eitaa logo
راهی بسوی مهدویت
84 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
71 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 📝شرح فعالیت گروه 1️⃣ شرح فرازی از جامعه کبیره، تفسیر یک آیه مهدوی 2️⃣ پاسخ به شبهات مهدوی 3️⃣حدیث واحکام شرعی 4️⃣ طرح مباحث مهدوی 5️⃣مباحث دوره آخرالزمان 6️⃣مطالب مهدوی 7️⃣ادعیه و زیارات https://eitaa.com/rahi_be_soy_mahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 ما وظیفه داریم همه زیبایی های عالم را به (عج) نسبت دهیم. 🎙 استاد_ظهیری 🌱 🌱 کانال راهی به سوی مهدویت 👇 https://eitaa.com/rahi_be_soy_mahdaviat   ‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مناجات خوانی حاج مهدی رسولی سوریه - دمشق حرم مطهر حضرت رقیه سلام الله به مناسب 👌 🌱 کانال راهی به سوی مهدویت 👇 https://eitaa.com/rahi_be_soy_mahdaviat   ‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥گل نزنی گل می‌خوری 🔻شما باید شهرو به هم بریزید. وگرنه اوضاع همینه... 🔻در همین دولت فعلی، مطالبات رهبری زمین مانده؛ باید با فریاد ما تکان بخورند 🔻فقط در این صورت مشکلات کشور حل میشه! 🎙 استاد پناهیان 🌱 کانال راهی به سوی مهدویت 👇 https://eitaa.com/rahi_be_soy_mahdaviat   ‌‌‌
‌⚠️ دوران حضرت نوح و عصر حاضر ✅ کشتی نوح علیه‌السلام ساخته شده 🔹 در دوران علیه‌السلام وقتی نوح خواست خودش را بسازد، وسط بیابان بود، یعنی از نظر عقل معمول بشری مسخره بود. 🔹 خلاصه از میان آن همه ، فقط هشت نفر به نوح آوردند که همه می شدند. 🔹 ساخت کشتی طول کشید. آنقدر که خدا از میان آن همه آدم، خوب ها را انتخاب کرد. 🔺 الان هم اینجوری‌ست... 🔹 بعضیا هستند که مسخره میکنند و میگویند (عج) کجا بود؟ ❌ الان دوره الک‌کردن است؛ دوران ✅ با پیروزی در ایران، کشتی نوح، کشتی آخرالزمانی ساخته شد... ⚠️ حواسمان جمع باشد که زمانه، زمانه‌ی آزمون و فتنه و غربال است... درسته خوب‌ها کمترند، ولی نوح هم یارانش کم بودند؛ آخرش چه کسی سود کرد؟ 💯 همان هشت نفر، هم دنیا برایشان ماند هم آخرت ❎ پس اگر دیدی مسخره‌ت میکنند، دیدی دارند گولت میزنند، نخور، چون خدا دارد حجت تمام میکند تا خوب‌ها را برای مهدی فاطمه جمع کند. و راهگشای عبور از فتنه است... ⛔️ فراموش نکن: یکی از ویژگی‌های یاران آخرالزمانی دین خدا، سرزنش شدن و مسخره شدن توسط دیگران است...! و لایخافون لومه لائم... ✨ ای کسانی که آورده‌اید، هرکس از شما از آیین خود بازگردد، گروهی را می‌آورد که آنها را و آنان نیز خدا را ، در برابر مؤمنان و فروتن و در برابر کافران و نیرومندند؛ آنها در راه خدا می‌کنند و از هیچ سرزنش کننده و ملامت‌گری . این فضل خداست که به هرکس بخواهد (و او را شایسته ببیند) می‌دهد؛ و فضل خدا وسیع و خداوند داناست. (آیه ۵۴ مائده) 💥 آیه‌ی فوق در وصف قوم مشرقی آخرالزمان، شتاب‌دهنده‌ی وقایع و قواعد ظهور، یاران و ، ایرانیان زمینه‌ساز ظهور، سربازان ، منتظران مهدی علیه‌السلام در ، نازل گردیده است...
📚 به زبان آوردن نیت نماز 💠 سؤال: نیت نمازهای روزانه و نماز مستحبی آیا باید به زبان آورده شود یا اگر در قلب بگوید (مثلا چهار رکعت نماز ظهر می‌خوانم قربة إلی الله)، کافی است؟ ✅ جواب: به زبان آوردن نیت (مانند اینکه بگوید: چهار رکعت نماز ظهر می‌خوانم قربة إلی الله) و نیز گذراندن آن از ذهن و دل، لازم نیست، همین اندازه که برای اطاعت از فرمان الهی، انجام عملی را قصد کند، کفایت می کند؛ (بلکه احتیاط مستحب است که نیت نماز را به زبان نگوید). 📚 سهم زن از ارث شوهر 💠 سؤال: در خانواده ای که ابتدا فرزند و سپس شوهر از دنیا رفته است، سهم الارث زن از شوهر، یک چهارم است یا یک هشتم؟ ✅ جواب: اگر زوج، فرزند یا نوهٔ دیگری ندارد، سهم الارث زوجه، یک چهارم است. 📚 جهیزیه خریداری شده از طرف مرد 💠 سؤال: مرد و زن هنگام ازدواج در سندی عادی توافق می کنند که مرد، وسائلی از قبیل یخچال،تلویزیون و... را تهیه کند؛ مالک این وسائل از نظر شرعی چه کسی می باشد؟ ✅ جواب: وسائلی که توسط مرد تهیه می شود ملک اوست هر چند برای استفاده در اختیار زن قرار داده باشد، مگر این که ثابت شود با هبه، صلح و مانند آن، ملکیت آن را به زن منتقل کرده است. 📚 وفای به عهد و نذر 💠 سؤال: کسی عهد یا نذر کرده است که چنانچه گناهی کند، روز بعد روزه بگیرد در این صورت اگر عمداً گناه کند ولی روز بعد به سفر ضروری یا غیر ضروری برود، تکلیفش چیست؟ ✅ جواب: رفتن به مسافرت گرچه غیر ضروری باشد، اشکال ندارد اما باید قضای روزه را بگیرد. 📚 شک های باطل کننده نماز 💠 سؤال: آیا با رخ دادن شک های باطل کننده، بی درنگ نماز باطل می شود یا اگر پس از اندکی فکر کردن شک از بین برود، نماز صحیح است؟ ✅ جواب: در این صورت بنابر احتیاط واجب باید قدری فکر و تأمل کند چنانچه شک از بین نرفت (یقین یا گمان به یکطرف پیدا نکرد) نماز باطل است.
📚حالت هاي مختلف وضوی جبيره 💠 اگر زخم یا شکستگی بر اعضایی است که باید شسته شود (صورت يا دست ها) ۱: چنانچه روی آن باز است: الف: آب برای آن ضرر ندارد: لازم است به طور معمول وضو گرفته شود. ب: آب برای آن ضرر دارد: اطراف آن را بشوید، کافی است و احتياط آن است که اگر کشيدن دست تر بر آن ضرر ندارد، دست تر روى آن بکشد. ۲: اگر روی آن بسته است: الف: باز کردن آن امکان دارد، چنانچه آب برای آن ضرر دارد: اطراف آن را بشوید، کافی است و احتياط آن است که اگر کشيدن دست تر بر آن ضرر ندارد، دست تر روى آن بکشد. ✳ اگر آب برای آن ضرر ندارد و زخم نجس است: باید زخم را آب بکشد و به طور معمول وضو بگیرد. ✴ اگر آب برای آن ضرر ندارد و زخم پاک است: لازم است آب را به عضو برساند و کشيدن دست تر کفايت نمي کند. ب: اگر باز کردن آن امکان ندارد و آب برای آن ضرر دارد: 🔶 اطراف زخم را بشويد و اگر جبيره پاك است روى آن را مسح كند و اگر جبيره نجس است يا نمى‏شود روى آن را دست تر كشيد (مثلًا دوايى است كه به دست مى‏چسبد)، پارچه پاكى را به طورى كه جزء جبيره حساب شود، روى آن بگذارد و دست تر روى آن بكشد و اگر اين هم ممكن نيست، احتياط واجب آن است كه وضو بگيرد و نیز تيمم کند. ✅ اگر باز کردن آن امکان ندارد و آب برای آن ضرر ندارد: 🔷 در صورتی که زخم و جبیره پاک است بايد آب را به روى زخم برساند، و اگر زخم يا چيزى كه روى آن گذاشته نجس است، چنانچه آب كشيدن آن و رساندن آب به روى زخم ممكن باشد بدون زحمت و مشقت، بايد آن را آب بكشد و موقع وضو آب را به زخم برساند. ⁉ تذکرات: ۱: هر چیزی که هنگام وضو یا تیمم، بر محل زخم، شکستگی، سوختگی یا عضو دردمند می‌گذارند، جبیره نام دارد؛ مانند پارچه، چسب، نوار، پنبه، دارو، گچ یا چوب شکسته بندی. ۲: غسل جبيره‏اى مثل وضوى جبيره‏اى است، ولى بنابر احتياط واجب بايد آن را ترتيبى به‏جا آورند نه ارتماسى. ۳: اگر جبيره، تمام صورت يا تمام يكى از دست‏ها را فرا گرفته باشد باز احكام جبيره جارى بوده و وضوى جبيره‏اى كافى است، ولى اگر بيشتر اعضاى وضو را گرفته باشد، تيمم کفایت می کند هر چند بنابر احتياط مستحب بين عمل جبيره و تيمم جمع نمايد. ۴: در جبیره ای که موضع شستن است، اگر دست کشیدن مشکل است و یا ممکن نیست مانند میان پارچه و پانسمان، دست کشیدن آن مقدار لازم نیست ولی در جبیره ای که در موضع مسح است باید به همان مقداری (که اگر جبیره نبود) از نظر مقدار و کیفیت مسح شود. ۵: كسى كه بايد با وضو يا غسل جبيره‏اى نماز بخواند، چنانچه بداند كه تا آخر وقت عذر او برطرف نمى‏شود، مى‏تواند در اول وقت نماز بخواند، ولى اگر اميد دارد كه تا آخر وقت عذر او برطرف شود احتياط واجب آن است كه صبر كند و اگر عذر او برطرف نشد در آخر وقت نماز را با وضو يا غسل جبيره‏اى به جا آورد. 💠 اگر زخم یا شکستگی بر اعضای مسح باشد (سر و پاها): الف: اگر روی آن باز باشد و آب برای آن ضرر ندارد: ✅ اگر محل مسح پاک است، لازم است به طور معمول وضو گرفته شود. 🔷 اگر روی آن باز باشد و آب برای آن ضرر دارد: ☑️ بايد به جاى وضو، تيمم کند، ولى اگر مى‌تواند پارچه اى بر روى زخم قرار دهد و بر روى آن دست تر بکشد، احتياط آن است که علاوه بر تيمم، وضو نيز با چنين مسحى بگيرد. ب: اگر روی آن بسته باشد و جایی به مقدار مسح باقی باشد: ✅ دست تر روی همان محل مسح بکشد. ✴️ اگر جایی به مقدار مسح باقی نباشد: ☑️ چنانچه روی جبیره پاک باشد: دست تر روی محل جبیره بکشد. 🔶 اگر روی جبیره نجس باشد: پارچه ای پاک روی جبیره قرار دهد و به نیت وضوی جبیره روی آن دست تر بکشد. ⁉️ تذکرات: ۱: هر چیزی که هنگام وضو یا تیمم، بر محل زخم، شکستگی، سوختگی یا عضو دردمند می‌گذارند، جبیره نام دارد؛ مانند پارچه، چسب، نوار، پنبه، دارو، گچ یا چوب شکسته بندی. ۲: غسل جبيره‏اى مثل وضوى جبيره‏اى است، ولى بنابر احتياط واجب بايد آن را ترتيبى به‏جا آورند نه ارتماسى. ۳: اگر جبيره، تمام صورت يا تمام يكى از دست‏ها را فرا گرفته باشد باز احكام جبيره جارى بوده و وضوى جبيره‏اى كافى است، ولى اگر بيشتر اعضاى وضو را گرفته باشد، تيمم کفایت می کند هر چند بنابر احتياط مستحب بين عمل جبيره و تيمم جمع نمايد. ۴: در جبیره ای که موضع شستن است، اگر دست کشیدن مشکل است و یا ممکن نیست مانند میان پارچه و پانسمان، دست کشیدن آن مقدار لازم نیست ولی در جبیره ای که در موضع مسح است باید به همان مقداری (که اگر جبیره نبود) از نظر مقدار و کیفیت مسح شود. ۵: كسى كه بايد با وضو يا غسل جبيره‏اى نماز بخواند، چنانچه بداند كه تا آخر وقت عذر او برطرف نمى‏شود، مى‏تواند در اول وقت نماز بخواند، ولى اگر اميد دارد كه تا آخر وقت عذر او برطرف شود احتياط واجب آن است كه صبر كند و اگر عذر او برطرف نشد در آخر وقت نماز را با وضو يا غسل جبيره ‏اى به جا آورد.