✅پیام ها
1- اسلام، هم دين ولايت است و هم دين برائت. هم جاذبه دارد و هم دافعه. آيات قبل، از پذيرش ولايت يهود و نصارا نهى كرد، اين آيه مىفرمايد: خدا و رسول و كسى را كه در ركوع انگشتر داد، ولىّ خود قرار دهيد. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا ... إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ ...
2- از اينكه به جاى «اوليائكم»، «وليّكم» آمده، ممكن است استفاده شود كه روح ولايت پيامبر و على عليهما السلام، شعاع ولايت الهى است. «وَلِيُّكُمُ»
3- در قرآن معمولًا نماز وزكات در كنار هم مطرح شده است؛ ولى در اين آيه، هر دو به هم آميختهاند. (دادن زكات در حال نماز) «الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ»
4- كسانى كه اهل نماز و زكات نيستند، حقّ ولايت بر مردم را ندارند. إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ ... ( «إِنَّما»، نشانهى انحصار ولايت در افراد خاصّ است)
5- براى توجّه به محرومان، نماز هم مانع نيست. «يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ» (آرى، فقير نبايد از جمع مسلمانان دست خالى برگردد.)
6- ولايت از آنِ كسانى است كه نسبت به اقامهى نماز وپرداخت زكات پايدار باشد. يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ ... ( «يُقِيمُونَ» و «يُؤْتُونَ» نشانه دوام است)
7- هرگونه ولايت، حكومت و سرپرستيى كه از طريق خدا و رسول و امام نباشد، باطل است. إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ ... (كلمه «إِنَّما» علامت حصر است)
8- توجّه به خلق براى خدا در حال نماز، با اقامه نماز منافات ندارد. «يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ»
9- كسى كه نسبت به فقرا بىتفاوت باشد، نبايد رهبر و ولىّ شما باشد. إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ ... وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ
10- كارهاى جزئى (مثل انفاق انگشتر) نماز را باطل نمىكند. «يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ»
11- در فرهنگ قرآن، به صدقه مستحبّى هم «زكات» گفته مىشود. «يُؤْتُونَ الزَّكاةَ»
12- ولايتها در طول يكديگرند، نه در عرض يكديگر. ولايت بر مسلمانان، ابتدا از آنِ خداوند است، سپس پيامبر، آنگاه امام. إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا ...
🆔@quran_ala
سلام امام زمانم💚
تو را ندیدن و مردن، فقط به این معناست:
به باد رفته تمامیّ عمر کوتاهــم....
متیتراناونراک...
اَلـــلّهُمَّ ؏َجِلْ لــــِوَلیـــِکَـــ الْفـــَرَجْ
🆔 @quran_ala
✨﷽✨
💔قلب هایمان به ده دلیل مرده است!
اول : خدا را شناختیم ولیکن حقش را ادا نکردیم.
دوم : گمان بردیم که پیامبر خدا رو دوست داریم سپس سنتش را ترک نمودیم.
سوم : قرأن را قرائت کردیم ولی بدان عمل نکردیم.
چهارم : نعمت خدا را خوردیم ولی شکرش را بجا نیاوردیم.
پنجم : گفتیم شیطان دشمن ماست ولی با او در امور توافق کردیم.
ششم : گفتیم بهشت حق است ولی برای رسیدن به آن کوشش نکردیم.
هفتم : گفتیم جهنم حق است ولی از آن نگریختیم.
هشتم : دانستیم مرگ حق است اما برای آن آماده نشدیم.
نهم : به عیب مردم مشغول گشتیم و عیب خویش را فراموش کردیم
دهم : مردگانمان را دفن کردیم ولی عبرت نگرفتیم
🆔 @quran_ala
✍️پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم میفرمایند:
برای خانههایتان بهرهای از قرآن قرار دهید که همانا خانهای که در آن قرآن خوانده شود برای ساکنانش آسایش فراهم آید و خیرش بسیار باشد و اهل خانه از افزونی رزق بسیار برخوردار گردند و هرگاه قرآن خوانده نشود خانه برای ساکنانش تنگ گردد و خیرش اندک شود و اهل خانه در کمبود به سر ببرند.
📚عده الداعی/ص۲۶۹
🆔 @quran_ala
ا📝 *﷽*
⁉️ *چگونه مراقب خود باشیم ؟!*
❌ *اگه یه مذهبی اخلاقش گَنده به اسم خدا پیغمبر نگذاریم،*
❌ *اگه یه چادری دوبههم زن و خاله زنکه حجاب رو زیر سوال نبریم.*
❌ *اگر یک روحانی بد عمل میکنه بهپای دین نگذاریم.*
*و از اون طرف هم، آقای طلبه، آقای حزباللهی تو باید بیشتر مراقب رفتارت باشی تا مردمو نسبت به دین بدبین نکنی.*
❓ *نمیتونی؟*
❌ *ادعای دین داری هم نکن*
⤵️ *یکی وسط جنگ جمل، اومد به امیرالمؤمنین(ع) گفت؛*
❓ *آیا ممکنه که طلحه و، زبیر با اون شخصیت و سابقه درخشان در اسلام و عایشه همسر پیامبر بر باطل گرد هم بیان؟*
⤵️ *امیرالمؤمنین فرمود:*
❌ *حق و باطل را با شخصیتها نمیتوان شناخت،*
✅ *اول حق و باطل را بشناس، اهل حق و اهل باطل را خواهی شناخت.*
❌ *نه باید کورکورانه دینداری کرد.*
❌ *نه باید بدون تحقیق درباره دین قضاوت کرد.*
✍️ *اسلام تنها دینیه که گفته باید اول تحقیق کنی، تفکر کنی با عقلت اسلام واقعی رو بسنجی، بعد آزادی؛ انتخابش کنی.*
✅ *ولی وقتی انتخاب کردی باید مطیع باشی.*
🆔 @quran_ala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
✍سخنرانی حاج آقا عالی
موضوع: سوع ظن به خدا
🆔 @quran_ala
zendegibaquran- dars-136.mp3
1.69M
🔺 آشنایی با فروع دین و احکام
تولی
د)ولایت مومنان نسبت به یکدیگر
📚سوره توبه آیه ۷۱
🆔@quran_ala