eitaa logo
راه روشن
76 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
971 ویدیو
37 فایل
اهداف و مباحث این کانال: آشنایی و تبیین جریانات فکری، سیاسی، مباحث تاریخ اسلام، تاریخ تحلیلی سیره و زندگانی معصومین(ع)، اخبار روز منطقه وجهان، ویژه طلاب خواهر و فعالین عرصه فرهنگی از میان دانشگاهیان، دبیران، مربیان عرصه فرهنگی ادمین: @Yaskabood10
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبر معظم انقلاب امروز به شدت بر تمرکز داشتند. آقا مردم، خصوصا جوانان رو دعوت به روایت درست از اوضاع کشور و منطقه کردند. روایت به سبک روایت به نظر می‌رسد ما در روایت‌ها که می‌تواند جنسش، از جنس باشد و منجرّ به شود، تمام توان خود را به‌کار نگرفته‌ایم. @rahroshaan
13991221_40565_1281k.mp3
11.38M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم. ۹۹/۱۲/۲۱ 💻 @Khamenei_ir
IMG_20190817_233705.jpg
94.4K
💐🎉🎊 عاشقان عیدتان مبارک 👇👇 https://digipostal.ir/eydmabaas @Talabeasr
غاز وحى فرشته‌اى از طرف خدا مأمور شد آياتى چند به عنوان طليعه و آغاز كتاب هدايت و سعادت، براى «امين قريش» بخواند تا او را به كسوت نبوّت مفتخر سازد. آن فرشته، همان «جبرئيل» و آن روز همان روز «مبعث» بود كه در آينده، در اين خصوص گفت‌وگو خواهيم كرد. بى‌شك، روبه‌رو شدن با فرشته، آمادگى خاصى لازم دارد؛ تا روح شخص بزرگ و نيرومند نباشد، تاب تحمل بار نبوّت و ملاقات فرشته را نخواهد داشت. «امين قريش» اين آمادگى را با عبادت‌هاى طولانى، تفكرهاى ممتد و عنايات الهى به دست آورده بود. به نقل بسيارى از سيره‌نويسان، پيش از روز بعثت خواب‌ها و رؤياهايى مى‌ديد كه مانند روز روشن داراى واقعيت بود. پس از مدتى لذتبخش‌ترين زمان‌ها براى او، ساعت خلوت و عبادت در حال تنهايى بود. او به همين حال به سر مى‌برد، تا اينكه در روز مخصوصى فرشته‌اى با لوحى فرود آمد و آن را در برابر او گرفت و به او گفت: «اقرأ» يعنى بخوان. او از آنجا كه أمّى و درس نخوانده بود، پاسخ داد كه من توانايى خواندن ندارم. فرشتۀ وحى او را سخت فشرد، سپس درخواست خواندن كرد و همان جواب را شنيد، فرشته بار ديگر، او را به شدت فشار داد، اين عمل سه بار تكرار شد و پس از فشار سوم ناگهان در خود احساس كرد مى‌تواند لوحى كه در دست فرشته است، بخواند. در اين موقع آيات را كه در حقيقت ديباچۀ كتاب سعادت بشر به شمار مى‌رود، خواند. بخوان به نام پروردگارت كه جهان را آفريد، كسى كه انسان را از خون بسته خلق كرد، بخوان و پروردگار تو گرامى است، آن‌كه قلم را تعليم داد و به آدمى آنچه را كه نمى‌دانست، آموخت. جبرئيل مأموريت خود را انجام داد و پيامبر نيز پس از نزول وحى، از كوه «حراء» پايين آمد و به سوى خانۀ «خديجه» رهسپار شد. آيات ياد شده، برنامۀ اجمالى رسول گرامى را روشن مى‌كند، و به طور آشكار مى‌رساند كه اساس آيين او را قرائت و خواندن، علم و دانش و به كار بردن قلم تشكيل مى‌دهد فروغ ابدیت، صفحه: ۲۱۴،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: اقتدار و سلاح ایجاد کردن برای این است که دشمن را بترسانیم، بحث غیر دشمنی نیست 🔹در داخل کشور یک گروهی از روشنفکر نماها که سال‌ها پیش عنوان دگر اندیش را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دادند، من در یک سخنرانی گفتم که ما با دگر‌اندیشی شما مشکلی نداریم، اما دشمنی نکنید. 🔹این دشمن را از اول انقلاب آزمودیم، از روز اول انقلاب با اینکه خیلی گذشت‌ها نسبت به بیگانگان و دیگران کرد، توطئه‌ها شروع شد، بیش از همه آمریکا و بعد هم دیگران. @rahroshaan
🔴 منطق پیامبر رحمت: سازش یا...؟‼️ 🔻 | رهبر معظم انقلاب در سخنرانی امروز خود به بهانه عید مبعث به زیبایی یک درسنامه اسلام سیاسی ارائه فرموده و در تبیین این مفهوم در فرازهایی به استناد کلام امام علی (ع) به تبیین شخصیت پیامبر اعظم (ص) پرداختند. در این نوشتار در تبیین و تشریح فرمایشات معظم له به توصیف شخصیت پیامبر با دال جاذبه و دافعه خواهیم پرداخت: 🍀 بهترین توصیف‌ها درباره حضرت خاتم‌الانبیا(ص) را امیرمومنان(ع) در خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه فرموده است: "طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْكَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ يَضَعُ ذَلِكَ حَيْثُ الْحَاجَةُ إِلَيْهِ ". طبیبی بود- نه در مطب نشسته- که دنبال دردمند می‌گشت برای علاج و تسکین درد. آنجا که درد با مرهم و مسکّن چاره می‌شد، مرهم‌هایی محکم می‌بست. 🍀 اما با همه جاذبه و مهربانی و عطوفتش، هر جا عفونت شدت گرفته بود، دریغ نداشت که بر موضع عفونت داغ بگذارد. آموخت که اصل دین جاذبه است اما حریم و حصار آن، همان دافعه‌ها و نهی از منکر و جهاد و مجاهدت‌ با پلیدی‌ها و فساد و طغیان و استکبار است. ☘ کار از همین‌جا دشوار شد. پیامبر(ص) "رحمهًْ للعالمین" بود اما نمی‌توانست باشد. جهاد کبیر و عدم تبعیت از مستکبرین، اشراف و طواغیت را از همان روز اول آغاز کرد. این منطق باصلابت، دشمن فراوان داشت؛ از سران قریش و امپراتورهای جهان، تا همراهان زیاده‌طلب و ریاست‌طلب و خودبنیاد. تا پایان تاریخ نیز هر ملت و حاکمیتی به آن حضرت اقتدا کرد، نوع این دشمنان ستیزه‌جو و متعدی را پیش روی خود خواهد یافت و این دشمنی خبیثان عالم ، نشانه سلامت یک ملت و حکومت است. ☘ پیامبر در چنین جهاد طاقت فرسایی ، جلوتر از همه بود؛ چنان که امیر مومنان (ع) درحکمت ۲۶۰ نهج البلاغه فرمود "کُنَّا اِذَا احْمَرَّ الْبَاْسُ اتَّقَیْنَا بِرَسُولِ اللَّهِ (صلى الله علیه وآله) فَلَمْ یَکُنْ اَحَدٌ مِنَّا اَقْرَبَ اِلَى الْعَدُوِّ مِنْهُ. هر گاه آتش جنگ، سخت شعله ور مى شد، ما به رسول اللّه (ص) پناه مى بردیم و هیچ یک از ما به دشمن نزدیک تر از او نبود". 🔹 رهبر عزیز انقلاب امروز در تبیین اسلام سیاسی و راز دشمنی طواغیت با آن فرمودند: "انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد. امام بزرگوار توانست همان خط بعثت را که در طول زمان کمرنگ بود، پررنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان بدهد و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است.... وقتی که این انقلاب تشکیل شد و نظام جمهوری اسلامی را به وجود آورد، همان حادثه ای که برای پیغمبران پیش می آمد، تکرار شد. یعنی اشرار عالم در مقابل این انقلاب صف کشیدند همچنانی که در مقابل پیغمبران صف میکشیدند." ۹۹/۱۲/۲۱ 🖌 [کارشناس زمانه] [ : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ] ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخوانید 🔻اگر میخواهید 🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | sapp.ir/zamanehh
عرض سلام و تبریک مجدد عید سعید مبعث مفتخریم که در راه اهداف بلند امام خامنه ای قدمی برداشته ایم، در سخنرانی امروز ایشان به خوبی تاکیدات ایشان بر جدیت گام نهادن در فضای مجازی و تواصی به عنوان وظیفه انقلابی مشهود بود. کانال راه روشن را به دوستان تان معرفی کنید و همگام با ما در امید آفرینی و انجام رسالت دینی و انقلابی نقش آفرین باشید. برنامه تخصصی امروز و فردای ما معرفی وتبیین مبانی امامین انقلاب بزرگ اسلامی است. کانال " راه روشن" یک کار مستقل جهادی و طلبگی شخصی ودر راستای رسالت های انقلابی ، دینی است و وابسته به هیچ نهاد و موسسه ایی نیست. @rahroshaan 🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸
مکتب امامین انقلاب اسلامی قسمت اول برای مکتب امامین انقلاب می توان چند اصل کلی ارائه کرد: اصل اول: لزوم داشتن انسجام درونی و بیرونی از جمله مهمترین خصوصیات یک مکتب اول نظام مندی و انسجام بین اجزاء و عناصر  و دیگری داشتن بعد عملی است. اسلام یک مکتب است در یک مکتب تمامی مولفه ها و عناصر با هم ارتباط تعریف شده دارند و از این رو مکتب یک انسجام درونی دارد و همچنین مکتب ناظر به اهداف بیرونی است و نقاطی را متناسب با شرایط پیش رو و شرایط محیطی شناسایی، هدف گیری و عملیاتی می کند. اصل دوم: لزوم منظومه ای دیدن اسلام با توجه به اصل قبلی عناصر مختلف اسلام نمی توانند به صورت انتزاعی و مجرد از سایر عناصر و مولفه های دیگر مورد توجه قرار بگیرند.  همچنین گفته شد نمی توانند بدون توجه به شرایط و اقتضائات زمانه مورد استفاده قرار بگیرند. پس هر عنصر، هر مفهوم ،هر موضوع از عناصر و مفاهیم و موضوعات اسلامی باید با دو شاخصه مورد توجه قرار بگیرد. ۱-جایگاه اش در میان سایر ابعاد موضوعات و دوم نسبت اش با نیازهای زمان. اصل سوم: لزوم اجتهاد دائمی در مکتب با توجه به اصل اول ما در شرایط مختلف لازم است نگاه متفاوت به مکتب کرده و چهره های متفاوتی از آن ارائه کنیم. بنابراین لازم است  مکتب را در هر دوره ای، با توجه به شرایط و محیط و اقتضائات متفاوت به گونه ای متناسب با آن نیازها ارائه کنیم. لذا باید توجه کرد در هر زمان ممکن است یک مکتب چهره متفاوتی از خودش ارائه بدهد. البته مکتب یکی است، اسلام و دین یکی است. ان الدین عندالله الاسلام اما این ارائه های مختلف است که متناسب با نیازهای بشریت و نیازهای زمانه، چهره ای متفاوت از مکتب را از خودش نشان می دهد. این یک مطلب واضحی است ما در دوران جنگ بیشتر به آیات جهاد و شهادت و مقاومت و صبر این امور توجه می کردیم و توجه می دادیم. فضای جامعه هم متوجه این بخش از آیات و روایات و مکتب اسلام بود. در دوره دیگر که موضوع جهاد نظامی کنار می رود و موضوع دیگر به عنوان مثال موضوع فرهنگ مطرح می شود و تهاجم و تجاوز و جنگ فرهنگی آغاز می شود ما به سمت مفاهیم، معارف و احکام دیگری از اسلام حرکت می کنیم. این همان معنای ارائه های مختلف از اسلام است که در حقیقت ناشی از اجتهاد در اسلام است و اصلا اجتهاد در اسلام به همین آن معناست.  نوآوری در اسلام به معنای ایجاد یک چیز جدید که در اصل نبوده نیست بلکه به معنای طراحی، بازتولید، چینش و صورت بندی نویی از اسلام متناسب با نیازها و پیش کشیدن عناصر مورد نیاز و عدم اولویت عناصر دیگر در هر زمان است. از اصول بالا می توان نتیجه گرفت که ما قبل از ورود  به هر موضوع از موضوعات اسلامی باید به مکتب اجتهاد شده ی دارای حجیّت در زمان خودمان مراجعه بکنیم. اول آن را حاضر کرده و سپس آن موضوع را درون مکتب شناسایی کنیم و بیابیم. با این نگاه ما وارد موضوع مکتب امام خامنه ای می شویم.   @rahroshaan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت دوم: مولفه های مکتب امام خامنه ای  در حقیقت مکتب امام خامنه ای صورت بندی اسلام متناسب با شرایط روز است. مکتب امام خامنه ای اجتهاد ولی زمان است که در خصوص موضوعات مورد ابتلاء به اسلام برای ما دارای حجیّت است. از این جهت ما باید به اولویت ها توجه کنیم. مولفه های اصلی مکتب امام خامنه ای به ترتیب بدین شرح است: ۱-         شیوه و روش مراجعه به منابع اصیل دین است که مقداری از این شیوه را در ممطالب بالا گفتیم . مطالب دیگر هم در رجوع به آیات و همچنین نقش روایات در فهم آیات باید توضیح بدهیم. ۲-         شناخت روح دین، دین یک روحی دارد که بر همه ابعاد و ابعاضش حاکم است. از این جهت باید در همه ی موضوعات و بررسی آنها توجه کنیم که آن موضوع به گونه ای طرح نشود که روح دین در آن غایب باشد. یک مثال بزنم، به عنوان مثال در مورد رباء و حیل رباء بعضی فقها به سمت یک روش هایی رفتند که بتوان با شیوه ای بعضی از آنها را تحلیل کنند. اما کسانی که از فقها گفتند که روح دین به شدت با رباء مخالفت دارد و ربائ را جنگ با خدا می داند و بنابراین چیزی که جنگ با خداست نمی تواند با شیوه های مختلف تحلیل و توجیه بشود. ۳-         اصول و مبانی دین . همان اصولی که به عنوان اصول دین شمرده می شود و اصولی که از آنها ناشی می شود. ما یک منظومه و منظومه و مجموعه از اصول داریم که آنها متناسب باشرایط زمان در ارائه متفاوت می شود. اصولی مانند توحید، معاد، نبوت ،بعثت و امامت، امامت، ولایت و اصول دیگری مثل تکریم انسان،استعدادیابی انسان و امثال اینها. ۴-         اهداف مکتب. هدف ثابت وغایی و همیشگی دین در موضوع انسان،تقرب انسان و تقریب انسان به خداست.تکامل انسان و جهت تکامل و سمت و سوی تکامل به سمت نزدیکی به خداست.اما اهداف پایین تری وجود دارد که این اهداف پایین تر خود هدف اند ودر عین حال طریق هستند،پله هستند وسیله هستند  برای رسیدن به اهداف بالاتر .این اهداف را شرایط زمانه گاه تعیین می کند و موارد دیگری هم در این زمینه وجود دارد. ۵-         وظایف کلی. از این جا ما وارد افعال مکلفین می شویم این وظایف برآمده از آن اهداف کلی است.که در این وظائف هم همان شرایط و خصوصیات بالا وجود دارد. یعنی تطبیق آن با شرایط زمانه و ارتباط آن اصول و مبانی و ثابتات دین. ۶-         نقشه ی راه . از این وظایف کلی جزئی ناشی می شود .  که این وظائف جزئی را امروز تحت عنوان ، سیاست ، راهبرد، نقشه راه ، برنامه و امثال این ها نامیده اند. ما عنوان نقشه راه را در تبیین و تعیین و معرفی مولفه های مکتب انتخاب کرده ایم. نقشه ی راه یعنی آن مسیر کلی که ما موظف هستیم آن را طی کنیم تا به اهداف پیش گفته بر اساس اصول پیش گفته و همچنین آن روح مکتب برسیم. این نقشه راه همانی است که در فصل انقلاب اسلامی ایران، که فصل نوینی برای کل بشریت است توضیح داده شده است. انقلاب اسلامی حقا” یک نقطه عطف برای تاریخ بشر است. تاریخ ایران، تاریخ منطقه، تاریخ تشیّع، تاریخ مسلمانان و تاریخ مستضعفان و محرومان و پابرهنگان و فقرا و علیه ستم و ظلم و سیری و استکبار @rahroshaan