چگونه به روزه اولی ها کمک کنیم؟🌿❤️
طراح: بانو زهرا رضایی🌸
🔹 قرارگاه سایبری (واحد خواهران)
🆔 @rahrovanahlebeit
🔴 #چهره_های_عصر_ظهور
👤 7⃣👈 چهره ها: #دابة_الارض 👥
✍در «قرآن کریم» خداوند متعال، در کنار همان آیه های معروف رجعت، سخن از جنبنده ای به میان آورده است که با مردم سخن می گوید و آنها را به خاطر آنکه دیر باور و بی ایمان بودند، ملامت می کند.(1)
🌄 رسول خدا(صلی الله علیه و آله) گاهی اوقات حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) را با این عبارت (دابة الارض) می خواندند. وقتی مردم می پرسیدند: «آیا اجازه هست ما همدیگر را با این اسم صدا بزنیم؟» رسول خدا(ص) می فرمودند: «نه به خدا اين لقب اختصاصى او است...»(2)
🌠 شیعیان معتقدند که «دابة الارض» (یا جنبنده بر زمین) حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است. بر اساس این روایات، این جنبنده، وظیفه دارد که کافران و شیعیان را از همدیگر جدا کند و بدین ترتیب، با صف آرایی شرّ و خیر، آخرین نبرد در زمین انجام شود.(3)
🎇 همانطور که می دانید عاقبت این نبرد، پیروزی حقّ و خیر است؛ اصلاً مگر می شود حضرت علی(ع) با تمام قوا، در لشکری باشند و آن لشکر بازنده ی میدان شود؟!
🎆 روزی یکی از یاران امام علی(ع) به نام ابوطفیل، از حضرت، معنای دابة الارض را پرسید. او گفت: «اين جنبنده چيست؟» حضرت فرمودند: «ابو طفيل! از اين سؤال بگذر». ابوطفیل اصرار كرد. حضرت فرمودند:
«اين، جنبنده اى است كه مى خورد و در بازار راه مى رود و زن مي گيرد».
ابوطفیل دوباره پرسید: كيست؟
حضرت فرمودند: «پادشاه زمين است». گفت: باز نشناختم.
حضرت فرمودند: «صدّيق و فاروق و ذو القرنين اين امّت.» گفتم: باز هم نشانى دهيد.
فرمودند: «آنكس که علم كتاب (قرآن) نزد او است، آنكس كه راستى آور د و راستى را تصديق كرد، من بودم. به خدا، همه كافر بودند؛ غير از من و محمّد(ص).»
ابوطفیل با اصرار گفت: او را نام ببرید.
حضرت فرمودند: «نام بُردم. حديث ما سخت و دشوار است [و هر کسی آن را نمی فهمد.]»(4)
📚منابع:
1. نمل: 82.
2. شيخ حر عاملى، محمّد بن حسن، الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة، چاپ نوید، ص 342.
3. راوندى، جلوههاى اعجاز معصومين(ع)، ص 789.
4. شیخ حرّ عاملی، همان، ص 366.
@rahrovanahlebeit
🔴 #نشانه_های_آمدن
5⃣ 🔺 #نفس_زکیه 🔻
✍چشمتان را ببندید (البته بعد از خواندن این پاراگراف!) و فضایی را مجسم کنید که ظلم و اختناق و شکنجه، جان مردم جهان را به لب رسانده و همه ی آنها به درک این موضوع رسیده اند که تنها خداوند می تواند با معجزه ای از آسمان این وضع اسفناک را خاتمه ببخشد. آنها خالصانه از خدا خواسته اند که منجی را برساند و خداوند ندای مضطر آنان را به اجابت رسانده است!
💠خوب! چشمتان را باز کنید! ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در دو مرحله اتفاق می افتد،
🔺در مرحله ی اول، #ظهور حضرت در افکار، زبانها و دعای مردم جهان است. یعنی کسی نیست که از منجی صحبتی نکند. (یادمان نرفته است که منجی در هر دینی نامی جداگانه دارد! مهدی، سوشیانس، ماشیح و ...)
🔺🔺در مرحله ی دوم #ظهور، حضرت مهدی (عج) اعلام وجود می کند و با تکیه بر خانه ی کعبه فریاد «انا بقیة الله» سر می دهد.
🔶این مقدمات را گفتیم، که معلوم شود نفس زکیه در کدام مرحله از ظهور، کشته می شود. نفس زکیه که از سادات حسنی است در ماهی که ریختن خون در آن ماه حرام است یعنی ذی الحجه در میان رکن و مقام (مکان حرام) و به ناحق به قتل می رسد. (1)
📜برخی روایات نام نفس زکیه را «محمد بن الحسن» خوانده اند (2) و القاب او نیز: جوان هاشمی (چرا که از خاندان بنی هاشم است)، سید حسنی (چرا که از سادات حسنی است) و مستنصر (طلب کننده ی یاری و یاوری) در روایات متعددی به چشم می خورد. (3)
🍃نفس زکیه به معنای «شخص بی گناه» است. ماجرای قتل او درست 15 روز پیش از ظهور اتفاق می افتد و از علائم حتمی💯 است.
✅ماجرا از این قرار است:
👈پس از ضعف حکومت عربستان سعودی، وضعیت مکه آشفته می شود. حکومت عربستان به شدت با حضرت مهدی (عج) مخالف اند و به همین سبب نیروهای امنیتی بسیاری در مکه گرد هم می آیند متشکل از نیروهای سفیانی و نیروهای حجاز تا مکه را زیر نظر بگیرند و اگر دستشان برسد امام را به شهادت برسانند. از طرف دیگر مردم که نزدیکی ظهور را حس می کنند، در تلاش اند که در مکه جمع شوند و حضرت را یاری برسانند و به آنها اجازه داده نمی شود. (4)
✌️در چنین شرایطی حضرت صاحب الامر (ارواحنا له الفداء) رو به یاران خاص خود می کنند و می گویند:
🌸«همراهان! اهالی مکه مرا نمی خواهند! برای آنکه حجت بر آنان تمام شود و من نیز به وظیفه ام عمل کرده باشم یکی از شما را به سمت آنان می فرستم» (5)
⚜حضرت، نفس زکیه را برای رساندن پیغامش انتخاب می کند و پیغامی را به او می دهد تا در میان مردم مکه بخواند.
🔸🔸نفس زکیه به سمت مکه می رود. در میان رکن و مقام می ایستد و به صورتی که همه ی مردم مکه صدایش را می شنوند فریاد می زند:
🔆«ای اهالی مکه! من از جانب فلانی آمده ام. او برای شما پیغام فرستاده است ما خاندان رحمت و معدن رسالت و خلافتیم! ما نوادگان حضرت محمد (صلوات الله علیه و آله) هستیم، به ما ظلم شده، آزار دیده ایم و سرکوب مان کرده اند!
🍂حق ما را از روز وفات پیامبر (ص) نداده اند. امروز از شما طلب یاری می کنیم پس یاریمان کنید!» (6)
👌وقتی پیام جوان هاشمی به پایان می رسد به سوی او هجوم می آورند و او را به قتل می رسانند. پس از این واقعه ی ظالمانه، حکومتی که در مکه است تا 15 روز بیشتر دوام نمی آورد چرا که خداوند اجازه ی ظهور را صادر می کند. از طرف دیگر مردم که به خشم آمده اند به سمت مکه می آیند تا امام غریب خویش را یاری کنند. و او را همچون نگینی در حلقه ی خویش می گیرند. (7)
👈این حرکت، حرکتی آزمایشی است تا بار دیگر مردم، دوست را از دشمن بازشناسند... (8)
📚پی نوشتها:
1. الغیبة نعمانی، ص 173؛ بحارالانوار، ج 52، ص 234
2. تاریخ پس از ظهور، ص 153
3. عصر ظهور، ص 288، شش ماه پایانی، ص 160
4. عصر ظهور، ص 287
5. بحارالانوار، ج 52، ص 307
6. بشارة الاسلام، ص 224
7. نسخه ی خطی ابن حماد، ص 91
8. عصر ظهور، ص 287
@rahrovanahlebeit
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعی...🌙🌸
#دعای_روزدوم🌱
#ماه_مبارک_رمضان🦋
🌐 قرارگاه سایبری نسل تمدن ساز شهرستان هلیلان واحد خواهران
🆔 @rahrovanahlebeit
مهار تورم ، رشد تولید 🌿
🔹پیام مقام معظم رهبری
طراحی: زهرا رضایی
🔹 قرارگاه سایبری (واحد خواهران)
🆔 @rahrovanahlebeit
7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اللهُم رَبَ شَهرِ رَمَضـآن✨
#التماس_دعا🌸
طراحی:زهرا شهبازی🌱
🌐 قرارگاه سایبری نسل تمدن ساز شهرستان هلیلان(واحد خواهران)
🆔 @rahrovanahlebeit
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعی...🌙🌸
#دعای_روزسوم🌱
#ماه_مبارک_رمضان🦋
🌐 قرارگاه سایبری نسل تمدن ساز شهرستان هلیلان واحد خواهران
🆔 @rahrovanahlebeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{🧡💫}
ماه رمضان ماهی است که درهای رحمت الهی به روی مسلمانان باز می شود. 💚🌱
#بچه_بسیجی
#التماس_دعا
🌐 قرارگاه سایبری نسل تمدن ساز شهرستان هلیلان(واحد خواهران)
🆔 @rahrovanahlebeit
معرفی کتاب زندگی پس از مرگ
بیشتر انسانها از اتفاقات ناشناختهی بعد از مرگ میترسند و مطمئن نیستند که آیا واقعاً جهانی دیگر وجود دارد؟ مهدی یوسفی در کتاب زندگی پس از مرگ، مراحل قبل و بعد از مرگ را شرح داده و به شما این قدرت را میبخشد تا با فرا رسیدن زمان موعود، مرگ را با آگاهی کامل در آغوش بکشید و طعم شیرین آن را درک کنید.
دربارهی کتاب زندگی پس از مرگ:
مرگ به معنای تمام شدن زندگی نیست؛ بلکه شروعی تازه برای ورود به آخرت است. لحظهی به پایان رسیدن عمر برای مؤمنان همانند وارد شدن به حمامی است که آخرین باقیماندههای گناهانشان را از جسم خود پاک میکنند یا همچون بوییدن بهترین و دلپذیرترین زاییدههاست؛ بویی آرامشبخش که او را به خوابی همیشگی میبرد و همهی درد و رنجهایش به پایان میرسند.
پس اگر مرگ آنقدر شیرین است چرا مردم تا این حد از مردن میترسند؟ روزی فردی نزد امام حسن مجتبی (ع) رفت و ایشان پرسید که چرا مردم همواره از مرگ هراسانند؟ امام فرمودند: زیرا آخرت خودشان را خراب کردهاند و دنیایشان را آباد ساختهاند، به همین دلیل هیچ فردی دلش نمیخواهد از مکانی که برای آبادیاش زحمت کشیده است، خارج شود. به راستی تنها مسئلهای که میتواند شیرینی مرگ را از انسان بگیرد، ترس از حساب و کتاب و سرانجامی دردناک است
#طرح_یار_همیشگی_من📚
🔸 #ایامتعطیلاتنوروز۱۴۰۲
🔹 #کارگروهعلمیپژوهشی
#هیئتاندیشهورزفاطمی🌱
@rahrovanahlebeit
🔆 متن شبهه:
ﮐﺎﺵ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯾمان ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ
ﮐﻪ ﭘﺮﺍﻧﺪﻥ ﮔﻨﺠﺸﮏ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﺍ ﺑﺎﻃﻞ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﻭ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪﻥ ﮔﺮﺑﻪ ﺍﯼ
ﻭ ﻟﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﮔﻞ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﯾﯿﺪﻩ ﻻﯼ ﻋﻠﻒ ﻫﺎﯼ ﺳﺒﺰ
ﻭ ﭼﯿﺪﻥ ﯾﮏ ﯾﺎﺱ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺵ
ﻭ ﻧﺎاﻣﯿﺪ کردن ﺳﮕﯽ ...
...
ﮐﺎﺵ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯾمان ﺍﺯ ﻣﺒﻄﻼﺕ ﺭﻭﺯﻩ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ
ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﻏﺒﺎﺭ ﻏﻢ ﺑﻪ ﻗﻠﺐ ﺩﯾﮕﺮﯼ
ﭼﺸﺎﻧﺪﻥ ﺷﻮﺭﯼ ﺍﺷﮏ ﺑﻪ ﻟﺐ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ
ﻗﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺭﻭﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ
ﻭ ﻓﺮﻭ ﮐﺮﺩﻥ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﺗﻦ ﭘﺮﻭﺭ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺑﯽ ﺗﻔﺎﻭﺗﯽ
ﻭ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺑﺮ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺑﯽ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺘﯽ
ﺗﺎ ﺍﺫﺍﻥ ﺻﺒﺢ
ﭼﻪ ﻓﺮﻗﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ
ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﺎ ﺗﯿﺮ ﯾﺎ ﺟﻮﻻﯼ ...
ﻫﺮ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﯽ
ﺩﻟﯽ ﺭﺍ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﯼ
ﺍﺷﮑﯽ ﺭﺍ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩﯼ ،
ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ...
....
ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ !
ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺍﺯ ﻗﻀﺎﻭﺕ ، ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻍ ،
ﺍﺯ ﺭﯾﺎ ، ﺍﺯ ﺗﻬﻤﺖ ،ﺩﻭﺭﻭﯾﯽ ،
ﺍﺯ ﻧﯿﺮﻧﮓ ....
ﻭﮔﺮﻧﻪ ﺗﺎ ﺑﻮﺩﻩ
ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ
ﻭﻟﯽ ﻫﺮﮔﺰ ﺭﻭﺯﻩ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ..
🔆پاسخ شبهه:
1⃣در دین اسلام تمامی کارهایی هم که در متن شبهه ذکر شده اشکال دارد.
2⃣اتفاقا این کارها روزه را باطل نمی کند بلکه گناه و معصیت دارد
چرا که باطل شدن روزه حق الناسی دربر ندارد
اما انجام این اعمال همچون رساندن غم به قلب دیگران یا آزار مردم و یا جنایت گناهی است که حق الناس در پی داشته و براحتی پاک نمیشود
3⃣در دین اسلام باید روزه بگیریم اما مقبولیت این روزه بستگی به پرهیز از دروغ و ریا و تهمت و دورویی و نیرنگ دارد.
4⃣نویسنده با نوشتن این متن قصدش ایجاد شبهه به روشی بسیار ظریف و زیرکانه در مورد روزه داری و ماه مبارک رمضان است.
5⃣پس باید حواسمان بسیار به متنهایی که به ظاهر زیبا هستند باشد
چرا که در قالب متنی زیبا ، مقصد و نیت خود را که اصولا در انتهای مطلب گنجانده میشود به خواننده القا میکنند بدون آنکه خواننده چیزی متوجه شود.
🔻نشر پیام صدقه جاریست👌
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعی...🌙🌸
#دعای_روزچهارم🌱
#ماه_مبارک_رمضان🦋
🌐 قرارگاه سایبری نسل تمدن ساز شهرستان هلیلان واحد خواهران
🆔 @rahrovanahlebeit
🔴 #نشانه_های_آمدن
6⃣ 🔺 #راه_روشن_است 🔻
✍پیش از این گفتیم که نشانه های ظهور دو دسته اند، آنها که حتمی اند را توضیح مختصری دادیم و آنچیزهایی که باقی مانده است، غیر حتمی ها هستند.
نکته ای بسیار مهم در این بین وجود دارد که نباید ناگفته بماند.
🔸بارها و بارها خوانده ایم و می دانیم که تعیین وقت برای ظهور، دروغ گویی است. تا به حال نشده از خودتان بپرسید اگر تعیین وقت دروغ گویی است، چگونه در احادیث آمده است که 15 روز پس از کشته شدن نفس زکیه، ظهور اتفاق می افتد و یا آمده است که حکومت سفیانی 9 ماه بیشتر به طول نمی انجامد و ...؟!
🔸🔸برخی از علائم ظهور نشان دهنده ی این است که به طور کلی ظهور نزدیک شده است و اکنون در آخرالزمان به سر می بریم و برخی دیگر نشان دهنده ی این است که ظهور چقدر نزدیک است! به بیان دیگر از میان هزاران علائم ذکر شده برای ظهور حضرت مهدی (ع) تنها 5 نشانه است که بطور دقیق ظهور را مشخص می کند و از #علائم_حتمی است، این علائم شمارش معکوسی برای ظهور هستند؛
باقی این هزار نشانه غیرحتمی است و نشان می دهد که زمانه، به انتهای خویش نزدیک است!
🔹با مثالی این بحث روشن تر می شود: فرض کنید در جاده ای رو به مقصد روشنی می روید. نشانه های راهنمایی زیادی سر راه شماست که روی برخی از آنها نوشته: «رستوران 110 متر»، «پمپ بنزین 2 کیلومتر»، «به راست بپیچید»، «جاده، دو طرفه است»! این نشانه ها نشان دهنده ی آن نیست که چقدر با مقصد خود فاصله دارید بلکه صرفاً علامتهایی است که راه را برای شما هموار تر می کند و رفتن در این جاده را کم خطرتر!
🔹🔹اما نشانه های دیگری نیز وجود دارند که مثلا نوشته: «تا مقصد 200 کیلومتر»! چنین علامتی شما را مطمئن می کند که فاصله تان تا مقصد چقدر است. (1)
🔵از آنجایی که از بین 1000 علامتی که برای ظهور تعیین شده است تنها 5 نشانه، وقت ظهور را نشان می دهند، در باقی موارد تعیین وقت دروغگویی محسوب می شود و به هیچ وجه پسندیده نیست.
♦️دانستن نشانه های غیرحتمی به ما کمک می کند که حق و باطل را بهتر بشناسیم و حوادث روزگار غافلگیرمان نکند.
🔸🔸علاوه بر آن نشانه های غیرحتمی، و اتفاق افتادن آنها را می توان از دو جنبه بررسی کرد. از طرفی وقتی علائم غیرحتمی اتفاق می افتد، دل ما امیدوار می شود که باقی نشانه ها که ظهور حضرت نیز در آنهاست، اتفاق خواهد افتاد. چنانچه تا به حال بسیاری از علائمی که ائمه (ع) آمدن آنها را پیش بینی کرده بودند، به وقوع پیوسته است. برخی از این علائم قرنهاست که اتفاق افتاده است (مثل سقوط بنی عباس) و برخی دارد اتفاق می افتد. برای مثال اگر در روایات ما آمده است که «در روابط، مرد به مرد بسنده می کند و زن به زن» (2) و ما در زمانه ی خود شاهد گسنرش هم جنس بازی هستیم، هر چند این روابط خاطرمان را مکدر می کند اما امیدوار می شویم که این، از نشانه های آخر الزمان و نزدیک شدن ظهور است.
👈از طرف دیگر با توجه به روایات متعدد، از انسانهای مومن انتظار می رود که با هر گونه ظلم و فساد مبارزه کنند و به وظایف خود عمل کنند تا هر چه بیشتر برای حکومت حضرت مهدی (عج) آماده شوند. هر چند ناپسند بودن برخی از علائم ظهور روشن است و تشخیص بطلان آن ها سخت نیست، اما برخی از آنها نیز تا برای ما معرفی نشوند حق و باطل بودنشان مشخص نیست. برای مثال از جنگها و اشخاص زیادی در روایات سخن به میان آمده است و در این روایات تکلیف شیعیان مشخص شده است. مثلاً در روایتی آمده است:
⚠️« وقتی از اختلاف شام بر سر آنچه میانشان است شنیدید از شام فرار کنید که کشتار و فتنه به جانش افتاده است.» راوی می پرسد به کجا فرار کنیم؟ فرمودند: «به مکه...» (3)
💠همانطور که مشاهده می کنید راهنمایان ما، چراغ های جاده ی غیبت را خاموش نگذاشته اند! تا ندانیم چیزی ناپسند است چگونه به مقابله با آن برخیزیم و چگونه بدون شناخت خیر به آن یاری برسانیم؟ وقتی ندانیم قدم بعد که برمی داریم در چاله می افتیم یا در مسیر صحیح، عاقلانه تر آن است که چراغی به دست بگیریم!
📚پی نوشتها:
1. برگرفته از سخنرانی «علی کورانی» در همایش موعود با موضوع «علائم آخرالزمان»
2. کمال الدين ، ج 1 ،ص 331
3. بحارالانورا، ج 52، ص 271
@rahrovanahlebeit