eitaa logo
مرتضی رجائی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
712 ویدیو
44 فایل
🔰نویسنده حوزه #تربیت 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی 📚تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب (۵جلد)، قالب‌های برنامه‌سازی تربیتی (۵جلد)، تربیت با کتاب (۴جلد)، خلوت ناامن. 🆔️ @rajaaei
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انگار زمان آخرالزمانی قوم رسیده است! با دیدن این فیلم از فرار امروز صهیونیست‌های غاصب به بیابان‌ها از ترس حملات موشکی فلسطینیان، اولین تصویری که به ذهنم آمد، بود و بدبختی این قوم همیشه ناسپاس! خدایا، می‌شود حمله‌های امروز رزمندگان را سرآغاز تحقق و آغاز بر سراسر جهان مقدر فرمایی؟! 🆔️ @rajaaei_ir
📌لطفاً هیجان‌زده نشوید! اگر در هنگام تماشای این فیلم‌ها هیچ مشکلی به چشمتان نمی‌آید و از چیزی ناراحت نمی‌شوید، کمی در احوال خودتان تأمل کنید! می‌شود از حملات غیورانه رزمندگان مقاومت و اسارت صهیونیست‌ها به دست آن‌ها خوشحال شد و کیف کرد، ولی هم‌زمان از برخوردهای ناجوانمردانه و غیر اسلامی افراد حاضر در این فیلم‌ها با اسرایشان هم ناراحت و منزجر بود! کاش این برادران این کارها را نمی‌کردند تا فیلم‌هایی که دارد در شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان دست به دست می‌شود، تصویر درست و دقیق اسلام و مسلمانی را منتقل کند؛ نه تصویر یک مسلمان تحت تأثیر عواطف و هیجانات. کاش حداقل صاحبان کانال‌های انقلابی که دارند به‌صورت لحظه به لحظه این فیلم‌ها را منتشر می‌کنند، درباره این نکته تذکر بدهند و از این حواشی اعلام برائت کنند و به مخاطب توجه بدهند که اسلام تمدنی ما این نیست! یک کلام: ما حق داریم حمله کنیم، حق داریم اسیر بگیریم؛ ولی حق نداریم اسیر را در حال اسارت بکشیم یا بزنیم، حتی حق نداریم به او فحش بدهیم و توهین کنیم، گیرم که صهیونیست باشد؛ این رفتار و سفارش دین و پیشوایان دینی ماست. یادتان هست خاطره عزیز در میانه میدان جنگ سوریه و نامه حلالیت‌طلبی‌اش از صاحب‌خانه اهل سنت برای سکونت شبانه در خانه‌اش در هنگام یک عملیات آزادسازی؟ 🆔️ @rajaaei_ir
مرتضی رجائی
عکس پیوست شده به این مطلب، نظر یه دوست بزرگوار درباره مطلب قبلی من در نقد به فیلم‌های منتشرشده از برخورد با اسرای صهیونیست است. عرض کنم خدمت این دوست بزرگوار و همفکران احتمالی شون: مشخصاً هیچ کدام از این فیلم‌ها برای لحظه جنگ نیست و مربوط به لحظه اسارته. به خیالم چیزی هم که من نوشتم، نظر یا سلیقه شخصی خودم نیست: از لحظه‌ای که دشمن اسلحه رو می‌اندازه یا بهش دست پیدا می‌کنیم، می‌شه اسیر و حکمش متفاوت می‌شه. حالا اینکه کسی این رو دوست نداره و می‌خواد هرطور دلش می‌خواد رفتار کنه، می‌تونه طبیعی باشه، ولی الزاماً درست و مشروع نیست.
✍ ۷۵ سال است ملت فلسطین مورد ظلم غده سرطانی منطقه رژیم اشغالگر اسرائیل هستند؛ ۷۵ سال است که انواع و اقسام جنایت ها از کودک کشی تا آواره شدن از خانه هایشان از طرف اسرائیل انجام شده است. ✌️ حالا زمان انتقام فرا رسیده است و بچه هایی که دیروز با سنگ مبارزه میکردند امروز اسلحه به دست گرفتند و میبینید چگونه اسرائیل را تبدیل به اسقاطیل کردند، هر انسان باوجدانی از این صحنه ها خوشحال میشود، چون سالها مظلومیت این مردم را دیده است ولی مثل همیشه دشمنان ناراحتند و حتی برخی اصلاح طلبان از لفظ فلسطینی ها استفاده میکنند! یک خطای راهبردی بزرگ هم بین برخی انقلابی ها دیدم و آن اینکه برادری نوشته بود این فیلم ها مورد تایید اسلام نیست و برادر دیگری آن مطلب را بازنشر کرده بود. ✍ این فیلم ها از لحاظ شرعی بلااشکال است؛ اولا قرآن میفرماید: فَمَن اعتدَی عَلَیکم فَاعتَدُوا علیه بمثلِ ما اعتدی علیکم، یعنی به همان اندازه که مورد ظلم بودی میتوانی مثل آن مقدار انتقام بگیری، این صحنه ها در مقابل ظلم ۷۵ ساله اسرائیل ناچیز است و هیچ اشکال شرعی ندارد. ثانیا ما نمونه تاریخی داریم: پس از جنگ بدر و شکست سنگین مشرکان، پیامبر(ص) دستور داد تا کشتگان‏ قریش را در یکى از چاه‌هاى متروک بدر ریختند. سپس حضرت در کنار چاه ایستاد و یکایک کشتگان را صدا زد و فرمود: «اى عتبة بن ربیعه، اى شیبة بن ربیعه، اى امیة بن خلف، اى ابوجهل بن هشام، آیا وعده پروردگار خویش را راست یافتید؟ من که وعده پروردگارم را راست و حق یافتم. چه بد قومى بودید شما براى پیامبرتان...!» ✍ شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
مرتضی رجائی
✍ ۷۵ سال است ملت فلسطین مورد ظلم غده سرطانی منطقه رژیم اشغالگر اسرائیل هستند؛ ۷۵ سال است که انواع و
این مطلب رو هم ناظر به مطلب اخیر این کانال مطالعه فرمائید. سعی می‌کنم به کرسی نشاندن حرف خودم، که احتمال غلط بودنش هم خیلی زیاد است، برایم مهم نباشد و به دنبال کمک به رشد مخاطب باشم. پس این مطلب را هم بخوانید و تامل کنید و درباره موضوع پرسش و تحقیق کنید تا به صواب نزدیک شوید.
مرتضی رجائی
اگر حال دارید ناظر به این مطلب، این متن را هم که برگرفته از درس خارج آیت الله سبحانی است، مطالعه کنید: یکی از برنامه‌های جهادی اسلام (در حال قتال و جنگ با کافرین) این است که مسلمانان حق گرفتن اسیر را ندارند، یعنی مادامی که مسلمانان در حال جنگ و قتال با کفار به سر می‌برند و مشغول جنگ می‌باشند و تا وقتی که امنیت کامل بر سپاه اسلام حکومت نکرده و تا زمانی که لشکر اسلام پای خود را محکم نکرده‌اند، حق گرفتناسیر را ندارند، یعنی اسیر باید کشته بشود، کلمه «إثخان» در لغت عرب به معنای غلظت است، ولی در اینجا به معنی استحکام می‌باشد، در حقیقت معنی آیه مبارکه این می‌شود: تا وقتی که قدرت و قوت اسلامی ظاهر نشده ،حق گرفتناسیر را ندارند. پس مادامی که مسلمانان با کفار در حال قتال جنگند و مادامی که اثخان و غلبه اسلام بر کفر ظاهر و آشکار نشده، حق گرفتن اسیر را ندارند. بله، اگر پیروزی و غلبه اسلام و مسلمین بر کفار ظاهر و آشکار شد هرچند جنگ هنوز ادامه داشته باشد، در یک چنین فرضی گرفتن اسیر مانع ندارد. به بیان دیگر؛ میزان جنگ و عدم جنگ نیست، بلکه میزان غلبه و عدم غلبه است، به این معنی که اگر غلبه و پیروزی لشکر اسلام بر کفار ظاهر شد و معلوم شد که اسلام در حال قوت و کفار در حال ضعف به سر می‌برند، در این فرض اسیرگرفتن هیچ مانعی ندارد، یعنی مسلمانان می‌تواننداسیر بگیرند و اسیر را نگه دارند. اما مادامی که غلبه و پیروزی اسلام ظاهر نشده و طرفین در حال مقاتله‌ و جنگند و معلوم نیست که سرنوشت و نتیجه جنگ به کجا می‌انجامد، در چنین شرائی گرفتن اسیر درست نیست، بلکه ممنوع است. این هم پیوند برای مشاهده و مطالعه اصل متن درس: http://eshia.ir/feqh/archive/text/sobhani/feqh/97/971016/
مرتضی رجائی
این هم یه مطلب دیگه در این باره، برگرفته از درس خارج فقه آیت الله جوادی آملی: مطلب ديگر اين است که حکم اسير در اسلام، حکم مبسوط فقهي دارد؛ اما آنچه به بحث تفسير برمي‌گردد، اين است که چه در سوره مبارکهٴ «انفال» وچه در همين سوره مبارکه‌اي که به نام حضرت است و مسئله اسارت در آن مطرح شد که فرمود: ﴿فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّي إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ﴾؛[20] بعد از اينکه اين دشمن‌ها را خوب غرق خون کرديد آن وقت اسيربگيريد، براي آن است که يک وقت است در بحبوحهٴ جنگ يک عدّه از جمعيت دور مي‌مانند واسير مي‌شوند؛ البته غرض مجاهدان اسيرگيري نبود؛ ولي اتفاق افتاد که آنها به اسارت مسلمان‌ها درآمدند؛ اگر در بحبوحهٴ جنگ کسي اسير شد، چهار حکم دارد و اگر بعد از جنگ که اسلحه را گذاشتند و دارند مي‌روند يک عدّه اسير شدند، سه حکم دارد؛ در هر دو صورت اگر اين اسيراسلام آورده باشد از قتل مَصون است؛ چه در بحبوحه جنگ اسلام آورده باشد و چه بعد از جنگ که به اسارت رفته، اسلام آورده باشد؛ اگر مسلمان شده ديگر کشته نمي‌شود، اين يک حکم است برای هر دو صورت؛ يعنی چه اسيرگيري در بحبوحهٴ جنگ باشد و چه بعد از اينکه جنگ پايان پذيرفت ﴿تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا﴾، اگر مسلمان شد کشته نمي‌شود؛ ولي اگر مسلمان نشد و در بحبوحهٴ جنگ کسي اسير شد، چهار حکم دارد و اگر بعد از فراق از جنگ کسي اسيرشد، سه حکم دارد؛ در بحبوحه جنگ اگر کسياسير شد و مسلمان نشد يا قتل است يا آزادي رايگان است يا آزادي در قبال پول است يا «إسترقاق» و برده‌کردن است؛ اين چهار حکم در صورتي که اسارت در متن جنگ باشد؛ اما اگر﴿تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا﴾ کسي که اسير شد کشته نمي‌شود؛ ولي ﴿فَإِمَّا مَنَّاً بَعْدُ وَ إِمَّا فِدَاءً﴾ « وَ إِمَّا تَبعاً لِلنص إسترقاقاً». اينکه فرمود: ﴿حَتَّي تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذلِک﴾ نه يعني کلّ عالم اين‌چنين بشود، آن روز در حجاز کساني که اسلحه عليه اسلام ‌کشيدند، همان مشرکان مکه بودند، وقتي اينها خلع سلاح شدند ديگر حالا اسيرگيري آزاد است؛ در بحبوحهٴ جنگ اگر اسير گرفتيد مي‌توانيد آنها را بکُشيد، آنها هم همين کار را کنند. يک وقت است که وليّ مسلمين مصلحت را در اين مي‌بيند که ما هم چند تا اسير داريم نزد آنها، اکنون که اسير گرفتيم ـ از باب تبادل اسرا ـ اين زمينهٴ حفظ حيات همکيشان و مؤمنين مجاهداسير شده هست، اين هم برابر مصلحت «امامُ المسلمين» انجام مي‌شود. فرمود اگر اين کار را کرديد، اسارت در آن بخش است و اگر بخش ديگر باشد اسارتي در کار نيست. پیوند مشاهده و مطالعه اصل متن درس آیت الله جوادی آملی: http://eshia.ir/feqh/archive/text/javadi/tafsir/94/950220/
گردان‌های عزالدین قسام با صدور بیانیه‌ای در مورد آخرین تحولات میدان نبرد در اطراف غزه اعلام کرد که رزمندگان این گردان‌ها در حال حاضر در ۲۵ نقطه و پایگاه صهیونیست‌ها در اطراف غزه در حال نبرد با دشمن هستند. بر اساس این بیانیه یکی از سنگین‌ترین درگیری‌ها در پایگاه زعیم در جریان است که مقر لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و بیشترین تلفات و کشته‌های‌ارتش کودک‌کش ازهمین پایگاه گرفته شده است. در همین حال هنوز هم چند شهرک و آبادی در کنترل کامل نظامی مقاومت فلسطین است و به نظر می‌رسد ما شاهد تداوم درگیری‌ها شب باشیم که نقطه قوت بزرگی برای ارتش فلسطین به شمار می‌رود. باید دید امشب سرنوشت نبرد به کجا ختم خواهد شد؛ ارتش رژیم صهیونیستی چندین گردان نیروی تازه نفس به منطقه اعزام کرده در حالی که همه نیروی رزمی مقاومت که از این پایگاه‌ها با دشمن می‌جنگند شاید یک هزار نفر هم نشود. @syriankhabarپی‌نوشت: صبح داشتم به یکی از دوستان می‌گفتم خیلی مهمه که رزمندگان بتونن درگیری رو دو سه روز ادامه بدن. نویسنده کانال اخبار سوریه هم در بخشی که خودم پررنگ و برجسته کردم، بر این نکته تأکید کرده که امشب شب مهمیه برای رزمندگان مقاومت. دعا کنیم بر نصرت جبهه اسلام. 🆔️ @rajaaei_ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها در قرآن : «وارد حصارشان بشوید!»🔸 قرآن در مورد یهودیانِ [دشمن پیامبر] می‌گوید: لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و می‌داند. می‌گوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. ! دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست. @haerishirazi