4_5947536824485282296.mp3
10.54M
🏴واحد:اگه میگن حرمله گرگه ماااادر
غصه نخور خدابزرگه مااااادر
🎤با نوای :سید #رضا_نریمانی
@ranginkamaneshgh
Shab07Moharram1397[08].mp3
8.56M
🎙مرا کشت، نگاه آخر رباب یارب! ( #واحد)
🎤حاج #میثم_مطیعی
@ranginkamaneshgh
#آیات_موضوعی ، #زیانکاران
✨وَ مَنْ يَدْعُ مَعَ اَللّٰهِ إِلٰهاً آخَرَ لاٰ بُرْهٰانَ لَهُ بِهِ فَإِنَّمٰا حِسٰابُهُ عِنْدَ رَبِّهِ إِنَّهُ لاٰ يُفْلِحُ اَلْكٰافِرُونَ﴿ #مومنون ،۱۱۷﴾
و هر کس با خدا معبود دیگرى بخواند،که براى آن برهانى نخواهد داشت، حسابش فقط با پروردگارش مى باشد، در حقیقت، کافران رستگار نمى شوند.✨
💠در ذیل آیه اول سوره، گروهی از رستگاران را ذکر کردیم،در پایان سوره با توجه به جمله 《لایفلح》، گروهی از زیانکاران را نیز یادآور میشویم:
🔹ستمگران.《انعام،۱۳۵》
🔹گنهکاران.《یونس،۱۷》
🔹جادوگران.《یونس،۷۷》
🔹کافران.《مومنون،۱۱۷》
🔹آنها که به خدا دروغ می بندند.《یونس،۶۹》
( #دقایقی_باقرآن ،استاد #قرائتی )
@ranginkamaneshgh
⚜حکمت ۱۹۰
امام على (ع) فرمود:
شگفتا!
آیا معیار خلافت، صحابی پیامبر بودن است؟
اما صحابی بودن و خویشاوندی ملاک نیست؟
سید رضی می گوید :
از آن حضرت شعرى در همين زمينه نقل شده است(خطاب به خليفه اول)
اگر تو از طريق شورى مالك امور مردم شدى
چگونه شورايى بود كه صاحبان راى و مشورت در آن حاضر نبودند
و اگر از طريق قرابت با پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم در برابر مخالفانت استدلال كردى
ديگران از تو به پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم نزديكترند!
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۱۹۰
قال علی عليه السلام :
وَاعَجَبَاهُ!
أَتَكُونُ الْخِلاَفَةَ بِالصَّحَابَةِ
وَلاَتَكُونُ بِالصَّحَابةِاً وَالْقَرَابَةِ؟
قال الرضى :
و روي له شعر في هذا المعنى، وهو:
فَإِنْ كُنْتَ بِالشُّورَى مَلَكْتَ أُمُورَهُمْ
فَكَيْفَ بِهذَا وَالْمُشِيرُونَ غُيَّبُ؟
وَإِنْ كنْتَ بِالْقُرْبَى حَجَجْتَ خَصِيمَهُمْ
فَغَيْرُكَ أَوْلَى بِالنَّبِيِّ وَأَقْرَبُ.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 190
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following:
How strange!
Could the caliphate be through the (Prophet's) companionship
but not through (his) companionship and (his) kinship?
Sayyid ar-Radi says the following:
for whom verses of poetry are narrated,has said a couple of lines the gist of which is as follows:
If you through shura took charge of them,
How so since those whose advice is to be sought were absent?!
And if you through kinsfolk argued with the opponent,
Others are more worthy of and nearer than you to the Prophet.
@ranginkamaneshgh