eitaa logo
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
1.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
337 ویدیو
5 فایل
🅾️ نقد و بررسی آثار سینمایی و تلویزیونی 🅾️ 🎬 آخرین اخبار از سینمای جبهه فرهنگی انقلاب ✍🏻 سایت سینمایی راه نوشت (بلاگ عماریار): 🌐 AmmarYar.ir/blog 🥳آدرس ما در شبکه‌های اجتماعی: 🌐 zil.ink/rahnevesht_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ عاقبت به خیری به سبک «آقا مرتضی» ⭕️ واقع نمایی راه حل موجود ❄️ یاد مرتضی آوینی در جشنواره عمار 🖊 علیرضا سقارضایی 📣 اینکه برای معرفی شهدا به جامعه، صرفاً نقاط مثبت شخصیت شهید را پررنگ کنیم، یکی از آفت‌های رایج تدوین سیره شهداست. 📣 آفتی که باعث قدیس سازی از شهدا می‌شود و سرانجام می رسیم به جمله «ما کجا و شهدا کجا!» و با این کار رسما شهدا را به عنوان الگو از دسترس جامعه خارج می‌کنیم و می شوند انسان های پاک و بی نقصی که فقط باید به آن ها نگاه کنیم و آه حسرت سردهیم. 📣 اما در نقطه مقابل اگر آمدیم برای جبران این ضعف فقط به نقاط خاکستری یا سیاه زندگی شهدا پرداختیم, این جا هم در معرض دو آسیب قرار می‌گیریم؛ یا آن صفت به خاطر عظمت شهید در نگاه مردم «عادی سازی» و یا باعث تخریب خود شهید می‌شود. چاره کار فقط «واقع نمایی» است. ادامه دارد ... ⭕️ مطالعه کامل یادداشت مستند آقا مرتضی در لینک ذیل 🌐 b2n.ir/w71361 سینما را متفاوت دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ مهم ترین مسئله در اقتباس سلیقه سارق است/ نباید به کنوانسیون برن بپیوندیم 💬 بهروز افخمی در کارگاه آموزشی «اقتباس؛ از رمان تا فیلمنامه» 💢 هنر به فوت و فن گفته می شود، همان که امروزی‌ها به آن تکنیک می‌گویند ‌و فردوسی به آن هنر می‌گفت. در هر هنری آدم از تقلید از دست استاد باید شروع کند و شاید بعدها اجازه پیدا کند فیملنامه اقتباسی بنویسد. 💢 هر کسی که فکر می کند که ایده‌ای دارد که قبلا پرداخته نشده معمولا به اندازه کافی داستان نخوانده. 💢 اقتباس نباید با ترس و لرز انجام شود. 💢 در کار هنر اخلاق به این معنا که دزدی نکرده باشیم نشانه ساده لوحی است می دانید که ایران جزو کنوانسیون برن نیست. شما به عنوان یک ایرانی حق اقتباس کردن از هر منبعی را دارید و حکومت هم از شما حمایت می کند. بعد از انقلاب هم از امام پرسیدند کنوانسیون برن و قانون کپی رایت را چه کار کنند؟ بعد که به ایشان در مورد این کنوانسیون و حق کپی رایت توضیح دادند امام گفتند: در اسلام قانون کپی رایت نداریم و ما تا به حال از این جمله امام خیلی استفاده می کنیم. 💢 کپی رایت یعنی چه؟ یعنی نویسنده تا آخر عمرش از یک نوشته ارتزاق کند و یک درصدی بگیرد که چه؟ وقتی امام میگوید ما کپی رایت نداریم منظورش این است که طلبه‌ای کتابی می نویسد برای هدایت مردم یا شهریه می گیرد یا اگر نیاز داشته باشد از خمس و زکات استفاده می کند یا اینکه کار می کند و از آن پول ارتزاق می کند؛ چرا باید تا آخر عمر از آن نوشته سود ببرد. ⭕️ مطالعه کامل: 🌐 b2n.ir/y93190 🔴 سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ضربه ی نفوذ به مردم و مسؤولین در «تروا» 🔴مجاهدین خلق؛ اسب چوبین جمهوری اسلامی ✍🏻علیرضا حسن تبار 🎥فیلم با قصد ترور شروع می شود که گویا می‌خواهد تعلیق داستان را با نشان دادن بمب زیر میز ایجاد کند. 🎥تعلیق و شوک پایانی در هر سه داستان به اندازه می‌باشد اما فقط در محدوده‌ی همان سه؛ چراکه میان آن‌ها، هیچ نحوه ارتباطی به جز اتفاق مشاهده نمی‌شود. مجموع فیلم نه شخصیت دارد و نه تعلیق و نه پیرنگ. 🎥 با تمام اشکالات در «چگونه»، بسیار سخن در «چه» دارد و توانسته است سخنان بسیاری از جنگ، بمباران، احزاب، فکر و کار منافقین و از همه مهم تر، نفوذ مجاهدین خلق در جایگاه مسئولین جمهوری اسلامی، آن هم در جایگاه های کلیدی نظام را بیان کند. ✅خوانش کامل یادداشت: 🌐b2n.ir/b49438 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
هدایت شده از عماریار
📣 برنامه نمایش 22 دی آثار منتخب 📆 علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت عماریار، آثار منتخب جشنواره دوازدهم عمار را رایگان با اینترنت نیم‌بها تماشا کنند. 🎥برای تماشا از لینک زیر اقدام کنید🔻 🌐 b2n.ir/fest12 ⏰ تماشای آثار ۲۴ ساعت پس از شروع هر سانس ادامه دارد. 🎁 کد تخفیف خرید اشتراک عماریار 🔥 ammarfest12 😍 ✅ در ، با خانواده فیلم ببینید 🆔 @AmmarYar_IR
⭕️ برنامه نمایش آثار دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین 📆 چهارشنبه 22 دی‌ماه 🔰 جشنواره مردمی فیلم عمار🔻 ✅ @Ammarfest 🔻🎥برای تماشا از لینک زیر اقدام کنید🔻 🌐 b2n.ir/fest12 🔴 سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
علی عسگری گفته بود حزب‌اللهی‌ها تا 15 سال آینده در حوزه درام حرفی برای گفتن ندارند ⭕️ نشست تجربه‌کاوی «سریال وضعیت زرد» با حضور مجید رستگار کارگردان و محمدرضا شهبازی نویسنده این سریال برگزار شد. 💬 ، بازیگردان: ⭕️ رییس پتروشیمی خلیج فارس در جلسه‌ای گفته بود حزب‌اللهی‌ها تا ۱۵ سال آینده در حوزه درام حرفی برای گفتن ندارند اما ثابت کرد، چنین نیست. وضعیت زرد با همه ضعف‌ها ثابت کرد اگر فرصتی که به دیگران داده‌اند، به حزب‌اللهی‌ها هم داده شود حتما موفق خواهند شد. ⭕️ این سریال کاری است که می‌توان آن را روی دست گرفت و مدعی شد. رامبدجوان کار می‌سازد و قابل پخش نیست درحالی اگر به این بچه‌ها فرصت داده شود موفق خواهند شد؛ در این عرصه باید شرایط برای تولید و تمرین اماده شود. ⭕️ عده‌ای طلبه که درس خارج فقه را به موضوع سینما پرداخته بودند در جلسه‌ای به ما گفتند سریال وضعیت زرد را محور و مطالعات خودشان قرار داده‌اند و درباره طنز مقدسات تولید علم کرده‌اند که این راه و بحث باید باز شود. اگر ما در حوزه طنز فعالیت نکنیم بیشتر از گذشته سکولاریسم در آثار ورود خواهد داشت. 🌀، کارگردان: ⭕️ درخصوص کارگردانی و فضای کار گفت: برای رسیدن به فضای مورد نظر در کارگردانی صحبت‌ها و جلسات زیادی گذاشتیم. قرار شد تصویر مرسوم از بچه‌ مذهبی‌ها که در فیلم‌ها و سریال‌های با تسبیح و انگشتر نشان داده می‌شود را بشکنیم. ❄️ مطالعه متن 🌐 b2n.ir/vaziatezard سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
💢کوچه‌های خراسان 💢شاعرانه‌ای از یک جامانده‌ی دلتنگ ✍🏻طاهره واهی 🔺شعر آیینی در ادبیات فارسی قدمت طولانی دارد؛ چرا که شاعران این سرزمین محبت خاندان پیامبر صلی‌الله‌علیه را همواره در دل داشته و در کلام خویش منعکس کرده‌اند. 🔺 شعری با عنوان سروده؛ شعری ساده و روان که گویی از زبان همه‌ی دلتنگان مشهد از دورترین نقاط ایران نوشته شده، شاعر در ابیات شعر خود را همان کرد یا بلوچی می‌نشاند که در جاده‌های خراسان پیش می‌رود و خود را در رود جاری زائران به حرم رسانده است. 🔺فیلم کوتاه «کوچه‌های خراسان» فیلمی است که امیر بشیری و سجاد انتظاری سعی در نشان دادن حال و احوالات قیصر هنگام سرودن این شعر آیینی کرده‌اند. 🔺فیلم کوتاهی که علاقه‌ی قیصر به امام رضا را به زبان تصویر نشان می‌دهد و بیننده را با روی دیگری از شاعری مردمی آشنا می‌کند. 🔺این اثر ۳۰ دقیقه‌ای با روایتی شیرین قیصری را نشان می‌دهد که از تهران و همه‌ی اتفاقات فرار کرده و به مشهد و اتاق همیشگی‌اَش گریخته است. ✅خوانش کامل یادداشت: 🌐Blog.ammaryar.ir 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ اولین پوستر رسمی فیلم سینمایی «دختر ایران» منتشر شد 📅 نخستین اکران در جشنواره عمار / پنج شنبه، ساعت ۲۰ 💢 در آستانه اولین اکران رسمی فیلم سینمایی «دختر ایران» به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال اشکذری از اولین پوستر رسمی این فیلم که طراحی آن توسط محمدرضا بهشتی انجام شده است رونمایی شد. 🎞 فیلم سینمایی «دختر ایران» در دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به تهیه‌کنندگی مشترک حامد بامروت‌نژاد و سیدجلال اشکذری به نمایش در خواهد آمد و با اولین اکران رسمی خود به کار این جشنواره پایان خواهد داد. 🎥 کوروش تهامی، گلاره عباسی، آفرین عبیسی، هوشنگ توکلی، علیرضا استادی، بهنوش بختیاری، محمدحسین قاسمی‌هنر، صاحب حائری‌زاده بازیگران این فیلم سینمایی هستند. ⭕️ همچنین هادی آقابزرگی و مریم موسویان بازیگران جوانی هستند که در نقش‌های اصلی معرفی خواهند شد. 📽 از دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مجید گلسفیدی، مدیر صدابرداری: طاهر پیشوایی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، آهنگساز: فرید سعادتمند، دستیار اول‌کارگردان و برنامه‌ریز: جواد گنجی، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراح لباس: زهرا صمدی، طراح گریم: مهری شیرازی، مجری طرح: مهدی قانع، مدیر تولید: ماشاالله محمدیان، عکاس: امیر جلالی، طراح گرافیک: محمدرضا بهشتی اولین اکران «دختر ایران» پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه ساعت ۲۰ در سینما فلسطین تهران خواهد بود. 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️پیروزی نهایی با کیست؟ 💢یادداشتی بر مستند «پیکره هایی از جنس خاک ✍🏻امیرحسین صارمی 🔸محور اصلی داستان مستند ، روایت شکل‌گیری استعمار در جهان است. نویسنده متن، تحقیقات دقیقی برای نوشتن آن انجام داده است. 🔸در فیلم به طور موازی استعمار و مبارزات ضد استعماری و پایین آوردن مجسمه رهبران استعمارگر در قاره‌های جهان نشان داده می‌شوند. 🔸به ورود استعمارگران انگلیسی به سرزمین ایران و مبارزات مردم جنوب کشورمان در جنگ جهانی نیز اشاره‌ای می‌شود. 🔸در این فیلم از منابع تصویری بسیار خوب و باکیفیتی استفاده شده است. شخصیت‌پردازی دقیق استعمارگران و مبارزان ضد استعمار و کارگردانی و مونتاژ دقیق، این فیلم مستند را پربارتر و دیدنی‌تر کرده است. ✅خوانش کامل یادداشت: 🌐Blog.ammaryar.ir 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
ویژه نامه جعفری جوزانی.pdf
11.3M
📔 انتشار ویژه نامه «دلبسته حماسه‌ها» به بهانه مسعود جعفری جوزانی ⭕️ بخش‌های مهم ویژه نامه: انسان تسلیم، محکوم به فناست! / گفت‌وگو با مسعود جعفری جوزانی گفتوگویی با نادر طالب ِ زاده درباره جهان مسعود جعفری جوزانی در چشم باد؛ سه مقدمه، سه منظره / نعمت الله سعیدی علیرضا رئیسیان، کارگردان و نویسنده سینما از روزهای همراهی با جوزانی میگوید پهلوان شناس و پهلوان ساز به روایت بهروز افخمی جعفری جوزانی به روایت عزت الله انتظامی سینمای هویت‌مند جوزانی / جواد طوسی از قهرمان و هویت ملی در آثار جعفری جوزانی میگوید مروری بر فیلمسازی جوزانی به روایت فتح الله جعفری جوزانی فیلمساز ملی / گفت و گو با محمدتقی فهیم دربارۀ مؤلفه‌های سینمای جعفری جوزانی در چشم باد؛ در بوته نقد / نعمت الله سعیدی کارگردانی با اصالت / گفت وگو با محمدرضا سرشار درباره اقتباس فیلم «جاده‌های سرد» علیه اجنبی‌ها / گفت‌وگو با دکتر محمدصادق کوشکی دربارۀ بازنمایی حضور اشغالگران و مساله استقلال در آثار جوزانی ریشه یابی تاریخی فیلم «در مسیر تندباد» ریشه یابی تاریخی فیلم «در مسیر تندباد» / دکتر یوسف مرادی ⭕️ بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره فیلم «عمار» در مراسم اختتامیه این جشنواره، آیین پاسداشت مسعود جعفری جوزانی، نویسنده و فیلمساز باسابقه کشور با حضور اهالی فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود. ⭕️ این مراسم روز جمعه ۲۴ دی ماه، ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔷مرزها قراردادی‌اند / یادداشتی بر فیلم داستانی هم‌قسم ✍🏻علیرضا سقارضایی 💢نگاهی نو از یک زاویه جدید اولین امتیازی است که در فیلم کوتاه به چشم می خورد. شروع روایتِ یک داستان جنگی از درون جبهه دشمن، زاویه ای ست که کمتر دیده شده و برای بیننده تازگی دارد. 💢اگر چه به ظاهر سازنده خیلی با کمبود امکانات مواجه نبوده است ولی به شدت با کمبود بازیگر دست و پنجه نرم کرده. 💢به میزانی که روی روایت و نریشن کار شده و به خوبی ما را در حال و هوای داستان فرو می‌برد، روی دیالوگ‌ها کار نشده یا حداقل دیالوگ‌ها به خوبی اجرا نشده است. 💢اگر چه حق مطلب ادا نشده ولی داستان به خوبی توانسته آهستگی و پیوستگی خود را حفظ کند و بیننده را تا لحظه آخر با خود همراه کند و صحنه‌هایی از رشادت‌های شهید والامقام «شعبان نصیری» و سایر دلاورمردان این مرز و بوم و همچنین صفحه‌ای از برادری و برابری مردم ایران و عراق را چه در دفاع مقدس و چه در محور مقاومت به تصویر بکشد. ✅خوانش کامل یادداشت: 🌐Blog.ammaryar.ir 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
♨️تهیه‌کننده مطلوب باید خالق باشد ⭕️به خاطر دخالت نهادهای حاکمیتی در جریان تولید از سینما خداحافظی کردم 🎤، تهیه کننده سینما در کارگاه آموزشی «تهیه کنندگی» در حاشیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار: ♦️تهیه کننده مطلوب کسی است که علاوه بر پدر، خالق، صانع و مولف باشد. گاهی پدر و مادر نمی توانند تشخیص دهند ولی خالق به مسائل آشناست و رشد را فراهم می کند. ♦️سینمای امروز، کارگردان محور است. ♦️منوچهر محمدی، خالق و صانع است. به‌ نظر من شیخ تهیه‌کننده‌ها اقای منوچهر محمدی است. ♦️مهم‌ترین مشکل شخص من در تهیه کنندگی، دخالت نهادهای حاکمیتی در جریان تولید است که بابتش هم از سینما خداحافظی کردم. آنها به جای اینکه کمک کنند بیشتر مزاحمند. ♦️پیش تولید جایی است که تهیه کننده باید هنر خود را نشان دهد. اصل کار، برنامه‌ریزی و ‌دیدن جزییات است. ♦️وقتی یک جاهایی برخی نهادهای حاکمیتی، جلوی آدم می‌ایستند، نه تنها کمکی نمی‌کنند بلکه سد راه هم می‌شوند حتی در جشنواره و اکران.، در این حالت، آدم احساس می‌کند حضورش زیادی است. ✅خوانش کامل مطلب: 🌐Blog.ammaryar.ir 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔴 برنامه نمایش آثار دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین 🔷اکران آنلاین: Ammaryar.ir 📆 پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه 🔰 جشنواره مردمی فیلم عمار ✅ @Ammarfest 🔻🎥برای تماشا از لینک زیر اقدام کنید🔻 🌐 b2n.ir/fest12 🔴 سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
✴️من امید را دیدم 🔶رفاقت هایتک نشان می‌دهد که واقعا واقعیت تلخ نیست ✍🏻فاطمه محجوبی 🔸چند صحنه از یک گزارش خبری و بعد آغاز روایت دو مرد از یک قصه؛ مستند اینطور شروع می‌شود، با موسیقی هماهنگ و مناسب که حس کافی را توی وجودتان سرازیر می‌کند. 🔸دو تا دوست قدیمی که با هم خرابکاری و خلق را تجربه کردند، از خاطرات جسته گریخته نوجوانی و پایگاه بسیج می‌رسند به دانشگاه و بعد پروژه‌ها؛ پروژه‌هایی که اول قبول می‌کردند بعد می‌رفتند تا درباره‌اش بفهمند و حالا هم همین طوری پیش می‌روند. 🔸مستند ، روایت دو تا دوست است که سر ساختن قطعه، به ساختن آینده می‌رسند و توی کشورهای خارجی نمایندگی می‌زنند و کالاهایشان را می‌فروشند توی همین وانفسای تحریم؛ به همین راحتی! 🔸سینما به مردم بدهکار است به اندازه تمام امیدهایی که باید می‌داد و نداد؛ به رویای رویان دکتر کاظمی، به سلول‌های بنیادی دکتر بهاروند، به قصه‌ی رفاقت هایتک. ✅خوانش کامل یادداشت: 🌐Blog.ammaryar.ir 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
هدایت شده از عماریار
📣 برنامه نمایش 23 دی آثار منتخب 📆 علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت عماریار، آثار منتخب جشنواره دوازدهم عمار را رایگان با اینترنت نیم‌بها تماشا کنند. 🎥برای تماشا از لینک زیر اقدام کنید🔻 🌐 b2n.ir/fest12 ⏰ تماشای آثار ۲۴ ساعت پس از شروع هر سانس ادامه دارد. 🎁 کد تخفیف خرید اشتراک عماریار 🔥 ammarfest12 😍 ✅ در ، با خانواده فیلم ببینید 🆔 @AmmarYar_IR
🔆همراه با آخرین بسته‌ی معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار 💢نخستین اکران دختر ایران؛ یک عاشقانه آرام / صدای دادخواهی هپکو هم درآمد! / چطوری صهیونیستی؟! ⭕️روز پنج‌شنبه، 23 دی ماه و در آخرین روز از اکران‌‌های دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، بیش از 40 اثر در قالب های مستند، داستانی و نماهنگی در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید. ⭕️آثار منتخب معرفی شده در راه نوشت: 🔹دختر ایران؛ عاشقانه‌ای یزدی _ 20 الی 21:45، سالن 1 🔹تقاطع؛ مارموز مرزی _ 18 الی 19:45، سالن 2 🔹بابا؛ وقتی دوچرخه‌ سیبیل بابا را می‌چرخاند! _ 18 الی 19:45، سالن 2 🔹گوشی‌باز؛ پیرزن‌ها هم بلدند! _ 18 الی 19:45، سالن 2 🔹کلاس آنلاین؛ معلم مشکوک شاد _ 18 الی 19:45، سالن 2 🔹قیچی تیز؛ _ حوزه، کاغذ، قیچی! 16 الی 17:30، سالن 2 🔹عملیات المپیک؛ چطوری صهیونیستی؟! _ 16 الی 17:30، سالن 1 🔹رفاقت هایتک؛ جوانانه‌ی دانش‌بنیان _ 18 الی 19:45، سالن 1 🔹نان گزیده ها 2؛ صدای دادخواهی هپکو _ 18 الی 19:45، سالن 1 🔹عبدالله؛ عبد سفیدپوش خدا _ 20 الی 21:45، سالن 3 🔹یکی از ما (بی‌بی)؛ یک مدیر به‌تمام معنا _ 13 الی 14:15، سالن 2 ✅ آشنایی بیشتر با فیلم ها: 🌐b2n.ir/b87410تماشای رایگان آثار با اینترنت نیم‌بها در عماریار: 🌐 festival12.ammaryar.ir/ 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
💢سبکِ بازی یا سبُک بازی/ رسول مسبب تمام اتفاقات ✍🏻نفیسه جزینی ➕کودکان منطقه ی معصوم زاده در خراسان جنوبی پی بازی های ناجوانمردانه رها بودند. ‌مسابقه ی کتک خوردن، قرار سنگ پراکنی و دعوا آن هم با پنجه ی بوکس که اسمش بازی نیست؛ جنگ است. ➕ابوالفضل یکی از این بچه ها بود که با آقا رسول آشنا شد. همان که با دست سنگ می شکست. مسبب تمام اتفاقات زندگی ابوالفضل، رسول بود. ➕مستند قصه‌ی ابوالفضلی را روایت می‌کند که در کودکی با آسیب‌های اجتماعی دست و پنجه نرم کرده و حالا به سبکی تودل برو و دوست داشتنی برای جذ‌ب قلبهای کودکان دست یافته. ➕گرچه خیلی‌ها این سبکِ بازی را سبُک بازی می‌پنداشتند اما او این سبک را باور داشت چون نتیجه‌ی آن را با گوشت و پوست خود احساس کرده بود. ✅خوانش کامل یادداشت: 🌐Blog.ammaryar.ir 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
💢عملیات المپیک ⭕️گوشه‌ای از دخالت‌های سیاست در میدان ورزش ✍🏻محمدصادق شریفی 🔸مستند ، روایتی است از دخالت سیاست در ورزش. دخالت هایی که سبقه‌ای طولانی دارد. 🔸در کنار کارشکنی دولت‌ها، روایت یک تجربه موفق از تلاش جمعی ملت‌ها در جهت بایکوت ورزشی یکی از ظالم‌ترین رژیم های تاریخ بشر- یعنی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی- هم جالب توجه است. 🔸این مستند بخش کوچکی از پشت پرده نهادهای بین‌المللی ورزش را عیان می‌کند. پشت پرده‌هایی که پایش به یکی از جنجالی‌ترین و مهم‌ترین پرونده‌های تاریخ ورزش ایران هم باز می‌شود؛ پرونده تعلیق نامحدود فدراسیون جودو در سال ۲۰۱۹ میلادی. 🔸این مستند حدودا ۸۰ دقیقه‌ای، نقاط قوت زیادی دارد. اولین ویژگی مثبت، انتخاب یک موضوع مغفول مانده و البته مهم توسط سازندگان کار است. ویژگی دیگر، ریتم نسبتا مناسب است. اما مهمترین و اثرگذارترین نقطه قوت کار، پژوهش کامل و جامع است. ✅خوانش کامل یادداشت: 🌐Blog.ammaryar.ir 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️در فیلم های حزب اللهی ها از جبهه مقاومت روایتی وجود ندارد 🔴علت موفقیت مهدی نقویان در داستان گویی مستند چیست؟ ⭕️مستندساز باید از حسن و قبح های ذاتی که در همه جوامع مشترک است بهره گیرد 🎤 در کارگاه «فهم فیلم» در حاشیه دوازدهمین جشنواره عمار: 🔹در فیلم‌هایی که از بچه حزب‌الهی‌ها درباره‌ی عراق و کشورهای جریان مقاومت ساخته شده، شاهد هستیم که روایتی وجود ندارد 🔹 مشکل این مسئله، این است که در آموزش مستندسازی بحران به ما می‌گویند شما در وضعیت بحران دوربین را فقط روشن نگه دارید و فرار کنید درحالی که برای مستندسازی بحران باید سپهر روایی داشته باشیم 🔹در مستندسازی مهم است کجا چه چیزی را روایت کنیم، سپهر ماجرا حسی نیست. اگر در تلویزیون و در برنامه‌ی مستند شعارگونه حرف بزنیم حتماً کار نمی‌گیرد و مخاطب را از دست خواهیم داد و نتیجه این کار جذب مخاطب برای مستندهای شبکه‌های ماهواره‌ای خواهد شد 🔹اجزای روایت در مستندسازی باید پیش‌برنده‌ی داستان باشند، تصویر بی‌ربط نباید در مستند به‌کار بست بلکه اجزای روایت باید حرکت داشته باشد. کسی که نفهمد در فیلم‌های در هر پلان داستان را در پلان بعدی حرکت می‌دهد، فکر می‌کند کیارستمی کارت پستال گیر بوده است! 🔹مهدی نقویان در مستندسازی و داستان‌گویی در مستند موفق بوده است، علت موفقیت در داستان‌گویی مستند، بخاطر این است که او بسیار کتاب و رمان می‌خواند و به همین خاطر، در مستندهایش داستان به مخاطب ارائه می‌دهد ✅مطالعه متن: 🌐b2n.ir/g56967 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe