eitaa logo
واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد)
131 دنبال‌کننده
983 عکس
1.2هزار ویدیو
38 فایل
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil ارتباط با مدیر : @m_parvareshi2 09156170062 09152453853
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸شهدِ عشق🔸 هیچ چیز در دنیا، شیرین‌تر و خوشمزه‌تر از نیست! این عشق را خدا نصیب هرکس کند، ساعاتی که برای دیگران تلخ است، برای او شیرین خواهد بود. ساعات تنهایی که برای دیگران رنج‌آور است، برای او لذت‌بخش خواهد بود. وقتی مردم رهایش می‌کنند، حتی وقتی فحشش می‌دهند و طردش می‌کنند، اولِ خوشحالی اوست! وقتی امام موسی‌بن‌جعفر (ع) را زندانی کردند، ایشان در همان تاریکی، سر به سجدۀ شکر گذاشتند که ای خدا، من مدت‌ها بود که چنین ساعت‌هایی را می‌خواستم تا با تو در تنهایی مناجات کنم! خدایا، چگونه این نعمت را شکر کنم؟! حضرت خسته نمی‌شوند. انسان وقتی عشق به خدا پیدا کرد، از مناجات با او سیر نمی‌شود. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
14.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👶 🎥 «روش جلوگیری بی‌احترامی فرزند به والدین» 💢زمینه آنرا فراهم نکنیم 💢روابط زن و شوهر همراه با احترام باشد 💢خودمان هم به آنها بی احترام نباشیم 🔹️ 🔸 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5803257779112117897.mp3
2.18M
🔸ترتیل صفحه 519 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام عجم - کرد 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 50 سوره مبارکه ق صفحه 519 وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ ۖ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ (16) و همانا ما انسان را آفريديم و آنچه را که نفسش او را به آن وسوسه مى کند، مى دانيم و ما از رگ وريدش به او نزديک تريم. (16) إِذْ يَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّيَانِ عَنِ الْيَمِينِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِيدٌ (17) آن گاه که دو [فرشته] ضبط کننده که از راست و چپ او نشسته اند [اعمال او را] دريافت مى کنند. (17) مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ (18) هيچ سخنى را القا نمى کند مگر اين که نزد آن مراقبى آماده [ضبط] است. (18) وَجَاءَتْ سَكْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ۖ ذَٰلِكَ مَا كُنْتَ مِنْهُ تَحِيدُ (19) و بيهوشى مرگ به حق آمد، اين است آنچه از آن مى گريختى. (19) وَنُفِخَ فِي الصُّورِ ۚ ذَٰلِكَ يَوْمُ الْوَعِيدِ (20) و در صور دميده مى شود، آن روز، روز تحقق وعده عذاب است. (20) وَجَاءَتْ كُلُّ نَفْسٍ مَعَهَا سَائِقٌ وَشَهِيدٌ (21) و هر کسى مى آيد در حالى که با او سوق دهنده و شاهدى است. (21) لَقَدْ كُنْتَ فِي غَفْلَةٍ مِنْ هَٰذَا فَكَشَفْنَا عَنْكَ غِطَاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ (22) همانا تو از اين، در غفلتى [عميق] بودى، پس پرده [غفلت] تو را از تو برداشتيم، از اين رو امروز چشمت تيزبين است. (22) وَقَالَ قَرِينُهُ هَٰذَا مَا لَدَيَّ عَتِيدٌ (23) و همراه او مى گويد: اين است آنچه نزد من آماده است. (23) أَلْقِيَا فِي جَهَنَّمَ كُلَّ كَفَّارٍ عَنِيدٍ (24) [شما دو فرشته] به جهنّم بيفکنيد هر کفران پيشه معاندى را; (24) مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ مُرِيبٍ (25) که بسيار مانع خير و تجاوزگر و شکّاک بوده است. (25) الَّذِي جَعَلَ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ فَأَلْقِيَاهُ فِي الْعَذَابِ الشَّدِيدِ (26) همان کسى که با خدا معبودى ديگر قرار داده است، پس [شما دو فرشته] او را در عذاب سخت بيفکنيد. (26) ۞ قَالَ قَرِينُهُ رَبَّنَا مَا أَطْغَيْتُهُ وَلَٰكِنْ كَانَ فِي ضَلَالٍ بَعِيدٍ (27) [شيطان] همراه او مى گويد: پروردگار ما! من او را به طغيان وانداشته ام، بلکه او خود در گمراهىِ دورى قرار داشت. (27) قَالَ لَا تَخْتَصِمُوا لَدَيَّ وَقَدْ قَدَّمْتُ إِلَيْكُمْ بِالْوَعِيدِ (28) [خداوند] مى گويد: نزد من مخاصمه و جدال نکنيد که همانا من پيش تر به شما وعده عذاب داده بودم. (28) مَا يُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَيَّ وَمَا أَنَا بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ (29) آن قول (فرمان افکندن کافر در جهنم) نزد من تغيير نمى يابد و من هرگز به بندگان ظلم نمى کنم. (29) يَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَتَقُولُ هَلْ مِنْ مَزِيدٍ (30) روزى که به جهنّم مى گوييم: آيا پر شدى و او مى گويد: آيا بيش از اين هم هست؟ (30) وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ غَيْرَ بَعِيدٍ (31) و بهشت را براى تقواپيشگان نزديک مى آورند بى آن که دور باشد. (31) هَٰذَا مَا تُوعَدُونَ لِكُلِّ أَوَّابٍ حَفِيظٍ (32) [گفته مى شود:] اين است آنچه به شما وعده مى دادند [آرى بهشت را] براى هر رجوع کننده [به خدا] و حافظِ [حدود الهى نزديک مى آورند]. (32) مَنْ خَشِيَ الرَّحْمَٰنَ بِالْغَيْبِ وَجَاءَ بِقَلْبٍ مُنِيبٍ (33) همان کسى که در پنهانى از خداى رحمان ترسيده و با قلبى رجوع کننده [به سوى خدا ]آمده است. (33) ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ ۖ ذَٰلِكَ يَوْمُ الْخُلُودِ (34) [گفته مى شود:] با سلامت به بهشت درآييد، اين است روز جاودانگى. (34) لَهُمْ مَا يَشَاءُونَ فِيهَا وَلَدَيْنَا مَزِيدٌ (35) براى آنان در آن جا هر چه بخواهند موجود است، و نزد ما افزون بر آن نيز هست. (35) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۵۱۹🌷 دوست، نزدیک تر از من به من است: آیا تاکنون به محضر یکی از عالمان بزرگ شرفیاب شده اید؟ آیا از نزدیک با رئیس جمهوری یا یکی از شخصیت های بزرگ کشور ملاقات داشته اید؟ راستی انسان در پیشگاه بزرگان چه آدابی را باید رعایت کند؟ خداوند، در قرآن، خود را با صفات گوناگونی معرّفی فرموده است. یکی از آن ویژگی ها، صفت«قریب» است . البتّه معمولاً ما از نزدیکی یا دوری یک چیز، مفهوم مادّی و مکانی آن را تصوّر می کنیم. خداوند در کتاب خود توضیح داده که او از هر چیز و هر کس به ما نزدیک تر است؛ حتّی از خود ما. در آیه‏ ی 24 سوره‏ی انفال می خوانیم: «بدانید که خدا بین انسان و قلبش قرار دارد.» یا آیه‏ی مورد بحث می فرماید: «ما به انسان از رگ گردنش نزدیک تریم.» البتّه این آیات نیز برای درک بهتر ما از نزدیکی خدا به ماست؛ وگرنه شدّت نزدیکی خدا به ما تصوّرشدنی نیست؛ زیرا تک تک سلول های بدن ما، در پیشگاه خدا و به فرمان او به فعّالیّت خود مشغول اند و روح و روان ما در حضور اوست. مگر ممکن است خدایی که پیوسته به مخلوقات خود حیات می بخشد و وجود آن ها به خواست و اراده‏ ی او وابسته است، از آن ها دور باشد؟ البتّه چگونگی این نزدیکی فوق العاده بر ما پوشیده است و ما نمی توانیم نزدیکی او را با نزدیکی موجودات دیگر به خود بسنجیم. امیر مؤمنان علی ـ که پس از پیامبر، هیچ کس مانند او خدا را نمی شناخت ـ در این باره فرموده است: «خدا از اشیاء جداست؛ نه جدایی مکانی. و در اشیاء هست؛ نه بدین صورت که در داخل آن ها مخلوط شده باشد.» توجّه به این حقیقت مهم، انسان را در دو حالت باشکوه ترس و امید قرار می دهد: ترس از رفتار ناشایستِ خود در پیشگاه خدای یکتا، و امید و نشاط به این که آفریدگار بزرگ هستی، بسیار بسیار نزدیک است، صدای ما را می¬شنود، از نیازهای ما باخبر است، درخواست ما را پاسخ می دهد و به ندای ما لبیک می گوید. پس مبادا از حضور خدا غافل شویم و دیگران را نزدیک تر از او به خود بدانیم. «دوست نزدیک تر از من به من است وین عجب تر که من از وی دورم چه کنم، با که توان گفت که دوست در کنار من و من مهجورم؟ ». 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ 🎥 اهمیّت تشکر در زندگی 🔴 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
کودکانی که بیشتر حضور فیزیکی پدران خود را احساس می‌کنند، از آستانه‌ی تحمل استرس، توانایی حل مسئله، مدیریت احساسات و مهارت‌ های اجتماعی بالاتری برخوردارند. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و جایزه بیشترین آی کیو قطعا میرسه به این فسقلی😂👏 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
*کلاغی که مامور خدا بود* اقای شیخ حسین می‌فرمود: یه روز جمعه با دوستان رفتیم کوه. دوستان یه آبگوشت و چای روی هیزم درست کردن. سفره ناهار چیده شد. ماست، سبزی، نوشابه، نون. دوتا از دوستان رفتن دیگ آبگوشتی رو بیارن که... یه کلاغی از راه رسید رو سر این دیگ و یه فضله ای انداخت تو دیگ آبگوشتی... دل همه برد ، حالا هرکه دلش میشه بخوره. گفت اون روز اردو برای ما شد زهر مار، خیلی بهمون سخت گذشت. توکوه گشنه، همه ماست و سبزی خوردیم ،کسی هم نوشابه نخورد. خیلی سخت گذشت و خیلی هم رفقا تف و لعن کلاغ کردن گاهی هم میخندیدن ولی اصلش ناراحت بودن. وقت رفتن دوتا از رفقا رفتن دیگ رو خالی کنن، دیدیم دیگ که خالی کردن یه عقرب سیاهی ته دیگه. و اگر خدا این کلاغ رو نرسانده بود ما این آبگوشت رو میخوردیم و همه مون میمردیم کسی هم نبود. *اگر آقای انصاریان اون عقرب را ندیده بودن هنوز هم میگفتن یه روز رفتیم کوه خدا حالمون گرفت* *حالت نگرفت، جونت نجات داد* خدا میدونه این بلاهایی که تو زندگی ما هست پشت پرده چیه. 🔴امام عسکری فرمودند: هیچ گرفتاری و بلایی نیست مگر آن که نعمتی از خداوند آن را در میان گرفته است. الإمامُ العسكريُّ عليه السلام :ما مِن بَلِيّةٍ إلاّ و للّه ِ فيها نِعمَةٌ تُحيطُ بِها .[بحار الأنوار : چقدر به خدا حسن ظن داریم؟!!! 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5805336706492139965.mp3
1.81M
🔸ترتیل صفحه 520 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام کرد 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 50 سوره مبارکه ق صفحه 520 وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُمْ مِنْ قَرْنٍ هُمْ أَشَدُّ مِنْهُمْ بَطْشًا فَنَقَّبُوا فِي الْبِلَادِ هَلْ مِنْ مَحِيصٍ (36) و پيش از اينان چه بسيار نسل هايى را که نيرومندتر از ايشان بودند [و با نيروى خود] به شهرها راه گشودند، هلاک کرديم، آيا [براى آنان] راه گريزى بود؟ (36) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَذِكْرَىٰ لِمَنْ كَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَهُوَ شَهِيدٌ (37) به راستى در اين [حقايق] تذکارى است براى کسى که دلى [بيدار] دارد يا با حضور قلب [به سخن حق] گوش فرامى دهد. (37) وَلَقَدْ خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ وَمَا مَسَّنَا مِنْ لُغُوبٍ (38) و همانا آسمان ها و زمين و آنچه را در ميان آنها است در شش روز آفريديم و هيچ گونه خستگى به ما نرسيد. (38) فَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا يَقُولُونَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ الْغُرُوبِ (39) پس بر آنچه [به ناروا] مى گويند صبر کن و پيش از طلوع خورشيد و پيش از غروب همراه با ستايش پروردگارت، او را [از هر نقصى] تنزيه کن. (39) وَمِنَ اللَّيْلِ فَسَبِّحْهُ وَأَدْبَارَ السُّجُودِ (40) و در بخشى از شب و بعد از سجده ها نيز او را تنزيه کن. (40) وَاسْتَمِعْ يَوْمَ يُنَادِ الْمُنَادِ مِنْ مَكَانٍ قَرِيبٍ (41) و گوش به زنگِ روزى باش که منادى [قيامت ]از جايى نزديک ندا مى کند. (41) يَوْمَ يَسْمَعُونَ الصَّيْحَةَ بِالْحَقِّ ۚ ذَٰلِكَ يَوْمُ الْخُرُوجِ (42) روزى که آن صيحه را به حق مى شنوند آن روز، روز بيرون آمدن [از قبرها] است. (42) إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي وَنُمِيتُ وَإِلَيْنَا الْمَصِيرُ (43) بى شک ماييم که خود حيات مى بخشيم و مى ميرانيم و بازگشت، تنها به سوى ما است. (43) يَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ عَنْهُمْ سِرَاعًا ۚ ذَٰلِكَ حَشْرٌ عَلَيْنَا يَسِيرٌ (44) روزى که زمين از [بازتاب خروج] آنان مى شکافد در حالى که [به سوى محشر] مى شتابند، اين محشور کردنى است که بر ما آسان است. (44) نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيدِ (45) ما به آنچه [به ناروا] مى گويند داناتريم و تو بر آنان سلطه ندارى [تا بر پذيرش حق مجبورشان کنى ]پس به وسيله قرآن به کسانى که از وعده عذاب ما مى ترسند تذکّر بده. (45) سوره 51 سوره مبارکه الذاريات بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان وَالذَّارِيَاتِ ذَرْوًا (1) قسم به آن [باد]ها که [ابرها را] چنان که بايد جابه جا مى کنند. (1) فَالْحَامِلَاتِ وِقْرًا (2) پس بار سنگينى [از ابرهاى باران زا] را حمل مى نمايند. (2) فَالْجَارِيَاتِ يُسْرًا (3) پس به نرمى و آسانى روان مى شوند. (3) فَالْمُقَسِّمَاتِ أَمْرًا (4) پس چيزى را (باران را بين سرزمين ها) تقسيم مى کنند. (4) إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَصَادِقٌ (5) که آنچه به شما وعده داده مى شود، قطعاً راست است. (5) وَإِنَّ الدِّينَ لَوَاقِعٌ (6) و بى شک جزا (کيفر و پاداش) تحقّق خواهد يافت. (6) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۵۲۰🌷 قلب در قرآن: قرآن مجید بارها واژه‏ ی قلب را به کار برده است. قلب در قرآن به معانی گوناگونی آمده است: 1ـ عقل و درک: در این آیه می خوانیم: (اِنَّ فی ذّْلِکَ لَذِکریّْ لِمَن کانَ لَه{ قَلبٌ)؛ یعنی: در این مطالب، برای کسی که عقل و خرد داشته باشد، پند و عبرت وجود دارد. این مطلب در حدیثی از امام کاظم در تفسیر این آیه آمده است: «منظور از قلب، عقل است.» 2ـ روح و جان: در آیه‏ ی 10 سوره‏ ی احزاب آمده است: (وَ اِذ زاغَتِ الاَبصارُ وَ بَلَغَتِ القُلوبُ الحَناجِرَ)؛ یعنی: «هنگامی که چشمها از وحشت به اطراف مایل می شد و جان ها به لب رسیده بود». 3ـ مرکز عواطف و احساسات: در آیه‏ی 12 سوره‏ ی انفال می خوانیم: (سَاُلقی فی قُلوبِ الَّذینَ کَفَروا الرُّعبَ)؛ یعنی: «به زودی در دل های کافران، ترس می افکنیم»؛ یا آیه‏ ی 159 سوره‏ ی آل عمران می فرماید: (وَ لَو کُنتُ فَظًّا غَلیظَ¬القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِکَ)؛ یعنی: «اگر خشن و سنگدل بودی، حتماً از اطرافت پراکنده می شدند.» حقیقت این است که در وجود انسان، دو مرکز نیرومند وجود دارد: 1ـ مرکز درک و فهم و تجزیه و تحلیلِ مطالب که همان «مغز و دستگاه اعصاب» است، و هنگامی که مطلبی فکری برای ما پیش می آید، احساس می کنیم با مغز خویش، آن را تجزیه و تحلیل می کنیم. 2ـ مرکز عواطف و احساسات که همان قلب صنوبری است که در بخش چپ سینه قرار دارد و امور عاطفی در مرحله‏ ی اوّل روی همین مرکز اثر می گذارد و نخستین جرقّه اش از قلب شروع می شود. همه ی ما در وجود خود تجربه کرده ایم که در برخورد با یک حادثه‏ ی ناگوار یا اتّفاق خوب، در قلبِ خود احساس فشار و درد یا شادی و سرور می کنیم. البتّه مرکز اصلی «ادراکات» و «احساسات» آدمی، همان بُعد دیگر او یعنی روحش است، و در حقیقت، همه‏ ی این ها را روح انسان درمی یابد؛ امّا عکس العمل روح، در مغز یا قلب انسان اثر می گذارد و ما آن را در این دو مرکز جسمی خود درمی یابیم. از این رو قرآن، هم مسائل عقلی را به قلب(به معنای عقل و مرکز درک و فهم) و هم مسائل عاطفی را به قلب(به معنای مرکز عواطف و احساسات) نسبت داده است . 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil