eitaa logo
مصباح قرآنیان ۳
1.9هزار دنبال‌کننده
27.9هزار عکس
6.7هزار ویدیو
560 فایل
با سلام اطلاع رسانی کلیه برنامه های قرآنی مرکز قرآن ، عترت و نماز اع س نهاجا به متسابقین و فعالان قرآنی در سطح کل‌ کشور وآموزش قرآن کریم (از مبتدی تاپیشرفته ) با مسابقات جذاب
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم ..... قابل توجه شرکت کنندگان در آزمون نهایی بیستمین دوره مسابقات مفاهیم قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های آجا ... سه سری آزمون آمادگی با مشخصات زیر برای شما عزیزان متسابق در روز جمعه ۷ آذرماه ، شنبه ۸ آذرماه و یکشنبه ۹ آذرماه ساعت ۲۰ (هشت شب) برگزار خواهد شد : ۱) تعداد ۶۰ سوال تستی . ۲) زمان هر تست ۴۰ ثانیه . ۳) امکان برگشت مجدد به سئوالات قبل وجود ندارد. ۴) امکان رفتن به سوال بعدی زودتر از اتمام ۴۰ ثانیه وجود دارد . ۵) هر تست غلط نیم نمره منفی دارد. ۶)در آزمون های آمادگی سئوال تشریحی وجود ندارد . جهت حضور متسابقین در آزمون کافی است مراحل ذیل طی نمایید: ۱) در گروه های واتساپ قرار خواهد گرفت . ۲) کپی کردن لینک در مرورگر ترجیحاً مرورگر کروم. ۳) بعد از کلیک روی لینک یا کپی کردن آن در مرورگر وارد صفحه آزمون می شوید. ۴) مشخصات خود را که شامل نام و نشان کد ملی و مقطع ( همسران، خواهران شاغل و یا فرزندان) را وارد نمایید . ۵) بعد از درج مشخصات پایین صفحه گزینه شروع پاسخگویی را کلیک نمایید. ۶) در خاتمه آزمون ارسال پاسخنامه را کلیک نمایید. کلیه اخبار مسابقات ، اطلاعات ، آموزش ها و .... اداره قرآن ، عترت و نماز سازمان را از طریق ما دنبال بفرمایید. کانال تلگرامی مسابقات قرآن کریم سازمان .
 فرمانده نیروی هوایی ارتش طی پیامی به امیر دریادار خانزادی، فرا رسیدن هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش را تبریک گفت. ➕ اخبار رسمی ارتش 👇 📲 t.me/ajanews_ir 📲 sapp.ir/ajanews_ir 📲 eitaa.com/ajanews_ir 💻 www.Aja.ir
📙 ✍🏻حاج اسماعیل دولابی ( معلم اخلاق شهید_ابراهیم_هادی ) می گفت: خدا یک تار، یک تور و یک تیر دارد. با تار، تیر و تور خودش، آدمها را جذب می کند. مجذوب خودش می کند. تار خدا، قرآن است .نغمه های آسمانی است . خیلی ها را از طریق قرآن جذب خودش می کند. خیلی ها را با تور خودش جذب می کند. مثل مراسم اعتکاف و مراسم ماه رمضان و شب قدر تیر خدا همان بارهای مشکلات است . غالب آدمها را از این طریق مجذوب خودش می کند . اولیاء خدا برای این مشکلات لحظه شماری می کردند . شیخ بهایی می گوید: شد دلم آسوده چون تیرم زدی، ای سرت گردم چرا دیرم زدی. از وقتی بلا و مصیبت به زندگی ام آمد ، فهمیدم من ارزش دارم. ولی گلایه دارم که چرا من را زودتر گرفتار نکردی. سعدی هم می گوید: بزن سیلی و رویم را قفا کن. خدایا من را بزن چون زدن های تو ارزش دارد. پنبه را وقتی می زنند، باز می شود و سفید می شود و ارزش پیدا می کند. اگر کسی به گرفتاری ها چنین نگاهی داشته باشد، دیگر جای ناامیدی برایش باقی نمی ماند.این گرفتاری ها باید زمینه امید ما را فراهم بکند. گرفتاری ها باید زمینه نشاط ما را فراهم کند ولی چون ما با شیوه تربیتی خدا آشنا نیستیم، تا مصیبتی می رسد، ناراحت می شویم. این شیوه خداست! 📚کتاب مصباح الهدی(سخنان مرحوم حاج اسماعیل دولابی رضوان الله تعالی علیه @quranekarim1398
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅─✵💝✵─┅┄ 💜به نام خداوند لوح و قلم 💖حقیقت نگار وجود و عدم 💙خدایی که داننده رازهاست 💚نخستین سرآغازِ، آغازهاست سلام صبحتون بخیر الهی به امید تو💚 @quranekarim1398 ┄┅─✵💝✵─┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۴۸۷ مصحف شریف سوره مبارکه شوری 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5997079461223204732.mp3
1.05M
🔸ترتیل صفحه ۴۸۷ با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : ماهور 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان سوره 42 سوره مبارکه الشورى صفحه 487 وَمِنْ آيَاتِهِ الْجَوَارِ فِي الْبَحْرِ كَالْأَعْلَامِ (32) و از نشانه هاى [قدرت] او کشتى هاى کوه پيکرى است که در دريا روان هستند. (32) إِنْ يَشَأْ يُسْكِنِ الرِّيحَ فَيَظْلَلْنَ رَوَاكِدَ عَلَىٰ ظَهْرِهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ (33) اگر بخواهد باد را ساکن مى کند و کشتى ها بر پشت دريا بى حرکت مى مانند [و به مقصد نمى رسند ]همانا در اين امر براى هر صبر پيشه سپاس گزارى نشانه هايى [از قدرت خدا] وجود دارد. (33) أَوْ يُوبِقْهُنَّ بِمَا كَسَبُوا وَيَعْفُ عَنْ كَثِيرٍ (34) يا [اگر بخواهد] آنها را به کيفر آنچه [سرنشينانشان ]انجام داده اند غرق مى کند و [يا اگر بخواهد] از بسيارى مى گذرد [و غرقشان نمى کند]. (34) وَيَعْلَمَ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِنَا مَا لَهُمْ مِنْ مَحِيصٍ (35) [تا قدرت خدا ظاهر شود] و کسانى که در آيات خدا مجادله مى کنند بدانند که گريزگاهى ندارند. (35) فَمَا أُوتِيتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَمَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ وَأَبْقَىٰ لِلَّذِينَ آمَنُوا وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ (36) پس هرچه به شما داده شده است کالاى زندگى دنيا است و آنچه نزد خدا است براى کسانى که ايمان آورده و بر پروردگارشان توکّل مى کنند بهتر و پايدارتر است. (36) وَالَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ وَإِذَا مَا غَضِبُوا هُمْ يَغْفِرُونَ (37) و [نيز براى] کسانى که از گناهان بزرگ و گناهان بسيار قبيح اجتناب مى کنند و چون به غضب بيايند مى بخشند. (37) وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ (38) و [براى] کسانى که دعوت پروردگارشان را اجابت کرده و نماز را بر پا داشته اند و امور آنان در ميان شان با مشورت انجام مى شود و از آنچه به آنان عطا کرده ايم انفاق مى کنند. (38) وَالَّذِينَ إِذَا أَصَابَهُمُ الْبَغْيُ هُمْ يَنْتَصِرُونَ (39) و [براى] کسانى که وقتى به آنان ظلم مى شود [براى رفع آن] طلب يارى مى کنند. (39) وَجَزَاءُ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِثْلُهَا ۖ فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ (40) و جزاى بدى بديى مانند آن است پس کسى که عفو کند و اصلاح نمايد اجرش با خداوند است، همانا خدا ظالمان را دوست نمى دارد. (40) وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولَٰئِكَ مَا عَلَيْهِمْ مِنْ سَبِيلٍ (41) و کسانى که پس از ظلم ديدنشان [براى رفع آن] طلب يارى مى کنند قطعاً اعتراضى بر آنان نيست. (41) إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ ۚ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (42) اعتراض فقط بر کسانى است که به مردم ظلم مى کنند و در زمين به نا حق سرکشى مى نمايند اينان اند که برايشان عذابى دردآور خواهد بود. (42) وَلَمَنْ صَبَرَ وَغَفَرَ إِنَّ ذَٰلِكَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ (43) و همانا کسى که صبر پيشه کند و [مجرم را] ببخشد بى شک اين از کارهاى استوار است. (43) وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ وَلِيٍّ مِنْ بَعْدِهِ ۗ وَتَرَى الظَّالِمِينَ لَمَّا رَأَوُا الْعَذَابَ يَقُولُونَ هَلْ إِلَىٰ مَرَدٍّ مِنْ سَبِيلٍ (44) و هر که را خدا گمراه کند بعد از او هيچ کارسازى نخواهد داشت و ظالمان را مى بينى که چون عذاب را بنگرند مى گويند: آيا راهى براى بازگشتى وجود دارد؟ (44) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۸۷🌷 مشورت؛ بهره گیری از اندیشه های دیگران: در اسلام، موضوع «مشورت» از اهمّیّت ویژه ای برخوردار است. پیامبر اکرم با اینکه به وسیله‏ ی وحی از عالم غیب خبر داشت و دارای فکری بسیار نیرومند بود و نیازی به مشورت نداشت، برای متوجّه کردن مسلمانان به اهمّیّت مشورت، پیوسته در مسائل گوناگون با آنان مشورت می کرد و در امور عمومی مسلمانان ـ که جنبه‏ ی اجرای قوانین الهی نداشت ـ به ایشان اجازه می داد که نظریات خود را طرح کنند و گاهی نیز نظر آنان را بر نظر خود ترجیح می داد؛ تا آنجا که می توان گفت یکی از عوامل موفّقیّت پیامبر در پیشبرد اهداف اسلامی، همین موضوع بوده است. افرادی که کارهای خود را با مشورت و صلاح اندیشی انجام می دهند، اصولاً کمتر دچار لغزش می‌شوند. به عکس، افرادی که خود را از افکار دیگران بی نیاز می دانند ـ هر قدر هم از نظر فکری قوی باشند ـ غالباً گرفتار اشتباهاتی دردناک و خطرناک می شوند. پیشوایان دین ما نیز در پیروی از قرآن، تأکید فراوانی بر مشورت و پرهیز از خودرأیی کرده اند. در حدیثی از پیامبر می خوانیم: «هیچ کس با مشورت، بدبخت، و با خودرأیی، خوشبخت نشد.» در حدیثی از امام علی آمده است: «کسی که خودرأیی کند، هلاک می شود، و کسی که با افراد بزرگ و دانا مشورت کند، در عقل آنان شریک شده است.» البته روشن است که فرد طرف مشورت باید صلاحیّت این مشارکت را داشته باشد. از این رو، روایات اسلامی، مسلمانان را از مشورت با افراد ترسو، بخیل و حریص نهی کرده، و به مشورت با افراد پرهیزکار، خردمند، خداترس، خیرخواه و راستگو فرا خوانده است . نکته‏ ی آخر در این باره اینکه مشورت در مورد دستورهای خدا و احکام دین جایز نیست و مثلاً نمی توان برای انتخاب پیامبر و جانشین او مشورت کرد؛ زیرا پیامبر و خلیفه‏ ی وی را خدا تعیین می کند. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادمون میگفت... عوذ معنای فراتر از پناهگاه داره که مهجور تره عوذ یعنی آغوش 🙂 این اعوذبالله که اول قرآن خوندن میگی یه جورایی عامیانش میشه 🍃 یعنی خدایا، بغلم کن ♥️ @quranekarim1398