eitaa logo
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
1.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
337 ویدیو
5 فایل
🅾️ نقد و بررسی آثار سینمایی و تلویزیونی 🅾️ 🎬 آخرین اخبار از سینمای جبهه فرهنگی انقلاب ✍🏻 سایت سینمایی راه نوشت (بلاگ عماریار): 🌐 AmmarYar.ir/blog 🥳آدرس ما در شبکه‌های اجتماعی: 🌐 zil.ink/rahnevesht_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
همراه با چهل‌ودومین : 📣 مخاطب انیمیشن بلند فقط کودک و نوجوان نیست/ حضور متفاوت با کلاه نمدی! 💢 به گزارش راه نوشت، نشست خبری انیمیشن با حضور محمدمهدی نخعی‌راد (تهیه‌کننده) محمدعلی بصیری‌‌نیک (کارگردان)، سیدمصطفی حسینی (نویسنده) و جمال یزدانی (مشاور محتوایی پروژه) برگزار شد. سازندگان ساعت جادویی از ایده ساخت این اثر و نیز مشکلات ساخت انیمیشن بلند در ایران سخن گفتند. ⛔️ عوامل این فیلم با کلاه نمدی که نماد یک قرن مقاومت فرهنگی ایران در برابر خشونت غرب و غربزدگی است، در این نشست حضور پیدا کردند. 🎥 انیمیشن ساعت جادویی که پیش از این با نام سفر به تاریکی در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان موفق به دریافت شده بود، داستان پسربچه‌ای به نام عماد است که به واسطه هدیه‌ پدربزرگش، موفق به سفر در زمان می‌شود. او در این سفر، شغل خانوادگی خودشان یعنی نمدمالی را از نزدیک می‌بیند که در گذشته رونق بسیاری داشته است. سفر عماد مصادف با قیام گوهرشاد می‌شود و او بخشی از حوادث تاریخی را به چشم خود می‌بیند. 📝 متن کامل گزارش: 🌐 B2n.ir/g41167 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل و دومین ✍🏻 وقتی در این دوره جشنواره فجر، دومین بار دلم برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوخت / فاجعه‌ای به نام دست ناپیدا 👤 امید نعیمی خرد 💢 بار اول شب افتتاحیه جشنواره فیلم فجر بود؛ همان موقعی که پرویز شیخ طادی کراوات را درآورد و مشغول ادا و اطوار شد و آن حرف‌های مضحک را زد. قاب تلخی بر روی سن تالار وحدت شکل گرفت. ترکیب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر و کمی جلوتر گزینه پاسداشتی که یک هدیه برایشان آورده بود. 📌 دومین باری که دلم برای آقای اسماعیلی سوخت، وقتی بود که در صبامال به تماشای فیلم نشستم. یاد جلسه چندوقت پیشمان با جناب وزیر افتادم. وقتی اسم کتاب «حوض خون» به میان آمد، اسماعیلی با چه ذوق و شوقی گفت که از ساخت فیلم حوض خون حمایت کرده اند و قرار است این فیلم را بسازد. البته ما هم خدا را شکر کردیم که بالاخره بعد از چند سال قرار است حوض خون به فیلم سینمایی تبدیل شود. 💢 از این بگذریم که این فیلم هیچ ارتباطی با کتاب نداشت، در این اثنا من مانده‌ام و کلی سوال. البته قبلش عرض کنم که کاری درباره کارگردانی بسیار ضعیف و طراحی صحنه و لباس ندارم؛ چون ماقبل بحث است و نظر، اما آیا «بنیاد شهید و امور ایثارگران» و «بنیاد سینمایی فارابی» یک بار، فقط یک بار این فیلم ‌نامه را خوانده بودند؟ 📝 متن کامل یادداشت: 🌐B2n.ir/q25849 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل‌ودومین ✍🏻 دلبستگی‌های یک عاشق سینما / کارگردان آپاراتچی توانسته به خواسته اصلی‌اش دست یابد 👤 نورالهدی حیدری‌فر 💢 در همان ابتدا با کاراکترهای بی‌غل‌وغش و ساده فیلم درمی‌یابیم که با یک درام کمدی مواجهیم و می‌بایست انتظار طنز و شوخی‌های بیشتری را تا انتهای داستان داشته باشیم. وجود طنزپردازی‌ها و شوخی‌های نمکی موجود در فیلم، انگیزه‌ای مضاعف در تماشاگر ایجاد می‌کند که داستان را دنبال کند. هرچند که سیر روایی پر فراز و فرود و شکست‌های نقطه‌ای، خود انگیزه‌ای کافی به او می‌دهد که تا پایان فیلم، سینما را ترک نکند. 💢 فیلم ، سناریویی منطقی و قابل درک برای بیننده دارد. البته قدرت این فیلمنامه را در همراه کردن مخاطبانش می‌توان ناشی از اقتباس فیلم از زندگی شخصیتی حقیقی به نام دانست که به همت دکتر در کتاب «آپاراتچی» گردآوری شده است. غالب بینندگان فیلم آپاراتچی با این سخن موافقند که این فیلم با مخاطبانش ارتباط می‌گیرد و فضایی صمیمی را در سالن‌های تاریک سینما به وجود می‌آورد. از همین رو می‌توان گفت کارگردان اثر توانسته به خواسته اصلی‌اش از ساخت چنین فیلمی یعنی «روایت قصه‌ای از دل مردم» دست یابد. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐B2n.ir/u47308 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل‌ودومین ✍🏻 باغ کیانوش؛ جایی که گره‌ها به دست بچه‌ها باز می‌شود 👤 اقما 💢 فیلم باغ کیانوش، از کتابی با همین نام شده است و تعلیق موجود در خط داستانی‌اش، مخاطب نوجوان و حتی بزرگسال را با خود همراه کرده و به روستایی در نزدیکی همدان می‌برد. 📌 با انتخاب روزهای به‌عنوان کانسپت زمانی خود، علاوه‌بر مفاهیم ارزشمندی چون فداکاری و رفاقت، مشکلات و کمبودهای این برهه از تاریخ کشورمان را نیز به تصویر می‌کشد و رفتار و منش و شیوه فکری کودکان و نوجوانان را در این مقطع نمایش می‌دهد؛ به گونه‌ای که تماشاگر نوجوان با برخی از این موقعیتها هم‌ذات‌پنداری می‌کند و برخی از آن‌ها را به سبب تفاوت زمانی، عجیب می‌بیند. 💢 فیلم باغ کیانوش با روایت‌هایی عجیب و غریب، گره‌هایی را در مسیر شخصیت‌های داستان ایجاد می‌کند که هر کدام به دست یکی از بچه‌های روستا باز می شود. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐b2n.ir/x45309 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 مثبت سفیر ۷؛ هفتمین دوره تربیت مستندساز سفیرفیلم ⭕️ از تمامی دانشجویان پرسش‌گر و علاقه‌مند به مستندسازی و دوره‌های آموزشی ساخت مستند،‌ دعوت می‌شود با مراجعه به سایت سفیرفیلم و مطالعه شرایط دوره جدید مستندسازی، چنانچه واجد این شرایط هستند ثبت‌نام کرده و در صورت قبولی وارد دوره‌های مستندسازی این مرکز شوند. ⏰ مهلت ثبت‌نام و ارسال رزومه تا ۲۳ بهمن‌ماه 💢 ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر: 🌐 B2n.ir/h16972 🎬 مرکز مستند «سفیرفیلم» به همت جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد. سفیرفیلم این روزها یکی از مهم‌ترین مراکز تولید مستند در سطح کشور است. 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل‌ودومین ✍🏻 پروین؛ روایت بانوی بی‌بدیل اشعار 👤 اقما 💢 آیا تا به حال، پای قصه پر فراز و نشیب زندگی یک شاعر یا نویسنده نشسته‌اید؟ اگر خیر، این موضوع که سینمای کشور ما در نمایاندن بزرگان شعر و ادبش، کم‌لطفی داشته بی‌تاثیر نیست اما اگر جزو دسته افرادی هستید که تا کنون چنین تجربه‌ای داشته‌اید، باید به ذهن جویای شما و انتخابش آفرین گفت! اگر در کنار روایت داستانی از زندگی بزرگان ادبیات ایران، به دنبال رنگ‌وبویی از دوران و سده ۱۳۰۰ شمسی هستید، تماشای فیلم که پیش از این با نام معجزه پروین شناخته می‌شد، این خواسته را برآورده خواهد کرد. 📌 فیلم پروین، او را زنی به تصویر کشیده است که با تمام عواطف و احساسات شاعرانه‌اش، نمی‌تواند در برابر بی‌‌عدالتی حکومت وقت و ناحقی‌های یک جامعه مردسالار کوتاه بیاید. پروین در فضایی به اوج شکوفایی می‌رسد و در تلاش برای مقابله با نگاهی سنتی در عصر ، دیوان خود را به چاپ می‌رساند. شاید کسانی که به تماشای فیلم پروین می‌نشینند، دوست داشته باشند بیش‌تر از آثار این شاعر و چگونگی خلق آن‌ها بدانند؛ در حالی که سازندگان فیلم پروین روی زندگی شخصی و البته ازدواج او تمرکز کرده‌اند. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐B2n.ir/b45353 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
هدایت شده از عماریار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ این فرصت استثنایی را از دست ندهید/ اتفاقی تکرارنشدنی در عماریار! 🥳 به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه، تمامی دوره‌های آموزشی عماریار را با تخفیف استثنایی ۴۵٪ تهیه کنید 😍 🎁 کد تخفیف: sh3ta15 📌 هر آنچه که در حوزه رسانه نیاز دارید 📌 با تدریس اساتید برجسته🔻 نادر طالب‌زاده، علیرضا پناهیان، حسن رحیم‌پور ازغدی، حسین شریعتمداری، حسن عباسی، بهروز افخمی، جلیل سامان، داوود مرادیان، مجید شاه‌حسینی، مسعود ده‌نمکی و... ⏳ تنها از ۲۴ بهمن‌ماه تا ۷ اسفندماه فرصت دارید 😉 🌐 Ammaryar.ir/learn ✅ هزاران ساعت آموزش کاربردی با حرفه‌ای‌ها در 👇 https://eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336
همراه با چهل‌ودومین ✍🏻 آسمان غرب؛ دلهره‌ای از جنس غیرت 👤 اقما 💢 همانطور که آسمان ما را به یاد پرواز و واژه‌ غرب ما را به یاد خطه می‌اندازد، فیلم آسمان غرب، ماجرای خلبانان غیور کشورمان از جمله شهید علی‌اکبر شیرودی است که در روزهای ابتدایی جنگ و در گیرودار پیشروی عراق به خاک مناطق غربی ایران حماسه آفریدند. 📌 ، در پی به تصویر کشیدن بخشی از واقعیت جنگ و زندگی مردم در خلال آن است که باید بگوییم در این زمینه موفق عمل کرده است؛ چرا که نگاه ما به شیرودیِ این فیلم با نگاهمان به متفاوت است و او را پیش از آنکه یک شهید ببینیم، خلبان و فرمانده‌ای مقتدر می‌بینیم که در پی نجات مردمان سرزمین خود است. 💢 در این میان اما لحظاتی که زنان کرد برای همراهی با رزمندگان و یاری آن‌ها سلاح به دست می‌گیرند، از جمله نقاط قابل توجه فیلم خواهد بود؛ جایی که شیرودی به‌عنوان فرمانده به آن‌ها اعتماد می‌کند تا به‌این‌ترتیب شجاعت و مقاومت این زنان توأمان با مظلومیتشان به نمایش درآید. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐B2n.ir/j38804 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل‌ودومین ✍🏻 تاریخ پر رمز و راز ایران پیش چشم کودکان در «ساعت جادویی» 👤 اقما 💢 مشخص بودن تکلیف یک اثر سینمایی علی‌الخصوص انیمیشن با خودش از جهت مخاطبی که با آن سروکار دارد، یکی از نکات مثبتی است که شاید کمتر شاهد آن باشیم؛ اما انیمیشن ساعت جادویی با در نظر گرفتن رده سنی بالای ۱۰ سال، این نکته را رعایت کرده و در نتیجه فرم و محتوای انیمیشن را متناسب با همین گروه سنی تنظیم کرده است. هرچند طول می‌کشد تا به داستان اصلی ورود کند و با معرفی شخصیت‌های انیمیشن، گره ابتدایی را در ذهن مخاطب ایجاد نماید؛ به عبارت دیگر انیمیشن ریتم کندی دارد با این وجود گیرایی داستان بیننده را با انیمیشن همراه می‌کند و به او اجازه خستگی نمی‌دهد. 📌 مواردی وجود دارد که می‌تواند حذف شود و حضور آن کمکی به اصل داستان و پیشبرد آن نمی‌کند البته خللی هم در روند ایجاد نمی‌شود. علاوه‌بر این، ما با یک گرافیک سه بعدی مواجهیم که چه از نظر فضاسازی و چه از نظر اکت‌ شخصیت‌ها برای مخاطب جذابیت دارد. شخصیت‌ها نیز به مقدار حضور و نقش آن‌ها در داستان، جایگاهشان در تاریخ و حقیقتی که به آن متمایلند، به خوبی پرداخته شده‌اند. از طرفی انطباق این روایت با فرهنگ اصیل باعث باورپذیری شخصیت‌ها شده است. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐B2n.ir/x84344 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻 مجنون؛ روایتی پدرانه از شهید زین‌الدین در میدان نبرد 👤 اقما 💢 نشستن پای فیلم فرصتی است برای رویارویی کامل با یک فرمانده‌ به تمام معنا؛ فرمانده‌ای که ما را در تمام ابعاد زندگی و مسئولیت دشوارش با خود همراه و برایمان با زبان دل، روایتگری می‌کند. 📌 در گام اول اسم را در فیلم مجنون از زبان خودش می‌شنویم، اما در طول فیلم می‌توانیم با شخصیت بزرگش به عینه آشنا شده و در موقعیت‌های مختلف او را درک کنیم. فرمانده‌ای که حس پدرانه او نسبت‌به اطرافیان از تکه‌کلام «بابا جون» و صداقت بیانش هویدا است. 💢 فیلم مجنون علاوه‌بر ارائه‌ تصویری از شخصیت شهید زین‌الدین، فرصت را برای روایت بخش‌های دیگری از تاریخ دفاع مقدس غنیمت می‌شمرد؛ نظیر عملیات و موقعیت استراتژیک جزیره مجنون که شاید تا کنون تنها اسمی از آن را شنیده بودیم. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐B2n.ir/m20468 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻ببعی قهرمان؛ مصداق خواستن و توانستن 👤 اقما 💢 مجموعه انیمیشن در طول این چند سال برای بسیاری از افرادی که با کودکان سروکار دارند، آشنا است و حالا حضور سینمایی آن در جشنواره‌ فجر، توجه‌ها را بیش از پیش به ببعی و مسیری که در حوزه انیمیشن‌سازی طی کرده، جلب می‌کند. 📌 تولید «ببعی» از سال ۹۷ با تصمیمی از سوی ریاست وقت صداوسیما آغاز شد؛ تصمیمی که از سه جهت می‌تواند حائز اهمیت باشد: اول آنکه این تصمیم مقدمه تولید اولین انیمیشن توسط صداوسیما به‌صورت آزمایشی و مستقل بود؛ دوم اینکه ساخت این مجموعه، اولین اقدام برای تولید انیمیشن به سبک کات اوت (Cutout Animation) در ایران بود؛ سوم، انجام این کار در یک بازه‌ زمانی فشرده بود؛ کاری که در حالت عادی، زمان بیشتری نیاز داشت، از آذرماه کلید خورد و نوروز ۹۸ به پخش رسید. 💢 با تمام این اوصاف، ببعی اولا از نظر کیفیت فنی در سطح بسیار بالایی قرار داشت، ثانیا در محتوا نیز با بهره‌‌گیری از دیدگاه متخصصان، توانست نظر بینندگان کوچک را جذب کند؛ به‌طوری‌که با ۴۴ درصد تماشا تبدیل به پرمخاطب‌ترین اثر شد. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/m72925 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره عمار منتشر شد / قاعده بازی؛ جدیدترین مستند درباره یمن در عماریار 📝 به گزارش راه نوشت، مستند که چرایی و چگونگی وقوع جنگ در یمن را بررسی می‌کند، در سایت عماریار در دسترس علاقمندان است. 💢 این مستند به یک سوال مهم پاسخ می‌دهد: و گروه انصارالله، چطور توانستند در جنگ طاقت‌فرسا و همه‌جانبه عربستان پیروز شوند و حالا این روزها خودشان را به‌عنوان قدرت منطقه‌ای تثبیت کنند؟! 🏅 این مستند، برنده فانوس بهترین فیلم و جایزه ویژه «خنجر یمنی» در چهاردهمین شده و به‌عنوان پرمخاطب‌ترین اثر این دوره جشنواره هم معرفی شده بود. 🎬 متن کامل خبر: 🌐 B2n.ir/h85597 🎥 تماشای مستند: 🌐 B2n.ir/d06321 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻مردار بود هر آنکه او را نکشند؛ از شب اسارت تا صبح اعدام 👤 اقما 💢 از لحظه‌ای که فیلم شروع شد تا زمانی که اسم را شنیدم، سه بار بلیتم را چک کردم تا مطمئن شوم در سالن درستی نشسته‌ام. فیلم «صبح اعدام» از تاریخ آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم شروع می‌کند و پس از تشریح وقایع سیاسی ایران در آن دوره، مخاطب را به قصه اصلی می‌رساند. این فیلم روایتی از دو ساعت پایانی زندگی طیب حاج رضایی و رفیق دیرینه‌اش، است و در این روایت از دو نفر کمک می‌گیرد؛ خبرنگار روزنامه و کلیددار صندوق حاج اسماعیل رضایی. 📌 شاید آشنایی مخاطب با طیب حاج رضایی و ناآشنایی وی با نام حاج اسماعیل، فیلمساز را بر آن داشته تا به جای طیب، دیالوگ‌ها و نقش بیشتری را به حاج اسماعیل اختصاص دهد. در همان سکانس‌های ابتدایی، متوجه پرداخت بهتر شخصیت اسماعیل نسبت‌به طیب می‌شویم و شاید بتوان بهترین بازی فیلم را هم متعلق به ارسطو خوش‌رزم در نقش اسماعیل دانست. 💢 با همه این تفاسیر، فیلم صبح اعدام پا از عرصه روایت فراتر نمی‌گذارد و «درام نمی‌سازد». این فیلم با تصاویر سیاه‌وسفید و صدای یکنواخت گوینده، از ابتدا مخاطب را با این واقعیت روبه‌رو می‌کند که قرار است یک شِبه مستند ببیند، نه اثر داستانی. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/q50897 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻 شمشیر و اندوه؛ ناگفته‌هایی از مبارزات عاشقانه ایرانیان 👤 اقما 💢 در بین آثار هنری بازتاب‌دهنده تاریخ اسلام، روایت واقعه‌ کربلا از زوایای مختلف و به شیوه‌های گوناگون، سهم قابل توجهی داشته است اما کمتر پیش آمده که انیمیشنی به سراغ ماجراهای پیش از واقعه کربلا برود و از وضعیت شهرهای دورتر برایمان بگوید یا مبارزاتی را به تصویر بکشد که کمتر از آن‌ها شنیده‌ایم. 📌 انیمیشن از این منظر دست روی سوژه بکری گذاشته است؛ به نمایش درآوردن ترکیبی از عشق و نبرد در یک خانواده ایرانی. با توجه به جایگاه انیمیشن در ایران که بیشتر با مخاطب کم‌سن و سال سروکار دارد، باید دقت بیشتری در مشخص کردن رده‌ سنی و تعریف مخاطب داشت‌. شمشیر و اندوه از این نظر خود را به‌خوبی با مخاطب جوان همگام‌ کرده و کوشیده تا حتی ادبیات خود را به او نزدیک کند. 💢 با وجود تمام اشکالاتی که به این انیمیشن وارد است، تلاش‌ اثر برای بازکردن راهی که تا کنون پویانمایی‌های دیگر به آن ورود نکرده بودند، قابل تقدیر است. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/u48196 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻 شهسوار، ترکیب برنده طنز و محتوا 👤 اقما 💢 در روزگاری که راه موفقیت فیلم‌ها در گیشه از طنز می‌گذرد و راه طنز از ابتذال، اگر فیلم طنزی تولید شود که در پیرنگ خود محتوا و حرفی برای گفتن داشته باشد، شایسته تقدیر خواهد بود. این ویژگی برجسته‌ترین چیزی است که فیلم را از آثار مشابهش متمایز می‌کند.  📌 البته مواردی هم در فیلم وجود دارد که از فضای حاکم بر آثار سینمایی و نمایش خانگی پیروی می‌کند تا شاید با گره‌خوردن به چنین فضایی مخاطب بیشتری جذب کند. در حالی که می‌توانست صحنه‌ها را بدون این عناصر حتی بهتر به تصویر بکشد. نمونه بارز آن هم حضور دائم و لحظه‌به‌لحظه‌ سیگار در زیست شخصیت‌ها است. 💢 امروز چه از نظر میزان مخاطب و چه از نظر درونی‌شدن پیرنگ در سبک‌های مختلف و ظرفیت‌ آن‌ها، می‌توان گفت روایت طنز سوژه‌ها از بهترین ابزارها برای جا انداختن مطالبی تازه در جامعه است. حال می‌توان این ابزار کارآمد را در جهت اشاعه محتوای جنسی یا مواردی مثل همین سیگار، مواد مخدر و ... به کار برد یا می‌توان با چنین ظرافتی که در شهسوار شاهد بودیم به عنصری مثل پرداخت. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/h68198 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻 شور عاشقی، عاشقانه‌ای در راه کربلا 👤 اقما 💢 فیلم «شور عاشقی» با صحنه‌پردازی و تصویربرداری خوب، وقایع سال ۶۱ هجری در کربلا را از زاویه‌ای جدید به نمایش می‌گذارد و آنچه را پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش بر کاروان اسرا گذشته، در بستر داستانی عاشقانه روایت می‌کند. 📌 با شروعی متفاوت، مخاطب را با خود همراه می‌کند و توقع او را برای دیدن یک خط داستانی جذاب و پر پیچ و خم بالا می‌برد اما در میانه داستان از ریتم می‌افتد و خط یکنواختی پیدا می‌کند؛ به طوری که خرده پیرنگ‌ها نیز نمی‌تواند هیجان فیلم را به نقطه قبل برگرداند. 💢 زبان، دیالوگ‌ها و مونولوگ‌ها را می‌توان از نقاط قوت و اثربخش فیلم دانست. برای مثال در بخشی از فیلم از زبان یکی از شخصیت‌ها می‌شنویم: «هرکه به کربلا آمد علی بود و هر که از کربلا آمد، حسین شد». 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/y75065 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
بررسی آثار چهل‌ودومین ✍🏻 هنر نابازیگری در دست ناپیدا 👤 اقما 💢 «لیلا» و «هاشم»، دو کاراکتر اصلی قصه هستند. لیلا زنی است که به‌واسطه عقاید شبه‌فمنیستی و انگیزه‌های مادی، پابه‌پای همکاران مردش وارد خط مقدم شده، در رسای وظیفه‌اش دیالوگ‌هایی به زبان می‌آورد و در برخورد با جمعی از زنان اثرگذار و سوژه‌هایی که یکی از دیگری پرداختنی‌ترند، دوربینش را توی جیبش می‌گذارد تا به کشف رازی عارفانه برسد! 📌 این تنها یکی از هزاران ضعفی ا‌ست که در شخصیت‌پردازی فیلم به چشم می‌خورد؛ تا جایی که دو فلش‌بکی که برای رفع ابهام، در اثر گنجانده شده‌ است هم راه به جایی نمی‌برد و کار شناخت لیلا از اینی که هست خراب‌تر می شود. از طرفی نویسنده در خلق کاراکترهای دیگری‌ چون هاشم نیز عاجر مانده است. 💢 دست ناپیدا در دو یا سه سکانس به واسطه آنچه از جنگ به تصویر می‌کشد و میزانسن خوب، نفس را در سینه مخاطب حبس می‌کند اما به‌طورکلی نمی‌توان آن را فیلمی منسجم و در سطح جشنواره فجر دانست چه آنکه در بخش سودای سیمرغ هم باشد. 📝 متن کامل یادداشت: 🌐 B2n.ir/t32794 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 نوروز امسال در سینماها چه ببینیم؟ 🎥 فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی»، «ایلیا در جست‌وجوی قهرمان»، «آسمان غرب» و «پرویزخان» از جمله آثار سبد اکران نوروزی هستند که از ۲۳ اسفندماه روی پرده سینماها می‌آیند. 👨🏻‍🎨 دلبستگی‌های یک نقاش ساختمان عاشق سینما را روایت می‌کند که در جشنواره فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین و جایزه ویژه‌ کارگردانی فیلم اولی شد. ➕نقدوبررسی اثر اینجا 🛩 نیز داستان رشادت‌های قهرمان ملی، شهید ، از برترین خلبانان ارتش در زمان جنگ تحمیلی است. ➕نقدوبررسی اثر اینجا ⚽️ ، ماجرای پرویز دهداری مربی و معلم اخلاق فوتبال ایران است که داستانش از استعفای همزمان ۱۴ بازیکن تیم ملی شروع می‌شود. 📱 داستان آرش، نوجوان ایرانی است که یکی از چهار گیمر برتر جهان بوده و درگیر یک ماجرای پلیسی معمایی بین‌المللی می‌شود. 📝 متن کامل خبر: 🌐 B2n.ir/h57561 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 سلسله نشست‌های «فانوس»؛ گفت‌وشنودی پیرامون آثار جشنواره مردمی فیلم عمار 📽 این جلسه، اکران و نقد مستند «قاعده بازی» باحضور: 🔹 حسن وزیرزاده (کارگردان اثر) و زهرا بابانژاد (پژوهشگر) 💢 برنده فانوس بهترین مستند چهاردهمین و پرمخاطب‌ترین اثر نمایش برخط این دوره جشنواره 🗓 سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ⏰ ساعت ۱۶:۰۰ 📍حسینیه هنر تهران 📌 حضور برای عموم آزاد است 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 اکران مردمی فیلم آپاراتچی آغاز شد 💢 فیلم همزمان با شروع اکران‌های نوروزی در سینماها، به چرخه اکران‌های مردمی عمار می‌پیوندد. 📌 فیلم سینمایی آپاراتچی که اقتباسی از زندگی جلیل طائفی است، زندگی نقاش ساختمان جوانی را به تصویر می‌کشد که دلبسته سینما است و رویای بلورین را در سر می‌پروراند. این فیلم در جشنواره فجر امسال موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش نگاه نو را دریافت کند. 🎭 تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، هومن برق نورد و بهنام تشکر از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. متن کامل خبر: 🌐 B2n.ir/h85064 ثبت درخواست اکران: 🌐 B2n.ir/t22930 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣 پوستر فیلم آپاراتچی منتشر شد 💢 در آستانه شروع اکران‌های نوروزی سینماها از 23ام اسفند، پوستر جدید فیلم سینمایی آپاراتچی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و تهیه کنندگی سجاد نصراللهی نسب منتشر شد. محمد شکیبا و محمد روح الامین به ترتیب طراحی پوستر و طراحی لوگوی آپاراتچی را بر عهده داشته‌اند. 📌 فیلم سینمایی آپاراتچی که از کتابی با همین نام به قلم روح الله رشیدی اقتباس شده است، زندگی نقاش ساختمان جوانی به نام جلیل را به تصویر می‌کشد که دلبسته سینما است و رویای دریافت سیمرغ بلورین را در سر می‌پروراند. 🎭 تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، هومن برق نورد و بهنام تشکر از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. متن کامل خبر و دریافت فایل باکیفیت پوستر: 🌐 B2n.ir/y35466 ثبت درخواست اکران: 🌐 B2n.ir/t22930 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
📣میلادالفجر2؛شب‌های رمضان در عماریار 💢 همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، فصل دوم سریال تولد طلوع با نام عربی میلادالفجر در سایت عماریار در دسترس علاقمندان قرار می‌‌گیرد. 📌 سریال عربی- فلسطینی تولد طلوع 2، داستان دوم مردم فلسطین در سال‌های بین 2000 تا 2005 میلادی است. این سریال رشادت‌های زنان و مردان و البته کودکان فلسطینی را روایت می‌کند و با به تصویر کشیدن رهبران جبهه مقاومت همچون شهید ، چگونگی پیشرفت گروه‌های مقاومت از جمله جنبش جهاد اسلامی را نمایش می‌دهد. 💢نویسنده فصل اول و دوم سریال میلادالفجر، زکریا فتحی ابوغالی بود که ماه‌های اخیر در جریان بمباران ، به همراه خانواده‌اش به شهادت رسید. ⏰تماشا هر شب ساعت 22: 🌐B2n.ir/a05998 متن کامل خبر: 🌐B2n.ir/k45808 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔 @rah_nevesht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازسازی صحنه شهادت کودک فلسطینی در قسمت دوم تولد طلوع 2 💢 کودک فلسطینی بود که در راه بازگشت به منزل به همراه پدرش، توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی زخمی و به شهادت رسید. 📌 جمال الدرة، پدر محمد، روز حادثه را اینگونه روایت می‌کند: در آن روز من و پسرم «محمد» قصد داشتیم به بازار خودرو در غزه برویم. من ساکن اردوگاه «البریج» هستم و خانه من چندان از غزه دور نیست. محمد بسیار خوشحال بود که ما قصد خرید ماشین داشتیم، اما در این کار موفق نشدیم و از بازار به طرف خانه خود در اردو گاه برگشتیم. در راه بازگشت به خانه، جوانان خیابان «صلاح الدین» را بستند و ما از ماشین (تاکسی) پیدا شدیم و راه خود را به دور از این خیابان در پیش گرفتیم و به چهار راه «پلیس جنگی» معروف به چهار راه نیستریم رسیدیم که با شلیک گلوله به سمت خود و فرزندم غافلگیر شدیم و نتوانستیم به سمت خانه برویم یا برگردیم بنابراین سعی کردیم در محل به مدت ۴۵ دقیقه پنهان شویم. من در ابتدا فکر نمی‌کردم که به سمت ما شلیک شود، اما آنچه متوجه شدیم این بود که رگبار گلوله مثل قطرات باران ما را هدف قرار می‌داد. 💢 من سعی کردم با تمام قدرت از او محافظت کنم، اما گلوله‌ها به من اصابت می‌کرد و به پسرم نگاه می‌کردم. در سمت راست من و روی پای راست من خوابیده بود و در کمرش خونریزی بزرگی به وجود آمده بود. من متوجه شدم که پسرم شهید شده است، بنابراین [ با اظهار نا امیدی] سرم را به چپ و راست تکان می‌دادم ، هر شب ساعت 22 در عماریار: B2n.ir/a05998 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔@rah_nevesht_ir
📣 همزمان با فرارسیدن عید نوروز برای سومین سال متوالی، مسابقه انتخاب برترین مستند در عماریار برگزار می‌شود 💢 برای شرکت در کافی است با مراجعه به سایت عماریار، از بین ۲۵ اثر موجود، 3 مستند موردعلاقه خود را انتخاب و از تیم عماریار ویژه دریافت کنید. 📌 مهلت شرکت در نظرسنجی: یکم تا سیزدهم فروردین ❗️در بازه برگزاری نظرسنجی، تماشای آثار راه‌یافته به مسابقه در عماریار خواهد بود. 🔻اطلاع از جوایز و مشاهده لیست آثار: 🌐 B2n.ir/m83452 🔻 شرکت در نظرسنجی: 🌐 B2n.ir/x91822 📽 راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 🆔@rah_nevesht_ir