eitaa logo
قران پویان
476 دنبال‌کننده
6هزار عکس
702 ویدیو
625 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته: تمرین: ✅موضوع : 🌹🌹«مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: 🔶اَلحاسدُ یَری أنَّ زَوالَ النِّعمةِ عَمَّن یَحسُدُهُ نِعمةٌ علَیه!   🔶على (ع ) فرموده : از نعمتى كه در اختيار دارد آنقدر ناراحت است كه زوال نعمت او را براى خود نعمتى به حساب مى آورد 📗غررالحکم _ باب الحسد 🔴 در واقع دشمن نعمت است نه دشمن صاحب نعمت . او از خداوند و تقسيم عطيه اش ناراضى و خشمگين است ، نه از شخص منهاى نعمت . بدون ترديد اين طرز تفكر جسورانه اسائه ادب و بى احترامى به مقام شامخ آفريدگار حكيم است . 💫شرح حدیث مرحوم فلسفی رحمه الله 💫تهیه شده در گروه در پیام رسان ایتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
✴️ معیار تحقق آرزو، کرم خداوند ✴️ مولای ما! امیدها و آرزوهایمان را محقق کن ما خود واقفیم که شایسته نیستیم و خوب می دانیم که مستحق چیستیم. خدایا! من رسیده ام بدین پایه از امید، که تو آرزوهای مرا با ترازوی لیاقت من نمی سنجی. ملاک تو در بخشش، ارزش من نیست کرامت توست 📖 دعای ابو حمزه ثمالی @quranpuyan
⭕️ مقایسه تطبیقی آیات قرآن با کتب آسمانی پیشین (هر هفته شنبه ها ساعت ۸ صبح) ⭕️مقایسه آیات قرآن با پیشین 0⃣3⃣ جزای امتناع قوم از جهاد: 🌹سوره مائده آیه ۲۶🌹 (خداوند) فرمود: این سرزمین تا چهل سال بر آنها ممنوع شد. آنها در این سرزمین سرگردان خواهند ماند. پس تو بر این قوم نافرمان اندوه مخور. 🌹اعداد، فصل ۱۴ آیه ۳۴🌹 در مقابل هر روزی که نمایندگان شما آن سرزمین را شناسایی کردند، یک سال جزا می بینید یعنی مدّت چهل سال در بیابان سرگردان می باشید. به این ترتیب جزای نافرمانی خود را می بینید تا بدانید که بی اطاعتی از من چه نتیجه ای دارد. شما ای قوم شریر که به مخالفت با من برخاسته اید، در بیابان می میرید . این است گفتار من که خداوند هستم. https://bit.ly/2NCIaTh 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره ❓خطای حضرت سلیمان(ع) چه بود؟ براساس آیه ۳۲، ظاهراً گوئی محو تماشای اسبهای قوی و با نشاط شده و از عبادت مربوط به غروب غفلت کرده بود، ونیز بر اساس آیه ۳۳، ظاهراً می باید آن عمل کفاره ای باشد برای آن غفلتی که به او دست داده بود، و لذا ظاهراً باید بعضی روایاتی را که در این باب وارد شده پذیرفت که «او با این کار آنها را برای قربانی مشخص میکرد» براساس آیه ۳۴، و به قرینه آیه ۳۵، می باید جسد خود او (در یک فرایند مرگ موقت یا فلج)، یا جسد کسی بوده باشد که سلیمان به او امیدها بسته بود (مثلافرزندش)، که پس از تنبه، دعاهای آیه ۳۵ را برای پیشبرد رسالتش کرد که مستجاب هم شد. البته چون میدانیم پس از وفات آنحضرت اساس سیادت بنی اسرائیل و نیز دین یهود به سرعت متزلزل و دچار فروپاشی گردید نتیجه میگیریم که آن دعایی که کرده (و مستجاب هم شده بود) کمکی به رسالتش نکرد، و چه بسا استجابت دعای او به این خاطر بود که خداوند میخواست پیامبران بعدی بدانند که قدرت و ثروت به امر نبوت و رسالت کمک عمیق و موثر نمیکند." از تفسیر اقای جمال گنجه ای Http://V.Ht/saadd 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته: تمرین: ✅موضوع : 🔶سئوال: ايا ،براي همه افراد در يك زمان و با شرايط يكسان مشخص ميشود؟ 👈پاسخ: دو آيه مهمي كه راجع به لزوم و عدم بي توجهي يا تكذيب حقيقت در سوره هاي زمر و عنكبوت بودند را مجددا مرور مي كنيم. 🔸فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَذَبَ عَلَى اللّهِ وَ کَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جاءَهُ أَ لَیْسَ فِی جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْکافِرِینَ .(32)سوره زمر 🔶وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِلْكَافِرِينَ ﴿۶۸﴾ عنکبوت 🔸هر دو ايه حاوي نكته ظريفي هستند. استفاده از لفظ "اذ جاءه "به همراه ضمیر ه به معنای به سراغ فرد امدن و رسیدن به فرد،این معنا را تایید میکند که لزوما خبر به همه افراد جامعه نمیرسد بلکه هرکس بنابر انچه به وی رسیده ،موظف به تصدیق یا تکذیب و واکنش صحیح می باشد.نباید انتظار داشت که همه افراد دریک مقطع زمانی واکنش یکسان نشان دهند. 👈و اين مشابه ساير اياتي است كه بر رسيدن هر فرد به علم و يقين تاكيد دارد. بكارگيري تركيبات فراوان "من بعد ماجائكم العلم،من بعد ماجائهم العلم و حتي براي پيامبر من بعد ماجائك من العلم" و عدم استفاده از لفظ مطلق من بعد ما جاء العلم گوياي ان است كه رسيدن به و علم و يقين براي هر فرد با توجه به مجموع شرايط فكري و فردي و اجتماعيش متفاوت است و نمي توان انتظار داشت همه افراد واكنش همزمان نشان دهند. 👌مهم ان است كه هر كس بسته به توان خود وقتي را دريافت،انرا بپذيرد و بر حرف قبلي خود اصرار نكند. 🖊سید کاظم فرهنگ جهت مطالعه ادامه موضوع مراجعه نمایید👇 http://www.quranpuyan.com/yaf_postsm10154_ljbzy-w-pfshry-dr-nkr-Hqyqt-bzrgtryn-Zlm-dr-qrn-st.aspx#post10154 💫تهیه شده در گروه در پیام رسان ایتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan