eitaa logo
راه رستگاری
129 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
7.9هزار ویدیو
99 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آمار حملات به پایگاه‌های آمریکایی به روایت پنتاگون: 🔰۲۱۰ حمله؛ ۱۶۱ کشته و زخمی 🔸وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد از تاریخ ۱۷ اکتبر تاکنون ۲۱۰ حمله توسط گروه‌های مقاومت علیه اهداف آمریکایی در عراق، سوریه و دریای سرخ انجام شده است. 🔸پنتاگون همچنین توضیح داد که از زمان آغاز حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه، ۱۴۶ نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند که حال ۱۱ نفر از آنها وخیم است. 🔸این تعداد علاوه بر ۴ نظامی هلاک شده آمریکایی در پایگاه برج ۲۲ است. 🔸اعلام این آمار توسط پنتاگون در حالی است که آنها معمولا از ارائه آمار صحیح و دقیق تلفات خود خودداری می‌‌کنند. آنها پیش از این تنها مدعی ضربه مغزی خفیف برخی نظامیان خود طی این حملات بود. 🔸گفتنی است رژیم صهیونیستی در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ با حمله وحشیانه به بیمارستان المعمدانی مرتکب جنایتی تازه شد. پیش از آن محور مقاومت به این رژیم و حامی اصلی آن یعنی آمریکا هشدار داده بود در صورت ادامه روند جنایتکارانه‌شان در غزه، واکنش نشان خواهد داد. https://eitaa.com/rahrastegari
به حیف نون گفتند:نام پيامبري رو بگو كه معروف نباشه؟ حیف نون گفت: حضرت سوج گفتند: سوج كيه؟ گفت: من هم نمي شناسمش پشت يك وانت نوشته بود: يا سوج!!!😂 https://eitaa.com/rahrastegari
وداع غریبانه پدر دختری💔... https://eitaa.com/rahrastegari
نظر مراجع عظام درباره کشیدن نظر آیت الله ❓استفاده بانوان از سرمه و لاک ناخن در بیرون از منزل چه حکمی دارد؟ (اگر بانوان سرمه را نه برای زینت بلکه به خاطر فوایدی که دارد استفاده کنند در این صورت باز هم در مقابل نامحرم باید آن را بپوشانند.) 🔹ج. فی نفسه مانعی ندارد، ولی اگر عرفاً زینت محسوب شود، باید از نگاه نامحرم پوشانده شود.( و تشخیص موضوع و تشخیص این که زینت است یا نه، بر عهده شخص مکلف است آیت الله ❓سرمه کشیدن برای زنان در برابر نامحرم چه حکمی دارد؟ 🔹پاسخ :در صورتی که ملایم باشد و آرایش تند محسوب نشود مانعی ندارد مگر اینکه منشأ مفسده ای گردد. آیت الله ❓سرمه کشیدن دو صورت دارد 🔹1ـ سرمه کشیدن به سرمه سیاه ، یا هر سرمه ای که کشیدن آن عرفاً زینت باشد ، و این صورت بنابر اظهر حرام است ، در صورتی که مقصود محرم از آن زینت باشد ، بلکه بنابر احتیاط واجب هر چند مقصودش زینت نباشد حرام است ، بلی کشیدن این سرمه به چشم در حال ناچاری برای معالجه اشکالی ندارد . 2ـ سرمه کشیدن بسرمه ای که نه سیاه باشد و نه زینت شمرده شود عرفاً ، و این صورت اشکالی ندارد ، در صورتی که قصد زینت نداشته باشد ، و امّا اگر قصد زینت داشته باشد، بنابر احتیاط واجب ترک کند. https://eitaa.com/rahrastegari
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️چرا رهبر در مقابل فساد کاری نمیکند؟(استاد عباسی) https://eitaa.com/rahrastegari
🔴 به نظر شما چگونه می‌شود شاخ این تکبر عده‌ای پزشک و پرسنل را شکست ؟ آنچه که بسیار آزار دهنده است، اینست که کسی ۱۱ سال درس بخواند و پزشک شود، اما نتواند حق و حقوق دیگران را بشناسد و به آن احترام بگذارد. چقدر آزار دهنده است که کسی علم پزشکی و پرستاری بداند اما دانش لازم برای ارتباط‌گیری با زن بیمار و مضطرب را نداشته باشد. چقدر نامناسب است که کسی پزشک شود اما نداند با صحبت‌هایش چه خسارتی به خانواده دیگران می‌زند و چه بسا با همین حرفها قاتل بچه‌ای شود که با اظهارات نسنجیده خود مانع از تولدش شد. خیلی آزار دهنده است که ندانیم پزشک بودن، دلیلی نمی‌شود به شخصیت دیگری اهانت کنیم. ⏪البته این گلایه از عده‌ای پزشکان و کادر بیمارستان زنان، شامل همه جامعه پزشکی نمی‌شود، اما همان اندک‌ها هم غفلتشان جبران ناپذیر است. چرا که پرسنل پزشکی آنجا هستند که به بیماران خدمات درمانی دهند نه اینکه تلاش کنند مردم را از حق فرزنداوری محروم کنند. کاش سازوکاری برای پیگیری و برخورد با چنین اظهاراتی تدبیر شود . ✍عالیه سادات https://eitaa.com/rahrastegari
🔖اعمال عید مبعث 🔖 🔸روز بیست و هفتم رجب یکی از اعیاد بزرگ است و روزی است که حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به پیامبری مبعوث شد و جبرئیل برای ابلاغ پیامبری، بر آن حضرت فرود آمد و برای این روز چند عمل وارد است: ♦️اوّل: غسل کردن. ♦️دوّم: روزه گرفتن و آن یکی از چهار روزی است که در طول سال برای روزه گرفتن امتیاز ویژه دارد و ثوابی برابر با روزه هفتاد سال دارد. ♦️سوّم: صلوات زیاد فرستادن. ♦️چهارم: زیارت حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و امیرالمؤمنین(علیه‌السلام). ♦️پنجم: شیخ طوسی در کتاب «مصباح» فرموده: که از ریان بن الصّلت روایت شده: حضرت جواد(علیه‌السلام) زمانی که در بغداد بود روز نیمه و روز بیست‌وهفتم رجب را روزه گرفت و همه خدمتکاران آن حضرت نیز روزه گرفتند و به ما فرمان داد دوازده رکعت نماز بجا آوریم به این صورت که: در هر رکعت «یک مرتبه» «حمد» و «سوره[توحید]»خوانده و پس از پایان نماز، هر کدام از سوره‌های «حمد» و «توحید» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ الْفَلَقِ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ النَّاسِ» را «چهار مرتبه» بخوانیم، آنگاه «چهار مرتبه» بگوییم:لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ ، وَاللّٰهُ أَكْبَرُ ، وَسُبْحانَ اللّٰهِ ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ ، وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ.معبودی جز خدا نیست و خدا بزرگ‌تر از هر چیزی است و منزّه است خدا و خدا را سپاس و نیست جنبش و نیرویی جز به عنایت خدای برتر و بزرگ.و «چهار مرتبه»:اللّٰهُ اللّٰهُ رَبِّي لَاأُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً.خدا، خدا، پروردگار من است، چیزی را برای او شریک نمی‌آورم.و «چهار مرتبه»:لَاأُشْرِكُ بِرَبِّي أَحَداً.هیچ‌کس را برای پروردگارم شریک نسازم. ♦️ششم: شیخ طوسی از جناب ابوالقاسم حسین بن روح(رحمة‌الله‌علیه) روایت کرده: که در این روز دوازده رکعت نماز به جا می‌آوری در هر رکعت سوره «حمد» و سوره‌ای که آسان باشد می‌خوانی و پس از گفتن تشهّد و سلام بین هر دو رکعت می‌گویی:الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِى الْمُلْكِ ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ، وَكَبِّرْهُ تَكْبِيراً . يَا عُدَّتِي فِي مُدَّتِي ، يَا صاحِبِي فِي شِدَّتِى ، يَا وَلِيِّى فِى نِعْمَتِى ، يَا غِياثِى فِى رَغْبَتِى ، يَا نَجاحِى فِى حاجَتِى ، يَا حافِظِى فِى غَيْبَتِى ، يَا كافِىَّ فِى وَحْدَتِى ، يَا أُنْسِى فِى وَحْشَتِى ، أَنْتَ السَّاتِرُ عَوْرَتِى ، فَلَكَ الْحَمْدُ ، وَأَنْتَ الْمُقِيلُ عَثْرَتِى ، فَلَكَ الْحَمْدُ ، وَأَنْتَ الْمُنْعِشُ صَرْعَتِى ، فَلَكَ الْحَمْدُ ، صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاسْتُرْ عَوْرَتِى ، وَآمِنْ رَوْعَتِى ، وَأَقِلْنِى عَثْرَتِى ، وَاصْفَحْ عَنْ جُرْمِى ، وَتَجاوَزْ عَنْ سَيِّئاتِى فِى أَصْحابِ الْجَنَّةِ وَعْدَ الصِّدْقِ الَّذِى كانُوا يُوعَدُونَ. هنگامی‌که از نماز و دعا فارغ شدی، هر یک از سوره‌های«حمد» و «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ الْفَلَقِ» و«قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ النَّاسِ» و «قُلْ یٰا أَیُّهَا الْکٰافِرُونَ» و «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ» و «آیت‌الکرسی» را «هفت مرتبه» می‌خوانی و «هفت بار» می‌گویی:لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ ، وَاللّٰهُ أَكْبَرُ ، وَسُبْحانَ اللّٰهِ ، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ.معبودى جز خدا نیست و خدا بزرگ‌تر است و پاک است خدا و جنبش و نیرویى جز به خدا نیست.و «هفت بار»:اللّٰهُ اللّٰهُ رَبِّي لَاأُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً.خدا، خدا، پروردگار من است، چیزی را برای او شریک نمی‌آورم.و هر دعایى که بخواهى می‌خوانی https://eitaa.com/rahrastegari ╰┅─────────┅╯
وقتی این بی سر را در منظقه عملیاتی پیدا در جیبش را یافتند که در آن نوشته بود: "بی سـروسـامـان تـوام یاحـسـین" . صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین https://eitaa.com/rahrastegari 🕊____________🥀___________🕊
به نام خدا... 💢هوش مصنوعی تهدیدی برای امنیت ملی کشورها است 🔺هوش مصنوعی می‌تواند به تروریست‌ها در انتخاب اهداف خود کمک کند 🔺سازمان دیدبان تروریسم با ابراز نگرانی از تهدیدهای هوش مصنوعی برای امنیت ملی کشورها، از سازندگان این فن‌آوری انقلابی خواسته تا ذهنیت «آرمان‌شهری» خود از هوش مصنوعی را کنار بگذارند، چراکه این فن‌آوری جدید می‌تواند افراد آسیب‌پذیر را با خود همراه کند. 🔺گاردین به نقل از جاناتان هال کی‌سی، مدیر این نهاد مستقر در بریتانیا، نوشت که تهدید‌های امنیتی هوش مصنوعی روز‌ به ‌روز آشکارتر می‌شود و در پیش‌برد این فن‌آوری باید ملاحظات و نیات تروریست‌ها را در نظر داشت. 🔹به گفته جاناتان هال کی‌سی، در توسعه بیش از اندازه هوش مصنوعی عمدتا بر نکات بالقوه مثبت این فن‌آوری تمرکز شده و در این مسیر از چگونگی استفاده احتمالی تروریست‌ها از آن برای حملات غفلت شده است. گاردین در ادامه به نقل از هال نوشت که سازندگان هوش مصنوعی باید در کنار خود یک نئو‌نازی ۱۵ ساله دو آتشه داشته باشند تا تهدیدهای بالقوه این فن‌آوری را بهتر درک کنند. 🔸دیدبان تروریسم که به‌طور مستقل به بازبینی قوانین دولت بریتانیا در زمینه تروریسم می‌پردازد، نگرانی فزاینده خود را از دامنه ربات‌های چت هوش مصنوعی برای متقاعد کردن افراد آسیب‌پذیر و یا افراد دارای طیف متنوعی از عملکردهای عصبی برای انجام حملات تروریستی ابراز کرده است. جاناتان هال در ادامه می‌افزاید: «تلقین‌پذیری انسان‌های غوطه‌ور در دنیای دیجیتال و فن‌آوری‌های نوین نگران کننده است. این فن‌آوری‌ها به کمک زبان مخاطبان خود را به اقداماتی ترغیب می‌کنند. از همین رو، امنیت جامعه می‌تواند به شدت به خطر بیفتد.» 🔹به گفته دیدبان تروریسم، برای مقابله با نوع تازه‌ای از تهدیدهای تروریستی مرتبط با هوش مصنوعی نیاز به تدوین قوانین تازه‌ای است. از آنجایی که هوش مصنوعی می‌تواند در انتخاب اهداف تروریست‌ها به‌غایت کاربردی باشد، مقررات موثر و دارای ضمانت اجرا می‌تواند تا اندازه‌ای خطر فزاینده سلاح‌های مرگبار خودکار را مهار کند. 🔺فاصله میان پیشرفت فن‌آوری‌های جدید و قوانین ناظر بر آن همواره محل بحث و نگرانی‌های سازمان‌های مدافع صلح و امنیت بوده است. با رشد فزاینده فن‌آوری‌ها در حوزه ربات‌ها از یک‌سو و از فناوری‌های ارتباطی از سوی دیگر، نوع تازه‌ای از تهدید‌های تروریستی ظهور یافته که به شدت مایه نگرانی شده است. برای مثال دور از ذهن نیست که یک پهپاد کوچک کاملا خودکار از مکانی نامعلوم برای حمله به هدفی مشخص به پرواز درآید و با کمک فن‌آوری هوش مصنوعی در لحظه‌ای مناسب هدف را شناسایی و حمله انجام شود، و هیچ اثری از خود باقی نگذارد. این حمله می‌تواند در روز روشن و در میان جمعیتی در میدان شهر روی دهد، طوری که هیچ کس نتواند حدس بزند هوش مصنوعی قرار است در لحظه چه تصمیمی بگیرد و چه کسی یا کسانی را هدف قرار دهد. 🔸واقعیت این است که قوانین بازدارنده در این زمینه و دستگاه‌های ناظر بر چنین فن‌آوری‌هایی تاخیر نسبتا زیادی دارند. پیش از این، تسلیحات مرگبار خودکار در نبرد اوکراین عرض اندام کرده‌ بود و سوال‌های جدی اخلاقی در مورد پیامدهای ماشین کشتار خودکار مطرح شده است. در بریتانیا، MI5 و موسسه آلن تورینگ، نهاد ملی علم داده‌ها و هوش مصنوعی در حال انجام اقداماتی برای مقابله با چالش‌های امنیتی ناشی از هوش مصنوعی هستند. همان‌طور که الکساندر بلانچارد، محقق اخلاق دیجیتال در برنامه دفاعی و امنیتی این مؤسسه می‌گوید، هوش مصنوعی در تعامل با محیط می‌تواند یاد بگیرد و خود را سازگار کند. توجه به هم‌بودگی این سه عامل یعنی تعامل، یادگیری و سازگاری با محیط، ویژگی حیرت‌انگیز هوش مصنوعی نشان می‌دهد که بشر با چه تهدید جدی روبه‌روست. در کنار مزایای هوش مصنوعی، به نظر می‌رسد اتخاذ تدابیر نظارتی بر هوش مصنوعی از ضرورتی انکارناپذیر برخوردار است، تا این تازه‌ترین فناوری بشری به ماری در آستین، و بلای عصر نوین تبدیل نشود. 🌸https://eitaa.com/rahrastegari