eitaa logo
رحا مدیا
6.6هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
166 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 پخش اعلامیه به‌منظور جمع‌آوری پول جهت آوارگان فلسطین از سوی استاد مرتضی مطهری، علامه طباطبایی و آیت‌الله سید ابوالفضل زنجانی در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۹ 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از انقلت
📲 فشارِ رسانه ای یک عده مریض برای تَکرارِ برجامِ بی فرجام مسعود جان!😡 نترس. برو جلو و با عمو ترامپ مذاکره کن! ⁉️فقط اون دست شکسته‌ای که برجام 2 رو بلند کرده 😂😂 شناختیش؟؟ 💢@engholtmag 💢 با مجله طنز همراه باشید
🔻 عقلانیت توحیدی در برابر عقلانیت فردگرایانه 💠 حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد؛ رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده: عقلانیت‌ها ارزش‌های متناسب با خودشان را تولید می‌کنند. آن چیزی که عقلانیت لیبرالیسم ارزش می‌داند، در عقلانیت توحیدی شما ضد ارزش محسوب می‌شود. در عقلانیت لیبرال حجاب مسأله است اما در عقلانیت توحیدی بی‌حجابی مسأله است. متن کامل مطلب: 👇 https://rahamedia.net/?p=6682 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ از سر بریده اش صدا بلند شد: السلام علیک یا ابا عبدالله ✋ ▫️طلبه شهید محسن آقاخانی ▫️ (ع) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
⁉️ آیا علامه طباطبایی انقلابی بود و نسبتی با انقلاب داشت یا خیر؟ 🔻پاسخ از حجت الاسلام یزدانی‌مقدم، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:علامه طباطبایی از بنیانگذاران انقلاب بود؛ زیرا در جلسه‌ای که به درخواست امام در منزل شیخ مرتضی حائری یزدی تشکیل شد و سیدمرتضی لنگرودی، زنجانی، علامه طباطبایی و موسوی یزدی و شریعتمداری و هاشم آملی و ... حاضر بودند، بیانیه‌ای در مخالفت با قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی نوشتند. ♨️ وقتی امام از تهران به قم عودت داده شد وی اولین کسی بود که به دیدار امام رفت و حمایت‌های مختلفی از ایشان کرد. 💠 علامه از منتقدان رژیم شاهنشاهی بود و مخالفت‌هایی هم ابراز کرد. همچنین علامه بیانیه‌ای به همراه برخی اندیشمندان صادر و از فلسطین حمایت کرد و با حرکت‌های اسلامی و انقلابی در درون کشور و جهان اسلام همراه و مبارز و انقلابی بود نه فردی گوشه‌گیر و منزوی. 📜 علامه در ذیل آیه ۲۶ آل عمران«قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ»، تحلیلی ارائه کرده که معنای آن تایید جنبش‌های آزادی‌خواهانه و نفی حکومت‌های استبدادی و سلطنت مادام العمر و مشروطه است و او طرفدار جمهوری بود. 💢 دولتی که علامه از آن سخن گفته ابزاری و نه دولت اندام‌ وار هگلی است؛ علامه هم به فرد انسان توجه کرده و او را بنیان نام سیاسی و اجتماع می‌داند و دین و نظام سیاسی را در برابر فرد متعهد می‌داند. 🆔 @rahamedia
🔰طوفان الأقصی و آشکار شدن دروغ‌های تاریخی 📝 در قرن حاضر دو مطلب بزرگ به ما القاء شده است که طوفان الأقصی دروغ هر دو را ثابت نمود: 1️⃣ اولین دروغ، استقلال کشورهای عربی است که ما در قضیه طوفان الأقصی فهمیدیم کشورهای عربی هیچ استقلالی نداشته و دیگران برایشان تصمیم گیری می‌کنند. 2️⃣ دومین دروغ، جنگ اسرائیل با کشورهای عربی در سال ۱۹۶۷ می‌باشد. تعداد کل سربازان ارتش‌های عربی که وارد جنگ شدند، ۱۵ هزار نفر بود که باید با ارتش دشمن که تعداد آن‌ها در آن زمان ۱۰۰ هزار سرباز آموزش‌دیده بود و آخرین سلاح‌های تولید شده در آن زمان را در اختیار داشتند، مقابله می‌کردند(با تفاوت زیاد در آموزش و تسلیحات بین اعراب و یهودیان). به طور خلاصه، این بدان معناست که این جنگ به معنای شناخته شده نبود، بلکه نمایشی بود که به دشمن این احساس را می‌داد که او به جای تمسخر، در یک جنگ استقلال شرکت کرده است. این نمایشنامه فاجعه‌بار منجر به یک سری مواضع ملی شد که به اسرائیل این فرصت را داد که نه تنها مردم فلسطین را سرکوب کند، بلکه کل فلسطین را نیز کنترل کند و همچنین کنترل خود را در فضایی حیاتی گسترش دهد که تقریباً کل جهان عرب را پس از نمایش و نه جنگ ۱۹۶۷ (نکسه) پوشش ‌دهد. ▫️ تصحیح این تاریخ چندان روشن نبود تا اینکه «طوفان الاقصی» نه تنها خطای تاریخ عرب را تصحیح کرد، بلکه خطای آنچه درباره تاریخ تمدن غربی گفته می‌شود را نیز اصلاح کرد. تمدنی که در اصل مبتنی بر استعمار مردم خود و دیگر ملت‌ها و تبدیل آن‌ها به بردگان در خدمت صهیونیسم است. ✅ «طوفان الاقصی» تاریخ معاصر را بدون اشتباه بازنویسی می‌کند (و حتی بازنویسی کرده است). به همین دلیل بسیاری خواستار سرکوب و نابودی آن هستند، تا مردم همچنان با همان دروغ‌ها زندگی کنند. ✍🏻 حلمي الأسمر 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
علامه طباطبائی؛ معمار فکری برای انقلاب اسلامی 🔻یکی از کلیدواژه‌های که معمولا در ایام رحلت علامه طباطبایی از سوی جریان نواندیشی و سکولار مطرح می‌شود، انتساب سخنی به مرحوم علامه است که ایشان فرموده‌اند «اولین شهید در این انقلاب، اسلام است». از این جمله به عنوان یک ابزار برای نشان دادن مخالفت علامه با اصل و اصول انقلاب از سوی این طیف به کار گرفته می‌شود. افرادی چون محسن کدیور و سیدحسین نصر به فراوانی از این نقل قول استفاده کرده و تلاش کرده‌اند تا تصویر منفی از علامه به نمایش بگذارند. ▪️کدیور در آثار خود این ادعا را مطرح کرده که علامه طباطبایی با امام خمینی (ره) و دیگر شخصیت‌های انقلابی زاویه داشته و حتی به نوعی مخالف جریان انقلاب بوده است. او همچنین اشاره می‌کند که برخی از علمای فلسفه، به ویژه علامه، به دلیل مواضع تحت الشعاع قرار گرفتن این علم، نقدهایی به انقلاب داشتند. در این بین، به نقل قول مرحوم حکیمی نیز ارجاع داده می‌شود که از علامه به عنوان کسی که گفته «اولین شهید در این انقلاب، اسلام است» یاد می‌کند. ▫️با بررسی زندگی و فعالیت‌های علامه طباطبائی پیش و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت و تأثیرگذاری ایشان در جریان‌های اجتماعی و سیاسی آن دوران را بیشتر پی خواهیم برد. به ویژه رابطه ویژه‌ای که بین ایشان و حضرت امام خمینی (ره) وجود داشت، گواهی بر همسویی فکری و نظری این دو شخصیت در زمینه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی می‌باشد. ▪️علامه طباطبائی توانست با تولید آثار علمی غنی و تربیت شاگردان اندیشمند، نقش بی‌بدیلی در ترویج فلسفه و تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه ایفا کند. این تلاش‌ها به منظور ایجاد مبانی فکری مستحکم برای حرکت انقلاب اسلامی، در برابر چالش‌های فکری و فرهنگی دوره پهلوی که خود مروج این فرهنگ غربی بود، صورت می‌گرفت. تألیف کتاب راجع به حکومت اسلامی به فارسی و عربی بیانگر دغدغه‌مند بودن ایشان در خصوص مباحث تئوریک اسلام سیاسی است. 🔻علاوه بر فعالیت‌های علمی، علامه طباطبائی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نیز حضور فعالی داشت. حمایت صریح ایشان از آرمان فلسطین و امضای اعلامیه‌هایی که به شکل‌گیری نظرات عمومی در مورد انقلاب اسلامی کمک کرد، نشان‌دهنده موضع‌گیری روشن و قاطع ایشان در این زمینه است. به عبارت دیگر، علامه دفاع از مرزهای ایدئولوژیک اسلام و ترویج مبارزه فرهنگی و علمی را به عنوان بخشی از مسؤولیت‌های خود می‌دانست. ▫️علامه از جمله علمای بود که به مبارزه فرهنگی به عنوان یک عامل اثرگذار در ایجاد تغییرات سیاسی اعتقاد داشتند. به تعبیر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی: «حرکت انقلاب که در حوزه علمیه قم به راه افتاد و به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد، دو رکن و دو مبدأ سیاسی ـ فرهنگی داشت: یکی از این دو، شخصیت و آموزش‌های حضرت امام بود و دیگری مرحوم علامه طباطبائی که یکی صبغه سیاسی و دیگری صبغه فرهنگی داشت و هر دو مکمل یکدیگر بودند.» ✍️ دکتر دانیال بصیر 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
یهود هیچ‌گاه کشور مستقلی نخواهد داشت 📖 خدای متعال پیشرفت اسلام و سرکوبی یهود را به مسلمانانی وعده می‌دهد که قوانین اسلام و اتفاق کلمه را حفظ کنند؛ نه کشورهایی که جز اسم اسلام چیزی در دست ندارند؛ همچنین آیات دلالت دارند بر اینکه اسلام در معرض این قرار دارد که روزی با اجانب طرح دوستی بریزند و سرسپرده ایشان شوند و در این صورت معامله خدایی با ایشان معکوس خواهد شد❗️ ✍🏻 محمدرضا آتشین صدف 📌 متن کامل یادداشت 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان ارزشمند و پر معنی علامه مصباح یزدی ره پیرامون شأن و منزلت صدیقه طاهره سلام الله علیها "مثل زهرا (س) پای حق می‌ایستیم" 📽 کاری از رسانه رحامدیا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
⚠️ آقای مدّاح، آقای منبری، آقای هیئتی! خواندن روضه‌ی در و دیوار در این ایّام، واجب است؛ امّا کافی نیست❗️ ⁉️ باید بگویی چه شد که دشمن جرأت کرد، چنین جسارتی به دختر پیامبر(ص) روا دارد؟! 💯 باید بگویی که حضرت زهرا(س)، چهل شب به همراه امیرالمؤمنین(ع) و حسنین(ع)، در خانه‌ی مهاجرین و انصار رفت و از آن‌ها خواست که حق را بگویند! تا به آنچه در روز غدیر دیده بودند عمل کنند؛ تا سکوت‌شان را بشکنند و با بی‌طرفی، دشمن را یاری نکنند... ‼️ امّا چه شد؟! جز چهار پنج نفر، بقیه پای کار نیامدند و در لانه‌هایشان خزیدند... پس جرأت نانجیب‌ها، از بی‌جرأتی خواص بود، از بی‌جرأتی کسانی بود که غدیر را دیدند، اما سکوت کردند! این چنین شد که زور لگد دشمن قوت گرفت و دخت نبی را اینچنین بین در و دیوار... بگذریم! ✅ آری گریه کن پای این روضه‌ها، امّا بدان که در این بزم، جایی برای «بی‌طرفی» نیست... 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
🔹علامه طباطبایی، الگوی حوزه‌ انقلابی🔹 💢 رسانه «رحامدیا» به مناسبت سالگرد رحلت حضرت علامه طباطبایی(ره)، جلسه‌ای را با یادداشت‌نویسان حوزی برقرار کرده تا ضمن گفت‌و‌گو درباره‌ی اندیشه‌ی انقلابی این عالم فرزانه، نسبت به جریان‌سازی حوزه‌ی انقلابی، نظرات و دغدغه‌های خود را بیان کنند؛ در همین جهت، نخستین نشست «یادداشت‌نویسان حوزوی رحا مدیا» با حضور چند تن از نخبگان حوزوی و نویسندگان رسانه‌ای حوزه در سالن جلسات سایت تحلیلی رحا مدیا برگزار شد. ✅ باید به مبانی علمی و فلسفی توجه کنیم. خیلی از افرادی که در حوزه داریم، افراد انقلابی هستند ولی فلسفه‌ی آنها توانایی تولید فلسفه سیاسی ندارد. این در حالی است که علامه طباطبایی (ره) دارای شخصیتی بود که از دل آن فلسفه سیاسی تولید می‌شد. 📎 متن کامل این گزارش را در سایت رحا مدیا بخوانید. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از رحا مدیا
لوح | در سیل بلا ذکر علی ورد لبم بود ▪️ شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تسلیت باد. 🆔 @rahamedia
💢 از نشانه‌های منافق تا رفع بدبینی 💢 💠 به گزارش رحا، آیت الله احمد عابدی، استاد عالی خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در درس اخلاق طلاب مدرسه جانبازان، ضمن تبیین شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، به بررسی روابط اجتماعی و نشانه های منافق پرداخت. ✅ آیت الله عابدی گفت: پیامبر خدا صلی الله علیه و اله این‌طور فرمود که هرکس منافق است دروغ می‌گوید؛ اما معنایش این نیست که هرکه دروغ بگوید منافق است. هرکس منافق است، خلف وعده می‌کند؛ اما معنایش این نیست هر که خلف وعده می‌کند منافق است. هر کس منافق است، در امانت خیانت می‌کند؛ اما معنایش این نیست که هرکس در امانت خیانت کرد منافق است. 📎 متن کامل این مطلب را در سایت رحا مدیا بخوانید. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️در روزهای سخت و بی‌پناهی، جایی که هیچ دستی به یاری نمی‌رسید، دل‌های رزمندگان به یک پناهگاه ابدی پناه می‌برد: حضرت زهرا (سلام الله علیها). ▫️سردار عزیزمان می‌گفت: "در لحظاتی که دیگر هیچ کاری از دستمان برنمی‌آمد، پناهگاهی جز زهرا (س) نداشتیم." ✔️ امروز، در روز شهادت این بانوی بزرگ، به یاد می‌آوریم که چطور نام و یادش مرهمی بر دل‌های خسته و نور امید در تاریکی‌هاست. "مثل زهرا (س) پای حق می‌ایستیم" 📽 کاری از رسانه رحامدیا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فرزندانِ شهیدِ فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جرعه‌ای از اقیانوس پربرکت 🖤 «مثل زهرا (س) پای حق می‌ایستیم» 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔹 مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در گسترش عفاف و حجاب 🔹 ▫️حجت‌الاسلام مهد‌ی بیاتی، مدیر مؤسسه عفاف و حجاب طهورا در همایش آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در حرم امام‌ رضا(ع): ⚠️ من نگران تغییراتی هستم که در رفتارهای ظاهری و سبک زندگی مردم رخ داده است. برخی نمادهای شیطان‌پرستی رواج یافته و برخی آرایش‌ها و ظاهرها با ارزش‌های اسلامی همخوانی ندارند. ✅ این تغییرات نتیجه جنگ نرم و تلاش‌های هدفمند دشمن در حوزه فرهنگی است و موجب فاصله‌گرفتن مردم از تعبد و بندگی خالصانه شده‌ است. 📎 متن کامل این مطلب را در سایت رحا مدیا بخوانید 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 فاطمه زهرا؛‌ الگوی تمام‌معنای مجاهدت در راه خدا 💢 🔸زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها در همه ابعاد، الگویی از مجاهدت در راه خداست. او به تمام معنا یک جهادگر «خستگی‌ناپذیر» و «محنت‌پذیرِ» در راه تحقق اسلام و دفاع از ولایت بود. ‌ ♦️در عرصه «جهاد سیاسی» بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از هیچ کاری کوتاهی نکرد. جهادی شبانه‌روزی، مستمر و تا پای جان را انجام داد. او «محور دفاع از ولایت» و «عَلَم مبارزه با غاصبان ولایت» بود. وسط میدان ایستاد و شخصیت‌های بزرگی مثل سلمان و ابو‌ذر و مقداد و حذیفه و حتی خود امیرمؤمنان علیه السلام گرد او و بر محور او جمع شدند. او شخصاً نیز از هیچ کوششی در روشنگری و جهاد تبیین در راه ولایت دریغ نورزید: یک. در عیادت زنان مدینه از ایشان، ظلم مردم مدینه به امیرمؤمنان علیه السلام را افشا کرد؛ دو. در مسجد پیامبر با خطبه غرای فدکیه یک دوره خدا‌شناسی، پیامبرشناسی، دین‌شناسی، مردم‌شناسی و سیاست اسلامی را برای مردم تبیین کرد و خطرات انحراف از مسیر ولایت را گوشزد کرد؛ سه. به مدت چهل شبانه‌روز مرتب به درب خانه‌های انصار می‌رفت و در تبلیغی چهره‌به چهره تلاش می‌کرد ضمن روشنگری، آنان را به دفاع عملی از ولایت امیرمؤمنان برانگیزاند. چهار. به هنگام هجوم جیره‌خواران خلیفه به درب خانه امیرمؤمنان، با آمدن پشت در خانه، خود را سپر دفاع از ولایت کرد. ✍ دکتر احمدحسین شریفی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔰 آقا (آیت الله بهجت) می‌فرمود: خطبه‌ حضرت زهرا (س) مقامات علمی ایشان را نشان می‌دهد. این خطبه آن‌قدرعظیم است که طعنه می‌زند به بهترین خطبه‌های عرب؛ به خطبه امیرالمؤمنین، به خطبه ولایت. این قدر قوی است. سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین علی بهجت، فرزند آیت‌الله بهجت - فروردین 94 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
💠 قدرت سیاسی زن مسلمان 💠 ⁉️ آیا از خود سوال کرده اید چرا غرب به شدت با حجاب مبارزه می‌کند!!! ‼️چرا ورود زنان محجبه به دانشگاه را ممنوع می‌کند!!!! ⁉️ چرا هیچ یک از زنان سیاستمدار غربی حق پوشش حجاب ندارند و باید از پروتکل پوششی آنها تبعیت کنند!!! حال آنکه دین رسمی غربی مسیحیت است و حجاب جز احکام قطعی و شرعی مسیحیان نیز می‌باشد. ‼️واقعا چرا غرب در مقابل احکام مسیحیت خود هم مقاومت می‌کند!!!! حجاب را محدود به بانوان کشیش و راهبه خود کرده اند که معمولا زنانی تارک الدنیا هستند. 🔸یکی از پاسخ های اساسی به این سوال قدرت سیاسی حجاب است. حجاب و پوشش قدرت سیاسی مضاعفی به زن می‌دهد، و این بسیار برای غرب که یک تمدن ضد زن است، آزار دهنده و مانع جدی است. 🔹بعضی ها گمان دارند حجاب یک مساله فرهنگی است که بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به یک مساله سیاسی شده است، اما باید بگویم مبارزه دشمن با حجاب قبل از انقلاب اسلامی آغاز شده است و اتفاقا یک مساله فرهنگی سیاسی است. ✅ سالها قبل از انقلاب اسلامی در غرب به اسم آزادی و در کشورهایی مثل ایران وترکیه به اسم تجدد خواهی مبارزه با آثار فرهنگی و سیاسی حجاب آغاز گردید تا زنان محجبه با از دست دادن قدرت سیاسی خود نتوانند، مانعی در پیشروی تمدن غرب باشند. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
| اهمّ دغدغه‌های اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان رسانه‌ایِ حوزوی در هفته‌ای که گذشت؛ ▪️کتاب و مطالعه|جواد محدثی 📎 لینک یادداشت ▪️جامی که توان دید در او راز جهان را|احمدحسین شریفی 📎 لینک یادداشت ▪️ نواخباری ها و مسئلۀ بحران|علی محمدی هوشیار 📎 لینک یادداشت ▪️ علامه طباطبائی؛ معمار فکری برای انقلاب اسلامی|دانیال بصیر 📎 لینک یادداشت ▪️ ارزش‌ها و نگرانی‌های فاطمی|محمدرضا باقرزاده 📎 لینک یادداشت ▪️ تحلیل نهایی نتیجه نبرد با اسرائیل|میراحمدرضا حاجتی 📎 لینک یادداشت ▪️با دشمنان مدارا؟|علی مهدیان 📎 لینک یادداشت ▪️به حُسن خلق و وفا کس به یار ما نرسد|سیدمحمدحسین دعائی 📎 لینک یادداشت ▪️بانوی بیداری و پاسدار ولایت|موسی آقایاری 📎 لینک یادداشت ▪️روانشناسی و اختلال بی حجابی|مجید ابطحی 📎 لینک یادداشت ▪️کتاب، کتابخوانی و کتابدار|محمد جعفری 📎 لینک یادداشت ▪️علامه و گفتگو|احمد اولیایی 📎 لینک یادداشت 🆔 @rahamedia
♨️ آزادی انتخاب، تعهد در عمل ♨️ 🔸سال‌ها پیش، یکی از دوستانم تصمیم گرفت به باشگاهی برای کوهنوردی بپیوندد؛ باشگاهی که نامش زبانزد بود و برنامه‌هایی ماجراجویانه برای عاشقان طبیعت و قله‌های سر به فلک کشیده برگزار می‌کرد. روزی که بالاخره ثبت‌نام کرد، لبریز از شوق و اشتیاق بود، گویی افق‌های تازه‌ای از آزادی و رهایی را پیش روی خود می‌دید. اما پس از اولین کوهنوردی رسمی، نگاهش به این سفر دگرگون شد. 🔹در آن سفر، او دریافت که قوانین دقیقی بر باشگاه حکم‌فرماست؛ قوانین و مقرراتی که از همه اعضا، نظم و انضباطی خاص می‌طلبید. از استفاده از تجهیزات ویژه گرفته تا پیروی از دستورالعمل‌های سرپرست و رعایت دقیق زمان حرکت و استراحت. این چارچوب‌ها چنان محکم بود که حتی کوچکترین تخلفی می‌توانست به جریمه و شاید اخراج از برنامه منجر شود. او که با رویای آزادی در دامان طبیعت پا به این مسیر گذاشته بود، از این قید و بندها متعجب و کمی آزرده به نظر می‌رسید. 🔸اما بعد از چندین برنامه کوهنوردی، تجربه اش را اینگونه بازگو کرد؛ گاهی ورود به یک مسیر، آزادی آغازین را به همراه دارد، اما در مسیر پیشرفت، پایبندی به قوانین است که تضمین‌کننده موفقیت و رشد واقعی خواهد بود. ▫️مثال بالا هر انسان منطقی و هر عقل سلیمی را اقناع میکند ولی جای تعجب است که حوزویانی چون آقای هادی سروش محلاتی در مسأله‌ای مشابه در حوزه دین، دچارکج فهمی شده و اظهار می دارد که قرآن، از جمله در آیه "لا اکراه فی الدین"، به وضوح هرگونه اجبار در پذیرش دین را رد می‌کند. وی همچنین، به پیمان‌نامه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) با یهودیان مدینه اشاره می‌کنند که در آن به آزادی دینی اقلیت‌ها احترام گذاشته شده است. ‼️ در پایان، این سوال را مطرح می‌کند که اگر اصلِ انتخاب دین اختیاری است، چگونه دینداری زوری است!!!درپاسخ باید گفت: مشابه آنچه در مثال فوق بیان شد، بین آزادی اولیه در پذیرش یا عدم پذیرش دین و الزام به رعایت احکام در صورت پذیرش دین، باید تفکیک قائل شد. یک فرد می‌تواند آزادانه دین را انتخاب کند، اما پس از پذیرش، به قواعد و الزامات آن دین متعهد می‌شود. 📌 پیمان‌نامه‌ی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) با اهل مدینه بر اساس اصل همزیستی و نظم اجتماعی بین مسلمانان و گروه‌های غیرمسلمان تدوین شده است و به آنها آزادی دینی در چهارچوب قوانین مدینه می‌دهد. اما این پیمان برای حفظ امنیت و انسجام جامعه نیز تعهداتی را بر عهده‌ی افراد می‌گذارد. بنابراین، آزادی دین در این پیمان، به معنای آزادی در سلب هرگونه مسئولیت یا تعهد اجتماعی نیست و ارتباط مستقیم با مباحث حق انتخاب یا اجبار در دینداری ندارد. ✍🏻دکتر آزاده‌ ابراهیمی‌ فخاری| استاد حوزه و پژوهشگر 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از احوال حوزه
♨️ سراب مذاکره 🔸 زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکره اطرافیان دولت پزشکیان و تضمین به طرف آمریکایی برای عدم سوءقصد به جان سگ زرد شنیده شده است که امیدواریم این ننگ تاریخی صحت نداشته باشد؛ هرچند که هنوز کسی از طرف دولت ایران این خبر را تکذیب نکرده است! ▫️ البته این تنها خوش‌رقصی اصلاح‌طلبان برای آمریکای ترامپ نبوده و ظاهرا ملاقاتی نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی با ایلان ماسک انجام شده! 🔸 گرفتن انتقام خون حاج قاسم عزیز از آن دسته از مطالباتی بود که مقام معظم رهبری همواره آن را مطالبه نموده و هر بار با دهن‌کجی و سازش‌کاری اصلاح‌طلبان و غرب‌پرستان به تعویق و فراموشی سپرده شده است. 🔸 اما این جماعت بدانند همان‌طور که مذاکره با بایدن آب در هاونگ کوبیدن بود، مذاکره با سگ زرد نیز سرابی پیش نخواهد بود، سرابی که بنا دارد توان شما را بگیرد و در فرصت مناسب جان‌تان را بستاند! ✍️ محمد ابراهیم‌زاده کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
⚠️ دانشکده علوم خانواده: خانواده لیبرالی یا خانواده اسلامی؟! ⛔️ از بزرگ‌ترین طنزهای مدیریتی در «جمهوری اسلامی» این است که در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور، فردی را به ریاست «دانشکده علوم خانواده» منصوب می‌کنند که علناً از بی‌عفتی و بی‌حیایی دفاع کرده، از مدافعان شعار استعماری و صهیونیستی «زن، زندگی، آزادی» بوده و افتخارش این است که می‌بینند دخترانی بی‌حیا در مقابل پلیس جمهوری اسلامی ایستادگی کرده و پلیس هم در مقابل آنها نمی‌تواند کاری کند! 💢 واقعاً کدام نظام سیاسی و علمی و دانشگاهی در دنیا چنین منصب‌ها و جایگاه‌هایی را در اختیار مخالفان علنی اصلی‌ترین ارزش‌های دینی و اجتماعی‌اش (یعنی خانواده و عفت و حیا) قرار می‌دهد؟! ✍🏻 احمدحسین شریفی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💠 ایرانی‌ترین کار جمهوری اسلامی؛ حمایت از محور مقاومت 💠 🎙حجت الاسلام والمسلمین راجی، مدیر اندیشکده راهبردی سُعدا: کمک جمهوری اسلامی به محور مقاومت دارای منطق قرآنی و دینی است، اما در مواجهه با مخاطبی که می‌گوید اسلام و دین را قبول ندارم و تمامیت ارضی سرزمین ایران برایم مهم است باید گفت ایرانی‌ترین کارِ جمهوری اسلامی حمایت از محور مقاومت بوده است. 📎 متن کامل این مطلب را در سایت رحا مدیا بخوانید. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
⚠️پوست موزهای آمریکایی ⚠️ 🔸دیپلمات‌های یقه سفید، چاره‌ی کار را در نشست و برخاست با رده‌‌های بالا دیدند. دیدار با وزیرخارجه و یا یک تماس تلفنی نیم‌ساعته میان رؤسای جمهور، می‌توانست تا حقیقت بی‌اعتمادی به آمریکا را به یک گزاره‌ی تاریخی بدل کند؛ اما فینگلیش زبان‌های امورخارجه، تا به خود آمدند، فهمیدند که کلاه گشاد تعلیق به جای لغو تحریم، بر سرشان قرار گرفته است. ✍ علی عسگری 🔗 متن کامل یادداشت 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia