eitaa logo
شبڪہ‌انتشار محتواے بصیرت افزایـےفرهنگےسیاسےاجتماعـےراه امین
211 دنبال‌کننده
22.6هزار عکس
10.8هزار ویدیو
1.1هزار فایل
فَاعْتَبِرُوايَاأُولِي الْأَبْصَار «مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها» تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی 🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید virasty.com/raheamin splus.ir/raheamin
مشاهده در ایتا
دانلود
#بسته خبری_ادیان 🔸برگزاری یک صدمین سال زاد دکترآلنوش طریان؛ #مسیحی ارمنی و مادر ستاره‌شناسی نوین ایران 🔻کتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت آمیز #ادیان» در اوگاندا منتشر شد 🔹کتابهای «تاریخ و سنت زرتشتی» و «متون فارسی #زرتشتی» نوشته دکتر حمیدرضا دالوند منتشر شدند ◽️ اهدای خون توسط نمایندگان پیرو #ادیان_توحیدی در مجلس شورای اسلامی @feraghvaadyan
🔹انجمنی‌ها، برخی #شهدا را به خود منتسب می‌کنند. در مورد این ادعا، نظرتان را به پاسخی که آقای «شیخ احمد سالک»، نماینده نهمین دوره مجلس در نشریه «خط»، به این سؤال که «امروزه انجمنی‌ها شهیدانی همچون اقارب‌پرست، کلاهدوز و صیاد شیرازی را منتسب به خود می کنند. با توجه به سابقه آشنایی شما با این شهیدان از اصفهان، لطفاً بفرمایید این مطلب تا چه حد صحیح است؟» ایراد فرمودند، جلب می‌نماییم: ↩️«به نظر من بهترین دلیل برای تشخیص صحت و سقم این ادعا، بررسی عملکرد این بزرگواران پیش از پیروزی انقلاب است. خدماتشان به جمهوری اسلامی و زحماتشان در دفاع مقدس که غیرقابل توصیف است. من به ذکر یک ماجرا در مورد این عزیزان بسنده می‌کنم، شما آن را با مشی و عملکرد #انجمن‌_حجتیه مقایسه کنید. قبل از پیروزی انقلاب علاوه بر فعالیت‌های انقلابی مختلف در ارتش، وقتی شهید صیاد با فرمان امام روبه‌رو شد که اعلام کرده بودند ارتشی‌ها فرار کنند، جلسه‌ای در خانه‌اش تشکیل داد. در این جلسه، آقایان کوششی، شهید حسن اقارب‌پرست و شهید یوسف کلاهدوز هم بودند. این‌ها طرح یک عملیات سنگین را در پادگان ریختند، به این ترتیب که اسلحه‌خانه را بگیرند و از آنجا شروع کنند. شهید صیاد در تظاهرات با لباس شخصی شرکت می‌کرد و به میان مردم می‌رفت. هم از ما اطلاعات کسب می‌کرد و هم به ما اطلاعات می‌رساند. شهید صیاد و دیگر این شهیدان عزیز، از نظر اندیشه و تفکر، دنبال حرکت امام بودند و معیارشان هم امام بود.»(1) 📚1.«آقایان با کروات و ادکلن‌رده می‌گفتند ما هم مبارزه می‌کنیم!» (مصاحبه با آقای سالک)، نشریه خط، همان، ص 80. @feraghvaadyan
سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت علی ابن موسی الرضا (ع) را تسلیت باد. @Feraghvaadyan
⭕️ خدا در اندیشه رهبران معنویت‌های نوپدید 🔹 آن‌چه در نوشته‌های اکهارت توله، وین دایر، دیپاک چوپرا، والش و دیگر رهبران معنویت مدرن درباره خدا و اعتقاد به او مشاهده می‌شود، فقط «خداپذیری» است، نه «خدا‌محوری». خداپذیری در همین حد است که کسی وجود خدا را بپذیرد و او را خالق هستی بداند؛ یعنی توحید در خالقیّت. آنچه که دین اسلام به آن دعوت می‌کند، توحید در ربوبیّت است که همان خدامحوری است. خداپذیری همان است که مشرکان هم به آن اذعان داشتند؛ حتی با این مرتبه از توحید مشکلی نداشت؛ اتفاقاً شیطان، هم توحید در خالقیت، هم معاد و هم ربوبیت تکوینی خداوند را قبول داشت. 🔸توحید فقط این نیست که کسی بگوید: «خدا وجود دارد و خدا هم اکنون حیّ و حاضر است». خدا‌محوری پدیده‌ای است که رهبران ، به بهانه خداپذیری آن را به حاشیه رانده‌ و در تعلیماتشان، برای آن، جایی باز نکرده‌اند. خدامحوری این است که تدبیر و اداره جهان هستی را به‌دست خدا بدانیم (ربوبیّت تکوینی) و همچنین حقّ قانون‌گذاری و ارائه‌دادن نقشه راه زندگیِ فردی و اجتماعی را نیز منحصر در خدا بدانیم(ربوبیّت تشریعی). 🔺جالب است بدانیم که در نوشته‌های اکهارت کم‌تر با نام خدا برخورد می‌کنیم. البته در چند‌جا از کتاب‌های وی ادعا می‌شود که زندگی معنوی یعنی زندگی با خدا؛ اما او هیچ اصراری ندارد بر این‌که در مدل معنویت خود خدا را گنجانده‌است. جایگاه خدا در اندیشه اکهارت، مانند جایگاه خدا در یوگا است؛ در آن‌چه ضروری شمرده می‌شود، شکلی از تسلیم درونی است که باید درون سالک ایجاد شود؛ حتی تسلیم اگر بدون خدا هم ایجاد شود، مانعی ندارد. 📚برگزفته از سایت استاد حمزه شریفی دوست @feraghvaadyan
💢 فعالیت انجمن حجتیه پس از انقلاب اسلامی ♨️«وقتی انقلاب پیروز شد، ابتدا منافقین و چریک‌های فدایی خلق، به مرکز ساواک در سلطنت‌آباد یورش بردند، ولی بلافاصله نیروهای کمیته‌های انقلاب اسلامی آن‌ها را بیرون راندند. پس از آن، دولت موقت، مسئولیت آنجا را بر عهده گرفت. حال اینکه آن‌ها چه کردند، من نمی‌دانم، البته چیزهایی خوانده‌ام، ولی پرونده مستندی در این‌باره ندیده‌ام. ولی مطرح می‌شود که دستبردهایی زده شده. بعد از آن در اختیار #انجمن_حجتیه گرفت تا وقتی که آقای «حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی»، مسئول مرکز اسناد می‌شود. وی گزارشی مفصل در مورد حضور انجمن در مرکز اسناد ارائه دادند مبنی بر اینکه حدود 350 عدد از پرونده‌ها مفقود شده، یا صفحاتی از بعضی پرونده‌ها سرجایشان نیست. 🔘 امروز انجمنی‌ها در ظاهر کاری نمی‌کنند، اما باطناً ناشران مختلفی در مسیر #انجمن_حجتیه کار می‌کنند. آن‌طور که می‌شنویم و مستنداتی هم هست،‌ در تهران و برخی شهرستان‌ها، جلساتی دارند. بعضی از افراد انجمن هم همچنان ارتباط تشکیلاتی‌شان را حفظ کرده‌اند و در عین حال فعالیت تجاری، اقتصادی و فرهنگی می‌کنند.»(1) 📚1.گفتگو با قاسم تبریزی، فصلنامه روشنا، شماره 85. @feraghvaadyan
⭕️ چرا افراد در فرقه‌ها می‌مانند؟ 🔹 بارها اتفاق افتاده که وقتی افراد از بیرون به اعتقادات یا رفتارهای ضد و نقیض و پوچ فرقه‌ای نگاه می‌کنند، برایشان این سؤال ایجاد می‌شود که چطور برخی افراد همچنان در این #فرقه باقی مانده و این‌طور متعصبانه از این همه تناقض و اشتباه، دفاع می‌کنند؟! مسئله اینجاست که به این سادگی‌ها هم نیست. در حقیقت، فرقه در تار و پود زندگی شخص تنیده می‌شود و شکافتن بخش بزرگی از زندگی و از نو بافتنش، هزینه و زمان زیادی از شخص می‌گیرد. عوامل متعددی در اسارت شخص، به‌خصوص از نظر روحی دخیلند. 🔻به طور مثال بهائیت به عنوان یک فرقه با نقشه‌های از پیش تعیین شده، به شکلی کاملاً روانشناسانه نسبت به پایبندی به تشکیلات تعهد گرفته و با مشغول کردن افراد به برنامه‌های ریز و درشت، سیطره بر جان و مال اعضا، تعیین تکلیف‌ در مسائل شخصی از قبیل ازدواج، درس، شغل، محل زندگی و...، آزادی فردی را به طور کامل نقض کرده و فرد را طفیلی خود باقی نگه می‌دارد. 🔸شاید در رفتار امروز #بهائیت، تهدید جانی از نظر کشته شدن و امثال آن در میان نباشد، اما فشار روانی و ذهنی بر فرد، به مراتب سخت‌تر و ناگسستنی‌تر به نظر می‌آید. بنابراین حتی وقتی به هر طریقی با اشکالات فرقه روبه‌رو شوید، پذیرش آن برایتان مشکل وحشت‌آفرین است. این زنگ خطری است که افتادن دردام فرقه بسیار آسیب‌زا خواهد بود ورهایی از آن چندان هم آسان نیست. @feraghvaadyan
🔹 دامادی که بر پدرزنش غیرت دارد 😅 هَل مِن مُبارز ❓ 🔹کامبیز مهدیزاده کیست ❓ ✍️ مهدی حنّان 🔸 پس از افاضات سخیف روحانی در رابطه با صلح امام حسن(ع) ، ذوالنوری رئیس کمیسون امنیت ملی گفتند : اگر نگاه به نظر مردم و اکثریت باشد ، باید روحانی را هزاران بار مجازات و اعدام نمود 🤔 🔹کامبیز مهدیزاده داماد خوش غیرت روحانی 😂 توئیت زده که : پا از گلیم تان درازتر نکنید ، اگر یک دقیقه هم از دولت روحانی مانده باشد ایستاده ایم 😱😱 ❗️ایشون باید هم روی پدر زنش غیرت داشته باشد ❗️ایشون همان کسی هستند که بلافاصله بعد از ازدواج ، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی شدند🤔 ❗️ایشون همان کسی هستند که پس از انتصابش ، روحانی طبق معمول گفت : خبر نداشته ام که دامادم معاون وزیر شده 🤥🤥 ❗️ایشون همان کسی هستند که کاندیدای انتخابات 98 مجلس از حوزه تبریز بودند و نگفتند که چرا رد صلاحیت شدند 🤔 ❗️ایشون همان کسی هستند که تیر99 با نامه ... جهت عضو هیأت علمی شدن ، به پژوهشکده صنعت نفت تحمیل شدند 🤔 😂 کامبیزخان ، شما که تا دقیقه آخر ایستاده ای ، مرد باش و جهت امتحان یکبار به صف نانوائی برو و بگو من داماد روحانی ام ❗️پیشاپیش خدا رحمتت کند 😂 ❓برخی افراد با برخی دولت ها می آیند و تا آن دولت مستقر هست باید میخ خود را بکوبند چرا که می دانند به محض رفتن آن دولت اگر به جایی قلاب نشده باشند ، باد آنها را می برد 🤔 😂 اما الحق و الانصاف همین کامبیزخان ، سال 98 جمله ای صادق در وصف محمود واعظی و حسام الدین آشنا داشت که روا نیست کتمان شود : « دولت روحانی ، فرد - واعظی - که توانمند باشد ندارد و برخی افراد نا-آشنا- به سیاست ، حرف‌های ناپخته می‌زنند » 🏴بصیرتی راه امین🏴 🔹https://rubika.ir/basiratraheamin▫ 🔸http://sapp.ir/raheamin▫ 🔹https://eitaa.com/raheamin▫
⭕ ادیان و خشونت هیچ رابطه منطقی‌ای ندارند 🔹این موضوع بحث بسیار مهمی است که آیا می‌توان گفت خشونت در جوامع دینی آن‌گاه که به نام دین انجام می‌شود، برخاسته از تعالیم ادیان است و خشونت‌ها در جوامع دین‌پایه و دین‌گرا به عقاید دینی‌ای برمی‌گردد که در این جوامع وجود دارد؟ بسیاری این حرف‌ها را گفته‌اند، ولی براساس مطالعاتی که داشته‌ام، به هیچ‌وجه معتقد نیستم که بین تعالیم دین و خشونت رابطه‌ای منطقی وجود دارد و قویاً بر این اعتقادم که خشونت پدیده‌ای ماقبل دینی است و عوامل پیچیده روانشناختی، جامعه‌شناختی، تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و آموزشی، ریشه‌های خشونت را شامل می‌شود. همه ادیان را مطالعه نکرده‌ام و بحثی که مطرح می‌کنم، براساس مطالعاتم درباره ادیان و است. در واقع به هیچ‌وجه نمی‌توان میان این ادیان و خشونت رابطه منطقی برقرار کرد. هر چقدر جوامع به لحاظ مدنیت در سطح پایینی باشند و در مرحله بدویت باقی بمانند، علایق قومی و قبیله‌ای به شکل تعصب‌آمیز در آنها بسیار زیاد باشد، محرومیت‌های زیادی کشیده باشند، به طور تاریخی استبداد در آنها حاکم بوده باشد، به لحاظ جغرافیایی محروم و فاقد آب کافی و خاک حاصلخیز باشند و تربیت و آموزش اجتماعی در آنها به اندازه کافی وجود نداشته باشد، خشونت در آنها زیاد است و در واقع مستعد خشونت‌اند. ♦ ممکن است در بعضی از جوامع مثل خاورمیانه شاهد باشیم که گروه‌هایی به نام دین دست به خشونت می‌زنند، مثل و امثال آن. اگر واقع‌گرایانه و با نگاه عمیق و دقیق فلسفی و جامعه‌شناختی تحلیل کنیم، متوجه می‌شویم که این خشونت‌ها به هیچ‌وجه ربطی به دین ندارد و نسبت دادن آنها به دین یک فریب بزرگ است. این‌ها صورت دینی پیدا کرده، یعنی این‌گونه نیست که داعش چون مسلمان بوده، این‌طور عمل کرده، بلکه دلیل آن رشد در جامعه خشن استبدادی است، چون دولت‌های خاورمیانه اکثراً مستبدند، جوامع خود را سرکوب کرده‌اند و این جوامع مستعد خشونت‌اند، منتها این خشونت باید صورت بیرونی پیدا کند. یک نفر به لحاظ روانشناختی آماده خشونت است، ولی به یک آموزه دینی متمسک می‌شود، آن را به نفع خود تفسیر کرده و با تکیه بر تفسیری افراطی از دین، خشونتش را توجیه می‌کند. همچنین ممکن است جامعه‌ای دین‌پایه نباشد، ولی خشن باشد و خشونتش را با تکیه بر آموزه‌های عرفانی، فلسفی، خرافی و هر آموزه دیگری توجیه کند بیشتر بخوانید: https://feraghvaadyan.com/?p=2623 @feraghvaadyan
⭕️ سختی‌های جداشدگان از فرقه‌های تشکیلاتی 🔸 «فردی که از جدا می‌شود با مشکلاتی رو به رو است. اول احساس بی‌کسی، دوم عدم تجربه زندگی مستقل و بدون سیطره تشکیلات است. از نظر اقتصادی هم گاهی ممکن است فرد سرکارگر بهائی داشته باشد یا هر چیزی که به نوعی به بهائیت مرتبط باشد، بنابراین شغلش را از دست می‌دهد. موضوع دیگر، ازدواج است. متأسفانه مسلمانان در بعضی موقعیت‌ها، برخورد با خانواده‌های متبری و فرزندانشان را مایه شرمندگی می‌دانند و از وصلت با این خانواده‌ها پرهیز می‌کنند. 🔹به طور کلی، هیچ معیار و الگویی وجود ندارد که انسان بتواند به بقیه بقبولاند که واقعاً دیگر بهائی نیست. گاهب برخی مرا «عطابهائی» صدا می‌زنند و این برایم بسیار آزاردهنده و به نظرم، گناه است. ما 19 مرداد 1372، شدیم. بعد از آن، چهار سال بیکار بودم و نمی‌توانستم جایی استخدام یا مشغول شوم. 🔻ممکن است هر بشری اشتباه کند، بهائی‌هایی که مسلمان شده‌اند هم اشتباه می‌کنند، اما نباید این را به حساب گذشته‌شان گذاشت که چون بهائی بوده چنین و چنان می‌کنند. طبعاً سال‌ها طول می‌کشد این جراحت قلبی بهبود پیدا کند. افراد وقتی از جامعه جدا می‌شوند، نوعی احساس بی‌کسی می‌کنند. اگر همه این افراد تحت تعلیمات شیعی قرار بگیرند، محیط مناسبی برای شناخت ایجاد می‌شود و این حس مشترک همدردی در بینشان، آسودگی خاطر خاصی را فراهم می‌آورد و می‌توانند به هم کمک کنند.»(1) 📚1.مصاحبه مؤسسه روشنگر با آقای عطاءا... قادری متبری بهائی، 19/6/1396. @feraghvaadyan
حلول ماه ربیع الاول مبارک باد @Feraghvaadyan
💢 سخنان عوام‌فریبانه ترامپ برای جلب توجه اوانجلیست‌ها 🔘 ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان ماه برگزار خواهد شدحساب ویژه‌ای روی آرای #مسیحیان_اوانجلیست باز کرده و اغلب هواداران وی نیز همین افراد هستند در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود سعی دارد تا با ایراد سخنان عوام فریبانه، مردم بیشتری را به خود جلب کند. 👈🏻این در حالی است که دولت فعلی آمریکا به جهت ضعف در مقابله با کرونا و همچینین نژادپرستی به شدت توسط افکار عمومی تحت فشار است و به نظر می‌رسد ترامپ در تلاش است با نشان دادن یک چهره مذهبی از خود، هجمه‌ها را خنثی کند و از آنجا که جامعه آمریکا یک کشور #مسیحی به شمار می‌رود سخن از مسیح(ع) بهترین روش برای جلب رضایت مردم است. @Feraghvaadyan
💢وخامت شرایط جسمی ۱۶۱ بیمار کووید ۱۹ در بخش های مراقبت ویژه 🔹معاون بهداشت دانشگاه ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه صفر و شهادت ثامن الحجج، حضرت امام رضا(ع)، آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس را تا امروز، بیست و ششم مهر در استودیو سلامت فارس اعلام کرد. 🔹عبدالرسول همتی از افزایش آمار نمونه گیری های تشخیص کروناویروس به ۳۲۵ هزار و ۳۰۸ مورد از ابتدای شیوع بیماری تا کنون خبر داد و افزود: با بررسی نمونه های انجام شده، تاکنون ۶۷ هزار و ۱۲۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است. 🔹او ضمن اعلام مرگ ۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی روز گذشته تاکنون و آرزوی غفران الهی برای آنان در این ایام معنوی، مجموع آمار جانباختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان تا امروز، بیست و ششم مهر، هزار و ۱۵۴ نفر اعلام کرد. 🔹به گفته این مقام مسوول، هم اکنون هزار و ۸۶ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۱۶۱ نفر از آنان وحیم گزارش شده و در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند. 🔹همتی همچنین با اشاره به بهبودی ۶۰ هزار و ۲۵۹ بیمار از ابتدای شیوع تاکنون که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ابراز امیدواری کرد شاهد افزایش این آمار در روزهای آتی باشیم. 🔹او در پایان گزارش امروز خود از عموم مردم استان خواست تا به نحو جدی تری در امر رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان یک مسوولیت مهم اجتماعی سهیم شده و تاکید کرد: رهایی از این بیماری و قطع زنجیره های انتقال آن، تنها با رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و خودداری از سفرهای غیرضروری ممکن می شود. 📲خبرگزاری فارس (استان فارس): در تلگرام: ▫️ https://t.me/farsnaonline در اینستاگرام: ▫️ http://instagram.com/farsnaonline