فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت مصطفی کواکبیان از ماجرای بگو مگوهایش با لاریجانی در مجلس!
@ranginkamaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد مومن نسب
#استعمار_ذهن
#فضای_مجازی
@ranginkamaneshgh
#خانمها_بدانند
⚠️به هیچ عنوان ۴ کلمه زیر را به شوهرتان نگویید❗️
❌ ۱-"باید" ❌
🔰مثلا:
🔹"باید فلان چیز رو بخری"
🔸"باید اینجوری رفتار کنی"
❌ ۲-"چرا" ❌
🔰مثلا:
🔹"چرا اینو خریدی"؟(با لحن سرزنش)
🔸"چرا این کار رو کردی"؟
❌ ۳-"همیشه" ❌
🔰مثلا:
🔹"تو همیشه بد دهن و بی نظمی"
🔸"تو همیشه مغروری"
❌ ۴-"هیچ وقت" ❌
🔰مثلا:
🔹"تو هیچ وقت منو درک نمیکنی"
🔸"تو هیچ وقت به من کمک نمیکنی"
👈مردها از این چهار کلمه بدشان می آید به نحوی که اگر استفاده کنید آثار مخرب و منفی آن از قبیل مقابله به مثل، بی محلی شوهر، عصبانیت او و...را به زودی مشاهده خواهید کرد.
@ranginkamaneshgh
12_Vaezi-Mirdamad-Saber_Hel_Hele_1394_3_(www.rasekhoon.net).mp3
7.65M
❤️میخوام فدای خنده هات بشم💐
#صابر_خراسانی
هر کجا نامش نوشته می شود
نور چشمانش فرشته می شود
چادرش هم کار قرآن می کند
ریشه اش کافر مسلمان می کند
🔴 با اجرای زیبای استاد صابر خراسانی
@ranginkamaneshgh
🌺🍃〰
🍃✨🍃✨امام جواد (ع) فرمود:
❤️🍃سه چيز است كه اگر در كسى باشد سبب خوشنودى خداست:
✳️✨زياد استغفار كردن
❇️✨ و همنشينى خوب
✳️✨ زياد صدقه دادن
❤️🍃 و سه چيز است كه هركس دارا باشد پشيمان نمى شود
✳️✨پرهيز از عجله و شتاب
❇️✨مشورت در كارها
✳️✨توكل بر خدا وقتى تصميم به انجام كارى گرفت
📚الفصول المهمه 274/275
@ranginkamaneshgh
#تقویت_حافظه
🔴 انار
✍امام صادق(عليهالسلام) فرمود: انار را با پيههاي اطرافش بخوريد كه معده را دباغی میكند و ذهن را زياد میكند[15]
برخي مواقع معده در اثر خوردن برخی غذاهائی كه اسيد يا باز و... زياد دارند موجب میگردد كه شيارهای آن محو گردد با خوردن انار مخصوصاً با پيههای اطرافش شيارهای اطراف روده و معده بازآوری میشود.
پيامبر خدا (ص) فرمود :
🔺انار معده را قوي و ذهن را رشد میدهد. [16]
📚منابع؛
15) المحاسن، ص 542
16) المحاسن، ص 543
@ranginkamaneshgh
🔸#هواشناسی
🔹از امروز به تدریج با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استانهای ساحلی خزر و اردبیل و بتدریج در خراسان شمالی بارش باران، وزش باد و گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.
🔹بعد از ظهر امروز در برخی نقاط استانهای آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، همدان، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز در استانهای تهران و سمنان افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی میشود.
🔹روزهای دوشنبه و سهشنبه کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۶ درجه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنههای جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را خواهیم داشت.
@ranginkamaneshgh
JashnEzdevajImamAli-HazratZahra1398[02].mp3
1.53M
🔊 #صوتی
💠 علی برکت الله!
🎶 سرود حاج میثم مطیعی با چاشنی طنز!
@ranginkamaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیابانی بزرگ در اتیوپی که چراغ راهنما ندارد!
@de_bekhand
✳️امام صادق علیه السلام:
اگر از وقوع چيزى بيم دارى و يا حاجتى میخواهى، آغاز سخن كن به نام خدا و او را تمجيد كن و ستايش نما چنانچه شايسته آن است، و بر محمد (صلی الله علیه و آله) صلوات فرست و حاجت خود را بخواه و خود را به گريه بدار گرچه به اندازه سر مگسى باشد، زيرا پدرم (علیه السلام) هميشه میفرمود: نزديكترين حال بنده به خداوند پرورنده عز و جل وقتى است كه او در سجده باشد و گريان باشد
أصول الكافی، جلد6، صفحه61
@ranginkamaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روی نایلون خریدش نوشته :
من پلاستیک نیستم !!!
و جالبتر از همه اینکه در آب حل شد
نسل جديدى از كيسه ها كه جاى پلاستيك رو ميگيره و از نابودى طبيعت جلوگيرى میکنه
@ranginkamaneshgh
#توصیهای_برای_درمان_آلزایمر⁉️
حضرت #آیت_الله_فاطمی_نیا
✍در تعقیبات #نماز_صبح از از تهذیب
شیخ طوسی آورده که بعد از نماز صبح #ده_مرتبه بگویید
✨سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِيمِ وَ بِحَمْدِهِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ✨
✅این ذکر #واکسن_آلزایمر است!
💠آلزایمر(جنون و افسردگی پیری) الان در #دنیا #طوفان کرده است، دنبال #راه_حلی برای جلوگیری آن هستند، در حدیث داریم که هر کس این دعا را ده مرتبه بعد از نماز صبح بگوید،از #کوری و #جنون_پیری #محفوظ می ماند.
📚نکته ها از گفته ها؛ جلد اول
@ranginkamaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدرت دندانهای ماهی پیرانا!
@ranginkamaneshgh
روابط عمومی ارتش:
🔹بر اساس ابلاغیه ریاست حقوقی و امور مجلس نیروهای مسلح و متعاقباً نامه فرمانده نیروی هوایی ارتش به مراجع مرتبط در سرخرود استان مازندران، صراحتاً تصریح شده است «هرگونه خلع ید و رهاسازی اراضی و اماکن تحت اختیار نیروهای مسلح مستلزم رعایت تشریفات خاص قانونی و کسب مجوز از سلسله مراتب سازمانی نیروهای مسلح است»
🔹بدنبال صدور حکم مبنی بر تحویل گیری بخشی از زمین توسط افراد مدعی، پس از مراجعه مأموران جهت اجرای حکم خلع ید از قسمتی از اراضی نیروهای مسلح و پس از تنظیم صورتجلسه توسط ضابطین قضایی و ترک محل اجرای حکم، متأسفانه یکی از مدعیان مالکیت، روند اعتراضی خود را بهصورت غیر قانونی ادامه داده و با تحریک تعدادی از کارگران خود، موجب دامن زدن به ناآرامی و در نهایت هجوم بهسمت پادگان نظامی شد.
🔹مسئولان و کارکنان پادگان در تلاش بودند تا در آرامش و با مذاکره مسالمت آمیز مهاجمان را آرام کنند، لیکن بدنبال تشدید التهابها و پس از تعرض به منطقه نظامی، تعدادی اقدام به درگیریهای نزدیک با عناصر تأمین حفاظت فیزیکی نمودند.
🔹کارکنان و سربازان برای ممانعت از ادامه این تعرض به پادگان با وجود تجهیزات حساس هوایی و جلوگیری از خلع سلاح و احتمال تسخیر پادگان، اقدام به شلیک هوایی هشدار کردند که با توجه به وجود زمینهای غیر همسطح، متأسفانه بر حسب اتفاق دو تن از افراد حاضر در صحنه درگیری بر اثر اصابت گلوله فوت کردند.
🔹نیروی هوایی ضمن تسلیت مجدد به خانوادههای داغدار این درگیری، این موضوع را از مبادی قانونی ذیصلاح پیگیری و اعلام میدارد؛لیکن ضمن بررسی دقیق علل و عوامل حادثه، محرکان و مقصران این حادثه را از طریق مراجع قانونی مورد پیگرد قرار میدهد.
fna.ir/dbe8uf
@ranginkamaneshgh
🚩 هزاران کشمیری با شکستن حکومت نظامی به خیابانها آمده و علیه دولت هند شعار سر دادند
🔹مردم کشمیر اشغالی که هفت روز در حبس خانگی اجباری قرار داشتند امروز حکومت نظامی را شکستند.
🔹هفتصد هزار نظامی هندی مستقر در منطقه نیز نتوانستند مانع خشم مردم کشمیر شوند و هزاران کشمیری علیه سیاستهای دولت هند شعار دادند.
🔹مردم کشمیر خواستار بازگشت حالت خودمختاری منطقه شده و تصمیم جدید دولت هند در خصوص این منطقه اشغالی را رد کردند.
🔹این تظاهرات گسترده در حالی صورت میگیرد که دولت هند برای سرپوش گذاشتن بر حبس خانگی مردم، نه تنها سرویس اینترنت بلکه سیگنال تلفن و حتی تلویزیون را نیز در منطقه قطع کرده است.
🔹طبق اعلام منابع میدانی تظاهرات اولیه پس از اقامه نماز جمعه و از روز گذشته آغاز شد ولی اینک سراسر کشمیر اشغالی تبدیل به میدان اعتراض علیه دولت هند شده است.
🔹نظامیان هندی تلاش کردند با شلیک گاز اشک آور و استفاده از تفنگهای ساچمهای مردم معترض را متفرق کنند ولی تاکنون موفق به سرکوب معترضین نشدهاند.
https://tn.ai/2073251
@ranginkamaneshgh
4_6037186561617953533.pdf
1.82M
📝متن و ترجمه روان دعای روز عرفه امام حسین (ع)
@ranginkamaneshgh
در دنیاى امروز همه جا سخن از اکثریت ها است، و امروزه بسیارى از مسائل سرنوشتساز بشر، بر محور راى اکثریت دور مى زند، معیار چیست؟ از نظر دین مبین اسلام اکثریت از آن جهت که اکثریت است، معیار قرار نمی گیرد و ارزشی ندارد. رای و نظر اکثریت را نه می توان به طور مطلق پذیرفت و نه می توان به طور مطلق رد نمود، بلکه اسلام دین معیارها و ضوابط راستین است و معیار در پذیرش هر امری، حق بودن است. اما اینکه حق چیست و باطل کدام است با توجه به تعاریف گوناگونی که از دو مفهوم متضاد حق و باطل ارائه شده، جای تامل دارد. از دیدگاه اسلام حق مطلق، ذات مقدس خداوند است. بر همین اساس، معیار حقانیت هر امری به ارتباط یا عدم ارتباط آن به حق مطلق بستگی دارد. دین خداوند و به تبع آن، کتاب دین، قرآن نیز حق است. در نتیجه آنچه با پیام های قرآنی و موازین دینی مطابقت نداشته باشد، باطل خواهد بود. از نظر اسلام حکومت از آن خداست و قوانین باید قانون الهی باشد و فقط اصول و احکام دینی و الهی می تواند در جامعه جنبه عملی و اجرایی داشته باشد، از این رو کسی حق حکومت را داراست که عالم و آگاه به احکام و قوانین الهی باشد و بر اجرای آنها نظارت و کنترل داشته باشد. از این رو رای و انتخاب اکثریت باید تحت نظر قانون الهی و اصل الهیات باشد. قال على (ع): «اَیُّهَا النّاسُ لا تَسْتَوْحِشُوا فى طَریقِ الْهُدى لِقِلَّهِ اَهْلِهِ»؛ «اى مردم! در طریق هدایت از کمى طرفداران آن وحشت نکنید.» (نهج البلاغه، خطبه 201).
شرح و تفسیر
یکى از آفت هاى عقل انسان، تسلیم شدن در برابر اکثریت کمّى جامعه است که از آن در آیات قرآن و روایات معصومان (علیهم السلام) نهى شده بلکه در برخى از این آیات، به مدح اقلیت و مذمت اکثریت پرداخته شده است مثلا در آیه شریفه 116 سوره انعام مىخوانیم: «وَ اِنْ تُطِعْ اَکْثَرَ مَنْ فِى الاَْرْضِ یُضِلُّوکَ عَنْ سَبیلِ اللهِ»؛ «اگر از بیشتر کسانى که در روى زمین هستند اطاعت کنى، تو را از راه خدا گمراه مى کنند» علاوه بر این، در بیش از ده آیه اکثریت به جهالت، و در 5 آیه به ناسپاسى، و در 4 آیه به فقدان ایمان، توصیف شده است. مساله اکثریت در دنیاى امروز، راه چاره بیچارگى است! زیرا معیارى براى اکثریت کیفى در جوامع غیر دینى وجود ندارد و همه مدعى هستند که بهترین هستند. بنابراین براى حفظ نظام جامعه ناچارند طبق نظر اکثریت عمل کنند هر چند به مقتضاى آن، یک عالم دانشمند و مدیر و مدبّر یک راى، و یک فرد بى سواد ناآگاه هم یک راى داشته باشد! بنابراین آیات مزبور و مانند آن ناظر به یک جامعه سالم و صالح نیست.حال با توجه به آنچه از آیات و روایات استفاده مى شود که اکثریت مذمتشده، و از سوى دیگر در دنیاى امروز همه جا سخن از اکثریت ها است و امروزه بسیارى از مسائل سرنوشت ساز بشر، بر محور راى اکثریت دور مى زند، معیار چیست؟ پاسخ این است که جوامع بشرى متفاوت است، اگر در جامعهاى صالحان متولیان امور آن باشند، بدون شک تبعیت از اکثریت تقوى و صلاح است، ولى اگر هواپرستان متولیان امور جامعه اى بودند، هیچ گاه اسلام تبعیت از اکثریت هواپرست را سفارش و توصیه نمى کند زیرا با منطق و عقل سازگار نیست. به تعبیر دیگر اسلام تابع اکثریت کیفى است، نه اکثریت کمّى! به همین جهت خداوند متعال در آیه شریفه هفتم سوره هود و دوم سوره ملک مى فرماید: «لِیَبْلُوَکُمْ اَیُّکُمْ اَحْسَنُ عَمَلا» و نفرمود: «اَکْثَرُ عَمَلا» چون اکثریت کیفى مهم است، نه اکثریت کمّى!
پیام این حدیث
ما نباید در زندگى اخلاقى خویش تابع اکثریتها باشیم، هر چند مجبوریم در زندگى سیاسى تابع باشیم. بنابراین اگر اکثریت مردم روى زمین مال حرام مى خورند و پرهیز نمى کنند، ما نباید به رنگ جماعت اکثریت درآییم. اگر اکثریت مردم به هنگام به خطر افتادن منافع خویش دروغ مى گویند، ما نباید از صف راستگویان، به بهانه در اقلیت بودن آنها، خارج شویم و از کمى تعداد و نفرات صادقین بترسیم و در صف دروغگویان درآییم. انسان مؤمن در مسائل اخلاقى باید مستقل باشد، یعنى اگر تمام مردم روى زمین (فرضا) آلوده شراب شدند او نباید از تنهاییاش در این مسیر به خود هراس راه دهد و از منطق رسواى «خواهى نشوى رسوا همرنگ جماعت شو!» پیروى کند. یا بگوید: «چه کسى راست مى گوید که ما راست بگوییم؟» و مانند اینها زیرا بدون شک فرداى قیامت این بهانه ها پذیرفته نیست. زمانى انسان صالح مى شود و در مسیر سلوک الى ا... قرار مى گیرد، که نگاه نکند دیگران چه مى گویند، بلکه بنگرد خداوند چه مى گوید. پروردگارا ما را همواره در طریق حق بدار و وحشت تنهایى در راه حق را از ما زائل کن.
@ranginkamaneshgh
#آیات_موضوعی ، #روابط_فردی_و_اجتماعی_مومن
✨مُحَمَّدٌ رَسُولُ اَللّٰهِ وَ اَلَّذِينَ مَعَهُ أَشِدّٰاءُ عَلَى اَلْكُفّٰارِ رُحَمٰاءُ بَيْنَهُمْ تَرٰاهُمْ رُكَّعاً سُجَّداً يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اَللّٰهِ وَ رِضْوٰاناً سِيمٰاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ اَلسُّجُودِ ذٰلِكَ مَثَلُهُمْ فِي اَلتَّوْرٰاةِ وَ مَثَلُهُمْ فِي اَلْإِنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوىٰ عَلىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ اَلزُّرّٰاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ اَلْكُفّٰارَ وَعَدَ اَللّٰهُ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظِيماً﴿ #فتح ۲۹﴾
محمد(ص) پیامبر خداست؛ و کسانى که با اویند، بر کافران، سختگیر[و] با همدیگر مهربانند. آنان را در رکوع و سجود مى بینى. فضل و خشنودى خدا را خواستارند. علامت [مشخصهء] آنان بر اثر سجود در چهره هایشان است. این صفت ایشان است در تورات، و مثل آنها در انجیل چون کشته اى است که جوانهء خود برآورد و آن را مایه دهد تا ستبر شود و بر ساقه هاى خود بایستد و دهقانان را به شگفت آورد، تا از[انبوهى ] آنان [خدا] کافران را به خشم دراندازد. خدا به کسانى از آنان که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده اند، آمرزش و پاداش بزرگى وعده داده است.✨
💠در این آیه،شیوه ارتباطات یک مومن ترسیم شده است:
رابطه با بیگانگان 《اشداء》
با خودی ها 《رحماء》
با خداوند 《رکّعا سجداً》
با خود 《یبتغون》
( #دقایقی_باقرآن ،استاد #قرائتی )
@ranginkamaneshgh
⚜حکمت ۱۶۶
امام على (ع) فرمود:
انسان را سرزنش نكنند كه چرا حق خود را دير درخواست نمود بلكه سرزنش در آنجاست که آنچه حقش نیست بگیرد.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۱۶۶
قال امام علی عليه البته سلام :
لاَ يُعَابُ الْمَرْءُ بِتَأْخِيرِ حَقِّهِ إِنَّمَا يُعَابُ مَنْ أَخَذَ مَا لَيْسَلَهُ.
💠 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 166
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following:
No blame should be placed on one in delaying taking what belongs to him; blame should be on one who takes what does not belong to him.
@ranginkamaneshgh