eitaa logo
شبڪہ‌انتشار محتواے بصیرت افزایـےفرهنگےسیاسےاجتماعـےراه امین
212 دنبال‌کننده
22.5هزار عکس
10.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
فَاعْتَبِرُوايَاأُولِي الْأَبْصَار «مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها» تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی 🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید virasty.com/raheamin splus.ir/raheamin
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدگاه توماس آکویناس درباره جنگیدن روحانیون توماس آکویناس در مجموعه الهیات می نویسد: به همان دلیلی که فعالیت‌های تجاری برای روحانیون ممنوع است، چون ذهن آدمی را بیش از حد به خود مشغول می‌کند، آنها از پرداختن به امور جنگی هم منع شده اند ... روی هم رفته برای روحانیون دست زدن به جنگ که به خونریزی رهنمون می شود، مجاز نیست. ------ شیرودی، آزاده، کاشانی، محمد، اخلاق جنگ (حقوق بشردوستانه) در اسلام و مسیحیت، ص ۱۳۰. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✳️عرفانهای نوظهور و اولویت های جذب 🔹اولويت جذب عموم اين جنبشها را مي توان به سه دسته كلي تقسيم كرد: 1️⃣سياست مداران درجه دوم و سوم. 2️⃣تحصيل كرده ها اعم از دبيرستاني و دانشگاهي. 3️⃣ثروتمندها و سرمايه داران جامعه. عضویت درکانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠تبعیت مرید از مراد در محرمات الهی 👆پیش تر، قطب وقت این جریان یعنی صادق طهرانی هم در کتاب نور مجرد تصریح کرده بود که اگر استاد طریقت، به مریدش دستور خودکشی یا قتل دیگران را داد، بدون درنگ باید این کار را انجام دهد. 🔸اما اکنون شاگرد طهرانی، یعنی یاور وکیلی یک قدم پیش تر رفته است و می گوید خود انسان هم اگر چنین شهودی کرد، باید بدان عمل کند و مرتکب قتل شود که ماجور و (احتمالا عارف بالله هم) خواهد بود. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
3⃣1⃣ 💠زبان؛ عامل ترقی یا بدبختی؟ انتخاب با توست... 💢زبان، می‌تواند عامل ترقی و رشد و یا عامل بدبختی باشد. بستگی دارد چطور از آن استفاده کنی. ناسزا گویی، نشانه ضعفِ روحی _ روانی و بدنی است. 🔸پیامبر فرمودند: 🔅«بهشت، بر هر ناسزاگوی بی شرمی که باکی از آنچه می‌گوید و از آنچه به او گفته می‌شود ندارد، حرام است.» 📚اصول کافی، ج ۴، ص ١۴ 📌چرا کسی که ادعا می‌کند منتظر است، نباید دشنام بدهد؟ 👈 با توجه به نشانه های گفته شده، منتظر نباید ضعف روحی _ روانی داشته باشد؛ چون پشتوانه ای بزرگ را می‌شناسد. بنابراین دلیلی وجود ندارد که دشنام بدهد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
عهدنامه پیامبر اسلام، حضرت محمد ص، پس از واقعه مباهله با مسیحیان این عهدی است که محمد بن عبدالله فرستاده ی خدا برای تمام مسیحیان نوشته است ... برای مسیحیان است آن چه برای من، نزدیکان من، ملت من و طرفداران من است. مثل این است که آنان، رعیت و اهل ذمه من هستند. ما هرگونه اذیت کردن آن را منع می‌کنیم ... هیچ اسقفی لازم نیست اسقفیت خود را تغییر دهد! هیچ راهبی لازم نیست که از راهبیت خود دست کشد! هرکس در صومعه هست، بماند! هرکس در گردش است، بگردد! هیچ بنایی از کلیساها و محل تجارت آنان نباید خراب شود و هیچ چیز از مال کلیساها نباید در بنای مسجد و منازل مسلمانان وارد شود! هر کس این کار را بکند، عهد خدا را شکسته و با رسول او مخالفت ورزیده است ... هرکس با عهد خدا مخالفت ورزد و بر خلاف آن عمل کند، میثاق خدا را مخالفت کرده و با رسول خدا مخالفت ورزیده است ... کسی تا دنیا زنده است نباید به این عهد مخالفت ورزد! تا دنیا به آخر برسد. ------- احمدی میانجی، مکاتیب رسول، ج. ۳، صص ۷۵۷ تا ۷۶۲، به نقل از اخلاق جنگ (حقوق بشر دوستانه) در اسلام و مسیحیت، آزاده شیرودی و محمد کاشانی، ص ۱۴۴. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✅ مفاهیم اسلامی در شاهنامه فردوسی 🔹 مقام معظم رهبری در مورد شاهنامه فردوسی چنین بیان می کنند: 🔸 شما خیال می‌کنید که اگر در شاهنامه‌ی فردوسی چیزی برخلاف مفاهیم اسلامی وجود داشت، این‌قدر در جوامع اسلامی جا می‌افتاد؟
✅ ازدواج دادن همسر به فردی نیازمند زن 🔹 در کتاب ماتیکان هزار دادستان نوعی از ازدواج در زمان ساسانیان را چنین آورده است: 🔸 یک مرد می‌تواند علی رغم میل و رضایت زن خود، او را به اشخاص تنگدستی که نیاز به زن داشتند، برای مدت معینی واگذار کند. 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 حرام بودن راه رفتن دشمنان علیه السلام بر روی زمین به روایت از علمای بزرگ روایت کرده است: قال: سمعت أبي عبد اللّه بن جعفر يحدث علي بن الحسين صلوات اللّه عليهما، قال: سمعت عمي أمير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السّلام يقول: قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله: يا علي إِنَّ الْأَرْضَ لِلّٰهِ يُورِثُهٰا مَنْ يَشٰاءُ، مِنْ عِبٰادِهِ، و إنّه أوحى إليّ أن أزوجك فاطمة على خمس الأرض فهي صداقها، فمن مشى على الأرض و هو لكم مبغض فالأرض حرام عليه أن يمشي عليها . (صلی الله علیه و آله) به (علیه السلام) فرمودند: به درستی که خداوند سلام الله علیها را به ازدواج تو در آورد و مهریه او را همه زمین قرار داد. پس هر کس روی زمین راه رود و با تو دشمن باشد راه رفتن او حرام می‌باشد. 📚 فرائد السمطین ج۱ ص۹۴-۹۵ ح۶۴ (چاپ دار الحبیب) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔵ماهیت و شاکله عرفانهای نوظهور 👈ماهيت و شاكله عرفان هاي نوظهور بر پايه سه عنصر اساسي مترتب است كه عبارتند از: 1️⃣عدم اعتقاد به خداوند يكتا. 2️⃣فاقد شريعت وحياني و آسماني. 3️⃣عدم اعتقاد به قيامت و جهان ديگر. (درگاهي فر،رضا، 1390،شاخصه هاي عرفان هاي كاذب، تهران: نشر جمهوري.) عضویت درکانال👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تناقض در اعتقاد و رفتار دراویش صوفیه 🔸دوران قطبیت نورعلی تابنده سرکرده‌ی سابق دراویش فرقه‌ی گنابادیه، دوران رسوایی تصوف در قالب فرقه‌گرایی و هتک عقاید صوفی‌گری بود. 🔹یک قلم از عملکرد تابنده که موجب سقوط آموزه‌های اسلاف صوفیه شد، ورود صوفی‌گری به عرصه‌ی سیاست بود. 🔻پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تابنده متاثر از اندیشه ی لیبرالیسم، با نهضت آزادی همکاری می‌کند و در دولت موقت بازرگان نیز به عنوان معاون وزیر ارشاد و همچنین عضو هیات امنای سازمان حج و زیارت مشغول به کار می‌شود. 🔻با خروج نهضت آزادی از حاکمیت و پایان کار بازرگان، تابنده هم تحت تاثیر همان گرایش ها با نظام و انقلاب در تعارض قرار می‌گیرد تا در سال 1370 همراه با تنی چند از سران نهضت آزادی، دستگیر و مدتی را در زندان به سر می‌برد. 🔻سران فرقه گنابادیه همواره شعار عدم دخالت در سیاست داده اند، اما نورعلی تابنده در طول بیش از دو دهه قطبیتش بارها دراویش را راهی میدان سیاست کرده است. 🔻او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 بطور رسمی از مهدی کروبی (یکی از سران فتنه) حمایت کرد و رای دراویش را متوجه او ساخت. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تفسیر صوفیه از صراط مستقیم 🔸تفسیر صوفیه از آیات قرآن بر مبنای دل و آنچه از دل تراوش کند، است. لذا بروز اغراض شخصی، گروهی و فرقه‌ای، که منجر به تفسیر به رأی می‌شود در آن هویداست. 🔹تفسیر به رأی آیات قرآن، در کلام صوفیان نخستین، تا به امروز همواره امری متداول بوده است، چنانچه بزرگان صوفیه هرکدام تفسیری مطابق با افکار و عقاید صوفیانه خود از کلمه صراط و صراط مستقیم دارند. 🔻مثلاً حسن بصری در مورد آیه اهدنا الصراط المستقیم عقیده شخصی خود را برگزیده و معتقد است که : 👈«صراط مستقیم رسول خدا و خلفاء راشدین بعد از او می‌باشند».[1] 🔻یا صفی علیشاه قطب یکی از اقطاب سلسله نعمت اللهی عقیده گروهی و فرقه‌ای خود را از کلمه صراط در نظر گرفته و می‌گوید: «صراط الذین انعمت علیهم اشاره به صراط نعمت الله است! و مغضوب و ضال از این نعمت بی‌بهره‌اند و داخل نتوانند شد!» [2] پی‌نوشت: [1]. واحدی، سید تقی (صالح علیشاه)، درکوی صوفیان، نشر نخل دانش، تهران، 1384، ص 360، و تفسیر محقق، ج 1، ص 410 [2]. ذبیح‌الله، محلاتی، کشف الاشتباه، انتشارات نسیم ظهور، 1389، ص 232. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠کفر گویی با توجیه سخن دل و ابرازعشق! 🔸امروزه برخی از افراد مسلمان به دلایل گوناگون که رنگ و بوی صوفیانه دارد، جملاتی را ادا کرده و بر زبان جاری می‌کنند که مخالف با توحید است. 🔹جملاتی مانند لااله الا زینب! لا اله الا رقیه! لا اله الا لیلی! که بر زبان برخی هیئتی نمایان و دراویش صوفی در مدح سران تصوف جاری می‌گردد و از آن بوی کفر استشمام می‌شود و نمی‌توان با ادله‌ی دلی و به اصطلاح عاشقانه، از تبعات آن شانه خالی کرد. 🔻این نوع کفرگویی بجز اینکه برای گوینده‎‌گان دارای تبعات اخروی ست، برای جامعه‌ی دینی و اهل مذهب شیعه نیز دارای تبعات است و موجب سوء استفاده‌ی سایرین و هتک مذهب خواهد بود. 🔻بر حذر بودن از نفـی توحید و یگانگی خداوند و یا شـرک بر پروردگار، در آیات قرآن به کرات در قالب اصنام (بتان) و انداد (شریکان) گوشزد شده است. ♻️آیه‌ی «فَلٰاتَجْعَلوا لِلّٰهِ اَنداداً وَ اَنْتُمْ تَعْلَمونَ»[1] و آیه‌ی «وَ لٰایَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً اَرْباباً مِنْ دونِ‌اللّٰهِ»[2] نمونه‌هایی از تبیین نمود خارجی دوری‌گزینی از توحید است. 📚پی نوشت [1]. بقره / 22 [2]. آل عمران / 64 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰