eitaa logo
رنگین کمان عشق
227 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
8.5هزار ویدیو
413 فایل
کانال تربیتی- دینی- اخلاقی-سیاسی در چارچوب مقررات کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران جهت ارتباط با مدیر @Alimohammad1386
مشاهده در ایتا
دانلود
علائم وجود در شیرخواران تا زیر دوسال 👇👇 🍀 عدم وزن گیری یا کاهش وزن کودک 🍀 تب های بدون علت و مکرر 🍀 اسهال و استفراغ مکرر 🍀 تکرر ادرار 🍀 بوی بد ادرار 🍀 بی‌اشتهایی @ranginkamaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسی فقیر نمی‌شود مگر با ثروت‌اندوزی سرمایه‌داران 🎙 #رحیم‌پور_ازغدی: 💬 امام صادق (ع) فرمودند اگر در جامعه اقشاری می‌بینید که گرسنه و #فقیر هستند و هرچه کار و زحمت می‌کشند باز هم گرسنه هستند بدانید #سرمایه‌داران آن جامعه حق اینها را خورده‌اند @ranginkamaneshgh
👤سید حسن نصرالله: من کاملا امیدوارم در قدس نماز خواهم خواند. @ranginkamaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️پیرمرد بیمار نگران است شاید دیگر زنده نمونه و در اتاق عمل از پزشکان میخاد که برای آخرین بار این آواز لری را بخونه.. طفلی انگار داره برای مرگ خودش روضه می‌خونه! چقدم غمگینه دم پزشکی که با دل بیمار راه میاد گرم... ‌@ranginkamaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار نخستین‌بار| سخنرانی رهبر انقلاب درباره «بی‌حجابی اجباری» برای زنان ایرانی در دوران رضاخان پهلوی ➕نقش روشنفکران غربزده مانند علی اصغر حکمت در هدایت سرنیزه رضاخان چه بود؟ ➕نقل آیت‌الله خامنه‌ای از روایت والده گرامی‌شان درباره مشقت‌های دوران کشف حجاب @ranginkamaneshgh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💢 ظلم نکنید ☑ استاد @ranginkamaneshgh
💀چند روش عجیب برای تدفین مردگانروش عزاداری، بزرگداشت و کفن‌ودفن مردگان از فرهنگی به فرهنگ دیگر بسیار متفاوت است اما برخی سنت‌ها واقعاً مراسم تدفین را به سطح بالاتری از خوفناکی ارتقا داده‌اند  😱  10 نمونه از آداب‌ورسومی عجیب‌وغریبی را که مردم دنیا برای تدفین مردگانشان به کار می‌برند معرفی می‌کنیم. 1- اندوکنیبالیسم برای بعضی فرهنگ‌ها بهترین راه برای ارج‌نهادن به مردگان، خوردن آنهاست که انسان‌شناسان از آن به عنوان«اندوکنیبالیسم» یاد می‌کنند. از نگاه پیروان این سنت، «خوردن گوشت همنوعِ مرده» راهی است برای ایجاد ارتباطی دائمی بین افراد زنده با فرد تازه درگذشته. این کار همچنین روشی تسهیل‌کننده برای بیان ترس و نفرت ملازم مرگ و ضایعه‌ی پس از آن محسوب می‌شود. برخی انسان‌شناسان معتقدند اندوکنیبالیسم چیزی است که مردگان از زندگان انتظار دارند. گرچه به این سنت دیگر عمل نمی‌شود (دست‌کم تا جایی که ما می‌دانیم) اما فرهنگ‌هایی که به اندوکنیبالیسم باور دارند شامل اهالی«ملانزیا» در پاپوآ گینه‌ی نو و مردمان قبایل«واری» در برزیل می‌شود. 2- تدفین آسمانی بودائیان تبت وقتی می‌توانید با گوشت بدن فرد تازه‌درگذشته حیوانات را سیر کنید، چرا خودتان آن را بخورید؟ چنین فکری همان رسم بودائیان تبت یا «تدفین آسمانی» است؛ سنت خردکردن بدن مرده به تکه‌های کوچک و سپردن باقی کار به حیوانات و مشخصاً پرندگان. گاهی بدن، سالم گذاشته می‌شود که البته برای لاشخورها مشکلی نیست. گرچه ممکن است این کار کمی احمقانه یا حتی نفرت‌انگیز به نظر برسد اما این آداب‌ورسوم از دیدگاه یک بودایی کاملاً منطقی است. بودائیان برای حفظ یا ارتباط با بدن مرده که یک ظرف خالی به نظر می‌رسد، اشتیاقی ندارند. بعلاوه در امتداد احترامشان برای تمام زندگی، بودائیان این‌طور نگاه می‌کنند که تنها کار درخور آخرین کنش یک فرد - حتی اگر به وکالت از او باشد - این است که باقی‌مانده‌ی بدنش برای ادامه‌ی زندگی سایر موجودات صرف شود. در حقیقت اینآداب‌ورسوم به عنوان یک حرکت دلسوزانه و خیرخواهانه در نظر گرفته می‌شود. امروزه بیش از 80 درصد بودائیان تبت تدفین آسمانی را انتخاب می‌کنند؛ رسمی که هزاران سال مشاهده شده است. 3- تدفین معلق زندگی مردمان مرموز «بو (Bo)» ساکن دره‌ی همپ پوند در جنوب غربی ایالت گونگ‌ژیان چین، برای هزار سال، پیش از آنکه پنج قرن پیش توسط مینگ دیناستی قتل عام شوند، رونق داشت. امروزه قبیله‌ی بو تقریباً بطور کامل فراموش شده اما فقط به لطف تابوت‌های معلق دراماتیکی که از خود بر جا گذاشته‌اند حفظ شده است؛ اثری فراموش‌نشدنی از جعبه‌های چوبی که در ارتفاع حدود 100 متری از صخره‌ها بیرون زده است. 160 تابوت در کنار صخره‌ها و درون غارهای طبیعی قرار داده شده و تعدادی تابوت هم با مرده‌هایی که درونشان خوابیده‌اند از بدنه‌ی صخره‌ها معلقند. صخره‌ها خود نقاشی‌های دیواری زیادی دارند که با رنگ‌های قرمز کشیده شده و بسیاری از آنها زندگی مردم قبیله‌ی بو را تصویر کرده‌اند. امروزه افراد محلی با نام‌هایی نظیر «فرزندان صخره» و «رام‌کنندگان آسمان» به تمدنی که مدت‌هاست از بین رفته اشاره می‌کنند اما اینکه چرا آنان مردگان خود را به این روش دفن می‌کردند کاملاً رازآلود مانده است. 4- ساتی این روش گرچه حالا خوشبختانه در هند ممنوع شده است اما نوعی مراسم تدفین بود که در آن زنانی که تازه بیوه شده بودند، خود را در میان هیمه‌ی آتشی که برای سوزاندن جسد شوهرشان بود، قربانی می‌کردند. این رسم عموماً به عنوان اقدامی داوطلبانه در نظر گرفته شده اما نمونه‌های بسیاری وجود داشته که زنان مجبور به انجام ساتی می‌شدند و حتی گاهی اوقات برخلاف خواستشان در آتش سوزانده می‌شدند. کسی نمی‌داند این مراسم از کجا سرچشمه گرفته اما برخی معتقدند که این رسم ایجاد شده تا مانع از آن شود که زنان، شوهران ثروتمندشان را کشته و با معشوق واقعی خود ازدواج کنند. احتمال دیگر این است که این کار به عنوان راهی برای وصال دوباره‌ی زن و شوهر در زندگی پس از مرگ انجام می‌شده تا زنان از این راه بتوانند حوریان فرصت‌طلب را از میدان به در کنند! جالب است که هند اولین و تنها فرهنگی نبود که این سنت را پذیرفت. دیگر جوامع باستانی از جمله مصریان، یونانیان،گوت‌ها و سکاها نیز کاری شبیه به ساتی انجام می‌دادند. 5- تدفین وایکینگی مراسم تدفین برای زنان هندی بوضوح کار دشواری بود و برای زنان برده‌ی اشراف‌زادگان وایکینگ هم همینطور. مراسم پس از مرگ یک رهبر قبیله بشدت بی‌رحمانه بوده است. هنگامی که رهبر قبیله می‌مرد، بدن او به مدت 10 روز در یک گور موقت قرار می‌گرفت و لباس‌های تازه برای او آماده می‌شد. در این مدت، یکی از دختران برده باید برای پیوستن به او در زندگی پس از مرگ «داوطلب» می‌شد. او روز و شب محافظت می‌شد
و مقادیر فراوانی شراب به او داده می‌شد. هنگامی که مراسم تدفین آغاز می‌شد، دختر از چادری به چادر دیگر می‌رفت و به او «تجاوز» می‌شد. سپس با طناب تا سرحد مرگ خفه می‌شد و در نهایت توسط بزرگِ قبیله با خنجر به قتل می‌رسید. در نهایت کار، جسد رهبر قبیله و دختر برده روی یک قایق چوبی شعله‌ور به آب انداخته می‌شد. 6- آئین قطع انگشت چنانچه مرگ یک عزیز بقدر کافی ضایعه‌ی بزرگی نبود، مردمان قبیله‌ی دانی در گینه‌ی نو باید انگشتان خود را هم قطع می‌کردند. آنطور که به نظر می‌رسد این مراسم شاق و غیرقابل درک برای تمام بستگان مؤنث فرد درگذشته - همچنین کودکان - اجرا می‌شده است. این کار برای راضی کردن و دور کردن ارواح انجام می‌شد و همچنین راهی فراهم می‌کرد تا از درد فیزیکی برای بیان احساس غم و رنج روحی استفاده شود. برای اجرای مراسم قطع عضو، انگشتان را با زه یا ریسمان محکم می‌بستند و بعد با ساطور قطع می‌کردند. سپس تکه‌های برجای مانده را خشک می‌کردند و می‌سوزاندند یا در جای بخصوصی نگه می‌داشتند. این مراسم امروزه در گینه‌ی نو ممنوع شده اما چنانکه در عکس می‌بینید اثرات این رسم را در میان افراد مسن این اجتماع می‌توان دید. 7. فامّدیهانا مردمان مالاگاسیِ ماداگاسکار، هرگز عبارت «روحش قرین آرامش» را نشنیده‌اند! در تلاش برای سرعت بخشیدن به تجزیه - چیزی که به عنوان گامی مهم در روند انتقال روح مرده به زندگی پس از مرگ فرض می‌شود - مالاگاسی‌هاخویشاوندان مرده‌ی خود را نبش‌قبر کرده و از نو آنها را کفن می‌کردند و بعد اطراف آرامگاه همراه با موسیقی زنده به رقص با اجساد می‌پرداختند. مراسمی که فامدیهانا یا «گرداندن استخوان‌ها» نامیده می‌شود، بمدت سه قرن انجام شده است؛ مراسمی که کلیساهای مسیحی محلی تمام تلاششان را می‌کنند که از دستش خلاص شوند. 8- توتم تدفین توتم‌ها یکی از اجزای ثابت شمال غربی آمریکا و مردم هِیدا هستند اما این شمایل‌ها بیشتر از آنچه با چشم دیده می‌شود، در خود دارند. بطور معمول، بقایای یک هیدای مرده به گودال بزرگی که حیوانات حفر کرده‌اند، پرتاب می‌شده است، اما سلسله آداب پس از مرگ یک رئیس قبیله، شُمن یا جنگجو بمراتب پیچیده‌تر بوده است. در این موارد، بدن با یک چماق کوبیده و له می‌شد؛ بطوری که در یک جعبه‌ی چوبی به ابعاد یک چمدان جا بگیرد. بعد جعبه در کنار یک توتم تدفین خاص در نزدیکی خانه‌ی فرد مرده قرار داده می‌شد؛ جایی که در آن، شمایل‌ها به عنوان نگهبانان سفر ارواح به زندگی پس از مرگ عمل می‌کردند. مبلغان مذهبی مسیحی که برای سرکشی به این قبایل می‌رفتند - اغلب بخاطر بوی پایدار جسد - از این مکان‌ها برمی‌گشتند. 9. آداب‌ورسوم تدفین بومیان استرالیا بهترین قسمت مراسم مرگ بومی، این است که اعضای خانواده می‌توانند یک چیز را به یادگار نگه دارند؛ مشخصاً استخوان‌های مرده. پس از مرگ یک عضو خانواده، بدن او بالای یک سطح بلند که با برگ و شاخه‌ها پوشانده شده بود و قرار بود جنازه آنجا تجزیه شود، قرار داده می‌شد؛ فرایندی که اغلب ماه‌ها طول می‌کشد. در بعضی موارد، مایع خارج شده از جسدِ در حال فساد جمع‌آوری می‌شد و بر بدن جوان‌ترها مالیده می‌شد تا ویژگی‌های خوب شخص درگذشته از این طریق به آنان منتقل شود. پس از آن، استخوان‌ها جمع‌آوری و با رنگ قرمز رنگ‌آمیزی می‌شدند. سپس استخوان‌ها داخل غار یا یک خروجی متروک قرار داده می‌شدند. در بعضی موارد بستگان می‌توانستند آنها را تا یک سال به خود بیاویزند. بعضی از قبایل نیز از به زبان آوردن نام فرد مرده امتناع می‌کردند و تمام ماترک او را کاملاً نادیده می‌گرفتند. تمام مراسم راهی بود برای اینکه مطمئن شوند روح مرده براحتی نمی‌تواند با زندگان درآمیزد. منبع:ایسنا @ranginkamaneshgh
Majid Akhshabi - Nazre Har Saal (Arrange by Hossein Taheri)_1396-5-12-17-43.mp3
11.4M
❤️ میلاد امام هشتم (ع)مبارک باد 🔹یه عمره صِدام زخمیه اما می‌خونم به هواتون 🔹یه عمره دعامه که باشه رضای من رضاتون 🎤🎤 #مجید_اخشابی @ranginkamaneshgh
تکذیب خبر تأخیر ارسال نامه قوه‌قضائیه به هیئت‌رئیسه مجلس درباره حقوقدانان شورای نگهبان 🔹یک منبع آگاه درباره شایعه تأخیر در ارسال نامه رئیس قوه‌قضائیه به اداره کل هیئت‌رئیسه مجلس پیرامون معرفی گزینه‌های این قوه برای حقوقدانی شورای نگهبان، گفت: این نامه پس از وصول به دفتر رئیس مجلس، بلافاصله به دستور رئیس مجلس به اداره کل هیئت‌رئیسه مجلس برای قرار دادن در دستور جلسه ارسال شد و تمام مطلب منتشر شده در این باره در فضای مجازی کذب محض است، البته انقلابی نماها با این دروغ‌ها زندگی سیاسی می‌گذرانند. @ranginkamaneshgh
2017_11_18-04_25_17PM_xwb5xyn3dg.mp3
2.85M
🔖منبر کوتاه 🔖 #استاد_رفیعی ✍چرا شیعیان در دنیا اینقدر مصیبت می‌بینند؟ جواب از امام رضا علیه السلام @ranginkamaneshgh
30 - Hashemi Nedjad.mp3
1.46M
🔖 خاطره یکی از خادمین حرم مطهر #امام_رضا علیه السلام شفای امام رضا علیه السلام به یک ارمنی #استاد_هاشمی_نژاد @ranginkamaneshgh
380-استاد انصاریان.mp3
3.23M
🔖منبر کوتاه 🔖 #استاد_انصاریان ⬅️ مژده امیرالمومنین به زوار #امام_رضا (ع) 🌸ویژه ولادت امام رضا(ع)🌸 @ranginkamaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5_6242522716042166308.mp3
6.67M
🌺 تیتراژ ولایت عشق 🎤 محمد اصفهانی @ranginkamaneshgh
Ali-Raha-Emam-Reza_1395-5-20-11-42.mp3
8.45M
🍃 آهنگ زیبای امام رضا 🎤 علی رها @ranginkamaneshgh
abdolrezahelali-@yaa_hossein.mp3
14.99M
💐میلاد امام رضا (ع) 🎵کبوترم هوایی شدم 🎤 هلالی و حامد زمانی @ranginkamaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، ✨وَ جٰاؤُ أَبٰاهُمْ عِشٰاءً يَبْكُونَ﴿ ۱۶﴾ و شامگاهان، گریان نزد پدر خود آمدند. ✨ 💠در قرآن چهار نوع گریه و اشک داریم؛ 🔹 : گروهی از مسیحیان با شنیدن آیات قرآن اشک می ریختند. 《تَرىٰ أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ اَلدَّمْعِ مِمّٰا عَرَفُوا مِنَ اَلْحَقِّ ، 》 🔹 و : مسلمانان عاشق همین که از رسول اکرم (ص) می شنیدند امکانات برای جبهه رفتن نیست گریه می کردند. 《تَفِيضُ مِنَ اَلدَّمْعِ حَزَناً أَلاّٰ يَجِدُوا مٰا يُنْفِقُونَ ، 》 🔹 : همین که آیات الهی برای اولیا تلاوت میشد، گریه کنان به سجده می افتادند. 《خَرُّوا سُجَّداً وَ بُكِيًّا ، 》، 《وَ يَخِرُّونَ لِلْأَذْقٰانِ يَبْكُونَ وَ يَزِيدُهُمْ خُشُوعاً ، 》 🔹اشک قلابی و ساختگی : همین آیه که برادران یوسف گریه کنان نزد یعقوب آمدند که گرگ یوسف را درید. ( ،استاد قرائتی) @ranginkamaneshgh
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۱۳۶ امام على (ع) فرمود: نماز موجب نزدیکی هر متقی است و حج، جهاد هر ضعيفى است و براى هر چيز زكاتى است و زكات بدن، روزه است و جهاد زن،شوهردارى شايسته است 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۱۳۶ قال امام علی عليه السلام : الصَّلاَةُ قُرْبَانُ كُلِّ تَقِيٍّ، وَالْحَجُّ جِهَادُ كُلِّ ضَعِيفٍ، وَلِكُلِّ شَيْءٍ زَكَاةٌ، وَزَكَاةُ الْبَدَنِ الصِّيَامُ، وَجِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 136 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: For the God-fearing, prayers is a means of seeking nearness to Allah, and for the weak, the hajj is as good as jihad. For everything there is a tax and the tax of the body is fasting. The jihad of a woman is to afford pleasant company to her husband. @ranginkamaneshgh
🗞 روزنامه های یکشنبه، 23 تیر 98 👇👇👇 @ranginkamaneshgh