eitaa logo
راهی بسوی مهدویت
84 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
71 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 📝شرح فعالیت گروه 1️⃣ شرح فرازی از جامعه کبیره، تفسیر یک آیه مهدوی 2️⃣ پاسخ به شبهات مهدوی 3️⃣حدیث واحکام شرعی 4️⃣ طرح مباحث مهدوی 5️⃣مباحث دوره آخرالزمان 6️⃣مطالب مهدوی 7️⃣ادعیه و زیارات https://eitaa.com/rahi_be_soy_mahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 چرا امام زمان را «منتظَر» مى نامند؟ 💦 امام جواد علیه السلام فرمودند: 🌥 «چون او را غيبتي است طولاني كه در آن زمان مخلصين انتظار ظهور او را دارند، اهل شك و شبهه منكر وجود حضرت مى شوند، بى دينان نام و ياد او را به استهزاء و مسخره مى گيرند، گروهى به دروغ براي ظهور وقت تعيين مى كنند، كسانى كه عجله كنند هلاك مى شوند، و اهل تسليم نجات پيدا مى كنند.» 📚 كمال الدين ج‏ ۲ ،ص ۳۷۸ 🌺 فرا رسیدن میلاد با سعادت جواد الائمه علیه السلام بر وجود نازنین امام زمان ارواحنا فداه و همه منتظرانش مبارک باد. راهی به سوی مهدویت👇 @rahi_be_soy_mahdaviat
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 🔅اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 فلسفه تأخیر ظهور با فراهم بودن شرایط ⁉️ پرسش ⁉️ ⭕️در طول تاریخ گاهى به شرایط و فرصت هایى بر مى خوریم که گمان مى رود زمینه ظهور فراهم شده مثلا استقبال مردم از دین و فداکارى در راه اسلام و بذل جان و شهادت به خاطر آن به قدرى زیاد و با شور و هیجان است که به نظر مى آید که نه تنها سیصد و سیزده نفر بلکه بیش از هزارها نفر آماده جان نثارى در رکاب امام(علیه السلام) هستند با وجود این، سرّ تأخیر ظهور چیست؟ 🔰 پاسخ 🔰 راجع به فراهم بودن شرایط ظهور امام زمان (علیه السلام)، 🌸👈اولا: کسى نمى تواند به طور یقین اظهار اطّلاع کند یعنى بگوید همه شرایط فراهم شده است، زیرا خود این ادعا احتیاج به علم به جمیع شرایط دارد چون ممکن است احادیث متضمن بیان همه شرائط نباشند. 🌸👈ثانیاً: بر فرض که شرایط، منحصر در آن موارد باشد که در روایات آمده است با این حال همان طور که صدوق ـ علیه الرحمه ـ فرموده است واقعاً نمى توان مطمئن بود که فرضاً همان سیصد و سیزده نفر اصحاب خاص و سائر شرایط موجود شده باشد. 🌼چون اگر تمام اوضاع و شرائط بر حسب ظاهر حکایت از فراهم بودن زمینه ظهور داشت، بدون این که مثلا وجود افراد خالصى را که بتوانند در شمار سیصد و سیزده نفر از اصحاب حضرت صاحب(ع) باشند انکار کنیم. این ادعا را هم نمى توانیم بکنیم که همه افراد مانند «سلمان» و «ابوذر» و «مقداد» و «رشید هجرى» و «اصحاب کربلا» مى باشند. 👈سزاوار است تسلیم حکم و اراده خداوند عالم باشیم و فضیلت انتظار ظهور را از دست ندهیم و همان گونه که در روایت «على بن مهزیار» اشاره شده است محجوب بودن آن حضرت را به اعمال خود نسبت بدهیم و همیشه یاد آن حضرت را در دل هاى مان زنده نگهداریم و سعى کنیم از طریق اصلاح اعمال خود زمینه ظهور حضرتش را هرچه بیش تر فراهم کنیم 🌼در وضعیت کنونى با همه ادعاهایى که در جامعه ما براى بازگشت به اسلام و اسلام خواهى مطرح مى شود و البته باعث افتخار است اما باز هم مى بینیم احکام الهى را در بسیارى از مسائل سیاسى، اقتصادى، اجتماعى، خیلى ها زیر سئوال مى برند و تا آن جا که بعضى احکام دین را که اختصاص به زمان و یا مکان خاصّى ندارد مختص به همان عصر پیغمبر(صلى الله علیه وآله وسلم) مى دانند به این بهانه از زیر بار تکلیف شانه خالى مى کنند، با وجود چنین اشخاصى و حوادثى چگونه مى توانیم بگوییم اوضاع براى ظهور آماده شده است تا چه رسد به این که از علت تأخیر سئوال کنیم. ✳️بنابر این در این مسئله سزاوار است تسلیم حکم و اراده خداوند عالم باشیم و فضیلت انتظار ظهور را از دست ندهیم و همان گونه که در روایت «على بن مهزیار» اشاره شده است محجوب بودن آن حضرت را به اعمال خود نسبت بدهیم و همیشه یاد آن حضرت را در دل هاى مان زنده نگهداریم و سعى کنیم از طریق اصلاح اعمال خود زمینه ظهور حضرتش را هرچه بیش تر فراهم کنیم. بخش مهدویت تبیان منبع: گفتمان مهدویت، آیه الله العظمی گلپایگانی 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 راهی به سوی مهدویت👇 @rahi_be_soy_mahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿درسهای ماه رجب برای منتظران 🔷قسمت اول ⬅️فرصت‌شناسی ماه رجب ✅با اینکه خود را منتظر امام زمان عج می‌دانیم از ضعف در ایمان و اراده و نیز خطا و گناه در رفتارهای فردی و اجتماعی خود گله داریم و حتی شرمنده‌ایم که با نام منتظر، آبروی امام خود را می‌بریم. ✅گاهی ناامید می‌شویم از اصلاح خود و توفیق ورود به خیمه مهدوی عج و زندگی با امنیت و لذت معنوی بی‌نظیر در آن ناامید می‌شویم و به دنبال یک فرصتیم تا معجزه‌ای رخ دهد ☘️رسول اکرم صلی الله علیه و آله نیز فرمودند:پروردگارتان در طول عمرتان شما در در معرض رحمتهای خاصی قرار می‌دهد پس با آمادگی خود را در معرض آن قرار دهید(عوالي اللئالي ، ج۴، ص: ۱۱۸) ✅ماه رجب همان فرصت و نسیم ویژه رحمت الهی است که می‌تواند در وجود ما معجزه‌ای اتفاق بیفتد و تغییری شگرف رخ دهد. ☘️رسول خدا ص فرمود: به راستى، رجب ماه اصم خداست و آن ماهى بزرگ و گرانمايه است و همانا از آن رو به «اصم» ناميده شده كه هيچ ماهى در پيشگاه خدا ارجمندتر و فضيلت‌مندتر از اين ماه نيست(ثواب الأعمال، ص: ۵۴) 👈قدر این فرصت را بدانیم و با خودسازی در آن برای ورود به صف منتظران و سربازان عج بهره برداری کنیم . 🥀شاید این آخرین رجب عمر ما باشد... ✍ استاد حسن ملایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💦💫 احکام اعتکاف💫💦 🔶 الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلی ثَلاثِ خِصال: تَوْفیق مِنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ واعِظ مِنْ نَفْسِهِ، وَ قَبُول مِمَّنْ یَنْصَحُهُ. 🔷 امام محمد تقی جواد الائمه - علیه السلام - فرمود: مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال، واعظی از درون خود، قبول و پذیرش نصیحت کسی که او را نصیحت نماید. «بحارالأنوار، ج ۷۲، ص ۶۵، ح ۳» 📚 اعتکاف آن است که انسان به قصد عبادت و بندگی خداوند متعال در مسجد بماند و از آن خارج نشود. 💠 اصل اعتکاف مستحب است، ولی گاهی به سبب نذر، عهد، قسم یا اجاره انجام آن واجب می شود. 🔶 شرایط اعتکاف صحیح بودن اعتکاف هفت شرط دارد: ۱. عقل؛ ۲. نیّت؛ ۳. روزه؛ ۴. حضور در مسجد واحد؛ ۵. حداقل سه روز متوالی بودن؛ ۶. استمرار حضور در مسجد؛ ۷. اجازه داشتن برای اعتکاف. ✳️ بلوغ شرط صحیح بودن اعتکاف نیست، بنابراین کودک ممیّز نیز می تواند معتکف شود. ⛔️ محرّمات اعتکاف بر کسی که اعتکاف می کند، انجام کارهای زیر حرام است: ۱. بوییدن مواد معطّر و گیاهان خوش بو برای لذّت بردن ؛ ۲. آمیزش جنسی و بنابر احتیاط لمس و بوسیدن همسر از روی شهوت که علاوه بر حرمت، موجب باطل شدن اعتکاف نیز می شود. ۳. خود ارضائی (استمنا) بنابر احتیاط واجب؛ ۴. خرید و فروش و بنابراحتیاط واجب هر نوع داد و ستد مانند اجاره؛ ۵. مجادله و نزاع در امور دینی و دنیوی (در صورتی که برای چیره شدن برطرف مقابل و اظهار دانش و برتری باشد)، اما اگر مجادله برای اظهار حق و برگرداندن طرف مقابل از اشتباه باشد، اشکال ندارد. 🚫 توجه: محرّمات اعتکاف اختصاص به روز ندارد و در شب نیز باید از آنها پرهیز شود. ✅ ملاحظات: # هرگاه اعتکاف مستحب را پس از روز دوم باطل کند، باید قضای آن را به جا آورد؛ ولی اگر در روز اول و دوم باطل کند، قضای آن واجب نیست. نباید کمتر از سه روز پی در پی باشد، و رها کردن آن قبل از پایان روز دوم جایز است، ولی اگر دو روز بماند، ماندن روز سوم واجب می شود. # کفّاره باطل شدن اعتکاف، همانند کفاره افطار عمدی در ماه رمضان است، یعنی دو ماه روزه که سی و یک روز آن پی درپی باشد، یا غذا دادن به شصت فقیر. التماس دعا