💢چگونه فیلمنامهنویسی را شروع کنیم؟
⭕️درس سیزدهم: بعد از یافتن ایدهی خوب، چه گامهایی باید برداریم؟
🔅بعد از مشخص شدن ایده، گام بعدی پاسخ به سوالات شخصیت است. اگر شما ایدهی داستانی داشته باشید و بعد داستان جذابی به وجود نیاید به خاطر این است که به این سوالها خوب جواب ندادید.
🔅نویسنده ژانرش را بر چه اساسی انتخاب میکند؟ پتانسیل داستان، علاقه شخصی، انتظارات جامعه، بازار و انتظارات سرمایهگذاران، امکان تولید، و متغیرهای دیگر.
🔅باید به این سوال پاسخ بدهیم که هستهی مرکزی ایدهی داستانی ما چیست؟ بهترین هستهی مرکزی، مضمونی است که به هیچ وجه نشود آن را از داستان جدا کرد.
🔅باید راجع به مضمونمان حسابی تحقیق و مطالعه کنیم و دیدگاه خودمان را عمق بدهیم. در جریان تحقیق، علاوه بر عمق بخشیدن به نگاه باید دنبال چه چیزهایی باشیم؟ یافتن مواد خام داستان.
✅خوانش کامل آموزش:
🌐b2n.ir/a91954
⭕️مطالب بالا گزیده ای از فایل آموزشی فیلمنامهنویسی #جلیل_سامان، کارگردان و نویسندهی سهگانه ارمغان تاریکی، پروانه و نفس است. برای دریافت فایل صوتی این جلسات میتوانید به این لینک مراجعه کنید.
#آموزش
#آموزش_فیلمنامه_نویسی
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣نامه مسئول سازمان «اوج» به مقام معظم رهبری: ما مقصریم
♦️در پی سخنان دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در جمع مدافعان سلامت و گلایه نسبت به کمکاری دستگاههای فرهنگی در برابر تحریفات دشمن در برابر حقایق تاریخ انقلاب، احسان محمدحسنی مسئول سازمان هنری رسانهای #اوج نامهای در این باره خطاب به ایشان نوشت.
♦️در متن نامه آمده است:
🔺پیام ناصحانه، روشنگر و هشدارگونه حضرتتان دریافت شد.
🔺روی سخن دلسوزانه و خطاب گلایههای پدرانه حضرتعالی را نه دستگاهها و شوراهای رسمی متوّلی امر بر زمین مانده فرهنگ و هنر انقلاب، بلکه مشخصاً نوک پیکان فرمایش امروزتان را خودمان و این لشکر مردمی و پا به کار و گرد آمده در زیر خیمه #هنر_انقلاب میدانیم.
🔺آقا جان! برای همه کوتاهیها و کمبودها و کم کاریها در عرصه تبیین و روایت هنرمندانه تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حتی موضوع اخیر سختیهای کار و جهاد پرستاران، ما مقصریم! ما کم گذاشتهایم و خودمان را برای تلخ کامی امروزِ نائب امام عصر (عج) نمیبخشیم.
🔺با شما عهد میبندیم و امیدواریم با تلاش مضاعف و همدلی هنرمردان جبهه فرهنگی انقلاب و با تغییر آرایش و موازنه رسانهای این جبهه، توفیق جبران کاستیهایمان را بیابیم.
🔺از پیشگاهتان برای فتح و پیروزی سربازانتان در این نبرد نابرابر با اولیاءالشیطان، التماس دعای خیر داریم.
✅خوانش خبر در راه نوشت:
🌐b2n.ir/f43851
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️این خط برای «مقدم»کم بود
💢چرا سریال شهریار بحرانی موفق نبود؟
✍🏻سید مهدی موسوی تبار
✅خوانش یادداشت در راه نوشت:
🌐b2n.ir/p96827
#خط_مقدم
#سریال_خط_مقدم
#شهید_طهرانی_مقدم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣«آزادی مشروط»، یک سریال طنز کرونایی/ ده نمکی به روزهای اوجش بازمی گردد؟
🔹سریال ۳۰ قسمتی «آزادی مشروط» با محوریت طنز درباره فعالیت گروههای جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینیهای این دوران به تهیهکنندگی و کارگردانی #مسعود_ده_نمکی در مرکز سیمافیلم ساخته میشود.
🔹از حدود سه ماه پیش نگارش فیلمنامه سریال توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی بر اساس طرحی از مسعود دهنمکی، آغاز شده و در حال حاضر نگارش ۲۰ قسمت به اتمام رسیده و از لوگوی این سریال نیز رونمایی شده است.
✅خوانش خبر در راه نوشت:
🌐b2n.ir/u88598
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣ادامه پروژه «امام موسی صدر» بعد از جشنواره / «بدون قرار قبلی» فیلمی متفاوت و غیرسیاسی
♦️#بهروز_شعیبی کارگردان سینما و تلویزیون:
💬در حال انجام کارهای پروژه #امام_موسی_صدر هستیم و امیدوارم بعد از جشنواره بتوانم رویش کار کنم.
💬 ۲ طرح برای آن داریم که هم میتوانیم داستانی آن را پیش ببریم و هم در قالب مستند داستانی. ولی هنوز کسی بهعنوان حامی مالی پای کار نیامده است.
💬بالای یک سال و نیم است که درگیر این پروژه هستم و فکر میکنم شخصیت جذاب و بسیار درستی برای امروز ماست.
💬در حال آمادهسازی فیلم سینمایی #بدون_قرار_قبلی برای جشنواره فجر امسال هم هستم که یک فیلم متفاوت است و البته سیاسی نیست.
✅خوانش کامل خبر:
🌐b2n.ir/b85570
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔷آرزویی دارم / نوشته ای بر آرزوی کودکان باتک
✍🏻فاطمه محجوبی
✅خوانش یادداشت در #راه_نوشت:
🌐 b2n.ir/q89801
✅تماشای مستند:
🌐 b2n.ir/batk
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣انتقاد روزنامه آمریکایی گاردین از جشنواره سینمایی عربستان/ جشنوارهای برای سفیدشویی جنایات
♦️روزنامه گاردین:
📰عربستان سعودی اولین جشنواره بینالمللی فیلم خود را در حالی راهانداخت که اتهامات متعددی علیه این رژیم مطرح بود مبنی بر اینکه دولت سعی دارد تا از فرهنگ استفاده کند و از این طریق سابقه بد حقوق بشری خود را سفید جلوه دهد.
📰این جشنواره ماههاست از سوی منتقدان تحریم شده و آنها هشدار میدادند که مقامات عربستان میخواهند از زرق و برقی تجاری بهره بگیرند تا توجه بینالمللی را از نقض حقوق بشر در داخل و خارج این کشور منحرف سازند.
📰مداوی الرشید استاد مدرسه علوم سیاسی و اقتصادی لندن و از منتقدان برجسته دولت عربستان در این زمینه گفت:«برگزاری یک جشنواره فیلم بدون آزادی بیان فقط جنبه تبلیغی دارد. نمایش فیلمهای بینالمللی در واقع پوششی است برای سناریوی شوم بازداشتها، سر بریدنها و قتل توسط رژیمی که پس از دست زدن به جنایات متعدد در یمن و علیه شهروندان خودش، اکنون میخواهد از انزوایی که در آن است بیرون بیاید.»
📰سامی خان کارگردان نامزد اسکار در بیانیهای نوشت:«جامعه بینالمللی سینما نباید اجازه دهد توسط عربستان سعودی خریده شود و برای سفیدشویی کردن جنایت وحشتناکش از آنها بهره ببرد.»
✅خوانش کامل خبر:
🌐b2n.ir/j58425
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣«پسر مریم» سازمان اوج در راه جشنواره فجر / اولین فیلم بلند علی جعفرآبادی
🔸#پسر_مریم به کارگردانی علی جعفرآبادی و تهیهکنندگی مهدی فرجی و جلیل شعبانی به عنوان جدیدترین اثر سینمایی سازمان اوج، متقاضی حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر شد.
🔸«پسر مریم» درامی اجتماعی از دهه ۵۰ شمسی است که قصهای متفاوت را روایت خواهد کرد.
.
🔸امیر نوروزی، بهرام ابراهیمی، پاوان افسر، مهرداد ضیایی، حمید ابراهیمی، گلنوش قهرمانی، منصور نصیری، المیرا دهقانی، الهام شعبانی، نینل یعقوبی، محرم زینالزاده، مجتبی لاله زاری، یاسر ساغری،مریم ماهور، دریک تکدیان بازیگران «پسر مریم» هستند.
🔸 علی جعفرآبادی نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی خود را با «پسر مریم» تجربه خواهد کرد.
✅خوانش خبر در راهنوشت:
🌐b2n.ir/e08405
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣جنگ روایت ها/ سینمای ضدایرانی وقایع و تاریخ ما را چگونه تصویر میکند؟
✍🏻سیدمهدی موسویتبار
♦️بدون تعارف باید بگوییم ما از اهمیت روایت غافل بودیم و هستیم و آنقدر دوریم که نمیتوانیم واقعیات ملموس و عینی خود را درست و دقیق و جذاب به تصویر بکشیم.
♦️این غفلت و حتی پرت بودن از جایگاه روایت فقط یک اثر سلبی نداشته است و این خلأ، میدان را به دیگران داد تا با روایتهای جانبدارانه، مخدوش و حتی جعلی وارد شوند.
آنها گوهر روایت را به دل هنرهای مختلفی چون سینما و انیمیشن سپردند و از آن، انگشترهایی ساختند که بتواند جلوی درخشش واقعیات را بگیرد.
✅خوانش کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/x67275
#جنگ_روایت_ها
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe