eitaa logo
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
1.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
339 ویدیو
5 فایل
🅾️ نقد و بررسی آثار سینمایی و تلویزیونی 🅾️ 🎬 آخرین اخبار از سینمای جبهه فرهنگی انقلاب ✍🏻 سایت سینمایی راه نوشت (بلاگ عماریار): 🌐 AmmarYar.ir/blog 🥳آدرس ما در شبکه‌های اجتماعی: 🌐 zil.ink/rahnevesht_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🎤در هنگام تماشای «موقعیت مهدی» سینما را فراموش کردم 💢صحبت های در ستایش فیلم در برنامه هفت ✅مطالعه مطلب در راه نوشت: 🌐Blog.ammaryar.ir 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥بی‌رویا؛ رها شده در سطح 💢راهنمای فیلم – بی‌رویا ✍🏻محمدرضا پورصفار 📝آرین وزیردفتری در نخستین تجربه فیلم بلند خود به سراغ درامی روانشناسانه رفته است و تلاش کرده به زیست یک بیمار اسکیزوفرنی نزدیک شود. فیلمساز هر چه در کارگردانی و طراحی فضا موفق بوده اما فیلمنامه‌اش نتوانسته به کمک طراحی دنیای پیچیده یک بیمار اسکیزوفرنی نزدیک شود و موقعیت‌ها و کاشت‌هایی را در درام مشاهده می‌کنیم که سطحی و دم دستی هستند و ربطی به آن دنیای پیچیده ندارند. ✅مطالعه مطلب در راه نوشت: 🌐b2n.ir/k59949 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥بدون قرار قبلی؛ پختگی در کارگردانی ⭕️راهنمای فیلم – بدون قرار قبلی ✍🏻محمدرضا پورصفار 📝آدم بعد از تماشای و آن کارگردانی حیرت‌انگیز و حس ناب برخی لحظات فیلم، در یک رودروایسی گیر می‌کند و خجالت می‌کشد از میان آن همه فضا و قاب‌های دلنواز بگوید پس قصه‌گویی و شخصیت‌پردازی چه شد؟ سفر، اصالت و بازگشت به خویشتن و خیلی کلید واژه‌های دیگر را برای این فیلم می‌توان به کار برد اما اتفاقات روی داده در سفر شخصیت اول، تحول درونی او را برای مخاطب باورپذیر نمی‌کند و تصاویر توریستی و کارت پستالی ابدا چنین چیزی را نمی‌دهد. بدون قرار قبلی از خیل فیلم‌های بدون فیلمنامه امسال چندین قدم جلوتر است و می‌تواند با تمام ضعف‌هایش جزء پنج فیلم برتر جشنواره چهلم فجر قرار گیرد. ✅مطالعه مطلب در راه نوشت: 🌐b2n.ir/p56841 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣عکس منتشر شده از بیعت همافران با امام آن حادثه را ماندگار کرد ⭕️وظیفه رسانه ها در جهاد تبیین چیست؟ 🎤: 🔹آن روز که این حرکت تاریخی نوزدهم بهمن در برابر امام انجام گرفت، اگر آن عکسی که از این واقعه منتشر شد منتشر نمیشد، این حادثه نه این جور ماندگار میشد، نه اثرگذار میشد؛ تبیین، این است، مسئله‌ی «روایت درست» این است. 🔹جهاد تبیین یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند]. 🔹امروز هر چیزی و هر کلمه‌ای که در ارتباط با سیاستهای غرب، معارض آن باشد یا همراه آن نباشد، ممنوع‌التّصویر و ممنوع‌الانتشار است. آن وقت از همین فضا برای بزرگ‌نمایی مشکلات در جمهوری اسلامی یا درباره‌ی اسلام، برای تخریب اینها حدّاکثر استفاده را میکنند و این یک واقعیّت تلخی است، و وظیفه‌ای را بر دوش همه میگذارد. 🔹متولّیان رسانه‌ها در درجه‌ی اوّل مسئولند؛ چه رسانه‌ی ملّی و چه سایر رسانه‌های گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعه‌ی مطبوعات، همه موظّفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکزی و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد، در این زمینه موظّف است. 🔹زمینه‌های اجتماعی، زمینه‌های فعالیتهای اقتصادی، فعالیتهای دیپلماسی و سیاسی، فعالیتهای عمرانی؛ این همه کار عمرانی در کشور- هر کدام از این سرفصل‌ها میتواند یک عنوانی باشد برای فعّالیّت . ✅مطالعه کامل خبر: 🌐b2n.ir/b70139 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣ده نمکی به سمت آزادی مشروط 📰فراخوان برای ثبت خاطرات با موضوع کرونا ♦️ در اینستاگرامش نوشت: 🔺سریال را برای ثبت خاطرات تلخ و شیرین این روزها برای فردایمان می سازیم. 🔺نظرات و خاطرات و هنرنمایی های خود را با سوژه کرونا و کادر درمان، معلمان و کمک‌های مردمی، با محوریت کلیپ و بازیگری و خوانندگی و ارسال نمونه کار و رزومه و تصویر، در کانال فضای مجازی (واتساپ) سریال با شماره 09194100021 به اشتراک بگذارید. 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣تذکر رهبر انقلاب پیرامون کم‌توجهی به واقعه هفت تیر، جرقه ساخت «ضد» 🔷نشست رسانه‌ای با حضور عوامل فیلم در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. 🔷، تهیه‌کننده: 💬سال ۹۵ رهبر انقلاب پیرامون واقعه و کم‌توجهی رسانه‌ای و سینمایی نسبت به آن صحبت کردند. ما از همان موقع تحقیقات را آغاز کردیم. 💬غیر از شهید بهشتی و کلاهی، شخصیت‌های واقعی در فیلم نداریم، یعنی ما به‌ازای واقعی ندارند، اما به این معنی نیست که شبیه به آن در تاریخ نبوده‌اند. 💬یک فایل صوتی از اردوگاه اشرف کشف شد که در آن مسعود رجوی می‌گوید: ما با بهشتی نمی‌توانستیم کنار بیاییم، ما با آخوندی که سامسونت دست می‌گیرد، لباس اتوکشیده تن می‌کند و رمان می‌خواند و فرانسوی می‌داند، نمی‌توانستیم کنار بیاییم. این دیالوگها را در فیلم استفاده کردیم. 🔶، بازیگر: 💬از بازی در لذت بردم و خوشحال می‌شوم اگر کاندیداتوری بازیگر مکمل را برایم به ارمغان آورد، چون سختی زیادی داشت. 💬قرار بود نقشم با همه دختران منافقی که در تلویزیون و سینما دیده‌ام، متفاوت باشد. 🔷، کارگردان: 💬پروژه‌ای برای خودم درباره نفوذ تعریف نکرده‌ام. در فیلم «لباس شخصی» نفوذ وجود داشت و در هم همینطور، اما برنامه‌ای برای ادامه این موضوع ندارم. ✅مطالعه کامل خبر: 🌐b2n.ir/r16873 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣اکثر فیلم‌های جشنواره چهلم ایدئولوژیک هستند ⭕️گفتگوی میان اهل سینما و فلسفه، سینما را عقلانی‌تر می‌کند ♦️نشست تخصصی با عنوان «سینما، دین و ایدئولوژی» با حضور حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه (فیلسوف) در خانه جشنواره برگزار شد. 🎤، فیلسوف: 🔸همان چیزی که فیلمنامه‌نویس می‌نویسد و تفکری پشت آن است، ایدئولوژی است. در واقع تصویری از خیال در سازنده وجود دارد که آن را در فیلمش نشان می‌دهد. سینمای بی‌ایدئولوژی وجود خارجی ندارد. 🔸باید گفت‌وگویی میان اهل فلسفه و کسانی که سینما را می‌شناسند شکل گیرد تا سینما را عقلانی‌تر کنیم. اصلاح برنامه ‌درسی و رشته‌های هنر سینما در دانشگاه نیز راهکار برون‌رفت از این وضعیت است؛ موضوعات نه تنها به‌روز نیستند بلکه عقبه عقلانی ندارند‌‌. 🔸آنچه به نام مطرح است، سینمای تاریخ دین است که شبیه آن در هالیوود هم ساخته شده‌ است اما گاهی ممکن است آیه و روایتی به فیلم تبدیل شود و اینگونه هم سینمای دینی محقق می‌شود و دقیق‌تر است. 🔸اکثر فیلم‌های امسال ایدئولوژیک بودند. مثلا در «ملاقات خصوصی» سخن از ظلم و بی‌عدالتی است و این فیلمی ایدئولوژیک است. در فیلم «نگهبان شب» و «علف‌زار» نیز موضوع عدالت است و مقوله ایدئولوژیک وجود دارد. «مرد بازنده» هم بر همین منوال است. 🔸کارگردان‌های ما خیلی فیلم می‌سازند؛ گاهی باید برای یک فیلم چند سال اندیشه‌ورزی کرد. ✅مطالعه کامل گفتگو: 🌐b2n.ir/d92359 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣۲۸۸۸ ؛ لطفا دور بزنید 💢راهنمای فیلم – ۲۸۸۸ ✍🏻محمدرضا پورصفار 📝معمولا هیچ فیلمی را در جشنواره نصفه و نیمه رها نمی کنم، اما ۲۸۸۸ را بیشتر از ۴۰ دقیقه نتوانستم تاب بیاورم. فیلمساز نه تنها تکلیفش با سوژه مشخص نبوده بلکه با خودش هم در بلاتکلیفی بود. فیلم قرار بوده تا درباره ارتش و فداکاری هایشان باشد اما در بازی فرمی کارگردان غرق شده و به اثری تبدیل شد که مخاطب نه تنها قصه اش را متوجه نمی شود بلکه تصویر درست و حسابی هم نمی بیند. ✅مطالعه مطلب در راه نوشت: 🌐b2n.ir/u53095 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe