سرکار خانم دکتر معصومه فاطمی.mp3
19.76M
⭕️ فایل #صوتی | روایتِ قانونی حجاب
1️⃣ حجابزدایی در تاریخ معاصر ایران
👤 سرکار خانم معصومه فاطمی
💢 00:30 پوشش یک امر مفروض و حجاب زدایی مسئله ای جدید و معاصر
💢 05:40 حجاب یک امر شرعی یا یک توصیه
💢 07:06 دعوت گروه های مرجع به کشف حجاب
💢 18:45 عفاف زدایی مقدمه ای بر کشف حجاب
💢 27:43 انقلاب اسلامی ثابت کرد حجاب مانع پیشرفت نیست
🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 قرار دادن زنان به عنوان سوژه مطالعاتی، یک نگاه جنسیتی است.
🎥 حجت الاسلام #طباخیان
#حجاب
🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر
🆔 @rahamedia
💠 او دختری است که امام کاظم(ع) با دیدن پاسخهای دقیقش به سوالات پیچیده شیعیان سه بار فرمودند: فداها ابوها؛ یعنی پدرش به فدایش.
🔹#میلاد_حضرت_معصومه مبارک 🌺
🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری
🔆 ولادت حضرت معصومه مبارک باد.
🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
🔻علاقه ویژه امام خمینی به ایران!
قلبم در فشار است / منتظرم کی مرگم فرا میرسد
🔘امام خمینی در ماجرای کاپیتولاسیون جملهای فرمودند که نشانگر عشق و علاقه ایشان به وطن بود.
«از روزی که جریان اخیر ایران (احیای کاپیتولاسیون) را شنیدم، خوابم کم شده، قلبم در فشار است و منتظرم کی مرگم فرامیرسد.»
🔘 هیچ جا ما از امام چنین جملهای را نشنیده ایم و این جمله بیانگر میزان علاقه امام به وطن است.
🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
📌مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار میکند:
#فصل_تشخص_زن
💢نشست سوم (روایت سرنوشت حجاب)
🔸سلسله نشستهای مدرسه اندیشهورز رحا
2️⃣ حجاب از عصر جاهلیت تا حکومت علوی
👤حجت الاسلام محمدمهدی طباخیان؛ دانشجوی دکتری تاریخ اسلام
🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر
🆔 @rahamedia
حجت الاسلام محمدمهدی طباخیان.mp3
13.8M
⭕️ فایل #صوتی | روایتِ قانونی حجاب
2️⃣ حجاب از عصر جاهلیت تا حکومت علوی
👤حجت الاسلام محمدمهدی طباخیان
💢 00:43 گفتگو پیرامون مسئله انسان است نه نگاه جنسیتی به زن
💢 04:20 به میان آمدن گزاره های تاریخی در مسائل مختلف اجتماعی
💢 10:32 آیا در متون تاریخی مقابله ی قهری با مسئله بد حجابی وجود دارد؟
💢 17:00 مسئله حجاب مربوط به تاریخ اجتماعی است
💢 25:50 تکوین در گزارش های تاریخی
🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر
🆔 @rahamedia
🔻عوامل پیدایش نهضت طرفدار "آزادی زن" و پیامدهای آن
🔘 مطالعه و تحقيق در اين باره كه چرا و چگونه در عصر اخير نهضتهايى تحت عنوان حقوق و آزادى زن پديد آمد و تا امروز گسترش پيدا کرد و چه عواملي موجب گشت تا بعضی از مردان دايههايى مهربانتر از مادر شدند و زير بيرق اينگونه جنبش ها گرد آمدند در این نوشته به صورت اجمالی به آن می پردازیم.(1)
1. عوامل پيدايش نهضت طرفدار آزادی زن
🔻سه عامل اساسى در پيدايش و رشد نهضتهاى دفاع از آزادی زن بيشترين تأثير را داشته است:
🔘 عامل شهواني: بدون شك در همه جامعهها و فرهنگهاي بشرى و بهويژه در نظامهاى دينى، زنان محدوديتهايی نظير حجاب داشتهاند. مردان شهوتپرست درصدد برآمدند كه تحت عنوان فريبنده حقوق و آزادى زن، او را از قيد و بند عفت رهايى دهند و زمينه ارضاي هر چه بيشتر شهوات حيوانى خود را فراهم كنند.
🔘 عامل اقتصادى: پس از صنعتى شدن كشورهاى غربى، سرمايه داران و كارفرمايان درصدد دستيابي به نيروى كار ارزان بر آمدند. در زماني كه زنان در آن كشورها درآمدى نداشتند و طبعاً مىپذيرفتند كه با مزدى كمتر از مردان به كار بپردازند، كارخانهداران در مقام سوء استفاده از اين وضع برآمدند. شعارهايي از قبيل زنان بايد آزاد باشند و در چهار ديوارى خانه محصور نمانند، استقلال اقتصادى داشته باشند و در صحنههاى اجتماعى به كار و سازندگى مشغول شوند، دستاويزهاى خوبى براى كارخانهداران بود تا زنان را به محيط كارخانهها بكشانند و از آنان بهرهبردارى اقتصادى كنند.
🔹عامل سياسي: در نظامهاى مردمسالار (= دموكراتيك) كه مدعى اتكاي حكومت بر آراي مردماند، جاهطلبان و شيفتگان قدرت چون زنان را انعطافپذيرتر ميديدند و تأثير تبليغات را در آنان بيشتر مىيافتند، سعى كردند تا آنان را در عرصه اجتماع و سياست وارد كنند و با فريفتن و تحت تأثير قرار دادن زنان آراي آنان را به دست آورند تا بر اريكه قدرت تكيه زنند.
2. پيامدهاي طرفداری از آزادی زن
🔘 نابودي کرامت زن: زنان به صورت ابزار هوسراني براي مردان در آمدند و كرامت خود را از دست دادند. ابتذال تا بدانجا كشيده است كه به جاى آنكه مردان در طلب زنان باشند و به خواستگاريشان بروند، زنان در پى مردان مىافتند و خود را بر آنان عرضه مىدارند.
🔘رواج همجنسبازي: در دسترس بودن بيش از حد زنان و نيز رفتار غير طبيعى آنان سبب شده است كه مردان كمكم از آنان رويگردان و حتى متنفر گردند. اين امر به سهم خود باعث شده است كه مردان براى ارضاي غريزه جنسى به همجنسان خود روى آورند. سردى و بىمهرى مردان نيز زنان را واداشته است كه عطش جنسى خود را به وسيله همجنسان خود فرو بنشانند. رواج همجنسبازى در كشورهاى غربى به طور عمده معلول همين علت است كه خود منشأ بسيارى از بيماريهاى روانتني شده است، به گونهاى كه امروزه اين پديده بصورت يكى از مشكلات بزرگ براي تمدن غرب درآمده است.
🔘 فروپاشي نظام خانواده: فعاليت افراطي زنان در بيرون از خانه موجب گشت تا آنان نتوانند به كارهاى خانه، چنانكه بايد و شايد، رسيدگى كنند و عدم توفيق زنان در امور خانهدارى زمينهساز اختلافات خانوادگى گرديد. از سوي ديگر استقلال اقتصادى و داشتن در آمد سبب گستاختر شدن زنان شد و بيم آنان را از متاركه و طلاق كاهش داد. در نتيجه دامنه نزاعهاى خانوادگى گسترش يافت. ناگفته پيداست كه پيامد تشديد اينگونه اختلافات در غالب موارد، چيزى جز طلاق و جدايى زن و شوهر نيست.
🔘 افزايش تعداد دختران و زنان بدون شوهر: يكى از نتايج نهضتهاى طرفدار زنان، منع تعدد زوجات بود. زيرا آن را، بىحرمتى به شخصيت زنان و موجب تضييع حقوق آنان ميانگاشتند. از سوي ديگر، ازدواج موقت را هم با استدلالهايى مشابه منع كردند برغم ارتباطهاي آزادي كه خارج از چارچوب ازدواج، شايع بود. مجموع عواملي چون همجنسبازى، ازدياد طلاق، ممنوعيت چند همسرى و ممنوعيت نكاح موقت، نتيجهاي جز افزايش سريع تعداد جمعيت دختران شوهر نكرده و زنان بيوه نداشت. اين امر در كشورهايى كه مبتلا به جنگهاى شديد خانگى يا برونمرزى مىشدند و تعداد زيادى از مردان خود را از دست مىدادند، شكل مصيبتبارتر و چارهناپذيرترى به خود مىگرفت و از صورت يك امر موقت و گذرا خارج مىشد.
🔘 اينها نمونههايي از آشفتگىها و نابسامانيهاى روانى و اجتماعى ناشى از (به اصطلاح) آزادى زن در غرب و رهآورد تمدن غربي است که امروز آن را برای زن ایرانی می خواهند که نه فقط زن ایرانی بلکه جامعة را نیز تهديد ميکند.
📚1.برگرفته شده از جزوه حقوق و سياست در قرآن، علامه مصباح، ج 2، ص 2052 ـ 2073.
✍️ پازکی
🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
عشق و نفرت
💠 حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود.» (صحیفه امام خمینی، ج ۲۰ ص ۳۱۱-۳۱۶)
#اسلام_رحمانی
🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
رحا مدیا
امام خامنهای:بصیرت یعنى شناخت زمان، شناخت دشمن، شناخت وسیلهاى که در مقابل دشمن باید به کار برد؛ ای
📣 #اطلاعیه
🌹با سلام خدمت همراهان گرامی🌹
شرکت کنندگان دوره "جریان شناسی حوزه و روحانیت در فتنه مهسا امینی" توجه داشته باشند برای شرکت در دوره ارسال مشخصات شرکت کننده الزامی است.
🔻 دونکته:
1️⃣ عزیزانی که مشخصات خود را برای ادمین ها ارسال کرده اند، به ادمین کانال مراجعه کرده تا لینک گروه دوره را دریافت نمایند.
2️⃣ تمام مطالب مرتبط با دوره در این گروه بارگذاری می شود.
نکته ی مهم پایانی😊: لطفا برای دریافت پاسخ صبور باشید🌹
ادمین مدرسه اندیشه ورز رحا:
@adm_schl
💠 رهبر انقلاب: راجع به زندگی ائمّه (علیهم السّلام) از سه بُعد باید کار بشود: یکی از آن... مسئلهی سیاست است... هدف عمدهی آنها هم ایجاد جامعهی اسلامی [بوده]؛ که ایجاد جامعهی اسلامی بدون ایجاد حاکمیّت اسلامی امکانپذیر نیست؛ پس دنبال حاکمیّت اسلامی بودند. یک بُعد مهمّ امامت این است؛ امامت یعنی ریاست دین و دنیا، ریاست مادّه و معنا.
🔹 خب مادّهاش عبارت است از همین سیاست و ادارهی کشور و ادارهی حکومت. و همهی ائمّه دنبال این بودهاند؛ یعنی بدون استثنا همهی ائمّه دنبال این بودهاند؛ منتها با شیوههای مختلف، در فصول مختلف، با روشها و اهداف کوتاهمدّت مختلف؛ [امّا] هدف بلندمدّت یکی بود.
🔹 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگرهی جهانی حضرت رضا(علیه السّلام). ۱۴۰۳/۲/۱۹
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia