eitaa logo
شبڪہ‌انتشار محتواے بصیرت افزایـےفرهنگےسیاسےاجتماعـےراه امین
211 دنبال‌کننده
22.4هزار عکس
10.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
فَاعْتَبِرُوايَاأُولِي الْأَبْصَار «مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها» تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی 🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید virasty.com/raheamin splus.ir/raheamin
مشاهده در ایتا
دانلود
💔 درون قلب جهان، انقلاب گشته بیا نفس، بدون تو همچون عذاب گشته بیا نظاره کن به فرا سوی مدینه و ببین حرم به دست حرامی خراب گشته بیا 🥀 🏴 🥀 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک پرسش در باب اناجیل در پیشتر گفتیم که قدیم تر، آثار عظیم ادبیات مسیحی از زندگانی زمینی عیسی سخن نگفته است و فقط در ربع دوم قرن دوم می بینیم، نخستین بار به اناجیل استناد شده است؛ اگر اناجیل کلیسایی براستی به نیمه ی قرن اول برسد و بنابراین به رسالات دینی کتاب عهد جدید مقدم باشد، چهره‌ی عیسی در کتاب عهد جدید با روایات انجیلی، تضادی نداشت؛ مثلاً رسالات دینی منسوب به پول، ضرب المثل ها و سخنان کنایی اناجیل را شرح نداده است ... اگر اناجیل هنگامی که رسالات دینی تدوین شده بود، وجود داشت ... نویسنده پیام های منسوب به پول ... اگر از وجود اناجیل آگاه بود، امکان نداشت، سخنان مولا مسیح را از حیث سندی که به اتکای آن، گفت هایش تایید می شد، از قلم بیاندازد. ----- آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۱۸۱. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
طومارهای قومران و قتل عیسی مسیح در سال ۱۹۴۷، نزدیک کومران [قومران] در شمال غربی بحرالمیت، طومارهای چرمین که متن آن ها به عبری و از قول پیمبران تورات نقل شده است و چند نوشته ساختگی، کشف گردید. در یکی از این طومارها، در هامشِ تفسیر بر متنِ گفته‌های حبقوقِ پیمبر، نوشته های مبنی بر آزار و شکنجه بر فرقه ای یهودی به دست آمد. از جمله مطالب این نوشته ها، اعدام رئیس آن فرقه است که در متن مزبور، معلم دادگری نامیده شده است‌. بعد از کشف آثار مزبور، مطبوعات کشور های مختلف، مقاله های بیشمار منتشر کردند تا اثبات کنند، رئیس فرقه ی مزبور که به قتل رسیده است، همان عیسی است و این پاپیروس ها از آثار بسیار کهن مسیحیان ابتدایی است. با این همه، بین تاریخ نویسان، راجع به تاریخ این طومارها، اختلاف شدید پدید آمد. تاریخ این نوشته ها به اختلاف، بین فاصله زمانی از قرن دوم پیش از میلاد تا عصر جنگ های صلیبی، تعیین گردید. پس از کاوش ها از سال ۱۹۵۲ به بعد و بنا به تجزیه عناصر آلی طومارها با روش‌های بسیار جدید علمی، مسلم گردید، تاریخ بعضی از طومارها به قرن نخستین پیش از میلاد می‌رسد. ---- آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۵۴. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✅ اسفندیار شاهنامه، یک بچه حزب اللهی 🔹 اسفندیار مثل این بچه حزب اللهی های امروز خودِ ماست! در فرهنگی شاهنامه یک حزب اللهی غیورِ دین خواهِ مبارز وجود دارد. 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
📣آغاز ثبت نام دوره‌های کوتاه مدت فرق و ادیان - ترم بهار و تابستان ✅اطلاع رسانی فراموش نشود. 🔗لینک ثبت نام کلاس: https://survey.porsline.ir/s/VXKzivZ عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✳️شاخصه ها و ویژگی های عرفان های نوظهور(1) 💢آنچه به طور كلي ميتوان در خصوص شاخص ها و ويژگي هاي عرفان هاي نوظهور بيان كرد، شامل موارد ذيل مي باشد كه باعث جذب اقشار مختلف جامعه به اين فرقه ها مي گردد و جذابيت لازم را براي طرف داران خود تا حدودي مهيا مي سازد: 1️⃣التيام موج هاي رواني : انسان امروز در زندان تنهايي، گسستگي پيوندها، فشارهاي رواني، اضطرا بها،افسردگي ها، پوچي و بي معنايي گرفتار است. معنويت هاي نوظهور صرفا براي حل اين مشكلات به عرصة حيات بشري وارد شده است. 2️⃣ناتواني از ايجاد تحول در زندگي: ناتواني از ايجاد تحول و بسنده نمودن به حداقل تغييرات خاموش در فرد از ويژگ يهاي اين موج است. _التیام عضویت درکانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
دیدگاه توماس آکویناس درباره جنگیدن روحانیون توماس آکویناس در مجموعه الهیات می نویسد: به همان دلیلی که فعالیت‌های تجاری برای روحانیون ممنوع است، چون ذهن آدمی را بیش از حد به خود مشغول می‌کند، آنها از پرداختن به امور جنگی هم منع شده اند ... روی هم رفته برای روحانیون دست زدن به جنگ که به خونریزی رهنمون می شود، مجاز نیست. ------ شیرودی، آزاده، کاشانی، محمد، اخلاق جنگ (حقوق بشردوستانه) در اسلام و مسیحیت، ص ۱۳۰. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✳️عرفانهای نوظهور و اولویت های جذب 🔹اولويت جذب عموم اين جنبشها را مي توان به سه دسته كلي تقسيم كرد: 1️⃣سياست مداران درجه دوم و سوم. 2️⃣تحصيل كرده ها اعم از دبيرستاني و دانشگاهي. 3️⃣ثروتمندها و سرمايه داران جامعه. عضویت درکانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠تبعیت مرید از مراد در محرمات الهی 👆پیش تر، قطب وقت این جریان یعنی صادق طهرانی هم در کتاب نور مجرد تصریح کرده بود که اگر استاد طریقت، به مریدش دستور خودکشی یا قتل دیگران را داد، بدون درنگ باید این کار را انجام دهد. 🔸اما اکنون شاگرد طهرانی، یعنی یاور وکیلی یک قدم پیش تر رفته است و می گوید خود انسان هم اگر چنین شهودی کرد، باید بدان عمل کند و مرتکب قتل شود که ماجور و (احتمالا عارف بالله هم) خواهد بود. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
3⃣1⃣ 💠زبان؛ عامل ترقی یا بدبختی؟ انتخاب با توست... 💢زبان، می‌تواند عامل ترقی و رشد و یا عامل بدبختی باشد. بستگی دارد چطور از آن استفاده کنی. ناسزا گویی، نشانه ضعفِ روحی _ روانی و بدنی است. 🔸پیامبر فرمودند: 🔅«بهشت، بر هر ناسزاگوی بی شرمی که باکی از آنچه می‌گوید و از آنچه به او گفته می‌شود ندارد، حرام است.» 📚اصول کافی، ج ۴، ص ١۴ 📌چرا کسی که ادعا می‌کند منتظر است، نباید دشنام بدهد؟ 👈 با توجه به نشانه های گفته شده، منتظر نباید ضعف روحی _ روانی داشته باشد؛ چون پشتوانه ای بزرگ را می‌شناسد. بنابراین دلیلی وجود ندارد که دشنام بدهد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
عهدنامه پیامبر اسلام، حضرت محمد ص، پس از واقعه مباهله با مسیحیان این عهدی است که محمد بن عبدالله فرستاده ی خدا برای تمام مسیحیان نوشته است ... برای مسیحیان است آن چه برای من، نزدیکان من، ملت من و طرفداران من است. مثل این است که آنان، رعیت و اهل ذمه من هستند. ما هرگونه اذیت کردن آن را منع می‌کنیم ... هیچ اسقفی لازم نیست اسقفیت خود را تغییر دهد! هیچ راهبی لازم نیست که از راهبیت خود دست کشد! هرکس در صومعه هست، بماند! هرکس در گردش است، بگردد! هیچ بنایی از کلیساها و محل تجارت آنان نباید خراب شود و هیچ چیز از مال کلیساها نباید در بنای مسجد و منازل مسلمانان وارد شود! هر کس این کار را بکند، عهد خدا را شکسته و با رسول او مخالفت ورزیده است ... هرکس با عهد خدا مخالفت ورزد و بر خلاف آن عمل کند، میثاق خدا را مخالفت کرده و با رسول خدا مخالفت ورزیده است ... کسی تا دنیا زنده است نباید به این عهد مخالفت ورزد! تا دنیا به آخر برسد. ------- احمدی میانجی، مکاتیب رسول، ج. ۳، صص ۷۵۷ تا ۷۶۲، به نقل از اخلاق جنگ (حقوق بشر دوستانه) در اسلام و مسیحیت، آزاده شیرودی و محمد کاشانی، ص ۱۴۴. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✅ مفاهیم اسلامی در شاهنامه فردوسی 🔹 مقام معظم رهبری در مورد شاهنامه فردوسی چنین بیان می کنند: 🔸 شما خیال می‌کنید که اگر در شاهنامه‌ی فردوسی چیزی برخلاف مفاهیم اسلامی وجود داشت، این‌قدر در جوامع اسلامی جا می‌افتاد؟
✅ ازدواج دادن همسر به فردی نیازمند زن 🔹 در کتاب ماتیکان هزار دادستان نوعی از ازدواج در زمان ساسانیان را چنین آورده است: 🔸 یک مرد می‌تواند علی رغم میل و رضایت زن خود، او را به اشخاص تنگدستی که نیاز به زن داشتند، برای مدت معینی واگذار کند. 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 حرام بودن راه رفتن دشمنان علیه السلام بر روی زمین به روایت از علمای بزرگ روایت کرده است: قال: سمعت أبي عبد اللّه بن جعفر يحدث علي بن الحسين صلوات اللّه عليهما، قال: سمعت عمي أمير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السّلام يقول: قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله: يا علي إِنَّ الْأَرْضَ لِلّٰهِ يُورِثُهٰا مَنْ يَشٰاءُ، مِنْ عِبٰادِهِ، و إنّه أوحى إليّ أن أزوجك فاطمة على خمس الأرض فهي صداقها، فمن مشى على الأرض و هو لكم مبغض فالأرض حرام عليه أن يمشي عليها . (صلی الله علیه و آله) به (علیه السلام) فرمودند: به درستی که خداوند سلام الله علیها را به ازدواج تو در آورد و مهریه او را همه زمین قرار داد. پس هر کس روی زمین راه رود و با تو دشمن باشد راه رفتن او حرام می‌باشد. 📚 فرائد السمطین ج۱ ص۹۴-۹۵ ح۶۴ (چاپ دار الحبیب) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔵ماهیت و شاکله عرفانهای نوظهور 👈ماهيت و شاكله عرفان هاي نوظهور بر پايه سه عنصر اساسي مترتب است كه عبارتند از: 1️⃣عدم اعتقاد به خداوند يكتا. 2️⃣فاقد شريعت وحياني و آسماني. 3️⃣عدم اعتقاد به قيامت و جهان ديگر. (درگاهي فر،رضا، 1390،شاخصه هاي عرفان هاي كاذب، تهران: نشر جمهوري.) عضویت درکانال👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تناقض در اعتقاد و رفتار دراویش صوفیه 🔸دوران قطبیت نورعلی تابنده سرکرده‌ی سابق دراویش فرقه‌ی گنابادیه، دوران رسوایی تصوف در قالب فرقه‌گرایی و هتک عقاید صوفی‌گری بود. 🔹یک قلم از عملکرد تابنده که موجب سقوط آموزه‌های اسلاف صوفیه شد، ورود صوفی‌گری به عرصه‌ی سیاست بود. 🔻پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تابنده متاثر از اندیشه ی لیبرالیسم، با نهضت آزادی همکاری می‌کند و در دولت موقت بازرگان نیز به عنوان معاون وزیر ارشاد و همچنین عضو هیات امنای سازمان حج و زیارت مشغول به کار می‌شود. 🔻با خروج نهضت آزادی از حاکمیت و پایان کار بازرگان، تابنده هم تحت تاثیر همان گرایش ها با نظام و انقلاب در تعارض قرار می‌گیرد تا در سال 1370 همراه با تنی چند از سران نهضت آزادی، دستگیر و مدتی را در زندان به سر می‌برد. 🔻سران فرقه گنابادیه همواره شعار عدم دخالت در سیاست داده اند، اما نورعلی تابنده در طول بیش از دو دهه قطبیتش بارها دراویش را راهی میدان سیاست کرده است. 🔻او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 بطور رسمی از مهدی کروبی (یکی از سران فتنه) حمایت کرد و رای دراویش را متوجه او ساخت. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تفسیر صوفیه از صراط مستقیم 🔸تفسیر صوفیه از آیات قرآن بر مبنای دل و آنچه از دل تراوش کند، است. لذا بروز اغراض شخصی، گروهی و فرقه‌ای، که منجر به تفسیر به رأی می‌شود در آن هویداست. 🔹تفسیر به رأی آیات قرآن، در کلام صوفیان نخستین، تا به امروز همواره امری متداول بوده است، چنانچه بزرگان صوفیه هرکدام تفسیری مطابق با افکار و عقاید صوفیانه خود از کلمه صراط و صراط مستقیم دارند. 🔻مثلاً حسن بصری در مورد آیه اهدنا الصراط المستقیم عقیده شخصی خود را برگزیده و معتقد است که : 👈«صراط مستقیم رسول خدا و خلفاء راشدین بعد از او می‌باشند».[1] 🔻یا صفی علیشاه قطب یکی از اقطاب سلسله نعمت اللهی عقیده گروهی و فرقه‌ای خود را از کلمه صراط در نظر گرفته و می‌گوید: «صراط الذین انعمت علیهم اشاره به صراط نعمت الله است! و مغضوب و ضال از این نعمت بی‌بهره‌اند و داخل نتوانند شد!» [2] پی‌نوشت: [1]. واحدی، سید تقی (صالح علیشاه)، درکوی صوفیان، نشر نخل دانش، تهران، 1384، ص 360، و تفسیر محقق، ج 1، ص 410 [2]. ذبیح‌الله، محلاتی، کشف الاشتباه، انتشارات نسیم ظهور، 1389، ص 232. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠کفر گویی با توجیه سخن دل و ابرازعشق! 🔸امروزه برخی از افراد مسلمان به دلایل گوناگون که رنگ و بوی صوفیانه دارد، جملاتی را ادا کرده و بر زبان جاری می‌کنند که مخالف با توحید است. 🔹جملاتی مانند لااله الا زینب! لا اله الا رقیه! لا اله الا لیلی! که بر زبان برخی هیئتی نمایان و دراویش صوفی در مدح سران تصوف جاری می‌گردد و از آن بوی کفر استشمام می‌شود و نمی‌توان با ادله‌ی دلی و به اصطلاح عاشقانه، از تبعات آن شانه خالی کرد. 🔻این نوع کفرگویی بجز اینکه برای گوینده‎‌گان دارای تبعات اخروی ست، برای جامعه‌ی دینی و اهل مذهب شیعه نیز دارای تبعات است و موجب سوء استفاده‌ی سایرین و هتک مذهب خواهد بود. 🔻بر حذر بودن از نفـی توحید و یگانگی خداوند و یا شـرک بر پروردگار، در آیات قرآن به کرات در قالب اصنام (بتان) و انداد (شریکان) گوشزد شده است. ♻️آیه‌ی «فَلٰاتَجْعَلوا لِلّٰهِ اَنداداً وَ اَنْتُمْ تَعْلَمونَ»[1] و آیه‌ی «وَ لٰایَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً اَرْباباً مِنْ دونِ‌اللّٰهِ»[2] نمونه‌هایی از تبیین نمود خارجی دوری‌گزینی از توحید است. 📚پی نوشت [1]. بقره / 22 [2]. آل عمران / 64 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅ بهترین صفت در ایران باستان یا اروپا 🔹 شاهان و اشراف هخامنشی، بهترین صفات را پس از رشادت ودلیری، این می‌دانند که پسران زیاد به دنیا آورند 👶🏻 و به اشخاصی که بیش از سایرین زاد و ولد کرده اند، شاه هر ساله هدیه می‌دهد. 💰 🔸 در ایران امروز هم عده ای در ظاهر باستانگرا هستند و در باطن سگ را جایگزین فرزند کرده اند... 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تفسیر عجیب صوفیه از عرش 🔸صوفیه همچون دیگر فرقه‌های باطن‌گرا به تأویل قرآن پرداخته‌اند. آن‌ها در تفسیر بیش از هر چیز بر دل خود اتکا دارند و آن را محل الهام و استقرار علم الهی می‌دانند. 🔹 ابوسعید به تبع باطن‌گرایی که اقتضای مشرب صوفیانه است، اشتیاق وافری به تأویل آیات قرآن برخلاف ظاهر دارد. تأویل او از آیات گاه به معنایی کاملاً متفاوت و متضاد می‌انجامد. 👈در نمونه‌ای از این تفاسیر آمده است: «از شیخ سؤال کرد که‌ ای شیخ! در این آیت که "الرحمن علی العرش استوی" چه گویی؟ شیخ ما گفت: در میهنه پیرزنان باشند که یاد دارند که خدای بود و هیچ جای عرش نبود». [1] از سخن ابوسعید چنین بر می‌آید که عرش و کرسی مصداق بیرونی ندارد. 🔻این تفسیر با سیاق آیه و آرای اهل تفسیر منافات دارد. در احادیث و تفاسیر برای عرش مصادیقی ذکر شده است که در تفسیر نمونه آمده است: «مجموعه جهان هستی است که تخت حکومت او محسوب می‌شود».[2] 📚 پی نوشت [1]. محمد بن منور، اسرارالتوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، تصحیح و تنظیم شفیعی کدکنی محمدرضا، ناشر آگاه، تهران، 1376، ص 229 [2]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، نشر دار الکتب الاسلامیه، تهران، 1387، ج 13، ص 160. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠توجیه سماع با آیات قرآن 🔰1⃣ 🔸برخی از متصوفه رقص سماع را قرآن پارسی خوانده و بعضی دیگر برای عظمت و تقدس بخشی به سماع و توجیه رقص سماع، آن را به قرآن نسبت داده و با تفسیر و تأویل خود برخی از آیات قرآن را به سماع مربوط دانسته‌اند. 🔻سلمی و باخرزی و ابوسعید ابوالخیر در یک استدلال، رقص سماع را به آیه‌ای از قرآن ربط داده‌اند و می‌گویند: 👈«از آنکه سماع دوستان به‌حق باشد، ایشان بر نیکوترین روی فرا شنوند. خدای تعالی می‌گوید: (فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنه [زمر / 18] سماع هرکسی رنگ روزگار وی دارد. [1] 🔻در واقع ابوسعید ابوالخیر از آیه این‌طور می‌خواهد استفاده کند که بهترین سخن حق همان سماعی است که صوفیه آن را می‌شنوند. 🔻همچنین وی با استدلال به این آیه سماع را هم‌رتبه سخن خدا و پیامبر (صلی الله علیه و آله) توصیف کرده که توسط صوفیه به آن پرداخته می‌شود. ♻️درحالی‌که معنای آیه این است که: « آن بندگانی که سخن بشنوند و به نیکوتر آن عمل کنند، آنان هستند که خدا آن‌ها را (به لطف خاص خود) هدایت فرموده و هم آنان به حقیقت خردمندان عالم‌اند.» 🔹و هیچ وجه تشابهی بین این آیه و آنچه ابوسعید ابوالخیر به آن تمسک کرده وجود ندارد. 📚پی نوشت [1]. محمد بن منور، اسرارالتوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، تصحیح و تنظیم شفیعی کدکنی محمدرضا، ناشر آگاه، تهران، 1376، ص 264. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | کافی نبودن محبت برای ولایت داشتن 📖 مرور سطرهایی از آنچه آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه ۲۵ طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بیان کردند. ☝️ این جلسات در ماه رمضان ۱۳۵۳ شمسی در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد برگزار شده است 🌒 🌙 @Khamenei_ir