بسم الرحمن الرحیم
سلام بر شما .
#زندگيقرآني : هرهفته تمرين #عمل به يك دستور قرآني
هفته : #هفتادم
تمرين: #دوم
✅ موضوع: ترك سخنان #لغو
🔶لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25)
إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26):
👈در بهشت #سخن_بیهوده و نسبت گناه به دیگرى را نمىشنوند.
سخنى جز سلام و درود نیست.
🔶در سوره هاي ديگري از قران نيز نشنيدن سخنان #لغو،يكي از مزايا و ويژگيهاي بهشت معرفي شده است.
جامعه اى كه در آن سلام و سلامتى رواج دارد و لغو و بیهودگى در آن وجود ندارد، جامعه ا ى بهشتى است.
#مراقبه این هفته بر اساس ایات 25و 26 سوره مبارک واقعه :
1)ترک شنیدن و گفتن سخن بیهوده
2) نسبت ناروا به کسی ندادن ، نه تنها به کسی نسبت ناروا نمی دهیم سعی کنیم شنونده ان هم نباشیم
3)گفتارمان سلام و سلامتی و امنيت بخش باشد.
عیسی مسیح (ع ) می فرمایند.
کلام شما پیوسته باید شنوندگان را خیر رساند.
👈👈پیشنهاد می شود دوستان عزیز یک چک لیست تهیه و مواردی را که در ترك سخنان #لغو موفق يا ناموفق بوده اندیاد داشت
نموده و پس از یک هفته احساس خود و تاثیرات این رفتار را مشاهده نمایند .
گروه عمل به قران در پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
https://eitaa.com/quranpuyan
🍀 #صلوات_هر_روز_ماه_شعبان
از حضرت زین العابدین🍀
بند۴
🍃🌸اللّهُمَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، صَلوةً کَثیرَةً تَکُونُ لَهُمْ رِضاً، وَلِحَقِ
مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اَدآءً وَقَضآءً، بِحَوْلٍ مِنْکَ وَقُوَّةٍ یا رَبَّ الْعالَمین🌸
✅خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد درود بسیارى که موجب خوشنودى ایشان گردد و حق محمد و آل محمد اداء گشته و انجام وظیفه ما شده باشد به جنبش و نیروى تو اى پروردگار جهانیان🌸🍃
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸
https://eitaa.com/quranpuyan
📖 #قرآنچهمیگوید؟
✅ شکر گزار نعمتهای خداوند
#شکر_گزاری
🔶وَ لَقَدْ آتَيْنا لُقْمانَ الْحِكْمَةَ أَنِ اشْكُرْ لِلَّهِ وَ مَنْ يَشْكُرْ فَإِنَّما يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌ «۱۲»لقمان
💫🔶و ما به لقمان حكمت داديم، كه شكر خدا را به جاى آور و هر كس شكر كند، همانا براى خويش شكر كرده؛ و هر كس كفران كند (بداند به خدا زيان نمىرساند، زيرا) بىترديد خداوند بىنياز و ستوده است.
👌👌پیام ها
1⃣ نعمت ويژه، شكر ويژه مىطلبد. آتَيْنا لُقْمانَ الْحِكْمَةَ ... اشْكُرْ لِلَّهِ چنانكه خداوند در برابر اعطاى نعمت ويژهى كوثر به پيامبر اسلام، از او شكر ويژه مىخواهد.
«إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ. فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ» «۱»
2⃣ اوّلين فرمان به حضرت موسى بعد از نبوّت، فرمان نماز و اوّلين فرمان بعد از دادن حكمت به لقمان، فرمان شكرگزارى است. «أَنِ اشْكُرْ لِلَّهِ»
3⃣ شكر نعمتهاى خداوند، به سود خود انسان است. «وَ مَنْ يَشْكُرْ فَإِنَّما يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ» چنانكه در جاى ديگر مىخوانيم: «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ» «۲»
«۱». كوثر، ۲-۱.
«۲». ابراهيم، ۷.
جلد ۷ - صفحه ۲۳۹۷
↩تفسیر نور محسن قرائتی
https://cutt.ly/Jtvx8h6
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸
https://eitaa.com/quranpuyan
با گرامیداشت روز 12 فروردین، سالروز رای مردم به نظام #جمهوری_اسلامی
#غربت_جمهوریت در آرای #فقها (1)
⁉️پرسش این است که در سال ۵۸ و درهنگام رفراندم، #جمهوری_اسلامی را چگونه "تعریف" و ارائه کردند و آیا فقها و حوزه های ما این تعریف را قبول دارند؟
🔻شهید مطهری در هنگام رفراندوم ۵۸ در مصاحبه تلویزیونی جمهوری بودن را اینجور تعریف کرد:
"جمهوری شکل حکومت است حکومتی که حق انتخاب حاکم با همه مردم است و حکومت موقت است و مردم حق تجدید نظر دارند". با این تعریف "حق مردم" پایه حکومت است ومدت آن "محدود" است. مطهری در ادامه همین مصاحبه درباره تعارض جمهوری و ولایت فقیه میگوید : "تعارضی نیست، جمهوری یعنی مردم حق حاکمیت دارند و..." و مجددا شهید مطهری اصرار دارد که: "اسلامی بودن این جمهوری، بهیچ وجه بر ضد حاکمیت ملی نیست" آن روزها دائما بر "حق مردم"در حکمرانی تاکید میشد.
🔻 قبل از آن نیز شهید بهشتی در تلویزیون به تبیین "جمهوری اسلامی" پرداخت تا مردم بدانند که به چه نظامی رای میدهند. او ابتدا اقسام حکومتها را را توضیح داد و گفت "از میان آنها، حکومت جمهوری با مبانی اسلام سازگارتر است" و افزود در عصر ما - دوره غیبت - حاکم صرفا باید سِمت و قدرت خویش را از آراء مردم بگیرد و کسی حق دارد زمامدار باشد که برگزیده مردم یا لااقل پذیرفته مردم باشد" استدلال بهشتی این بود که وقتی کسی با زور و تفوق طلبی سِمتی را ادعا میکند، موجب فساد و مایه تیره بختی در دنیا و اخرت است. این بحث تلویزیونی مورد توجه استاد مطهری قرار گرفت و ایشان خلاصه آن را اینگونه در یادداشتهای خود ثبت کردند تا در فرصتی به آن بپردازند: آیا مبنای جمهوری بودن حکومت از نظر اسلام این است که حکومت فردی نوعی استکبار و برتری طلبی است؟
🔻امام خمینی که رهبری انقلاب اسلامی را برعهده داشت، پیوسته تشکیل جمهوری اسلامی را بعنوان آرمان مبارزات ملت مطرح میکرد. ایشان اگرچه به بحث تفصیلی درباره نظام جدید نمی پرداخت ولی با تعبیرات روشنی مقصود خود را آشکار میساخت. سخنان مکرر او گویای آن بود که "جمهوری" در این ترکیب، معنا و مفهوم جدیدی ندارد و این واژه بهمان مفهوم شناخته شده اش در دیگر نظامهای جمهوری، در ایجا هم بکار میرود. مثلا وقتی خبرنگار بی بی سی در این باره پرسید، امام در پاسخ گفت: جمهوری اسلامی هم یک جمهوری است مثل سایر جمهوریها(لکن قانونش قانون اسلامی است) ایشان به تلویزیون فرانسه هم همین پاسخ را داد که: جمهوری اسلامی مثل سایر جمهوریهاست (لکن محتوایش قانون اسلام است) در این موارد امام خمینی از راهِ تعریف به مثال توضیح میداد که برای جمهوری تعریف تازه ای ندارد و همان را که دنیا جمهوری میداند مورد نظرش میباشد. به تعبیر دیگر ایشان جمهوری را در این ترکیب یک مفهوم امضایی(و نه تاسیسی) تلقی میکرد. و حتی یک بار که نماینده کاخ الیزه بملاقات امام آمد و از جمهوری اسلامی پرسید، امام بصورت خاص به حکومت فرانسه اشاره کرد و فرمود: اصل جمهوری همین است که در مملکت شما هم هست و آرای عمومی مردم آن را تعیین میکند....(و سپس افزود:) جمهوری است یعنی دموکراتیک و اسلامی یعنی قانون آن اسلامی است.
👈همه بیانات امام در آن دوره نشان میدهد که در نظام آرمانی و موعود، مفهوم جمهوری تغییری نخواهد کرد.
🔻پس از رفراندوم جمهوری اسلامی نوبت به تدوین قانون اساسی رسید و در این مرحله که میبایست جمهوریت بمعنای "اتکای حکومت به آراء مردم"در قانون اساسی تثبیت شود، عده ای از علما با آن بمخالفت برخاستند و آن را برخلاف مبانی اسلامی دانستند. مقابله با جمهوریت از تابستان سال ۵۸ و هنگام تدوین قانون اساسی شروع شد.
مثلا آیت الله سیدمحمد حسین حسینی طهرانی در نامه به امام خمینی نوشت که حکومت در اسلام از بالا به پایین است برخلاف نظام جمهوری در غرب که از پایین به بالاست. آیت الله وحید خراسانی هم در اعتراض به پیش نویس قانون اساسی که آراء عمومی را مبنای حکومت دانسته بود، به امام نامه نوشت که: "حکومت مردم بر مردم عامه پسند است ولی با موازین منطبق نیست. حکومت امر الهی است و تخصصا از امرهم شوری بینهم خارج است"
در مجلس تدوین قانون اساسی هم اینگونه مطالب تکرار میشد و "حق مردم در حکومت" با توجه به مبنای نصب الهی مخالفان جدی داشت
در زمان تدوین قانون اساسی در مجلس خبرگان، هر یک از اصول که با جمهوریت نظام و لزوم رای مردم و حق آنان در حکومت مربوط بود با اعتراض برخی علما مواجه میشد".
ادامه دارد
🖌استاد سروش محلاتي
@quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام برشما
#زندگيقرآني : هرهفته تمرين #عمل به يك دستور قرآني
هفته #هفتادم
تمرین: #سوم
✅موضوع : پرهیزاز #غیبت
◀خداونددر سوره حجرات می فرمایند :
🔶يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ(12)سوره حجرات
🔶🔸ای اهل ایمان، از بسیار پندارها در حق یکدیگر اجتناب کنید که برخی ظنّ و پندارها معصیت است و نیز هرگز (از حال درونی هم) تجسس مکنید و #غیبت یکدیگر روا مدارید، هیچ یک از شما آیا دوست میدارد که گوشت برادر مرده خود را خورد؟ البته کراهت و نفرت از آن دارید (پس بدانید که مثل غیبت مؤمن به حقیقت همین است) و از خدا پروا کنید، که خدا بسیار توبه پذیر و مهربان است..
👈 افراد جامعه اسلامی از مومنان تشکیل شده است و مومنان نیز به فرموده خداوند برادر یکدیگرند. عبارت «اخیه میتاً» برای این است که او بیخبر از غیبت است
و قادر به دفاع از خود نیست.
و عبارت «فکر هتموه» این را میرساند که شما هرگز راضی نمیشوید گوشت مرده انسانی را که برادر شماست بخورید بلکه از آن کراهت دارید، پس باید از #غیبت کردن هم نفرت داشته باشید
🔶👌ما میتونیم از اول صبح مراقبه داشته باشیم اگر در حضور ما این کار انجام میشه محل #غیبت رو ترک کنیم ،یا میتونیم بگیم من دیگه دلم نمیخواد راجع به فردی بدون حضور خودش صحبت کنم شاید اون فرد دلایل خودش را داشته باشه. گاهی با شوخی بهشون بگید من میرم بهش میگم که بحث مختومه بشه
👈👈پیشنهاد می شود دوستان عزیز یک چک لیست تهیه و مواردی را که در ترك #غيبت موفق يا ناموفق بوده اندیاد داشت نموده و پس از یک هفته احساس خود و تاثیرات این رفتار را مشاهده نمایند .
💫تهيه شده توسط گروه #عملبهقرآن در پيام رسان ايتا
http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
https://eitaa.com/quranpuyan
🍀 #صلوات_هر_روز_ماه_شعبان
از حضرت زین العابدین🍀
بند۵
🍃🌸اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، الطَّیِّبینَ الْأَبْرارِ الْأَخْیارِ، الَّذینَ اَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ، وَفَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَوِلایَتَهُم🌸
ْ
✅ خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد آن پاکان نیکوکار برگزیده
آن کسانى که حقوقشان را واجب کردى و اطاعت و دوستیشان را فرض نمودى 🌸🍃
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸
https://eitaa.com/quranpuyan
📖 #قرآنچهمیگوید؟
✅ #خشوع در برابر یاد خدا
سوره حدید/۱۶
أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ ۖ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ
آيا وقت آن نرسيده است كه دلهاي مؤمنان در برابر ذكر خدا و آنچه از حق نازل شده است خاشع گردد؟ و مانند كساني نباشند كه قبلا به آنها كتاب آسماني داده شد، سپس زماني طولاني بر آنها گذشت آنگاه دلهايشان سخت شد و بسيارى از آنان نافرمان بودند.
https://cutt.ly/BtYtImd
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸
https://eitaa.com/quranpuyan
🌷🌷🌷💐💐💐 💐💐💐💐💐
#سیزده_بدر واقعی ما این است که
از خودمان بیرون بیاییم،
از خانههای تنگ و تاریک افکار #خرافی خودمان
به صحرای #دانش و بینش خارج شویم.
🌸🌸🌸🌸🍀🍀🍀🍀🌱🌱🌱
📝 یادداشتهای استاد مطهری، ج۶، ص۱۳۲
@quranpuyan
قرآن پویان
تدبر در قرآن و تفقه در دین
با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
💐👌شما هم در #قرائت_روزانه یک صفحه از قرآن به همراه #ترجمه با ما همراه شوید
🌹🌹🌹 بنا به پيشنهاد برخي مخاطبان و با هدف جامعيت بخشيدن به پستهاي كانال، از سالروز ميلاد فرخنده پيامبر اكرم ص،
هر روز فایل صوتی قرائت #ترتيل قران يك صفحه از قران كريم را به همراه عکس متن عربی و ترجمه آن صفحه ،در كانال ارسال نموده ایم.
که از سال جدید ،فایل صوتی ترجمه نیز ارسال میشود.
♻♻ بلطف خدا و استقبال مخاطبان عزیز، تاکنون سوره های حمد، بقره، آل_عمران، نساء و مائده باتمام رسید که جهت دسترسی به انها میتوانید از لینکهای زیر استفاده نمایید.👇
#سوره_مبارکه_حمد
#سوره_مبارکه_بقره
#سوره_مبارکه_آل_عمران
#سوره_مبارکه_نساء
#سوره_مبارکه_مائده
#سوره_مبارکه_انعام
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan
با گرامیداشت روز 12 فروردین، سالروز رای مردم به نظام #جمهوری_اسلامی
#غربت_جمهوریت در آرای #فقها (2)
یکی از بحثهای چالشی، در مجلس تدوین قانون اساسی، اصل سوم پیش نویس بود که: "آرای عمومی مبنای حکومت است" که بعدا با تغییر به عنوان اصل ششم بتصویب رسید و شهید بهشتی در دفاع از آن تلاش زیادی کرد.
بهشتی استدلال میکرد که جمهوری بودن نظام اقتضا میکند تا آراء مردم نقش بنیادی در اداره کشور داشته باشد. ایشان در جلسه دیگری برای این اصل استدلال کرد که "بهترین نوع حکومت، حکومتی است که قدرتش را از حمایت عموم بگیرد نه از سرنیزه و نه از هیچ عامل دیگر".
در هنگام بررسی اصل ۵۶ نیز که "حق تعیین سرنوشت" مطرح بود بار دیگر مخالفتها ظهور و بروز کرد. مثلا شهید هاشمینژاد گفت: بعد از تصویب اصل ولایت فقیه این اصل معنا ندارد. آیت الله صافی هم میگفت: اگر منظور حاکمیت تشریعی انسان بر سرنوشت خویش است( نه تکوینی)، خداوند چنین حاکمیتی به انسان نداده است.
در اصل پنجم (ولایت فقیه) نیز به اقتضای جمهوریتِ حکومت، قید قبول و پذیرش مردم، شرط ولایت قرار گرفت. بهرحال در تدوین قانون اساسی نیز پافشاری شهید #بهشتی و همراهی برخی دیگر موجب آن گردید که مبانی "#جمهوری بودن" کم و بیش در قانون اساسی تثبیت شود
در چهار دهه اخیر علائمی از "گریز از جمهوریت" دیده شده، هرچند پیوسته تجربه انتخابات و رای گیری (که نماد جمهوریت است) داشته ایم. این گریز ناشی از دو عامل اساسی در سابقه فرهنگی ماست: یکی آنکه ما پرورش یافتگان تاریخی استبداد هستیم و استبداد طبیعت ثانویه ما شده است و همین پیشینه عمیق ما را پیوسته بطرف خود میکشاند.
دوم آنکه جمهوریت در فرهنگ دینی ما سابقه ضعیف و نحیفی دارد. مثلا فقها و متکلمین امامیه که به بحث حکومت و امامت پرداخته اند نوعا موضوع اتکای حکومت به رای مردم را مورد اعتنا قرار نداده اند.
✅نظریه شهید صدر در جمهوریت هرچند بدیع و مبتنی بر مبانی بود، توجه علما را جلب نکرد و حتی شاگردانش مثل حضرات سیدکاظم حائری و سیدمحمود هاشمی هم آن را کنار گذاشتند! نظریه علامه طباطبایی هم که راه را برای جمهوریت باز میکرد، توسط شاگردانش حضرات جوادی آملی و مصباح یزدی دنبال نشد و آن را کنار گذاشتند!
فضای فکری حوزه نشان میدهد که #جمهوریت، اندیشه ای در حاشیه است😔😔
به گمان این نویسنده تا وقتی معنا و مفهوم جمهوری اسلامی مشخص نشود و تفاوت آن با حکومت اسلامی (به مفهوم عام آن) تبیین نگردد، توقع هیچ تغییر یا اصلاحی را نمیتوان داشت. ما باید به همان بحثهای مبنایی ۴۰ سال قبل برگردیم و آنچه را ناتمام رها کردیم به اتمام برسانیم.
🖌 استاد محمد سروش محلاتی
https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر شما
#زندگيقرآني : هر هفته تمرین #عملبه یک دستور قرانی
هفته #هفتادم
تمرین ؛#چهارم
✅موضوع #دروغ
🌹🌹امام علی ( ع ) می فرمایند :
🔶♦️"إِيَّاكَ وَ مُصَاحَبَةَ اَلْكَذَّابِ فَإِنَّهُ بِمَنْزِلَةِ اَلسَّرَابِ يُقَرِّبُ لَكَ اَلْبَعِيدَ وَ يُبَعِّدُ لَكَ اَلْقَرِيبَ.
🔶" از دوستی با #دروغگو بپرهیز که او همچون سراب است، دور را در نظر تو نزدیک و نزدیک را دور میسازد"
📚حکمت ۳۸ نهج البلاغه
💫تهیه شده توسط گروه #عملبهقرآن درپیام رسان ایتا
http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
https://eitaa.com/quranpuyan
🍀 #صلوات_هر_روز_ماه_شعبان
از حضرت زین العابدین🍀
بند۶
🍃🌸اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاعْمُرْ قَلْبى بِطاعَتِکَ، وَلا تُخْزِنى بِمَعْصِیَتِک🌸
َ
✅ خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد و آباد کن دل مرا به اطاعت خود و به وسیله نافرمانیت رسوایم مکن🌸🍃
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan
📖 #قرآنچهمیگوید؟
✳️ اگر بسوی خدا بازگردید، خداوند باران رحمتش را بسوی شما نازل می کند
در سوره هود، خداوند از زبان حضرت هود جمله زیر را بیان می کند:
🍃ِ وَيَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا وَيَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِكُمْ وَلَا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِينَ ﴿۵۲﴾انصاریان: ای قوم من! از پروردگارتان آمرزش بخواهید، آن گاه به سوی او بازگردید، [تا] برای شما باران فراوان و پی در پی فرستد و نیرویی بر نیرویتان بیفزاید، و مجرمانه روی [از حق] برمگردانید. 🍂۵۲ هود
🌸🌸🌸
علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در توضیح این آیه گفته است:
"اعمال صالح باعث ازدياد خيرات و نعمتها است و اعمال زشت بلا و محنت و بدبختى در پى دارد
ارتباطى كامل بين اعمال انسانها با حوادث عالم برقرار است ، حوادثى كه با زندگى انسانها تماس دارد، اعمال صالح باعث مى شود كه خيرات عالم زياد شود و بركات نازل گردد، و اعمال زشت باعث مى شود بلاها و محنتها پشت سر هم بر سر انسانها فرود آيد و نقمت و بدبختى و هلاكت به سوى او جلب شود، و اين نكته از آيات ديگر قرآنى نيز استفاده مى شود از آن جمله آيه زير همين مطلب را بطور صريح خاطرنشان نموده ،مى فرمايد: ((و لو ان اهل القرى امنوا و اتقوا لفتحنا عليهم بركات من السماء و الارض ))"
ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۰ صفحه ۴۴۶
🌷پيامبر اکرم صلّی الله عليه و آله فرمودند:
مَنْ اكثَرَ الاستغفارُ جَعَل اللهُ لَهُ من كلِّ همٍّ فَرَجاً وَ مِنْ كلِّ ضيقٍ مَخرَجاً و رزقُهُ من حيثُ لا يحتسِبُ؛
هر كس فراوان استغفار نمايد خداوند او را از هر غم و غصه ای رهایی می بخشد و در هر تنگنائی راهی را به سويش می گشايد و به او از جایی كه گمان نمی كند رزق و روزی می دهد.
بحارالانوار، ج ۹۳، ص ۲۸۴
https://cutt.ly/etYf3jd
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan