eitaa logo
گروه فرهنگی تبلیغی رائد اردکان_یزد
113 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
784 فایل
‼مطالب کانال با لینک ارسال شود‼ آیدی گروه : @raede_ardakan آیدی مدیر : @Khatibyazdi110amirebayanyazdi
مشاهده در ایتا
دانلود
@amoodareini دانستنی های امام حسین(ع) • 1.هنگامی که امام حسین(ع)متولد شد چه تعداد ملک به همراه جبرئیل جهت تبریک و تهنیت از آسمان بر پیامبر اکرم نازل شدند؟۱۰۰۰ ملک • 2.اولین کلام امام حسین(ع) هنگام زبان باز کردن چه بود؟الله اکبر • 3.سید الشهدا(ع) چند مرتبه و چگونه با برادر بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع) به مکه مشرف شدند؟ 25 مرتبه با پای پیاده • 4.امام حسین(ع) در دوران حکومت حضرت علی(ع) در چه جنگ هایی شرکت داشته اند؟جمل، صفین و نهروان • 5.کدام سوره ی قرآن معروف به سوره امام حسین(ع) است؟سوره فجر • 6.مؤذن امام حسین(ع) که بود؟حاج بن مسروق • 7.غلام امام حسین(ع) که بود؟اَسلَم • 8.نام اسب امام حسین(ع) که بود؟ذوالجناح • 9.امام حسین (ع)به کدام کشور ها سفر کردند؟ایران و عراق • 10.امام حسین(ع) در چه تاریخی همراه اهل بیت و یارانش از مدینه خارج و در چه روزی وارد مکه شدند؟شب یکشنبه 28 رجب سال60هجری از مدینه خارج شدند و در شب سوم ماه شعبان وارد مکه شدند. • 11.سید الشهدا(ع) در چه تاریخی به قصد رفتن به عراق از مکه خارج شدند؟روز هشتم ذیحجه سال۶۰ هجری • 12.امام حسین و همراهانش در چه روزی به کربلا رسیدند؟روز دوم محرم سال۶۱هجری • 13.سید الشهدا در روز عاشورا پیوسته و مدام چه ذکری بر زبان مبارکشان جاری بود؟ لاحول و لاقوۀ الا بالله • 14.امام حسین کدامیک از واجبات الهی را روز عاشورا در بحبوحه جنگ به صورت آشکار انجام می دادند؟ اقامه نماز • 15.اولین نوحه گر امام حسین که بود؟ خداوند متعال • 16.اولین زمینی که خداوند آن را قداست بخشید کدام است؟ زمین کربلا • 17.اولین آبی که خداوند آن را قداست بخشید کدام است؟ آب فرات • 18.سر مبارک امام حسین بر بالای نیزه کدام آیه قرآن راتلاوت فرمودند؟ آیه 9 سوره کهف • 19.به فرمایش امام صادق(ع)آسمان چند روز در سوگ امام حسین گریه کرد؟۴۰روز • 20.به فرمایش امام جعفر صادق چند هزار فرشته، ژولیده و غبار آلود، نزد قبر سید الشهدا تا قیامت می گریند؟چهار هزار فرشته • 21.اولین شخصی که از راه دور به زیارت قبر سید الشهدا(ع)رفت که بود؟ جابر بن عبد الله انصاری @amoodareini
طرح درس های ولادت امام حسین علیه السلام
11.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_کودکانه قصه اخلاق نیک امام حسین (ع) 👆👆👆 ✨ ✨ ✨✨ ✨✨
کاغذ و برش طرح حرم امام حسین علیه السلام @Zirgonbadtala زیر گنبد طلا مرجع محتوایی مربیان خلاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وضعیت حوزه علمیه پلدختر پس از سیل از زبان حجت الاسلام سبزه‌پیری، مدیر حوزه علمیه امام رضا 🆔 @feghahat
بسم الله الرحمن الرحیم شعار امسال یک شعار کاملا اقتصادی است و مساله فوری امروز ما نیز اقتصاد است با این وضعیتی که در ابتدای سال بر اثر کوتاهی های گذشته ما بر سر رحمت الهی آمد نیز فوریت و اضطرار ما در مساله اقتصاد و رونق تولید دو چندان شد. مساله ای که ما به واسطه سبک زندگی وارداتی درگیر آن هستیم این است که تلاش چندانی برای فعالیت در تولید نداریم و معمولا منفعل عمل می کنیم. این روحیه منفعل که مصادیق بسیاری دارد باید تبدیل به روحیه فعال شود تا این روحیه منفعل ما را در حالت انتظار نگذارد تا وقتی اتفاقی افتاد پس از آن از خواب غفلت بیدار شویم. در این متن پیش رو قصد دارم به یکی از درس های عبرتی که این سیل می تواند برای ما داشته باشد با توجه به شعار سال اشاره کنم. در خبرها بسیار آمده بود که عدم لایروبی رود خانه ها و برخی ساخت و سازهای بی حساب و کتاب موجب شده بود آب از مسیر طبیعی خود خارج شود و همین خروج آب از مسیر طبیعی خرابی های گسترده به بار آورده بود. علاوه بر خرابی های گسترده معضل دیگری که پس از سیل شهرهای سیل زده درگیر آن هستند گل و لایی است که در شهر ها باقی مانده است و باید به مرور زمان از سطح شهر جمع آوری شود. این امر هزینه های فراوانی را بر ما تحمیل خواهد کرد. این مساله تلنگری است که در عرصه های متعدد می تواند مفید واقع شود. آن وجهی که به نظر می رسد نیاز به تامل بیشتری دارد حوزه اندیشه و تفکر است. ما در عرصه اندیشه نیز دچار این رحمت الهی خواهیم شد و البته زمینه های آن با کار فکری که حضرت امام و شاگردانشان از جمله رهبری عزیز در این مدت انجام داده اند فراهم شده است و باید خود را هر چه زودتر برای آن روز آماده کنیم. کوچه پس کوچه های ذهن ما و خیابان های شهر فکری ما از پس ماندهای اندیشه‌ی غربی که در قالب سبک زندگی و سیاست های اجرایی اجتماعی انباشته شده مسدود شده است و آن روزی که علیه ما شکسته شود روزی خواهد بود که سیل نیازهای مردم (همان رحمت الهی) از اطراف و اکناف جهان به سمت ما سرازیر خواهد شد و اگر آن روز آنچه که ما می خواهیم به ایشان عرضه کنیم آلوده به آن چیزی باشد که خودشان داشته اند و از آن دلزده شده اند صورت خوشی نخواهد داشت. ما در که امروز مرحله جدیدی از و و پیش روی ما قرار گرفته است نیاز داریم خودمان را برای آن روز که به حول قوه الهی دیر نخواهد بود آماده کنیم. این آمادگی نیازمند نیازمند شناخت است. بدون شناخت مدیریت فرایند تحولات به سختی انجام می شود حتی شاید غیر ممکن باشد. فرایند پیش روی ما اقتضائات جدیدی طلب می کند که اگر این بروزرسانی در ما رخ ندهد نمی توانیم آنگونه که مدعی هستیم به بشتایم. از جمله نیازمندی های عصر جدید ست شاید درک آن امروز ساده تر شده باشد که این کالای استراتژیک چقدر حتی از طلای سیاه، حتی از طلای طلایی، ارزشمندتر است. لازم بذکر نیست که این محتوا باید با فرهنگ و اندیشه و عمل انقلاب اسلامی سنخیت داشته باشد که این امری است بدیهی و اگر ما بخواهیم برای ورود انقلاب اسلامی به آماده شویم باید برای همه انسان ها به همه زبان ها و برای همه نیازهایشان و در همه سطوح پاسخی متناسب با انقلاب اسلامی داشته باشیم که این پاسخ همان ماست و در و آن دچار کوتاهی هستیم. پس لازم است پیش از آنکه سیل نیاز های دیگر مردم دنیا ما را از خواب غفلت بیدار کند خودمان متوجه کم کاری هایمان بشویم وسبک زندگی خودمان را اصلاح کنیم و در کنار تولید اقتصادی که ضرورت فوری جامعه امروز ماست خودمان را برای تولید کالای استراتژیک عصر جدید آماده کنیم. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
آقای رامین طیاری نژاد کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در یادداشتی به بررسی بند هفتم توصیه‌های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی پرداخته است. طرحِ «سبکِ زندگی» به عنوان توصیه‌ی هفتم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه‌ی گامِ دومِ انقلاب، تفاوتِ محسوسی با سایر توصیه‌ها داشت؛ آن اینکه شرحی مفصلی مانند بندهای قبل ارائه نشد و تنها به خطر و زیان‌های ناشی از ترویج سبکِ زندگیِ غربی و لزوم مقابله‌ی جهادی، همه‌جانبه و هوشمندانه با آن پرداختند. ایشان تشریح این توصیه را به دلیل اینکه «سخن لازم در این باره بسیار است»، به فرصت دیگری موکول کرده‌اند. از این رو، بنظر می‌رسد بحث و تبادل نظر درباره این آسیب‌شناسی، باید اولویت پیدا کند و شروع بحث‌های مفید در این باره، بهتر است با بررسی مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی ایرانی در اندیشه و بیانات رهبر انقلاب اسلامی باشد. مطلب زیر به این مروری بر این مسأله خواهد پرداخت. ۱. سبک زندگی صحیح؛ عاملِ تداومِ انقلاب قبل از انقلاب اسلامی، تمرکز اصلیِ آیت‌الله خامنه‌ای بر «تجدید انقلاب اسلامی» پیامبراسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و تلاش علمی و عملی برای برانگیختنِ آگاهانه‌ی مردم در جهت تحقق همین اصل بوده است.[۱] با وقوع انقلاب اسلامی ایران، طرح اساسی ایشان با توجه به عبرت‌های تاریخ اسلام و وقایعِ رخداده برای انقلاب اسلامی پیامبراسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و ائمه هدی علیهم‌السلام، بر «تداوم انقلاب» به عنوان مهمترین مسئولیتِ پس از انقلاب تمرکز یافت. انقلاب اسلامی در ساحتِ ایجاد خود، همچنانکه از اسلام منشأ یافته است، در عین حال متّکی به مردم بوده و از آنجا که عاملِ بقای آن همان عاملِ ایجاد کننده‌ی آن خواهد بود،[۲] لذا برخورداریِ مردم از سبکِ زندگیِ دینی و رواج ارزش‌های اخلاقیِ اسلام در جامعه به نحوی که ارزش‌هایِ اصلیِ جامعه محسوب شود، یکی از ارکانِ تداومِ انقلاب اسلامی است.[۳] در این میان، سبکِ زندگی در ارتباط با جوانان از اهمیّت مضاعفی برخوردار است. چه آنکه «پیشرانِ حرکتِ انقلاب، جوانها هستند».[۴] همّت گماشتن آیت‌الله خامنه‌ای قبل و حتی بعد از انقلاب اسلامی به تربیتِ نسل‌های نوجوان و جوان با تکیه بر قرآن کریم، نشان میدهد ایشان از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی، به آینده‌ی انقلاب و تداومِ آن می‌اندیشیدند. ۲. بیّنه؛ حجّتِ ورود به وادی دینداری در اندیشه رهبر انقلاب، ورود به وادیِ دینداری از طریق «معرفت ایمانی» امکان‌پذیر و کفایت‌کننده است بلکه این نوع معرفت از «معرفت استدلالی» کاراتر و برانگیزاننده‌تر به عمل هم هست.[۵] به همین دلیل «وقتی که ابوذر مسلمان شد، پیامبر اسلام نرفته بود برهان نظم و برهان خلف و برهان علّت اُولی را برای او بیان کند و بگوید به این دلیل خدایی هست و خدا یکی است و این بتها خدا نیستند. نخیر؛ با آن بیان پُرجاذبه خودش، ایمانی را در دل ابوذر انداخته بود. میدانید، آن بیانی که بر اثر نورانیّتِ ایمان در دل انسان به وجود می‌آید چقدر ارزشمند است.»[۶] تحقق چنین معرفت ایمانی که ظرف آن دل انسان است[۷]، میتواند از راه‌های مختلفی صورت بگیرد؛ یعنی «چه آن را پدر و مادر به انسان بدهند، چه یک بزرگتر دیگر، چه یک حادثه که گاهی آن ایمان ناب را به انسان میبخشد»،[۸] در هر صورت، «آن [معرفت ایمانی] برای انسان، خیلی بیشتر به کار می‌آید، تا آن استدلالها.»[۹] البته اهمیت و کارکرد معرفت استدلالی نفی نمیشود. معرفت استدلالی به‌لحاظ استحکام ایمان و مقابله با شبهات و وسوسه‌ها و خاصیت تردیدزدایی‌اش هم لازم است.[۱۰] دقت در قرآن کریم، همین معنا را تأیید میکند؛ در فرهنگ قرآن به موجب آیات متعدد از جمله آیه «إِذْ أَنْتُمْ بِالْعُدْوَةِ الدُّنْیا وَ هُمْ بِالْعُدْوَةِ الْقُصْوى‌ وَ الرَّکْبُ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَ لَوْ تَواعَدْتُمْ لاخْتَلَفْتُمْ فِی الْمِیعادِ وَ لکِنْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْراً کانَ مَفْعُولاً لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ یَحْیى‌ مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ إِنَّ اللَّهَ لَسَمِیعٌ عَلِیمٌ»[۱۱] اگر منظور از هلاکت و حیات یافتن را همان گراییدن به کفر و پذیرش ایمان بدانیم[۱۲]، آنچه در پذیرش دین و ورود به وادی دینداری معیار و حجت است، «بَیِّنه» است. بیّنه به معنای دلالت و راهنمایی آشکار است؛ و هر آنچه که موجب آشکار شدن حق از باطل گردد و بوسیله آن بتوان به آسانی و بدون مشقت به حق آگاهی پیدا کرد، بیّنه نامیده میشود.[۱۳] این بیّنه منحصر به براهین مشهور کلامی و فلسفی نیست، مشاهده یک کرامت و اعجاز از اولیاء الهی[۱۴] یا دریافت فطری[۱۵] یا مشاهده حادثه غلبه غیرعادی[۱۶] سپاه اسلام بر سپاه دشمن[۱۷] و یا حتی مشاهده تحقق وعده‌ای از وعده‌های الهی[۱۸] نیز مصادیق بیّنه هستند. بر این اساس اصلِ تحقق انقلاب اسلامی یا پیروزی در هشت‌سال دفاع مقدس، خود مصادیق و مظاهری از بیّنات الهی هستند
۳. دلالتِ سبک زندگی بر نوع رفتارها عبارت سبک زندگی را باید أخصّ از زندگی دید. با دقت در معنای واژه‌ی «سَبک»، می‌توان مراد از سبکِ زندگی را دقیق‌تر یافت. سَبک مترادف واژه‌ی «سیره» بر وزن «فِعلَه» در زبان عرب است. در این وزن، واژه نه بر نفْس عمل که بر نوعِ عمل دلالت دارد و اهل لغت آن را همان طریقه، هیئت، رفتار و روش و حالتی دانسته‌اند که انسان و غیر انسان بر آن حالت باشند.[۱۹] شهید مطهری نیز «سیره» را نوع و سبک رفتار دانسته است.[۲۰] حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آنجایی که سخن از سبک زندگی به میان آورده‌اند، هم‌ردیف آن عبارات «روشِ زندگی» و «عاداتِ زندگی» را نیز به کار برده‌اند[۲۱] که میتواند حکایت از دلالتِ سبکِ زندگی بر رفتارهایی داشته باشد که به عادتِ یک فرد یا جامعه تبدیل شده‌اند و از آنجا که در توضیح سبک زندگی، از عبارت «چگونگیِ مشیِ زندگی»[۲۲] استفاده نموده‌اند، استفاده میشود که اساساً سبک زندگی، نه بر نَفس عمل و رفتار، بلکه بر کیفیت، شیوه و چگونگی رفتارها دلالت دارد. بر این اساس در سبک زندگی، چگونگی آن دسته از رفتارهای فردی و اجتماعی مورد نظر است که برای انسان به یک عادت یا حالتِ پایا تبدیل شده باشند و از نوعی تداوم برخوردار باشند. ۴. اثرِ قطعیِ سبک زندگی بر تلقیّات و تعلّقات یکی از اصول تربیتی در نظام فکری آیت‌الله خامنه‌ای، اصل تأثیرِ متقابلِ رفتارها، باورها و گرایش‌ها است. بر این اساس، تعلّقات و تلقیّات انسان از رفتارهای خوب و بد او اثر می‌پذیرد. کار اگر بد باشد، «...روی دل ما اثر می‌گذارد، روی اخلاق ما اثر می‌گذارد، گاهی روی برداشت‌ها و تلقی‌های ما اثر می‌گذارد. دلبستگی که پیدا می‌کنیم، این دلبستگی روی ذهنیات ما اثر می‌گذارد» (رهبر انقاب: ۳ تیرماه ۱۳۸۸). در باب عملِ خوب هم همین اصل وجود دارد. چنانکه ایمان «انسان را مى‌کشاند و به عمل صالح دلالت مى‌کند...عمل صالح هم انسان را به ایمان دلالت مى‌کند. یعنى یک تأثیر و تأثر متقابل‌ وجود دارد»[۲۳]. این اصل ما را به یک راهبرد مهم میرساند و آن اینکه اصلاح و تغییر تمایلات و اندیشه‌ها میتواند بواسطه‌ی همین رفتارهای ظاهری صورت بگیرد؛ پس باید مراقب عملِ جامعه و سبک زندگی جامعه بود. تأثیرِ عمل بر باور، قطعی و اجتناب‌ناپذیر است: «عمل بد، به تغییر باورها منتهی میشود»[۲۴]. البته در منظومه‌ی فکری معظم‌له، آنچه میتواند «ماده‌ی خام» وجود انسان را به «شکلهای برتر» تبدیل بکند، استمرارِ عمل است[۲۵] و همین استمرار عمل است که می‌تواند ادراک و آگاهی را به ایمان که همان باورِ قلبی است تبدیل کند.[۲۶] در منطق قرآن نیز عملِ بد می‌تواند باور را ایجاد، متأثر و حتی متحول نماید: «ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذِینَ أَساؤُا السُّواى‌ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ»[۲۷] همین اصل در سبکِ زندگی نیز جاری است. در سبک زندگیِ دینی، تداوم عمل با معرفت دینی توأم است: «مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ...»[۲۸] در این آیه، منظور از کلام طیّب همان عقاید حقّ است. علامه طباطبایی با عنایت به عبارت «الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ»، مرجع ضمیر در «یرفعهُ» را عقاید حقّ می‌داند و معتقد است به میزانی که عمل مکرر شود، اعتقاد راسخ‌تر، روشن‌تر و در تاثیرش قوى‌تر مى‌گردد.[۲۹] بر این اساس، سبکِ زندگی به عنوان راهبردی برای تغییر نگرش‌ها و باورها مطرح است. ۵. راهبردِ مروّجان سبک زندگی غربی خطرِ ترویجِ سبکِ زندگیِ غربی در توصیه‌ی هفتم از بیانیه‌ی گام دوم انقلاب گوشزد شد. آیت‌الله خامنه‌ای قبلاً تصریح کرده بودند که عده‌ای در داخلِ کشور درصدد ترویج اخلاق و سبک زندگی غربی با هدفِ به انحراف کشاندنِ انقلاب اسلامی هستند.[۳۰] مروّجان سبک زندگیِ غربی تحت عناوینی چون «تحولِ شخصیّت ایرانی»، به هدفِ خود تصریح کرده‌اند. آنها با هدفِ پیوستن به جهانی‌شدن به عنوان یک فرایندِ غربی ـ آمریکایی، درصدد اصلاحِ حاکمیت ایران و تغییر مسیرِ انقلاب هستند. معتقدند راهِ اصلاحِ حاکمیت از تغییر باورها و تغییر باورها از طریقِ تغییر سبکِ زندگی و مطابقتِ نظمِ رفتاریِ مردم با نظمِ غربی میگذرد. در این صورت خواستِ مردم با خواستِ انقلاب متفاوت میشود و در نتیجه انقلاب اسلامی تابع خواستِ جامعه تغییر مسیر خواهد داد. واقعیت این است که دشمن فهمیده که راهِ اثرگذاری بر باورهای مردم، تغییر نظمِ رفتاریِ ظاهری و به اصطلاح تغییر سبکِ زندگی است. تدوین أسناد بین‌المللی همچون سندِ آموزش ۲۰۳۰ و تولیدات و تبلیغاتِ بیشمار رسانه‌ای را میتوان در همین چهارچوب تحلیل کرد.