چرا خداوند فقط به معصومین(ع) عصمت داده است؟.mp3
1.44M
✅ #چرا_خداوند_فقط_به_معصومین_عصمت_داده_است؟👆👆👆
شمارۀ دو
👈«خداوند می دانست که اگر معصومین(ع) عصمت نداشتند،باز هم در تقوا و عمل جلودار امت بودند.»
#اجرت قبل از عمل
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
صلح امام حسن ( علیه السلام ).pdf
496.1K
✅صلح امام حسن (ع)ترجمه رهبر معظم انقلاب👆👆👆
17 صفحه
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
شرف شمس.mp3
1.26M
✅آيا #شرف_الشمس ريشه روايي دارد؟
◀️حجت الإسلام سید رضا قلم کاریان اصفهانی
👈«منبع معتبر دینی ندارد»
👈شرف قمر،اهمیتش بیشتر است.
#رادیو_معارف
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅ امروز جای #صلح_حسنی است یا #قیام_حسینی است؟
🤔به نظر شما اگر امروز دشمن به ما فشار بیاورد،جای حادثۀ صلح امام حسن(ع) هست یا حادثۀ کربلا؟؟
👈پاسخ از مقام معظم رهبری👆👆👆
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅ #برخورد_منطقی_با_سخن_چین👆👆👆
👌روایتی شنیدنی از امام حسن مجتبی(ع)
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅ #بهترین_پاسخ_به_برنامه_خندوانه👆👆👆
👌استاد پناهیان
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅ #وظیفه_ما_در_قبال_نعمتها👇👇👇
◀️در محضر مقام معظم رهبری؛
«این طور نیست که اگر خدا به قومی #نعمت داد، آن قوم خاطرجمع باشند که این #نعمت برای آنها خواهد ماند. شما در سوره ی حمد می خوانید: «صراط الّذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لاالضّالّین»؛ یعنی «مغضوب علیهم» و «ضالّین» هم جزو «انعمت علیهم» اند.
نباید تصور شود که خدا به عده ای #نعمت می دهد و عده ای را گمراه می کند و مورد غضب قرار می دهد؛ نه، «غیر المغضوب علیهم» به حسب #ترکیب_نحوی_عربی، صفت «انعمت علیهم» است. خدا به انسان های زیادی #نعمت داده است. #نعمت داده شدگان دو نوع اند؛ یک عده کسانی هستند که با عمل خود، با سوء رفتار خود، با تنبلی خود، با انحراف خود و با دل سپردن و تن سپردن به هوس های زودگذرِ منحرف کننده، #نعمت را بر باد دادند؛ یک عده هم کسانی هستند که #نعمت را با کوشش و تلاش و شکرانه ی خود نگه داشتند. کسانی که #نعمت را بر باد دادند، «مغضوب علیهم» و «ضالین» اند؛ آنهایی که #نعمت را نگه داشتند، «غیرالمغضوب علیهم و لا الضّالّین» اند.»
1384/2/19
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3290
#سوره_حمد
🤔علت صفت بودن«غیرِ» مکسور بودن آن است؛
👈ترجمۀ غلط آیه؛
«صراط آنان كه برايشان انعام فرمودى. #نه_آنان كه برايشان غضب كردى. و نه گمراهان»
👈ترجمۀ درست آیه؛
«راه كسانى كه به آنان نعمتِ عطاكردى #هم_آنان كه نه مورد خشم تواند و نه گمراهاند»
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
✅چگونه #رحمت_الهی با #غضب_الهی قابل جمع است؟
◀️پاسخ از علامه مصباح یزدی؛👇👇👇
«يا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ؛ اى كسى كه رحمتش بر غضب او پيشى گرفته است.
از اين عبارت مىتوان دريافت كه #هدف_خداى_متعال_در_اصل بر اين تعلق گرفته كه مردم به #رحمت خدا و خير و كمال برسند، اما براى تحقق اين هدف، در مواردى نيز به ناچار بايد #غضب الهى جلوه گر شود.
سرِّ اين مسأله این است که از يك سو خير و كمال انسانى بايد با تلاش و فعاليت #اختيارى و آزادانه خود انسان حاصل آيد، و لازمه دست يابى به كمال انسانى اين است كه انسان مختار باشد.
اما از سوى ديگر، انسان #مختار گاهى نيز از اختيار خود سوءاستفاده مىكند، و سوءاستفاده از اختيار، #غضب الهى را در پى خواهد داشت.»
📚کتاب"جنگ و جهاد در قرآن"؛ص35
◀️آیت الله جوادی آملی؛
« #بیشتر انسانها بر اثر #هراس_از_جهنم بر صراط ایمان و تقوا پایدارند.»(تسنیم؛ج2ص448)
#آقامیری❌
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅ #تأملی_در_روزه👇👇👇
1️⃣ #روزه تنها عبادتی است که کاری نباید کرد؛یعنی بایستی فقط امساک و خودداری کرد؛گویا سرشت و فطرت انسان پاک است و اگر خودداری کند و گناهی مرتکب نشود،در این ماه گناهان گذشته اش بخشیده می شود،و در محضر خداوند پاک و طاهر خواهد بود؛به عبارت دیگر #روزه_اصلالت_پاکی_و_کرامت_انسان_و_رحمت_خدا_را_می_رساند.
2️⃣ #روزه یک تفاوت اساسی با نماز و بقیۀ عبادات دارد و آن این است که اگر کسی به دلیل مشقت فراوان،نتواند #روزه اش را کامل بگیرد و یک جرعه آب بنوشد،دیگر #روزه اش درست نیست و باید این #روزه را بعداً قضا کند؛اما اگرکسی نتواند ایستاده یا نشسته نماز بخواند می تواند(و بایستی)خوابیده نماز بخواند؛بطوریکه همۀ اعضای هفتگانه اش هم لازم نیست در سجده به زمین برسد(بدلیل نتوانستن)
این شخص نمازش را خوانده و دیگر قضا ندارد.
از این تفاوت برداشت می شود که #روزه یک امر بسیط و پیوسته است به طوریکه اگر یک جزء کوچکش را برداریم،دیگر #روزه نامیده نمی شود؛به خلاف نماز.
💐برداشت لطیف؛ #روزه ناز دارد و نباید حتی کوچکترین جزئی از آنرا کم کرد و الا قهر می کند و دلش می شکند؛اگر بخواهیم #روزه را بصورت یک انسان مثال بزنیم، #روزه_مانند_زن_لطیف_است_در_نتیجه_مواظب_باش_قهر_نکند.
#صفری
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
✅سه راه برای #ترسیدن_از_خدا
#مقدمه؛مؤمنان کسانی اند که وقتی یاد خدا شود،از عظمت و جلال خدا دلهایشان ترسان و لرزان شود(انفال/2-حج/35)
از سه طریق میشود ترس از خدا را به سهولت به دست آورد و یا آن را افزایش داد:
اول در اجرای دقیق #دستورات_خدا به ویژه ترک آنچه خدا دستور به ترک آنها داده است،
دوم در هنگام #قرائت_قرآن همراه با توجه به معانی آیات
و سوم در #مناجات_با_خدا در مقام استغفار و پناه بردن به خدا از عذاب آخرت.
منبع؛http://bayanmanavi.ir/post/4913
📝کانال مدافعین حریم ولایت(در ایتا و سروش)
@rahbarjame
هدایت شده از شاخص
🔴۱۲ توصیۀ رهبر انقلاب برای استفاده بهتر از شبهای قدر
🔹با آمادگی معنوی وارد شب قدر شوید.
🔹ساعات لیلةالقدر را مغتنم بشمارید.
🔹از رذائل مادی خود را دور کنید.
🔹بهترین اعمال در این شب، دعاست.
🔹به معانی دعاها توجه کنید.
🔹با خدا حرف بزنید.
🔹از خدای متعال عذرخواهی کنید.
🔹دلهایتان را با مقام والای امیر مؤمنان آشنا کنید.
🔹به ولیّعصر، توجّه کنید.
🔹در آیات خلقت و سرنوشت انسان تأمّل کنید.
🔹برای مسائل کشور و مسلمین دعا کنید.
🔹حاجات خود و مؤمنان را از خدا بخواهید.
🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا
🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
✅ #مفهوم_و_ضرورت_ترس_از_خدا👇👇👇
◀️در محضر علامه مصباح یزدی؛
1️⃣ «یَا مُوسَى کُنْ إِذَا دَعَوْتَنِی خَائِفاً مُشْفِقاً وَجِلا»؛اى موسى! با #ترس، بیم و هراس مرا بخوان.
سه واژه «خوف»،«اشفاق» و «وجل» تقریباً هر سه مترادف و به معناى #ترس هستند همانطور که در فارسى نیز واژگان «بیم»، « #ترس» و «هراس» تقریباً مترادف و به یک معنا هستند و ذکر آن سه واژه هممعنا، براى تأکید است.
2️⃣ #ترس از یک نظر واکنش انفعالی و طبیعی و غیر ارادی در مقابل خطر است ؛لذا مورد ارزشیابى اخلاقى قرار نمىگیرد و اگر گاهى حالت #ترس نیز ارزشگذارى اخلاقى مىشود و مطلوب و خوب یا بد معرفى مىگردد، این ارزشگذارى به اعتبار مقدمات اختیارى(کنترل خیال و رفتار) است، نه به اعتبار حالت #ترس فى حد نفسه.
🤔پاسخ به یک #شبهه مهم؛
«پس #ترس حضرت موسی(ع)_"فَأَوْجَسَ في نَفْسِه خيفَةً مُوسى"(طه/67)- یک حالت رفلکسی و غیر ارادی بود؛شبیه وقتی که سوزن به پاى کسى فرو مىرود و او بىاختیار پایش را کنار مىکشد.
3️⃣ #تفاوت_ترسنده_با_ترسو؛
«ترسنده» با «ترسو بودن» متفاوت است؛ چون #ترسو بودن، صفت و ملکهاى است که شخص در خود پدید مىآورد و منشأ آن راحتطلبى و عدم جرأت تحمل سختی ها و مقابله با خطرات است و از این نظر اخلاقاً ناپسند است.
در عربى به شخص ترسنده،«خائف» و به شخص #ترسو «جبان» می گویند.
💥پرسش اول: #مطلوبیت_ترس
با توجه به این که #ترس براى انسان خوشایند نیست و روانشناسان به نکوهش #ترس پرداختهاند و آن را باعث بر هم خوردن آرامش و آسایش انسان دانستهاند، چرا در قرآن و روایات فراوان، از خشیت، خوف و #ترس از خدا سخن رفته است؟
✅صرفنظر از جنبههاى معنوى، گاهى #ترسْ مطلوب است و انسان باید از خطرهایى که سلامت و زندگى او را تهدید مىکند بپرهیزد و در موارد لازم، حزم و احتیاط داشته باشد. به هیچ وجه تهور و بىپروا به استقبال هر خطرى رفتن پسندیده نیست و کسانى که اهل ماجراجویى هستند و بى محابا خود را به آب و آتش مىزنند و به ورطههاى خطر وارد مىشوند، از سلامت روانى و عقل کافى برخوردار نیستند؛پس در مواردى که نتیجه و هدف شایستهاى براى #ترس وجود دارد، تقویت و ایجاد آن مطلوب است و بىتردید #ترس از خدا به دلیل ثمرات و نتایج فراوان دنیوى و اخروى که در پى دارد، نه تنها مطلوب، که لازم و ضرورى است.
💥پرسش دوم: #معناى_ترس_از_خدا
انسان از موجودات خطرناک و وحشتآفرین مىترسد، اما با توجه به این که خداوند مظهر مهر، محبت و رحمت بىنهایت است، #ترس از او به چه معنا است؟
✅شیوه تربیتى قرآن، توجه دادن ما به مسببالاسباب است؛گرچه انسان از گرگ مىترسد که خطرى متوجه او سازد، اما چون گرگ آفریده خدا است و اختیار و تدبیر آن را خداوند به عهده دارد، انسان باید از خداوند که آفریننده گرگ و مسببالاسباب است بترسد.
اما در حوزه رفتار اختیارى و اعمالى که ارزشگذارى اخلاقى مىشوند، #ترس ما از خداوند، در واقع ترس از رفتار زشت و ناپسند خودمان است.
💥پرسش سوم: #ترس_بعنوان_روش_تربیتی
آیا مناسبتر نبود که خداوند به جاى #ترساندن بندگان از خویش و ذکر مکرر عذابهاى جهنم، شیوه تربیتى دیگرى را بر مىگزید و از راه وعده پاداش و امیدوار ساختن بندگان به رحمت و بخشایش خود، مردم را به راه مستقیم، انجام تکالیف و ترک گناهان دعوت مىکرد؟
✅پاسخ #نقلی؛«وَ إِنْ مِنْ أُمَّةٍ إِلاَّ خَلا فيها نَذيرٌ»(فاطر/24)و هیچ امّتى نبود مگر آنکه در میانشان بیمدهندهاى [پیامبرى] گذاشت.
در هیچ جاى قرآن خداوند نفرموده «إِنْ مِنْ أُمَّة إِلاّ خَلا فِیها بَشِیرٌ»؛ذکر صفت «نذیر»،حاکى از تأثیر همگانى و کارساز بیم دادن از عذاب الهى است.
👈پاسخ #عقلی؛
أولاً) در تحقیقات و روشهای علمی و تجربه های عادی،ثابت شده که در نود درصد موارد، #ترس باعث تحریک و تلاش انسان مىشود و ده درصد رفتار ما از وعده پاداش یا جلب منفعت سرچشمه مىگیرد.
ثانیاً) [در آن ده درصد هم] امید به پاداش که مطلوب انسان است، تأثیر مستقیمى در انجام آنها دارد و در این میان، #ترس از محرومیت از آن پاداش نیز به صورت غیر مستقیم محرک انسان مىگردد.
👈پاسخ #نقلی_عقلی؛
کسی که به توحید افعالی باور داشته باشد و در برابر قدرت خداوند فروتنى کند و تنها از او بترسد، نه فقط از غیر خدا نمىترسد، بلکه خداوند #ترس از او را در دل دشمنان مىافکند و هیبت و هیمنه او، خواب راحت را از چشمانشان مىرباید.
امام صادق(ع)فرمودند:«وَمَنْ خَافَ اللهَ أَخَافَ اللهُ مِنْهُ کُلَّ شَىْء وَمَنْ لَمْ یَخَفِ اللهَ أَخافَهُ اللهُ مِنْ کُلِّ شَىْء»(بحار/ج69 ص406) کسى که از خداوند بترسد، خداوند هرکسى و هر چیزى را از او مىترساند و کسى که از خداوند نترسد، خداوند او را از هرکس و هر چیزى مىترساند.
📚کتاب"پندهای الهی" ص145
http://mesbahyazdi.ir/node/4360
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame