eitaa logo
کانال اطلاع‌رسانی سایت ره توشه
407 دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
25.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
ارتباط با مدیر کانال: @arhedayati
مشاهده در ایتا
دانلود
. ♻️ دو خاطره شنیدنی از روحانی اهل‌سنت 🔰شریف زاهدی، روحانی اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد: 1⃣ خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود: «مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما. به آنها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! 2⃣ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم به تو بگویم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام ص ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی‌کردند؟! با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده‌داری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» (باید شیعه می‌شدم، خاطرات شریف زاهدی، ص ۱۳۸) *الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.* ⚘️ عید سعید غدیر خم مبارک ⚘️⚘️⚘️
اینها که در تصویر می بینید؛ نه عفو شده اند، نه مرخصی داده شده اند و نه در زندانند! تبیین این فقره با خودتان! لایکلف الله نفسا الا وسعها! Eitaa.com/kouchakzadeh virasty.com/kouchakzadeh kouchakzadeh.blogfa.com
"هر روز یک صفحه با کلام حق " *اعوذ بالله من الشیطان الرجیم *بسم الله الرحمن الرحیم**
میلاد امام موسی کاظم (ع) بر همه شیعیان جهان مبارک باد. 💐
👈رفتارهای دوگانه غربی ها؛👇 در آیات روایات متعددی تأکید شده که مسلمانان باید از دشمنی و بد خواستن بی دلیل برای دیگران پرهیز کنند و با سایر مردم همان گونه رفتار کنند که انتظار دارند با خودشان رفتار شود. 👈قطعاً ضرب المثل معروف ایرانی که می گوید «آنچه بر خود نمی پسندی، بر دیگران مپسند» نیز برگرفته و در راستای همین آیات و روایات است. 👈اما ظاهراً غربی ها (مستکبرین) نه تنها مطلقاً به چنین چیزی اعتقاد ندارند، بلکه در رفتار و گفتار، دقیقاً عکس این توصیه اسلامی و ایرانی را عمل می کنند. 👈در یادداشت ذیل 15 نمونه از گفتار و رفتار متناقض یانکی ها در مورد مسلمانان و به خصوص ایرانیان مورد اشاره قرار گرفته است. تفاوت اینجا و آنجا از نظر آنها! https://rahtooshe.com/?p=10724 👈لطفٱ در انتشار این یادداشت مشارکت فرمایید.☝️ ✳️ نشانی سایت ره توشه rahtooshe.com ❇️ نشانی کانال سایت در پیام رسان های ایتا، بله و سروش: @rahtooshe ❇️ نشانی کانال سایت در پیام رسان روبیکا: @rahtoosheh
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس کویتی: 📍اینگونه یک راننده تاکسی ایرانی به من ثابت کرد که ما کویتی‌ها به صدام پول دادیم تا به ایران حمله موشکی کند... 🆔 @Kavoshmedia
🔎 *ایده‌ها و سیاست‌های رسانه‌ای مرتبط با جشن غدیر ۱۴۰۲* 🎊 بعد از برگزاری پرشور جشن غدیر در شهرهای مختلف کشور و به‌خصوص در پایتخت، شبهات زیادی از سوی منتقدین پیرامون هزینه برگزاری این جشن‌ها و سوءاستفاده سیاسی حکومت از موضوع غدیر مطرح شد که مورد بهره‌برداری رسانه‌های معاند قرار گرفت، به منظور مقابله با این شبهات، پیگیری سیاست‌ها و ایده‌های رسانه‌ای زیر پیشنهاد می‌شود: 🔹 این موضوع شفاف شود که *قسمت عمده‌ای از هزینه برگزاری این جشن توسط خود مردم و به ویژه از طریق هیئت‌های مذهبی فراهم شد* و مقداری از هزینه‌ها که توسط بودجه دولتی تأمین شد، متعلق به سرفصل‌های فرهنگی بود و اساساً قرار نبوده در امور غیر فرهنگی صرف شود؛ خوب است این محتوا در قالب موشن‌گرافی و اینفوگرافی یا از زبان افرادی همچون معاون فرهنگی شهرداری تهران شفاف‌سازی شود. 🔸 تصاویر مردمی این جشن که از طریق درگاه‌های ملی از جمله پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب دریافت شد *جلوه‌های زیبایی از اتحاد، مهربانی، شادی و نشاط، علی‌دوستی و دین‌محوری را به نمایش گذاشت،* لذا شایسته است گلچین این تصاویر در قالب‌های نمایشی ویدئوکلیپ، ویدئوکامنت، کلیپ‌استوری تهیه و با تکیه بر منتشر شود. 🔹 *مقایسه شادی و نشاط مردم ایران در جشن غدیر که همزمان با وقوع آشوبهای فرانسه بود* و همچنین نمایش بخشش سخاوتمندانه مواد غذایی و هدایای فرهنگی توسط فعالان فرهنگی به مردم در این جشن و مقایسه آن با سرقت از مغازه‌های فرانسه توسط معترضین پیشنهاد می‌شود که بهتر است این محتوا در قالب پوستر و کلیپ‌استوری با آهنگ‌های معروف و پرطرفدار اینستاگرامی تولید و ذیل هشتگ و هشتگ همنشین نام آن شهر برای مثال توزیع شود. 🔸 در قالب ویدئوکلیپ‌هایی که *صحنه‌هایی از حضور اقشار مختلف مردم در جشن غدیر* را شامل می‌شود اقدام به بازنمایی وحدت میان مردم شود و این اتفاق وحدت‌گرایانه با رویه پرخاشگرانه و وحدت‌ستیز معترضین حوادث اخیر که به دنبال چادر کشیدن از سر بانوان محجبه، ضرب و شتم انقلابیون و توهین به آنان بودند قیاس شود تا علاوه بر وحدت‌گرا نشان دادن انقلابیون و افراد مذهبی جامعه، به نقد آشوب‌گران نیز پرداخته و با تکیه بر و هشتگ همنشین منتشر شود. 🔹 اگر مصاحبه‌هایی با مردم انجام شده و گرایش سیاسی متفاوت و گوناگون آنها برجسته شده است، از این ظرفیت استفاده شده و این گونه نتیجه‌گیری شود که *جمهوری اسلامی توانسته محور ایجاد وحدت میان اقشار مختلف مردم با گرایش‌های گوناگون سیاسی حول محور امیر مؤمنان (ع) شود* که این موضوع خود موفقیتی است که نشان می‌دهد دین محور سیاست‌های نظام در برپایی این جشن است نه بالعکس. 🔸 در قالب پوستری گرافیکی با عنوان جشن یکرنگی اینگونه بازنمایی شود که *افرادی که از جشن غدیر شاد هستند دست یاری به سمت افرادی دراز میکنند که خیلی شاد نیستند* تا آنها را نیز به جشن غدیر وارد و وحدت جامعه را با محوریت عید غدیر و محبت علی (ع) تقویت کنند؛ خوب است این محتوا نیز ذیل منتشر شود.