.
آخرش، برمیگردیم.
.
قبول داری که قراره:
.
"جسم خاکیمون، درخاک، بره؟!!!
.
بیا اخلاقمون رو خاکی کنیم.
باهمه، خاکی و مهربون باشیم ." 😊
.
خوبه که رفتارهامون
این قرار رو نشون بده
.
قرآندل، با خوبان، مهربان و با کفار بشدت، محکم و استوار هست. [ اشداء علی الکفار و رحما بینهم]
↶
🆔 @qurandelan
«نکاتی از آیات صفحه ۴۰۷ قرآن کریم»
💠 مبدأ و معاد
استوارى نظام آفرينش، نه تصادفى است و نه به دست ديگران، به اراده الهى است. «تقوم ... بامره» و پيدايش معاد، با اراده و دعوت خداوند انجام مى گيرد. «دعاكم دعوةً» پس ايمان به مبدأ، مقدّمۀ ايمان به معاد است. كسى كه نظام هستى را بر پا كرد، شما را نيز پس از مرگ زنده مى كند. «تقوم السّماء... اذا أنتم تخرجون» بنابراین پيدايش معاد، دفعى است نه تدريجى. «اذا أنتم تخرجون» و معاد، جسمانى است. «من الارض ... تخرجون»
💠 تفرقۀ در دین باعث حکم شرک
تقوا و نماز، همسوى فطرت است. «فطرت اللّه... واتّقوه و اقيموا الصلاة» و توبه و انابه، بايد با كناره گيرى از گناه و انجام واجبات همراه باشد. «منيبين... و اتّقوه و اقيموا الصلاة» و در سايۀ توبه و تقوا و نماز، قدرت فاصله گرفتن از شرك و تفرقه را پيدا مى كنيد. «منيبين اليه... و لا تكونوا من المشركين» بنابراین اگر عبادت فردى، با كناره گيرى از تفرقه هاى مذهبى همراه نباشد، كارساز نيست. «لا تكونوا ... من الّذين فرّقوا» زیرا شرك، تنها پرستيدن خورشيد و ماه و بت نيست؛ هر كس كه عامل تفرقه در دين خدا شود، مشرك است. «من المشركين من الّذين فرّقوا دينهم» و گاهی گروه گرايى و دلخوشى مذاهب
به اعمال و شعائر حزبی و بدعت
های خود، ایشان را از حقّ گرايى دور مى كند، به طوریکه شعائرالناس را شعائرالله
می شمرند.«كلّ حزب بمالديهم فرحون»
✍ روابطعمومی قرآن دلان
🔹 @qurandelan
«سؤال از صفحۀ ۴۰۷ قرآن کریم»
«گزینه(های) صحیح کدام است؟»
الف) اگر عبادت فردى، با كناره گيرى از تفرقه هاى مذهبى همراه نباشد، كارساز نيست.
ب) پيدايش معاد، تدریجی است نه دفعى.
ج) استوارى نظام آفرينش به سبب حجت خدا است.
د) شرك، تنها پرستيدن خورشيد و ماه و بت است.
ه) هر كس كه عامل تفرقه در دين خدا شود، مشرك است.
🌹 قرآندلان عزیز، لطفاً پاسخ را حداکثر تا ساعت ۱۹ ، در خصوصی مدیر گروه خود اعلام فرمایید.
⬅️ توجه: برای پاسخگویی به سوال روزانه؛ ازمتن آیات و ترجمه صوتی آیات (ترجمه خواندنی) و نکات آیات صفحه امروز استفاده فرمایید.
قرآندلان؛ بزرگترین کانال قرآنی کشور
به ما بپیوندید.✋😊🌺
@qurandelan
«پاسخ سؤال صفحۀ ۴۰۷ قرآن کریم»
✅ پاسخ گزینههای «الف» و «ه» است.
⬅️ «منبع پاسخ: نکات آیات قرآنی امروز»
قرآندلان؛ بزرگترین کانال قرآنی کشور
به ما بپیوندید.✋😊🌺
@qurandelan
1_7886458171.mp3
6.76M
ترجمه صفحه 408 قرآن کریم:
▫️ مشرکان، در هنگام خطر، خدا خدا و
بعد از آن، جدا جدا و بت پرستاند.
▫️ بشر، در آزمون؛
سرخوش در راحتی و
سرخورده در سختی.
▫️ تقسیم روزی با حکمت خدا و
کم و زیاد آن بنا به صلاحدید خدا.
▫️ مردم خوشبخت با دادن حق خویشان و فقرا، به دنبال رضای خداوندند.
▫️ انفاق برای خدا، عامل رشد درونی و رشد مال، نه بخشیدن ریایی.
@qurandelan
صفحه ۴٠٨ / 408 #جز21
🔶 #آیات_طلایی 💥
⭐️ آیه 39 و 38 از سوره مبارکه روم
↩️ علاوه بر اجر والای معنوی، حفظ این آیات طلایی، 3️⃣ امتیاز جداگانه دارد.
👌 علاقهمندان، آیات طلایی حفظ شده را به مدیر گروه خود ارائه نمایند.
قرآندلان،
ساده و زیبا، گویا و جذاب
@qurandelan
1_2193576103.mp3
1.4M
🌺 تلاوت زیبای سوره شمس
🌸 زندهیاد استاد عبدالباسط
#تلاوت_درخواستی
جهت تلاوت تقلیدی دانشآموزان عزیز قرآندل
.
سایر اعضای بزرگوار هم به نیت مسافران آسمانی شان، بهره مند شوند. ماجورید انشاءالله
↶
🆔 @qurandelan
«نکاتی از آیات صفحه ۴۰۸ قرآن کریم»
💠 ضررها و رحمت ها
ضررها و ناگوارى ها از عملكرد خود ماست، ولى رحمت ها از خداوند است. «مسّ الناس ضُرٌّ - منه رحمةً» «اذقنا النّاس رحمة - سيّئة بما قدّمت ايديهم» و گروهى از مردم تنها در حال سختى و مصيبت خدا را مى خوانند، در حالى كه مؤمن بايد در همه حال خدا را بخواند. «ضرّ دعوا ربّهم منيبين» و نشانۀ فطرى بودن گرايش به خدا آن است كه هرگاه سختى ها و فشارها، غبار غفلت را بر طرف كند، انسان به سوى او توجّه مى كند. «فطرت اللّه... اذا مسّ الناس ضرّ دعوا ربّهم» البته انسان، كم ظرفيّت و ضعيف است، با اندكى زيان ناله مى كند و با چشيدن رحمت غافل مى شود(انسانِ دور از خدا، پوك و كم ظرفيّت است؛ با اندكى نعمت، مست مى شود و با كمى تلخى و غم، به بن بست مى رسد). «ضرٌّ دعوا - رحمة ... يشركون» «رحمة فرحوا - سيّئة ... يقنطون» و گروهى از انسان ها ناسپاس اند. (همين كه رحمتى مى چشند، به جاى شكر، شرك مى ورزند.) «اذاقهم منه رحمةً... يشركون» و برخوردارى از رحمت، قطعى است، ولى مبتلا شدن به ناگوارى قطعى نيست. «اذا... اِن...» (براى برخوردارى از رحمت، كلمۀ «اذا» بكاررفته كه به معناى انجام قطعى است، ولى براى گرفتار شدن، كلمۀ «اِن» بكار رفته كه به معناى غير قطعى بودن است.) و رفاه، زمينۀ غفلت است. «اذاقهم منه رحمةً... يشركون» و دعاى مضطرّ مستجاب مى شود. «ضرّ دَعَوا... اذاقهم منه رحمة» و زندگى بشر، آميزه اى از تلخى ها و شيرينى هاست. «ضُرٌّ... رحمة»
✍ روابطعمومی قرآن دلان
🔹 @qurandelan