eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
492 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
960 ویدیو
96 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
🚪کجاست درب ورودی به سمتِ خدا؟ مولای من مدتی بود دلنوشته‌هایم مبدل به دل‌گویه شده بود زیرا قلم توان نگارش آنها را نداشت. اما امروز به توصیه‌ی یکی از دوستانم برای‌تان چند خطی می‌نگارم. یابن‌الحسن قبل از دوران طلبگی گویی کمتر داشتمتان، نه بر سر خوان کرمتان اینگونه به وضوح نشسته بودم و نه اینقدر نبودن ظاهری‌تان آزارم می‌داد. حال که طلبه شده‌ام و در بین سرها، سرگردانتان شده‌ام می‌دانم که بیشتر مرا مشمول الطاف بی‌کرانتان می‌کنید. جمعه‌ها بیشتر احساس یتیمی می‌کنم، زیرا حالِ کودک بازیگوشی را دارم که دستش از دست پدر مهربانش رها شده و در بازار دنیا گمگشته است و در جستجوی پدر، ندبه سر می‌دهد. پدر مهربانم می‌دانم هستید اما چون نمی‌دانم کجائید، سراسیمه و مضطر نغمه‌ی "اَيْنَ بابُ اللهِ الَّذي مِنْهُ يُؤْتي" سر می‌دهم تا فتح بابی شود، آنگاه با اشک شوق، آوا سر دهم بنفسی انت... 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 🍃 🌼 💐ورود حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) به شهر قم 🍃🌼 بي‌بي فاطمه‌ی معصومه (سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۷۳ هجري در شهر مدينه ديده به جهان گشوند. 📚مسعودي، علي بن حسين؛ مروج الذهب، قم، منشورات دارالهجره، ج۳، ص ۳۳۶ 🍃🌼 پس از آنكه مأمون عباسي در سال ۲۰۰ هجري امام رضا (عليه‌السّلام) را به خراسان دعوت كرد، حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) به همراه عده‌ای از برادران و بستگان، پس از يك سال به انگيزه ديدار برادر وارد ايران شده در كتاب «حضرت معصومه فاطمه ثاني» آمده است: «پس از ولايت عهدي امام رضا (عليه‌السّلام) آل بني‌هاشم (عليه السّلام) كه مدت ها همواره تحت شكنجه و فشار حكام جور بودند با شنيدن اين خبر به عنوان ديدار حضرت رضا (عليه السّلام) از مدينه به خراسان رهسپار شدند. اين گروه در حدود ۴۰۰ نفر بودند در رأس آن ها حضرت معصومه(سلام الله علیها) بود.» 📚محمدي، اشتهاردي، محمد، حضرت معصومه فاطمه دوم، قم، علامه، ۱۳۷۵، ص ۱۱۸ 🍃🌼 حسن‌بن‌محمدبن‌حسن قمي مي‌نويسد:«وقتي حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) و همراهان به شهر ساوه رسيدند، مأموران حكومت عباسي با آن ها درگير شدند و عده‌اي از آن ها را به شهادت رساندند. حضرت معصومه در همانجا بيمار شدند. از همراهيان سوال كردند از اينجا تا قم چقدر فاصله است؟ به ايشان عرض شد: ده فرسخ. حضرت فرمود: مرا از اينجا به قم منتقل كنيد! اشتهاردي مي‌نويسد: «پس از اينكه مأمورين حكومت عباسي در ساوه جلوي كاروان حضرت معصومه را گرفتند حدود ۲۳ نفر از آنها كشته شدند گروهي اسير و گروهي نيز متواري گرديدند. نقل شده كه حضرت معصومه را عمال بني‌عباس در ساوه مسموم كردند. آن حضرت در حال بيماري قم را اختيار كرد چون قم مركز شيعيان بود از اين رو رهسپار قم شد» 📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص ۱۱۸ 🍃🌼 به اين نكته بايد توجه داشت كه «از همان قرن اول هجري تشيع در قم رواج يافته بود. و اين شهر از سوي امامان شيعه به عنوان پناهگاه شعيه محسوب مي شد و خيل عظيمي از پيروان اهل بيت (عليهم‌السّلام) را در خود جاي داده بود از جملۀ اين پيروانِ اهل بيت، خاندان اشعري بودند» 📚قمي، حسن بن محمد بن حسن، تاريخ قم، تصحيح جلال الدين طهراني، تهران، توس ۶۱، مترجم: حسن بن علي بن حسن بن عبدالملك قمي، ص ۲۱۳ 🍃🌼 شيعيان قم پس از اینکه از ورود حضرت معصومه(سلام الله علیها) به ساوه مطلع شدند خدمت ايشان رسيدند و از آن حضرت درخواست كردند به شهر قم تشريف فرما شوند. علي اصغر مي‌نويسد: «قول درست اين است كه وقتی خبر ورود فاطمه معصومه به ساوه و حركت ایشان به سوي قم به مردم قم رسيد. آل سعد اشعري اتفاق كردند كه به خدمت او برسند و از ايشان درخواست نمايند به قم بيايد. از ميان ايشان موسي بن خزرج از اصحاب امام رضا (عليه السّلام) بيرون آمد و به شرف ملازمت فاطمه رسيد. زمام ناقه او را گرفت و به جانب شهر كشيد و به سراي خود فرود آورد» 📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص ۱۱۹ 📚فقيهي، علي اصغر؛ تاريخ مذهبي قم، قم، حكمت، ۱۳۵۰، ص ۸۶-۸۵ 🍃🌼 ورود حضرت معصومه به قم تقريباً در ۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ هجري بوده است. 📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص۱۱۹ 🍃🌼 يوسف علي يوسفي مي‌نويسد:«حضرت معصومه روز يكشنبه ۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ هجري قمري برابر با اول آبانماه ۱۹۵ هجري شمسي شهر قم را با قدوم مباركش منور ساخت» 📚يوسفي، يوسف علي؛ شهيده غربت، قم، كوثر، ۱۳۸۶، چاپ اول، ص ۷۴ به نقل از نرم افزار نجوم اسلامي. 🍃🌼 خانه‌ی موسي‌بن‌خزرج كه محل فرود آمدن حضرت معصومه است در آن روز در منتهي اليه سمت جنوب غربي شهر قم بوده ... امروزه در محله «ميدان مير» محلي است به نام ستيه كه مسجد و مدرسه اي در اطراف آن بنا كرده اند و از قديم الايام سينه به سينه رسيده است كه اين مكان جاي فرود آمدن حضرت فاطمه معصومه است. 📚فقيهي، علي اصغر، تاريخ مذهبي قم، قم، حكمت، ۱۳۵۰، ص۸۶-۸۵ 🆔 @javadheidari110 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌼 اگر یک لحظه از من چشم برداری چه خواهد شد⁉️ 💐 سالروز ورود کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) به شهر مقدس قم گرامی باد. 📽 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 @ramezan_ghasem110
🧣🧤🧣🧤🧣🧤🧣🧤🧣 🧤 🧣 ♦️مجرّبات می‌خوای سرما نخوری؟ شب‌ها برای هر کدام از اعضاء خانواده یه شلغم بذار روی سماور تا صبح آروم آروم می‌پزه صبح‌ها از اول پائیز تا پایان زمستان روزی یه شلغم میل کنید. نوش جان ✍تجربه‌ی همسایه‌ی یکی از اعضاء کانال ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ پرســـ❓ــش ⁉️ آیا امام زمان همواره سلامت هستند؟ یا اینکه ممکن است در شرایط فعلی دچار بیماری‌‌هائی نظیر کرونا شوند؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ قرآن کریم از زبان رسول‌الله و انبیاء بزرگوار اینگونه نقل می‌کند: ما نیز همانند شما بشر هستیم. قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ(۱۱۰/کهف) قَالَتْ لَهُمْ رُسُلُهُمْ إِن نَّحْنُ إِلاَّ بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ (۱۱ /ابراهیم) پس انبیاء و اهل‌بیت و امام زمان با توجه به بشر بودن‌شان ویژگی‌های بشری دارند از جمله بیماری. امام‌زمان -عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- به صورت طبیعی در بین مردمِ دنیا در حال زندگی هستند و بیماری یکی از ویژگی‌های زندگی دنیائی است. همچنین بیماری در بین سایر حضرات معصومین -علیهم‌‌صلوات‌الله- نیز وجود داشته است. 🔸شاهد ما👇 ✨ امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند پیامبر قبل از شهادت‌شان بیمار بودند. ✨ مرحوم کلینی در کافی شریف ج ۱، ص ۲۹۶ اینطور می‌فرمایند: پیعمبر در آن بیماری که منجر به شهادت ایشان شد فلان مطلب را فرمودند. ✨ امیرالمؤمنین در جنگ خیبر دچار چشم درد شدند مرحوم مجلسی نقل می‌کند: وقتی پیامبر سراغ امیرالمؤمنین را گرفتند اصحاب گفتند: يا رسول الله ایشان از چشم درد بیمار هستند. ✨ امام صادق نقل می‌کنند: موقعی که بیمار بودند چنین مطلبی را به من فرمودند. 📚کافی شریف، ج۳، ص۲۰۰ 2⃣ بیماری منشأ و علت‌های متفاوتی دارد: 〽️گاهی عامل بیماری عدم رعایت بهداشت فردی است. 〽️گاهی فرد اطلاع ندارد تغذیه‌ی مناسب با مزاجش چیست و همین امر او را مبتلا به بیماری می‌کند. 〽️گاهی بیماری کفاره‌ی گناهان است. ❌قطعا این سه عامل بیماری امام زمان نیست. ✔️ و اما بیماری عوامل دیگری نیز دارد: 〽️گاهی بیماری برای ترفیع درجه است. 〽️گاهی بیماری برای آزمایش و امتحان است. 〽️گاهی بیماری حکمتی از حکمت‌های الهی است. آری امام زمان -عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- به این ۳ علت ممکن است دچار بیماری شوند. 3⃣ بیماری حضرت قطعا بیماری مهلک نیست که جان ایشان را تهدید کند زیرا وجود فیزیکی امام زمان برای اهل ارض و سماء یک امر ضروری است که این عهد الهی است که وجود ایشان را برای ما حفظ کند. ♻️نتیجه اینکه: ✳️ حضرت دچار بیماری می‌شوند اما عامل بیماری‌شان می‌تواند آزمایش، ترفیع درجه و یا مصلحتی از مصالح الهی باشد به همین جهت در روایاتِ متعدد به ما توصیه شده برای حفظ و سلامتی آن حضرت دعا کنیم زیرا دعا در سلامتی ایشان تاثیر دارد و بنا نیست پروردگار عالم امور حضرت را از راه معجزه پیش ببرد. ✳️ بنابراین یکی از راه‌های حفظ حضرت دعا برای سلامتی حضرت هست. ✳️ ان‌شاءالله حضرت در سلامتی باشند و ما نیز با اعمال خود زمینه‌ی رنجش خاطر حضرت را فراهم نکنیم. 🆔 @javadheidari110 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ پرســـ❓ــش ⁉️ آیا می‌توانیم علائم ظهور امام زمان را که در روایات به آن اشاره شده است را با حوادث و اتفاقاتی که امروزه در جامعه‌ی بشری اتفاق می‌افتد و یا با اشخاص خاصی که مد نظر است مطابقت دهیم؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ یکی از آسیب‌های مطابقت‌ دادن‌های نادرست این است که یأس و ناامیدی در جامعه‌ی جهانی ایجاد می‌شود. برخی افراد حوادثی نظیر جنگ سوریه، اختلافاتِ در یمن و ... را با علائم ظهور مطابقت می‌دهند و آن را زمینه‌ساز ظهور می‌‌دانند و اینکه سالها از آن اتفاق بگذرد و ظهوری اتفاق نیفتد همین امر موجب ایجاد یأس و ناامیدی در مردم است و با ناامیدی خواهند پرسید چرا با وجود تطبیق حوادث با روایات، ظهوری حاصل نشد😔 2⃣ تمام معیارهائی که در روایت مطرح شده در آن مصداق اعم از فرد یا اتفاق جمع شده باشد؛ مثلاً در برخی روایات به حدود ۱۰ مورد از علائمِ ظهور اشاره شده است اما برخی به یک مورد از علائم بسنده می‌کنند و فقط یکی از علائم را با یک فرد و یا اتفاق تطبیق می‌دهند و آن را زمینه‌ساز ظهور می‌دانند کار صحیحی نیست زیرا می‌بایست مجموع علائمِ موجود در روایت همگی با هم در نظر گرفته شوند و با توجه به مجموع علائم تطبیق صورت پذیرد. 3⃣ تحقّق و جمع شدن این علائم می‌بایست در زمان تطبیق دادن موجود باشد. نه اینکه گفته شود این فرد ظرفیت و پتانسیل‌ آن را دارد که در آینده مصداق فلان روایت باشد، یا این اتفاق می‌تواند مصداق فلان روایت باشد. 4⃣ منظور از اجتماع تمامی ویژگی‌ها آن دسته از ویژگی‌هائی‌ است که در روایات معتبر مطرح شده‌اند زیرا برخی علائم اساساً دارای سند قطعی، حتمی و یقینی نداشته و روایت محکم و متقنی ندارند. 5⃣ تطبیق می‌بایست با معیارها و ضوابط دینی هماهنگی داشته باشد. متاسفانه برخی تطبیق‌ها با اصول و معیارهای دینی سازگاری ندارند. نظیر اینکه فردی ادعا کرده وصی امام‌زمان است، فرد دیگری ادعای یمانی بودن دارد و اینگونه اشخاص برای ادعای خود به خواب و استخاره استدلال می‌کنند، در صورتی که دین ما در امور اعتقادی خواب و استخاره را حجت نمی‌داند بنابراین چنین تطبیق دادن‌ها پذیرفته نیست. 6⃣ اگر کسی صلاحیت و تخصص احراز چنین شرایطی را ندارد می‌بایست از علماي ربانی تبعیت کند و وظیفه‌ی خود را در عمل به شریعت از آنان جویا شود تا دچار ضلالت و گمراهی نگردد. ♻️نتیجه اینکه: ✳️ تطبیق دادن روایاتِ مربوط به ظهور با مصادیق، باید با معیارهای خاص اتفاق افتد و البته از جانب علما و فقهائی باشد که متخصص در امر روایت هستند. ✳️ ان‌شاءالله خداوند ما را از آسیب‌های تطبیق دادن روایاتِ ظهور با اتفاقات و افراد حفظ کند. 🆔 @javadheidari110 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_668700676838129769.pdf
2.23M
📚 پاسخ به شبهات کلامی نویسنده: جناب قدردان قراملکی ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef