⛔️حق ندارید بی تفاوت باشید!
امام حسین (ع) در خطبه ی منا به صراحت خطاب به نهصد تن از بزرگان و تابعین مؤثر و معتبر فرمودند:
اتفاقاتی که دارد می افتد، چیزهایی نیست که از چشم شما پنهان مانده باشد; چرا سکوت می کنید؟
شما حق ندارید بی تفاوت باشید; زیرا اکنون، یا من کلمه حق را می گویم که باید به من ملحق شوید و یا شعار باطل می دهم که باید مرا متقاعد کنید.
در هر صورت، سخنان مرا باید بشنوید و اگر ما را سزاوار حق حاکمیت و حق مقاومت و حق انقلاب و شورش در برابر اینان می دانید، بروید و مردم شهرهایتان را برای مبارزه، بسیج و به سمت ما فراخوان کنید تا به ما ملحق شوند.
#در_آستان_محرم
♻️حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی *حسین (ع) از مستضعفان می گوید*
🔅🔅🔅🔅🔅🔅
@rahimpoor_azghadi
♻️جامعه شناسی کوفه ی سال 61 هجری
در سال 61 هجری، همه چیز به ظاهر درست و طبیعی بود و توده مردم و افکار عمومی، اوضاع را چندان غیرطبیعی نمی دیدند.
شهر، شهر اسلام بود و نبود.
مردم، مسلمان بودند و نبودند.
حکومت، دینی بود و نبود.
«بود»، به این معنا که در مجالس، حرف از دین و پیغمبر و قرآن بود؛ «نبود»، به این معنا که بیشتر احکام حکومتی اسلام و در رأس آن، اجرای عدالت اسلامی و اجرای بدون تبعیض حدود الهی و قوانین حکومتی، ترک شده بود.
در حاشیه همین شهر اسلامی بود که گردن حسین بن علی (ع) را زدند و دختران بنیانگذار و مؤسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند.
⁉️مسئله شما و ما این است که چه شد شهر اسلامی، جامعه دینی و حکومت دینی تا این حد منحط شد؟
⁉️آیا فرهنگ کوفه سال 40 هجری یکباره به فرهنگ کوفه سال 61 هجری بدل شد؟
❇️ حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی «با عقل در عاشورا»
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
@rahimpoor_azghadi
🏴کدام #عزاداری آری، کدام عزاداری نه؟
🔷 یک عده خیال می کنند امام #حسین (ع) #شهید شده تا ما #تاسوعا و #عاشورا عزاداری کنیم و ثواب ببریم، این را هدف عاشورا می دانند. در حالی که اصلاً این گونه نیست. هدف این است که نگذارید نام حسین (ع) و عاشورا و مظلومیت اهل بیت، #فرهنگ و شعارهایشان، #ولایت معنوی و #سیاسی شان، ولایت تعلیمی و تربیتی و معرفتی شان فراموش شود. اگر هدف از عزاداری این باشد، چنین عزاداری صحیح و سفارش شده است.
🔶گزیده ای از سخنرانی همه ی انقلاب ها به نام حسین(ع)
🆔 @rahimpoor_azghadi
❓حسین بن علی (ع) به دنبال چه نوع حکومت دینی بود؟
🔸حکومتی که حاکمش [علی (ع)] یکی از کارگزاران خودش را به جرم قوم و خویش بازی در حکومت، گوشمالی داد.
🔹حکومتی که با یکی از مسئولان خود که خانه ای اشرافی برای خود ساخت، برخورد کرد.
🔸حکومتی که وقتی مسئولان آن سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست، حضرت امیر (ع) او را پیش چشم مردم تحقیر کرد.
🔹حکومتی که وقتی حاکم بصره، در میهمانی سرمایه دارها شرکت کرد و بر سر سفره آنها نشست، او را به شدت توبیخ کرد.
🔸حکومتی که یکی از اصحاب درجه یک خود را که آدم صالح و شریفی بود، از قضاوت عزل کرد؛ برای آنکه صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود.
🔹حکومتی که اهل سازش و سستی نباشد.
🔸حکومتی که به زن اشرافی قریش و کنیز ایرانی او به یک اندازه از بیت المال سهم می دهد.
🔹حکومتی که در آن بشود حاکمان را نهی از منکر کرد.
🔸حکومتی که در آن، افرادی که کار بلد نیستند، شرعاً حرام و ممنوع باشد که قبول مسئولیت کنند.
👆این است حکومتی که حسین بن علی (ع) برای تشکیل آن شهید شد.
#در_آستان_محرم
❇️ حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی «با عقل در عاشورا»
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🌐 @rahimpoor_azghadi
🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🚫🚫زندگی با ظالمین، هرگز! 🚫🚫
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
▶️ @rahimpoor_azghadi
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🌑 سيدالشّهدا در كربلا قربانى تحريف اسلام شـد!
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ايـن رونـد مسخ مذهب، تفكيك مذهب از حكومت، تفكيك اخلاق از سياست، حذف
«محتوا» و «حفظ شكل» بود كه به مبهم و مجهول الهويه كردن اسلام، هزار
قرائتى كردنش، تفسير به راى قرآن، تحريف دين و مـنحط كـردن اسـلام
انجاميد و همين، هدف آنهاست؛ نه از صحنه روزگار برانداختن اسلام، كـه
میدانند ممكن نيست. آنان نمیخواستند اسلام را محو كننـد؛ میخواستند
اسلام را مات كنند. اسلامى میخواستند و میخواهند بسازند كه ديگر با گنج
قارون و تخت فرعون، كارى نداشته باشد. يك اسلام بیطرف كه با سياست
و اجتماعيات و حكومت و عدالت و حقوق بشر، كارى نداشته باشـد. يـك
مذهب فردى و عبادى و خصوصى كه ربطى به اين مسائل عينى نداشته باشد
و در حوزه حقوق بشر، دخالت نكند. میخواستند دين را به مقـدارى شـعائر
خنثى وغير عينى وغير سياسى تبديل كنند ويك اسلام خـواب و گـيج و
كور بسازند و تحويل مردم بدهند.
🔶بخشی از کتاب حسین (ع) عقل سرخ، استاد رحیم پور
▶️ @rahimpoor_azghadi
🏴 آرمانى كه گرسنگى گرسنگان به آن لطمـه نزند...
🏴 اهل بیت پیامبر (ص) میگفتند بايد به دنبال برقرارى حكومت عـدل
باشيم؛ اما تا وقتى به حكومت نرسيده ايم، نيز وظايفى داريم وبه آن وظـايف
تا هر جا میتوانیم، عمل میکنیم. میگفتند اقتصاد و فرهنـگ و سياسـت و
قضاوت، چهار عرصه براى عبادت و براى تأمين حقوق مردم و حدود الهـى
است. اينان معتقد بودند آرمانى كه گرسنگى گرسنگان به آن لطمـه نزنـد،
يك آرمان انسانى نيست؛ چه برسد بـه يـك آرمـان الهـى. اهـلبيـت( ع )،
شيعيانشان را حتى به يك قطره اشك يتيمان هـم حـساس كـرده بودنـد و
میگفتند كه از كنار محرومان و مظلومان، بی تفاوت عبور نكنيد؛ چه رسد به
بی عدالتیها بزرگ در جامعه انسانى كه سزاوار اغماض نيست.
🔶بخشی از کتاب حسین(ع) عقل سرخ استاد رحیم پور
▶️ @rahimpoor_azghadi
🏴 چه چیزی باعث شد افسر سپاه #علی (ع) قاتل حسین(ع) شود؟
🏴 برخى از اينها كه امام حسين(ع )را كشتند ودر اردوگاه #يزيد بودند، قبلا
جزء اصحاب اميرالمؤمنين(ع ) بودنـد. بعـضى، از رفقـاى سـابق خـود امـام
حسين(ع ) بودند. يكى از آنها، شمربن ذی الجوشن است. #شمر، جزء افـسران
على بن ابیطالب(ع )در جنگ #صفّين بود كه در كنار #حسن(ع )و حسين(ع ) با
معاويه جنگيده بودند. اما اينك شمر، افسر نيروهاى يزيد در كربلا شده كـه
سرحسين(ع )را میبرد. فقط اين يكى هم نبود. دست كـم ده -بيـست اسـم
دارم كه بايد آنها را لو بدهم كه اينها قبلا جزء اصحاب اميرالمـؤمنين واز
رفقاى سابق حسن(ع )و #حسين(ع)و همرزم آنها بودند و در #كربلا حـضور
يافتند و دستشان به خون حسين(ع)، آلوده شد. براى چه؟ براى اينكه كمكـم
بعد از رحلت #پيغمبر(ص) ، اولويتهايشان در حكومت و ميان نخبگان، علما،
روشنفكران و مردم عوض شد و از ايـن رو در مـواردى كـه میبایست
قاطعيت نشان میدادند، وا میدادند و مدارا میکردند و جايى كه میبایست
مدارا میکردند، مدارا نمیکردند و درگير میشدند و حتـى بـا دشـمنان
ديروزشان -يعنى با كسانى كه در بدرواحد و حنين با اينان جنگيده بودنـد
- كم كم كنار آمدند و با آنها ائتلاف كردند. برويد آنهايى را كه با امـام
حسن(ع)وبا امام حسين(ع) درگير شـدند وائـتلافهـاى سياسـى آنـان را
بررسى كنيد؛ ائتلافهاى سياهى كه پنهانى و سپس علنى صـورت گرفـت.
آنان خودشان با يكديگر دشمن بودند و گاه حتى قبلا با هم جنگيده بودنـد؛
ولى همه در برابر خط اهل بيت (ع) كه خط اصيل پيغمبر اكـرم(ص) اسـت،
ايستادند.
🔶بخشی از کتاب حسین(ع) عقل سرخ استاد رحیم پور
▶️ @rahimpoor_azghadi