۦ وَلَٰكِن لَّا تَفۡقَهُونَ تَسۡبِيحَهُمۡ...
🔹 آسمانهاى هفت گانه و زمين و هر آنچه در آنهاست، او را تسبيح مى گويند
🔸 و هيچ موجودى نيست مگر آنكه تسبيح گوى اوست؛
🔹 و لكن شما تسبيح آنها را نمى فهميد...
📚 سوره مبارکه إسراء/44
🔸امام علی علیه السلام : الرّاضي بِفِعلِ قومٍ كالدّاخِلِ فيهِ مَعَهُم ، وعَلى كُلِّ داخِلٍ في باطِلٍ إثمانِ : إثمُ العَمَلِ بِهِ ، وإثمُ الرِّضا بِهِ .
🔹هر كه به كردار عده اى راضى باشد، مانند كسى است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد و هر كس به كردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و گناه راضى بودن به آن.
📚 نهج البلاغة : خطبة ١٩٢.
💎حقیقت عبادت
🔻امام حسن عسکری علیهالسلام:
لَیسَتِ العِبادَةُ کَثرَةَ الصیّامِ وَ الصَّلاةِ وَ انَّما العِبادَةُ کَثرَةُ التَّفَکُّر فی أمر اللهِ
❇️ عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است.
📚 تحف العقول، ص ۴۴۲
💎نماز واقعی
🔻امام علی علیهالسلام:
مَن صَلّی رَکعَتَینِ یَعلَمُ مایَقولُ فِیهما اِنصَرَفَ وَ لَیسَ بَینَه وَ بَینَ اللهِ - عَزَّ وَ جَلَّ - ذَنبٌ
❇️ هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه میگوید، از نماز فارغ میشود، درحالیکه میان او و میان خدای عزوجل گناهی نیست.
📚 مکارم الاخلاق، ص ۳۰۰
#همراه_با_اهلبیت #همراه_با_قرآن
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
Quran_0_1_جامع_قرآنی_آپدیت_٢٢دی١۴٠٠_تحت_وب_.apk
42.51M
👆👆
📲#نرم_افزار جامع قرآنی نور
جامع تفاسیر و ترجمهها و احادیث و تلاوتها
📌 نسخه 0.1
🔻بهروزرسانی ٢٢ دی ١۴٠٠
🔰تولید مرکز نور
📱نسخه اندرویدی آنلاین
(دیتا از سایت quran.inoor.ir آنلاین دریافت میشود)
🔻رسم الخط عثمان طه و نیریزی
🔻صوت از 23 قاری مشهور
🔻شناسنامه سوره
🔻شامل 122 ترجمه از 33 زبان
🔻شامل 260 تفسیر (در 1,605 جلد)
🔻بخش «حدیث» ذیل هر آیه
🔻بخش «آیات مرتبط» ذیل هر آیه، با لحاظ سه نوع ارتباط لفظی، ارتباط موضوعی و ارتباط همنشینی آیات
🔻فهرست موضوعی قرآن (249,102 تا)
🔻اعلام و اسماء قرآنی (1,772 تا)، و اسباب نزول اعم از صریح و غیر صریح به صورت گروه بندی شده
🔻اعراب قرآن: ترکیب نحوی نموداری، تحلیل صرفی رنگی، و تحلیل بلاغی آیات
🔻جستجو در محتوا (آیات، ترجمه، تفسیر، فهرست موضوعی، اعلام قرآن)
🔻نشانه گذاری (در علاقهمندیها) و اشتراک گذاری بصورت متن و تصویر
🔻حالت آفلاین: متن قرآن، ترجمههای دانلود شده و دو تفسیر و صوت دانلود شده
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
16.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅تارنماهای جستجوی منابع فارسی"
حجةالإسلام و المسلمین رضاییان
🕰مدت تقریبی کارگاه: ۸ دقیقه
#مباحث_پژوهشی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
💢 قالَ رَسُوُلُالله صَلَّیاللهُعَلَیهِوَآلِه: «كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ».
🔹 رسول خدا صلّىاللهعليهوآله:
✍️ برای دروغگویی فرد همین کافی است که آنچه را میشنود (بدون تحقیق) برای دیگران بیان کند.
📚 نهج الفصاحه، ص 607.
#همراه_با_اهلبیت
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆