eitaa logo
اندیشه‌ پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
14.9هزار دنبال‌کننده
378 عکس
1.3هزار ویدیو
22 فایل
کانال مردمی نشر اندیشه های استاد رحیم‌ پور ازغدی ... https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d انتقاد،پیشنهاد، همکاری: @rahimpoor_ad تبلیغات نداریم تبادل‌ فقط با کانال مشابه: @rahimpoor_ad ⬅️حمایت مالی از کانال: 6063731020686540
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی پیش ازنمازجمعه وظیفه دانشگاه وحوزه.mp3
1.57M
♨️♨️ 🔹 ها چقدر خرجتان شده ؟ 🔹 ها ، دوران کلیات و مکررات گذشت رفت و شما جا ماندید ❗️ 🔹 ره : ضعیفید آقا ❗️ 🔹 در صحنه های خطر کجایید❗️ _درد 🔶گزیده ای از سخنرانی استاد در نماز جمعه 23.9.97 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🏴 وفات حضرت معصومه (س) بر عموم شیعیان تسلیت باد. ❓برجستگی انسانیت، یا خودنمایی جنسیت؟ ❓کرامت حقیقی زن و مرد در چیست؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷 به اصطلاح ! ⬅️ بخش اول 📝 من مى خواهم مدرن بودن اين شبهات به اصطلاح جديد را مقدارى مخدوش كنم. آن چه تحت عنوان شبهات جديد و جديد ترجمه مى شود، اساسى ترين آنها جديد نيست؛ به دليل آن كه خود به اغلب اين شبهات اشاره كرده است. آيه 55، سوره بقره يكى از شبهات آن زمان را مطرح مى كند كه بنى اسرائيل به حضرت (عليه وعلي نبينَا السلام) مى گويند: لَنْ نُؤْمِنَ لَك حتَّى نَرَى اللَّه جهرَةً؛ ما به تو، به آن مدعيات معنوى و باطنى تو ايمان نمى آوريم، مگر آن كه خداى تو را تجربه كنيم. اين ملاك، دقيقا ملاك پوزيتيويستهاى قرن نوزدهم است و كمى رقيق كه مى شود، ملاك نوپوزيتيويستهايى كه ذيل مباحث كلام جديد در سخن مى گويند و يك عده هم اينها را ترجمه مى كنند، منتها در مملكت ما، مترجم بدون Reference چهره نظريه پرداز مى گيرد . فيلسوفان تحليلى و جريانهاى پوزيتيويستى مى گويند: تا را تجربه حسى نكنيم نمى پذيريم وگزاره هايى كه مابازاء تجربى نداشته باشند و از راه منفى، اثبات پذير يا ابطال پذير نباشند بسته به اين كه پوزيتيويست باشيد يا نوپوزيتيويست باشيد، بى معنا مى دانيم! آيه 21 سوره فرقان همين را مى فرمايد « لَولا أُنْزِلَ علَينَا الْملائِكَةُ أَو نَرى ربنا » ؛ چرا مثل ماآدمهاست؟ چرا فوق بشر نيست؟ چرا خدا را نمى بينيم؟ آن وقت كه نمى بيند، مى گويد چرا نمى بينيم؟ وقتى هم كه پيامبر خدا و معجزاتش را مى بيند مى گويد چرا مى بينم؟ بايد فرشته باشد، بايد فوق بشر باشد! 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🌷 27 آذر، روز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز #وحدت #حوزه و دانشگاه گرامی باد. ⁉️ علت مخالفت برخی ها با تحول علوم انسانی چیست؟ #دانشگاه #شهید 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
♦️معنای دقیق علوم انسانی اسلامی 💡وقتی فردی از رویکرد اسلامی در علوم انسانی سخن می‌گوید به این معنا نیست که ما در این رویکرد می‌خواهیم کل روش علم را بیرون بریزیم و روش‌های متفاوت و متناقضی بیاوریم، خیر. گزاره‌های عقلی بر سر جای خود می‌ماند، چراکه گزاره‌های عقلی، غیر اسلامی نیست. 💡علوم انسانی اسلامی یعنی آشنایی به تمامی روش‌هایی که به کشف حقیقی انسان منجر می‌شود. این سخن به این معنا است که انسان هم دارای بعد عقلی است که باید با مبانی عقلی مورد بررسی قرار گیرد و هم دارای بعد شهودی است که باید با مراجعه به «درون» آن را یافت. 💡علوم انسانی اسلامی یعنی انسان شناسی بر اساس وحی، عقل، تجربه، شهود و همه راه‌هایی که به سوی انسان سوق داده می‌شود. در علوم انسانی مبانی عقلی لازم است ولی عقل به تنهایی کافی نیست. در علوم انسانی مبانی شهودی لازم است ولی شهود به تنهایی کافی نیست. به طور کلی علوم انسانی اسلامی روش برهانی، روش عقلی و روش شهودی را در ذیل نورافکن وحی استفاده می‌کند. 👈حسن رحیم پور ازغدی/ گزیده ای از سخنرانی در نشست بررسی «علوم انسانی با چه رویکردی؟»/دانشگاه آزاد اسلامی مشهد/اردیبهشت 1395 📚📚📚📚📚📚📚 @rahimpoor_azghadi
🔷 می کوشد را مثله کند... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔴 مشکلات عینی و سؤالات واقعی روبرویمان است که دارد کمر جامعه را می شکند! #تمدن_سازی #تولید_علم #حاکمیت #حوزه #دانشگاه @rahimpoor_azghadi
🌀در کنار اقیانوس، از تشنگی در حال مُردنیم! ⛔️ علمیه ای که عرصه ، معماری، ، روابط بین الملل و سیاست را بی ربط به خود می داند، حوزه علمیه است. مثلاً هنوز در حوزه های علمیه درباره حرام بودن یا نبودن هنر بحث می شود، اما رقبای ما با سرعت نور جلو می روند و در جیب هر کدام از فرزندانمان تلفن همراه گذاشته اند که هم اتاق مطالعه، هم سینما و دوربین فیلمبرداری است و از این طریق پیامهای خود را به آنها القا می کنند. ✅ در حالی که از معارف دینی ما درباره هنر و فقه حکومتی می توان هزاران هزار قاعده استخراج کرد که تاکنون کسی در حوزه علمیه درباره آنها بحث نکرده است و می توان گفت که صفحه ای از نیست که در آن قواعد فقهی و اخلاقی نباشد و اگر قرار باشد کاری اساسی در عرصه فرهنگ انجام شود، باید در دانشگاه و حوزه علمیه رخ دهد. ⚜️حسن رحیم پور ازغدی/ گزیده ای از سخنرانی در مراسم پایانی هفته فرهنگی اشراق/اسفند 1393/مشهد مقدس 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 در این بخش از وحدت حوزه و دانشگاه دچار فقر و ضعف هستیم! #دهه_چهارم #مطهری #بهشتی #مفتح #نظریه #علوم_انسانی_دینی #تمدن_سازی #اجتهاد 🎯عضو شوید❗️ @rahimpoor_azghadi
🚩مهدی (عج) خواهد جنگید، اما جنگ برای صلح و عدالت 🌸 اوست که امنیت واقعی را بر جهان حاکم می سازد #رستاخیز_مهدی #برادری #جنگ #صلح #امنیت @rahimpoor_azghadi
📣 برنامه این هفته برنامه"روشنا" از شبکه افق موضوع: فلسفه "انقلاب فرهنگی" و بازخوانی "مسئولیت‌های زمین‌مانده" گزیده ای از سخنرانی در نماز جمعه تهران، سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصلای تهران، آذر۱۳۹۷ ⏱پخش: جمعه ۳۰آذر ساعت۲۳ 🆔 @rahimpoor_azghadi
🔷 به اصطلاح! ⬅️ بخش دوم 📝 آن روز را تكذيب مى كردند، امروز چه مى گويند؟ مى گويند زبان دين، Noncognitive است؛ يعنى غير معرفت بخش است. پس اين آيات و روايات كه گزاره خبرى است، خبر از گذشته است، خبر از آينده است، خبر از ملكوت و باطن غيب عالم است، فكر نكنيد به راستى خبر از يك واقعيتى مى دهند، نخير، اين گزاره هاى دينى، غير معرفتى است، ظاهرش خبرى است ودر واقع انشايى است . دينى كه انشائياتش هم خبر است، آنها خبرش را هم انشا مى خوانند. حال آن كه در ، در واقع همان احكام اخلاقى و حقوقى و انشائياتش كه ظاهر انشائى دارند، در واقع خبرند؛ يعنى وقتى مى گوييم عمل «الف» خوب است و عمل «جيم» بد است، معنايش اين است كه خبر مى دهند كه و تو در عمل «الف» است و در «جيم» نيست؛ پس باطن انشايش هم خبر است. اين ، گزاره هاى انشائى اش هم خبرى اند ولى آقايان، حتى گزاره هاى خبرى دين را نيز قراردادى و انشائى مى دانند بدان معنا كه وقتى از بهشت و جهنم و... مى گويد، گزارش از واقعيت نيست؛ بلكه مثل آن است كه مادرى، كودكش را از لولو بترساند و به شيرينى موهوم، تطميع كند اينها هاى مفيدند. دروغ اند اما دروغهاى مفيدى كه بايد به عوام گفت. دروغهاى انسان دوستانه اي است كه انبيا از سر حسن نيت به بشريت گفته اند پس زبان دين، Noncognitive است. اگر تعارف را كنار بگذاريم اينكه زبان دين، زبان خبرى و گزاره اى نباشد؛ يعنى چه؟ اين تعبير روشنفكرىِ لاى زرورق پيچيده از تكذيب انبياست . 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
⁉️امروز چه کسانی متفکرتر دانسته می شوند؟ #مترجم #غرب #جامعه_علمی #منتقد #علوم_انسانی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
⭕️دو مشکل بزرگ در راه تحول علوم انسانی در ایجاد تحول در علوم انسانی با مشکلاتی روبرو هستیم و اسلامی سازی علوم انسانی یک طرح طولانی مدت است و پایانی نمی‌توان برای آن متصور شد. غرب از 400 سال قبل در زمینه علوم انسانی کار کرده است و ما باید مسیر را درست شروع کنیم و آن را ادامه دهیم. 1️⃣ متاسفانه در این ۳۸ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، در جهت اسلامی سازی علوم انسانی نگاه ثابت و امکانات لازم وجود نداشته و دیدگاه‌ها در این مدت دائما در حال تغییر بوده و هنوز مدل موفقی در این زمینه ارائه نشده است. در حوزه های تصمیم‌گیری هنوز اجماع وجود ندارد، اختلافات به صورت ریشه‌ای وجود دارد و برخی هنوز با اصلاح علوم انسانی مشکل دارند. 2️⃣ یکی دیگر از مشکلات سر راه اسلامی سازی علوم انسانی، نبود نیروی متخصص در حوزه و دانشگاه است. با وجود تعداد زیاد دانشجو و طلبه در دانشگاه و حوزه متاسفانه نیروهایی که قدرت تالیف توحید نظری را داشته باشند، بسیار کم هستند. اسلامی سازی علوم انسانی به لحاظ نظری سخت و از نظر علمی سخت‌تر است و برای اجرایی کردن این اقدام به افراد شجاع نیاز داریم. اسلامی سازی علوم انسانی نیاز به نیروهای شجاعی دارد که اقدام به ساختار شکنی کنند اما متاسفانه امروز با ملاهایی در دانشگاه و حوزه روبرو هستیم که به دنبال مدرک و شهرت هستند. 📣حسن رحیم پور ازغدی/ گزیده ای از سخنرانی در افتتاحیه اولین جلسه از سلسله همایش‌های «مرجعیت علمی و تحول در علوم انسانی»/دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷 به اصطلاح! ⬅️ بخش سوم 📝 آن روز مى گفتند (ص) است. امروز هم تحت عنوان كلام جديد ترجمه مى شود كه زبان دين، زبان شاعرانه و بوده و زبان ، زبان استعارى است لذا از دين، انتظار واقع بينى و واقع گويى نداشته باشيد؛ بلكه انتظار زبان شاعرانه و سمبوليك داشته باشيد. مى گويند خبرهايى كه از قصص امم گذشته و معجزات و خبر از عالم غيب و از آخرت داديد، اينها همه مجاز، تشبيه و استعاره است، قابل تأويل است و لذا قرائت بازى و تفسير به راى هم مباح مى شود. يعنى در و روايات، هيچ مفاد صريح، قطعى و مطلق وجود ندارد و شما يك توده مه است، هيچ هسته محكمى ندارد، پياز است كه همه پوست است و هسته اى ندارد و پس از حذف قرائات، ديگر چيزى نمى ماند. خب اين بهتر نيست تا آن كه بگويد من دين را قبول ندارم؟ مقرون به صرفه تر نيست؟ خيلى ابله است كسى كه در جامعه دينى در دانشگاه و حوزه بگويد من دين شما را قبول ندارم، قمه كشهايى كه قبلا اينگونه صريح با دين مبارزه مى كردند، جاى خود را به قمه كشهاى عصر مشروطه تاكنون داده اند كه به نام تفسير مدرن از دين، آن را تحريف و تكذيب مى كنند. مى گويند شما نمى دانيد دين چيست. دين يك قلمبه نور است اما براى ما چه دارد؟ اين دين براى اخلاق من، براى من، عمل من، من، تكاليف من، براى و براى چه دارد؟ هيچ ندارد مقدارى چيزهاى مبهم و بى سر و ته دارد. آنها را هم هر جور تفسير كردى، كردى. متدى ندارد. 🔶 گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
970907sh4oloomeensani1.mp3
1.48M
🔊 🔷 استاد رحیم پور خطاب به محققین علوم انسانی و حوزویان: بدون سوال سراغ منابع اسلامی نروید 🔷 اگر من اول جوانیم بود کاری که می کردم... 🔶 گزیده از سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع میزگرد گفت‌وگو در علوم انسانی، تمدن دینی وفلسفه تکنولوژی(۱) دانشگاه امام حسین(ع)_۱۳۹۴ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نمازجمعه محل پاسخگو کردن روسای سه قوه، شفاف‌سازی بیت‌المال و رصدکردن ساده‌زیستی ملازمان بیت‌المال است. 📌 #رحیم_پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران: 💬 نمازجمعه جای لالایی خواندن و تکرار کلیات بی‌اثر نیست. اینجا تریبون پاسخگو کردن روسای سه قوه و معاونانشان و دولتی‌ها و غیر دولتی‌هاست. محل شفاف‌سازی #بیت_المال است که از کجا می‌آید و کجا صرف می‌شود. امام جمعه سلاح روز در دست می‌گیرد برای رصدکردن ساده‌زیستی ملازمان بیت‌المال که بیت‌الحال نشود. 💬 نمازجمعه محل پاسخگو کردن حوزه‌ها، مدرسین و #مراجع_تقلید است. 💬 این vip نشینی‌ها در سراسر کشور مُضِر به حال جمهوری اسلامی است. برای دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی، چند مسئول فاسد و دزد و حقوق نجومی بگیر را صف اول بیاورید و مثل امیرالمومنین #شلاق بزنید تا ببینید نمازجمعه علوی چگونه هم جوان‌تر می‌شود و هم هزار برابر. 💬 مدیرانی که دروغ گفتند و وعده دروغ دادند، باید در این محفل مقدس به صراحت مورد خطاب و نهی از منکر قرار گیرند. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi.
🔷 به اصطلاح! ⬅️ بخش چهارم 📝 آن روز مى گفتند كه ، ساحر است، مى كند، جوانان را چيزخور مى كند. مى گفتند ما مى دانيم اين آدم در هر كاروانى، هر قبيلهاى، هر جمعى مى نشيند و بلند مى شود، گويى همه را جادو مى كند، جوانان مكه را جادو مى كند، پيغمبر در هر جمعى كه قرار مى گرفت، جوانان زير و رو مى شدند و يكى از صفتهايى كه به پيغمبر مى دادند، سحر است. اين آدم جادو مى كند، جوانها را جادو مى كند و از پدر و مادرهايشان، و از سنّتهايشان جدا مى كند. پيغمبر بزرگترين سنّت شكن تاريخ بود، بزرگترين انقلابى به اين معنا بود. آمد و ذهنشان را به هم ريخت، مبارزاتش هم جنبه ي(Objective) داشت و هم (Subjective) اصلا براى آنها چيزى باقى نگذاشت. گفت: عقايدتان غلط است، ارزشهاى شما ضد است، مناسباتى كه بين شما برقرار است است. مكه كه پيغمبر(ص) در آن ظهور كرد مبتنى بر چه بود؟ سكس، خشونت، شراب و ربا. آن روز مى گفتند: پيغمبر، ساحر و جادوگر است، امروز چه مى گويند؟ . امروز مى گويند: مى دانيد چرا اين پيغمبران، بازارشان گرفت؟ زيرا كاريزما داشتند، يعنى شخصیت نافذ، چهره نافذ، زبان نافذ. يعنى انبيا با جادو و كاريزما جوامع را مى شوراندند و جذبه ساحرانه و قدرت شوراندن تاريخ داشتند و الا حقيقت ديگرى نداشتند. كدام ؟ كدام ؟، اين همان صفتهايى است كه در قرآن آمده: كاهن، شاعر، ساحر و مجنون. 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🌷میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) مبارک باد.🌷 ⭕️حقوق آنها همیشه در اسلام مورد احترام بوده است... #اسلام #پیامبر #مسیح #مسیحیان #یهودیان #زرتشتیان #حقوق @Rahimpoor_Azghadi
👈حضرت علی (ع) و حقوق اقلیت‌های غیرمسلمان حضرت علی (ع) در اولین سخنرانی در حکومتشان فرمودند: « از نظر اسلام و حکومت اسلامی، همه مردم و همه نژادها از هر طبقه‌ای و زبان و قومیتی و در هر نقطه از جهان، همه فرزندان آدم و حوا، برادر و خواهر و متعلق به یک خانواده هستند. جان و مال و آبرو و خانواده و حقوق اقتصادی و اجتماعی مسیحیان و یهودیان مثل مسلمانان محترم و محفوظ است. اقلیت های غیرمسلمان از نظر ما شهروند محترم هستند و برای من حقوق آنها مثل حقوق مسلمانان محترم است. در میان پیروان تورات براساس تورات و در میان پیروان انجیل براساس انجیل حکم و داوری خواهم کرد. در میان پیروان و اهل قرآن نیز براساس قرآن حکم می‌کنم. » 🔶حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی *یک گزارش اسلامی از مسیح * 🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶 @rahimpoor_azghadi
970907sh4oloomeensani2.mp3
1.85M
🔊 ⬅️ویژه 🔷 فرق که فقط گوشه کتابخانه می نشیند و مجتهدی که درگیر مشکلات عینی است ... 🔷 اهمیت آشنایی با مکاتب مختلف علوم انسانی... 🔷 ره : مصطلح به درد نمی خورد... 🔷 داستان چاه آب علامه... 🔶 گزیده از سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع میزگرد گفت‌وگو در علوم انسانی، تمدن دینی وفلسفه تکنولوژی(۱) دانشگاه امام حسین(ع)_۱۳۹۴ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷 اعتقادی که اگر در فرد یا قومی پیدا شود، زندگی آنها را تباه میکند ! ... ⬅️ استاد شهید 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
با پیروان سایر ادیان به بهترین روش گفتگو کنید. یعنی... #قرآن #مسیحیان #یهودیان #حکمت #عقلانیت #منطق #مسلمانان @Rahimpoor_Azghadi
👈تعهدات متقابل حکومت اسلامی و اقلیت‌های غیراسلامی به لحاظ قانونی، تعهدات متقابلی که در حکومت اسلامی بین مسلمانان و اقلیت‌های غیراسلامی وجود دارد، عبارتست از: - اقلیت‌های غیراسلامی باید ظواهر اجتماعی اسلامی را در کشور اسلامی رعایت کنند. - اقلیت‌های غیراسلامی وارد توطئه و به هم‌زدن قانون و ساختار جامعه نشوند. - در مقابل خدماتی که برای اقلیت‌های غیراسلامی در نظر گرفته می‌شود، باید مالیات (جزیه) پرداخت کنند. - اقلیت‌های غیراسلامی نباید سعی کنند بر اکثریت مسلمان تسلط پیدا کنند - حکومت اسلامی باید آزادی دینی به اقلیت‌های غیراسلامی بدهد و نباید آنها را مجبور کند که مسلمان شوند. - فقه اسلام و شیعه می‌گوید که اقلیت‌های غیراسلامی می‌توانند دادگاه‌های خود را داشته باشند و مشکلات بین خود را براساس قوانین خودشان حل کنند. - اقلیت‌های غیراسلامی می‌توانند مدارس ویژه خود را داشته باشند. - حکومت اسلامی باید مستقیماً در مورد امنیت اقتصادی و اجتماعی اقلیت‌های غیراسلامی پاسخگو باشد. 🔶حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی *یک گزارش اسلامی از مسیح * 🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶 @rahimpoor_azghadi
🔷 به اصطلاح! ... ⬅️بخش پنجم آن روز مى گفتند: مجنون است، جنّى شده، ديوانه است، اختلال دارد، آدم نرمالى نيست. اين صفت را به همه پيغمبران نسبت داده اند. مى گويد: پيغمبران به هر جامعه اى كه آمدند يكى از توهين هايى كه به آنها مى شد - فقط توهين هم نبود، بلكه واقعا نسبت مى دادند- همين بود كه اينان ديوانه اند. آخر، آدم عاقل اين جور حرف مى زند؟ پيغمبر ناگهان از كوه آمده كه مردم، با من سخن گفت. چه گفت؟ مسخره مى كردند. گفت كه دخترانتان را نكشيد، به يكديگر ستم نكنيد، نگوييد، از ديوارهمسايه بالا نرويد، به حرمت و حقوق يكديگر احترام بگذاريد، دنيا همين40 - 50 سال نيست، شما موجوداتى ابدى هستيد.با تمسخر مى گفتند: عجب! همه اينها را خدا گفت؟ خُب، ديگر چه گفت؟ تعريف كن تا ما هم بخنديم! مى گفتند: مجنون و ديوانه است،ماليخوليايى است؛ زيرا انبياء(ع) خلاف آمدِ دوران، سخن مى گويند و همگى شالوده شكن بودند. پيامبر اكرم(ص) چيزهايى مى گفت كه در محاسبات مادى آنان نمى گنجيد. مى دانيد چرا؟ چون چرتكه سياسى نمى اندازد و غير، عمل مى كند و رفتار او با عقلانيت ابزارى كه تنها معيارسرمايه داران دنياست مطابق نبود. ⬅️امروز چه مى گويند؟ امروز هم مى گويند كه مؤمنين و مجاهدين، ديوانه و آنرمال هستند، آن روز مى گفتند: پيامبران كذّاب و دروغگویند. امروزهمان را مؤدبانه تر مى گويند. كسى كه مى گويد گزاره هاى دينى،دروغهايى اند كه از سرِ حسن نيت به عوام گفته مى شود، افسانه هاى مفيدند! آقايان به ظاهر از انبيا تجليل مى كنند و در واقع، اصلى ترين لوازم نبوت ومفهوم پيامبرى را انكار يا تحريف مى كنند. 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi