eitaa logo
شبڪہ‌انتشار محتواے بصیرت افزایـےفرهنگےسیاسےاجتماعـےراه امین
211 دنبال‌کننده
22.5هزار عکس
10.8هزار ویدیو
1.1هزار فایل
فَاعْتَبِرُوايَاأُولِي الْأَبْصَار «مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها» تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی 🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید virasty.com/raheamin splus.ir/raheamin
مشاهده در ایتا
دانلود
💎خشایار نبیلی؛ جوان تازه مسلمان شده (5) ❓مصداقی ازاین بحث‌ها رابخاطردارید؟ 🗣هراتفاقی که درجامعه می‌افتد،درتشکیلات وجلسات اعضاموردارزیابی قرارمی‌گیردوباتوجه به تحلیل‌هاواتفاقات جامعه،پیش می‌روند.بهائیت بطوردقیق وبرنامه‌ریزی شده برای تک‌تک گام‌هایی که برمی‌دارد،هدف‌گذاری می‌کند.کلیه کلاس‌هاومجالسی که ازکودکی برگزارمی‌کند نیزدرهمین راستااست.مثلاً گلشن باهدف آشنایی بایکسری تعالیم تشکیلاتی ودرس اخلاق برای آماده کردن بچه‌ها برای تبلیغ ایجادشده است. ❓محل برگزاری کلاس‌ها کجا بود؟ 🗣بصورت گردشی درخانه افرادمختلف برگزارمی‌شد.هرنوبت درخانه یکنفر. ❓درخانه شما هم برگزارمی‌شد؟ 🗣وقتی بچه بودم بعضی ازجلسات گلشن درمنزل مابرگزارمی‌شد. ❓سازماندهی این برنامه‌ها به چه صورت است که مثلاً درکجاوتوسط چه کسانی برگزار شوند؟ 🗣اینکه کجابرگزار شود،خیلی مهم نیست وممکنست توسط جمع ویا مربی تصمیم گرفته شودامااینکه به چه صورت باشدطبق برنامه‌ریزی خاصی است.سیستمی دقیق وجودداردواینطور نیست که معلم هرچه بخواهد بگوید.مطالب کاملاً دسته‌بندی شده وتوسط خادمین به معلم‌هاداده می‌شود.همه این‌ها هم زیرنظربیت‌العدل واقع درحیفای اسرائیل است. ❓درمورد اسرائیل چه صحبت‌هایی می‌شد؟ ⛓ادامه دارد...⬅️ عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تضاد دیدگاه سران دراویش گنابادی درباره انتخابات 🔸صوفیه ازجمله فرقه‌های درون شیعی است که برخلاف دین مبین اسلام، قائل به جدایی دین از سیاست است. 🔹رفتار سران این فرقه در مورد این مسئله بسیار ضدونقیض است، چنانچه برخی از اقطاب همچون صالح علیشاه و رضا علیشاه پیروان خود را از ورود به سیاست نهی می‌کردند. 🔻کما اینکه سلطان حسین تابنده در اثری از خود با عنوان "یادداشت‌هایی از سفر به ممالک اسلامی" در گفت‌وگویی که با یکی از اقطاب صوفی مصر به اسم سیدالبکری داشت، می‌گوید که: 👈«به او گفتم ولی بزرگان ما در امور سیاسی دخالت نمی‌کنند و اصلاً وارد سیاست نمی‌شوند. حتی در انتخابات نیز دخالت نمی‌کنند و تشکیلات ظاهری اداری هم ندارند و فقط اجتماعات آن‌ها مذهبی است.» [1] 🔰اما از سوی دیگر نورعلی تابنده هنگام انتخابات، وقتی منافع خود و فرقه را در حضور در انتخابات می‌بیند، همه دراویش را به حمایت از کاندیدایی خاص دعوت می‌کند [2] و خلاف نظر و دیدگاه اقطاب سلف خود رفتار می‌کند. 📚پی نوشت [1]. تابنده گنابادی، سلطان حسین (رضا علیشاه)، یادداشت‌هایی از سفر به ممالک اسلامی، ص 212. [2]. روزنامه اعتماد ملی، یکشنبه 17 خرداد 1388، ص 4. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (22) 📙22. پشت پرده تشکیلات بهائیت 👤سعید سجادی،نشر کیهان،چاپ اول،سال1388،تهران 👈دراین کتاب یکی ازنجات یافتگان بهائیت داستان زندگی خودرا بازمی گوید.بهزادجهانگیری دردوران سربازی درجنوب،موردلطف روحانیون جهادگرقرارمی گیرد تاجاییکه خودرادرصفوف نمازجماعت جامی‌زند تابرای لحظه ای خودرا ازکابوس فرقه رهاسازد. 👈وی یادآورمی‌شود که بهائیان درطول جنگ برای پیروزی صدام دست بدعابودند وادعامی‌کردندجمهوری اسلامی نابودمی‌شود،چون ازاسرائیل به مابشارت داده شده که باپیروزی صدام،تاریخ بسودمارقم خواهدخورد. 👈جهانگیری درنوجوانی درسوگواری اباعبدالله،همراه مردم اشک می‌ریزد،امابدلیل اسارت درزنجیرهای نامرئی فرقه،پر پروازی برای رهایی نمی‌یابد تااینکه مهر یک دختراورادرمسیر جدیدی قرارمی‌دهدواورادربرابراعضای محفل قرارمی‌دهد وفصلی جدیدرادرزندگی اش رقم می‌زند. 👈او ازفسادحاکم برجلسات اعضای فرقه می‌گوید،ازدخترانی که بنام روشنفکربازی،مردهای زیادی راتجربه می‌کنند،اززنان شوهرداری که خیانت به شوهر را نوعی مبارزه با اسلام معرفی می‌کنند وجوانهایی که دلهایشان پرازکینه سرکردگان عکانشین است،اماجرأت سخن ندارند،جوانانی که به اسلام عشق می‌ورزند،اما اعضای محفل آنها را با کثیف ترین شیوه ها،نگه می‌دارند. 👈ازجوانانی می‌گوید که به سودای زندگی درآمریکا وادامه تحصیل،بهایی می‌شوند اما درنهایت پس ازازدواج بایک دختربهایی،سر ازشاگردمکانیکی درایران درمی‌آورند،کسانی که پس ازبازی خوردن،برای رهایی تلاش می‌کنند. عضویت در کانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نورعلی تابنده: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی و ملی است. 🔸نورعلی تابنده و فرقه صوفیه گنابادی در انتخابات سال 92 و سال 96 نیز بازهم از کاندیدای جریان اصلاحات اعلام حمایت کرد ولی در انتخابات 1400 که نورعلی تابنده دیگر در این دنیا نیست، مسئله کاملاً متفاوت است. 🔻از طرفی قطب سیاسی این فرقه دیگر در میان آن‌ها نیست و دراویش این فرقه نیز با قطبی سروکار دارند که همواره از سیاست دوری گزیده و گویا قصد ورود به انتخابات را ندارد. 🔻از طرفی جریان اصلاحات، چهره شاخصی در انتخابات ندارد که دراویش بتوانند به او دل ببندند، لذا برخی از دراویش که همواره دخالت در سیاست و سیاسی کاری بخشی از زندگی و کار ایشان است، مدام از تحریم انتخابات، سخن می‌گویند. 🔰درحالی‌ دراویش گنابادی از تحریم انتخابات می‌گویند که نورعلی تابنده در آخرین جلسه سخنرانی دولت سرای تهران مورخ 24 اردیبهشت 96، با اشاره به اصل عدم مداخله دراویش در سیاست، انتخابات را مقوله‌ای فراتر از دایره سیاست خواند و بر همین اساس، حضور و شرکت فقرا در انتخابات را وظیفه‌ای شرعی و ملی دانست که منافاتی با اصل دخالت در سیاست ندارد. [1] ♻️ولی دراویش گنابادی بدون اعتنا به سخنان قطب پیشین خود قصد تحریم انتخابات را دارند. 📚پی نوشت 1. نورعلی تابنده، 24/ 2/ 1396. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💎معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (21) 📘21. تحقيق در تاريخ و عقايد: شيخى‌گرى، بابى‌گرى، بهایى‌گرى... و كسروى‌گرايى 👤يوسف فضايى، نشر آشيانه کتاب، چاپ سوم، تهران، 1387ش 📖مطالب كتاب، حتى‌المقدور با بيان و سبکى ساده و روان، اما مستدل و شامل تاريخ تحولات و اساس عقايد و احكام و مناسك آن آئين‌ها به‌گونه مختصر تنظيم و در اختيار خواننده قرار داده شده است و غالباً فقره‌هاى عربى منقول از كتاب‌هاى اين فرقه‌ها به فارسی ترجمه شده است تا خواننده بتواند از معانى آنها آگاه گردد. 📖مطالب تحقيقى اين كتاب، محصول چند سال تحقيق و بررسى و مطالعه عينى و نظرى است كه در توجيه تاريخ و فلسفه دينى فرقه‌ها و كيش‌هاى شيخى، بابى، بهایى و پاک‌دينى (مكتب كسروى) انجام شده است. مذاهب نامبرده، كيش‌هایى هستند كه در اوضاع نابسامان دوره قاجارى پديد آمده‌اند، كه هم‌اكنون كم‌وبيش پيروانى در ایران و ممالك ديگر دارند. 📖مطالعه اين كتاب، تا اندازه‌اى خواننده را به اوضاع آشفته اجتماعى و مذهبى آن دوره متوجه كرده و با وضع مذهبى و طرز تفكر علماى مذهبى ایران آن زمان آشنا مى‌كند. 📖نویسنده در نگارش اين اثر كوشيده است با نظر تحقيق و استدلال دور از تعصب و پيش‌داورى، با روش بررسى جامعه‌شناسى دينى و با استناد به مدارک و اسناد معتبر، تاريخ و فلسفه آئين‌هاى مذكور را بررسى نمايد. 📜فهرست منابع و مطالب در انتهاى كتاب آمده است. نویسنده، برخى اصطلاحات اصولى و فقهى كتاب را به منابع اصلى شيعى ارجاع داده است. عضویت در کانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 علم علیه السلام به تمام اتفاقات آینده به روایت 🔶 ، از علمای بزرگ روایت کرده است: ۲۹۷۰- عَنْ مَعْمَرٍ ، عَنْ وَهْبِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ ، قَالَ شَهِدْتُ عَلِيًّا وَهُوَ يَخْطُبُ وَيَقُولُ : سَلُونِي فَوَاللَّهِ لَا تَسْأَلُونِي عَنْ شَيْءٍ يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ إِلَّا حَدَّثْتُكُمْ بِهِ وَسَلُونِي عَنْ كِتَابِ اللَّهِ ، فَوَاللَّهِ مَا مِنْ آيَةٍ إِلَّا وَأَنَا أَعْلَمُ بِلَيْلٍ نَزَلَتْ أَمْ بِنَهَارٍ وَأَمْ فِي سَهْلٍ ، أَمْ فِي جَبَلٍ . (رضوان الله علیه) گفت: شاهد بودم که علی (علیه السلام) خطبه می‌خواند و می‌فرمود: از من بپرسید، به خدا سوگند! از هر چه که تا روز به وجود می‌آيد و اتفاق می‌افتد، سوال نمی‌کنید، مگر اینکه تمام آن‌ها را پاسخ می‌گویم. از کتاب خدا بپرسید؛ به خدا سوگند! هیچ آیه‏‌ای نازل نشده است؛ مگر اینکه از همه شما داناترم که شب نازل شده است يا روز، در صحرا نازل شده است يا در کوه‏. 📚 تفسیر عبد الرزاق ج۳ ص۲۳۴ (چاپ دار الكتب العلمية) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
اسرار مسیحیت طبق دیدگاه آبای کلیسا، باورهای مربوط به خدا، لوگوس و روح القدس، تشکیل دهنده ی سه سرّ هستند. نخست اینکه پیدایش لوگوس از خدا از نظر آنها یک سرّ (اسرار ولادت قدسی و الاهی) است. تجلی خدا در تثلیث نیز سرّ است. تجسد نیز یک سرّ است. ---- فلسفه ی آبای کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص ۳۲۴. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💎تأثیر انقلاب اسلامی بر بهائیت (3) 👈طبق اسناد موجود،بهائیت جیره‌خوار روس وانگلیس بوده وباحمایت‌های پهلوی دردوران۵۳ساله به آمال واهداف خودوپدرخوانده‌هایش رسید. 👈بهائیت فرزند2مکتب شیخیه وبابیه است که باتکیه براصل رکن رابع شیخیگری وادعای بابِ امام زمان بودن علیمحمدشیرازی در۱۲۲۲ش،توسط حسینعلی نوری ملقب به بهاءالله وپس ازاعدام باب در۱۲۲۹ش،متولدشد. 👈بهاء خودرا وصی وجانشین علیمحمدبابی می‌دانست که ازادعای باب امام زمان بودن شروع ونیابت وامامت ونبوت را مدعی ودرنهایت درادعای الوهیت توبه‌نامه نوشت.همین ادعاهادرحسینعلی نوری نیزتبلوریافت ودر1271ش فوت کرده وجایش را به عباس‌افندی،ملقب به عبدالبهاء دادکه تا۱۳۰۰ش درقیدحیات بودوبعدازاوشوقی‌افندی تا۱۳۳۶ش ریاست این فرقه رابرعهده داشت. 👈میراث این3تن چیزی نبودجز: 📜ادعاهای بی‌اساس درباره نبوت ومهدویت والوهیت،کتاب‌های بی‌محتوای اقدس وایقان،قبله‌ای ساختگی درحیفا،تقدس‌زایی خیالی برای برخی اعداد،تولدبیت‌العدل،عقایدواحکام دورازعقل ومخالف باشرایع الهی،اذکار بی معنی وسست بنیان،تبعیدبزرگان فرقه ازایران وآوارگی درممالک مختلف،عدم پذیرش توسط دول مختلف وخانه بدوشی،دزدی وبدنامی طرفداران درکشورهای گوناگون ازروی فقر،اختلافات اساسی درون‌فرقه‌ای وانشعابات(چون ازلی‌ها،دیانی‌هاوبهایی‌ها)،بی‌عفتی درون فرقه‌ای وعیان،سرسپردگی بی چون وچرا به روس وانگلیس وحمایت متقابل این دول درمشکلات این فرقه درایران وعراق وعثمانی وصدوراحکام بزرگان دینی درمنع مراوده با اهالی این فرقه. عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
شعار بهائیت = عدم مداخله در سیاست عمل بهائیت = مداخله و جریان سازی این روزها که اخبار انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری داغ است، بهائیان خائن نیز دست بر دست نگذاشته اند و در همراهی با دشمنان قسم خورده ایران عزیزمان در حال تبلیغ عدم شرکت در انتخابات می باشند. و در حال ترند کردن و هستند. به راستی بهائیت از چه هراس دارد؟ این همه دستور هماهنگ را از کجا می گیرد؟ عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠موارد متعدد دخالت اقطاب در شریعت 🔸متصوفه از آنجا که خود را صاحبان امر طریقت دانسته و علما را صاحبان و مبلغان شریعت، لذا ادعا می‌کنند که امر شریعت که ظاهر و پوسته دین است را به علما و فقها می‌سپارند و در آن هیچ دخالتی ندارند. 🔻اما موارد کثیری از دخالت در شریعت توسط اقطاب صوفیه خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. دخالت در انتخاب مرجع تقلید، فتوا در وضو، پرداخت زکات فطره به قطب، بدعت غسل اسلام و عشریه و ... از موارد دخالت در شریعت است. 🔰چنانچه صالح علیشاه مجالس شب‌های جمعه دراویش را جایگزین نماز جمعه کرده و می‌گوید: «بزرگانمان، عرفا فرموده‌اند که چون نماز جمعه نیست آن عبادت و توجه به خدا را در شب‌های جمعه کنند. شب‌های جمعه را معین کردند برای این‌که در هر جا دو نفر درویش هستند باهم بنشینند، اما به یاد خدا باشند نه این‌که بنشینند افسانه بخوانند.» [1] 📚پی نوشت 1. بیچاره بیدختی، محمدحسن (صالح علی ‌ شاه)، یادنامه صالح، نشر حقیقت، تهران، 1380 ش، ص 280. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰