#سخن_بزرگان
#فرهاد_شفتی
👈فرهاد شفتی در نقد نظریه دین و قدرت نگاه اتمام حجت جایگزین آن میکند و میگوید:
🔻با نگاه به متن قرآنی که در دست داریم روایت این کتاب از اتمام حجت را به عنوان مبنایی برای بحث دین و قدرت بررسی کنیم.
🔹در روایت اتمام حجت قرآن، مبنای قدرت از اساس بر محملی متفاوت از نظریهی دین و قدرت مینشیند. بر این مبنا، تمام خروجیهای بحث شکل دیگری میگیرند و جامهی دیگری در بر میکنند.
🔹من نیز بر اینم که جهاد ابتدایی در زمان پیامبر بوده است، اما نه برای وادار کردن مخالفان به تسلیم بلکه برای اعمال عقوبت الهی پس از اتمام حجت.
🔹قدرتنمایی در قرآن و در بزنگاههایی از زندگی پیامبر دیدهمیشود اما نه برای تاسیس دین و به سودای قدرت شخص پیامبر، که برای انذار مخاطبین مستقیم و تکمیل فرآیند اتمام حجت و پیامدهای آن.
#نقد_دین_و_قدرت #دین_و_قدرت #سروش
#دین #روشنفکری #روشنفکری_دینی
#اسلام #تاریخ #احکام #دین #فرهاد_شفتی
#شریعت #پلورالیزم
#روشنی_واقعیت
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
#سخن_بزرگان
#قاسم_علیدوست
👈آیت الله علیدوست در نقد نظریه دین و قدرن آوردهاند که:
🔸آقای سروش، روایت «من بدّل دینه فاقتلوه» را روایت متواتر دانسته و گفتاند:
🔻روایاتی داریم که پیامبر افرادی را میفرستاد تا کسانی را که او را هجو میکردند، بکشند. شاید روایات همه دروغ باشد، اما مسلمانان آن را مذموم ندانستهاند.
🔹آقای سروش! در هیچ منبع معتبر دینی، روایت مورد اشاره (من بدل...) نیامده است، این روایت به شکل روایت مرسل و فاقد سند در دعائم الاسلام قاضی نعمان مصری ذکر شده است؛ آن وقت این روایت را متواتر میدانید!؟
🔹مگر متواتر انگاری و عدم آن در اختیار شماست! اگر بنا به احتمال شما «شاید روایات دروغ باشد» پس چرا این روایات غیر ثابت و به تعبیر خود شما احتمالا دروغین را بنیان سخن خود قرار دادهاید!؟
🔹شما به مخاطب خود حق دهیدکه از شما بپرسد: شما از رویکرد و عملکرد برخی مسلمانان که تربیتیافته مدرسه خلفا و مکتب سقیفه بودند، صحبت میکنید یا از اسلام، قرآن و پیامبر!؟
#نقد_دین_و_قدرت #دین_و_قدرت #سروش
#دین #روشنفکری #روشنفکری_دینی
#اسلام #تاریخ #احکام #عبدالکریم_سروش
#شریعت #پلورالیزم #دین #تفکر #اندیشه
#روشنی_واقعیت
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
هدایت شده از مجله خردورزی
23.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
#پارت_دوم
▫️از نگاه لیبرالهای سیاسی و اقتصادیای مانند اسمیت امتیاز برجستۀ بازار این بود که افراد را دور هم جمع کرد. بازار شکلی جدید از برابری ایجاد کرد که در آن افراد در جایگاهی برابر با هم معامله و با دیدگاههای یکدیگر همراهی میکردند.
🔹دست آخر تبادل باعث آرامش اجتماعی میشود. اما از نگاه نئولیبرالها حکایت بهکلی متفاوت است.
🔻 دارایی اصلی سرمایهداری، نه ترکیب بلکه، تمیز است: رقابتْ رهبران را از رهروان متمایز میکند؛ برندگان را از بازندگان، تلاشگرها را از تنبلها: مهاجری پویا، مولد، و انگلیسی زبان را از مهاجر مفتخور.
🔳با این اوصاف هر اقدامی که دولت بتواند برای فرآیند تقسیمبندی انجام دهد (مانند اصلاح نظام آموزشی) مفید ارزیابی خواهد شد.
🔻جریان نئولیبرالیسم
▫️دکتر شهریار زرشناس
قسمت اول:
https://eitaa.com/fekratmedia/1322
🔖ما را دنبال کنید در:
⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/
⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
🔻جریان نئولیبرالیسم
▫️دکتر شهریار زرشناس
🔖ما را دنبال کنید در:
⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/
⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
24.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
🔹ایده علم واخلاق و نقد نظر کارل پوپر پیرامون علم واخلاق
🔻دکتر مهدی گلشنی
🔖ما را دنبال کنید در:
⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/
⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
16.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
#پارت_پایانی
▫️از نگاه لیبرالهای سیاسی و اقتصادیای مانند اسمیت امتیاز برجستۀ بازار این بود که افراد را دور هم جمع کرد. بازار شکلی جدید از برابری ایجاد کرد که در آن افراد در جایگاهی برابر با هم معامله و با دیدگاههای یکدیگر همراهی میکردند.
🔹دست آخر تبادل باعث آرامش اجتماعی میشود. اما از نگاه نئولیبرالها حکایت بهکلی متفاوت است.
🔻 دارایی اصلی سرمایهداری، نه ترکیب بلکه، تمیز است: رقابتْ رهبران را از رهروان متمایز میکند؛ برندگان را از بازندگان، تلاشگرها را از تنبلها: مهاجری پویا، مولد، و انگلیسی زبان را از مهاجر مفتخور.
🔳با این اوصاف هر اقدامی که دولت بتواند برای فرآیند تقسیمبندی انجام دهد (مانند اصلاح نظام آموزشی) مفید ارزیابی خواهد شد.
🔻جریان نئولیبرالیسم
▫️دکتر شهریار زرشناس
قسمت دوم:
https://eitaa.com/fekratmedia/1330
🔖ما را دنبال کنید در:
⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/
⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
🔻جریان نئولیبرالیسم
▫️دکتر شهریار زرشناس
🔖ما را دنبال کنید در:
⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/
⭕️ @fekratmedia
📍#اختصاصی
📰 #نشریه
✅پیشنهاد دانلود
💠 موسسه فرهنگی رسانهای شناخت تقدیم کرد:
🔸ششمین نشریه خردورزی
🔻 زنان نقش مهم و تأثیرگذاری در هویتبخشی به جامعه و جامعهسازی دارند. از طرف دیگر هجمه جریانهای روشنفکر و منحرف فمنیستی و تفسیرهای غلط و ناروا از احکام و قوانین اسلامی منجر به خدشهدار شدن نقش واقعی زن مسلمان در جامعه گشته است.
🔻از این رو بر آن شدیم تا این شماره از نشریه تخصصی خردورزی را به مسئله زن از زوایای مختلف اجتماعی، فرهنگی، روانشناختی، هنری و رسانهای اختصاص دهیم؛
🔻 در این شماره از نشریه زن را در آیینهی زنانگی قرار دادهایم و به موضوعاتی مانند: آسیب شناسی جایگاه و نقش زنان در غرب، افشای راهبردهای سایبری غرب علیه زنان، جریانشناسی فمینیسم در سینمای ایران، فمینیسم به مثابه ایدئولوژی زنانه در عصر پسامدرن و زن در نظام آفرینش از نگاه آیتالله مصباح (ره) میپردازیم.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#زن
#هویت_بخشی
#غرب
#اسلام
#فکرت
#خردورزی
#فمنیسم
#جریان_شناسی
لینک دانلود سایت:
🌐http://fekrat.net/?p=4272
لینک شماره پنجم خردورزی:
♻️http://fekrat.net/?p=4083
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅جنگ شناختی و چیستی آن.
چند مدل جنگ وجود دارد؟
جنگ شناختی چه می کند؟
این جنگ چه تاثیری بر اعتقادات دینی مردم دارد؟
🔻مروری سریع بر آنچه در #جنگ_شناختی اتفاق میافتد.
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
📌پیش از ارسال مطلب، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:
۱. آثار خود را تایپ، ویراستاری اجمالی و براساس رسم الخط «بی لوتوس13 با فاصله خطوط 1» ارسال کنید.
2. ارجاعات، مستندات و پاورقیهای هر مطلب را ذیل هر مطلب در پاورقی بیاورید؛ از منابع اسلامی به صورت تحلیلی استفاده شود نه صرفاً اقتباسی و منبع مطالب علمی هم از منابع (اشخاص افراد، کتب و مقالاتی) باشد در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی قابل اعتنا هستند. شیوه ارجاع دهی پانویس: 1. نام خانوادگی نام، عنوان کتاب،ج،(محل چاپ:ناشر،سال).ص.
3. فکرت در ویرایش و اصلاح مطالب آزاد است، اما چنانچه میزان ویرایش بیش از حد متعارف باشد، به اطلاع صاحب اثر خواهد رسید.
4. تعداد کلمات مقاله ارسالی حداقل 2000 _2500 کلمه و حداکثر 5000 کلمه باشد.
5. برای درج نیمفاصله از کلیدهای ترکیبی shift+ ctrl+2 استفاده کنید.
6. جهت استفاده از خط فاصله در کل متن از کلید ترکیبی ctrl+ j استفاده کنید.
7. در کلماتی مانند مؤثر را موثر و یا بعضاً را بعضا و... ننویسیم.
8. آثاری که قبل از نگارش عنوان را با هماهنگی آیدی @cafe_edalat_20 انتخاب کرده باشند و مطالب آنها تولیدی و جدید ضمن رعایت شرایط ذکر شده فکرت باشد مبلغی تحت عنوان #حقالزحمة به انها پرداخت خواهد شد.
9. به همراه ارسال فایل مقالات نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات، رشته تخصصی، شماره تماس و شماره کارت بانکی ارسال شود.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#کافه_عدالت
#عدالت_اجتماعی
#عدالت_خواهی
#عدالت_اسلامی
📌آدرس کانال؛
🆔@cafe_edalat
پاسخ به هشت پرسش مخالفان فلسفه.pdf
164.6K
◾️پاسخ به هشت اشكال رايج به فلسفه
👤 توسط جناب آقای دکتر محمد فنائي اشكوري، عضو هیئت علمی گروه فلسفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
📚 رزومه علمی آقای دکتر محمد فنائی
🌐 https://asatid.iki.ac.ir/?prof=1648
🔰 کانال دکتر محمد فنائی اشکوری
🌐 @dreshkevari
♻️آدرس کانال
🆔 https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat