18.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ شاید برخی تعبیر #بـسـیـج _لـنـدن را مزاح سیاسی میدانستند، ولی ظاهرا این پایگاه بسیج لندن یک واقعیت بیرونی است.
بخشی از روند شکلگیری بسیج لندن را از زبان بسیجی لندنی حجتالاسلام سـیـدحـیـدر حَسَنَیْن | اهل لندن، مبلغ، فعال رسانه بشنوید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
9.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🎥 اذعان کارشناسان بیبیسی به شکست رژیم صهیونیستی
🔸بعد از گذشت بیش از ۲ ماه، هنوز اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.
🔹حملات گسترده اسرائیل و کشتار جمعی فلسطینیان، تلاش برای ترمیم مشروعیت فرو ریخته خود است.
🔸اختلافات در کابینه اسرائیل شدید است و این اختلافات به اقشار مختلف جامعه کشیده شده است.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ ظهور یک بن شدّاد در قالب مهدی نصیری
🔰 حمید رسایی: رفاعه بن شدّاد بَجَلی در جنگ جمل و صفین شرکت داشت. در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) قاضی اهواز بود. به سیدالشهدا نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما به دلایلی در کربلا حاضر نبود. پس از واقعه عاشورا ...
ادامه یادداشت را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/rasaee/11560
.
♻️ ظهور یک بن شدّاد در قالب مهدی نصیری
🔰 حمید رسایی: رفاعه بن شدّاد بَجَلی در جنگ جمل و صفین شرکت داشت. در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) قاضی اهواز بود. به سیدالشهدا نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما به دلایلی در کربلا حاضر نبود.
پس از واقعه عاشورا در صف توابین قرار گرفت و به خونخواهی حسین(ع) قیام کرد. وقتی توابین شکست خوردند، در پی مختار آمد تا با او به هدف (انتقام از قاتلان امام حسین(ع) دست یابد.
رفاعه که به عبارتی دنبال مبارزه با مفسدین بود، نتوانست مختار را بفهمد و پس از مدتی، نه تنها او را ترک کرد که مختار را به خیانت در اهداف قیام متهم کرد.
کار اما به اینجا خاتمه نیافت و رفاعه که در باتلاق لجاجت فرو رفته بود، برای مبارزه با مختار به صف شمر پیوست! توجیهاش برای همرکابی با شمر این بود که او هم شمشیرش را برای مختار تیز کرده است! لجاجت چنان را رفاعه را کور کرده بود که حتی در صف نمازی ایستاد که شمر، امام جماعتش بود!
رفاعهای که به خونخواهی حسین(ع) قیام کرده بود، حالا از لجِ مختار، پشت سر شمر نماز میخواند و شاید با خود میاندیشید که پس از انتقام از مختار از قاتلان پسر فاطمه(س) هم انتقام میگیرد.
چرخشهای مهدی نصیری را که میبینم، شخصیت رفاعه بن شدّاد در ذهنم رژه میرود. یادداشت اخیر مهدی نصیری بهانهای بود برای این تلنگر به او، خودم و شما تا مراقب باشیم که رفاعههای درونمان فعال نشود و به بهانه مبارزه با فساد، جهت را گم نکنیم.
مهدی نصیری در یادداشت اخیرش از گلایههای ۳۰ سال قبلش از ولی فقیه مینویسد که من در نشریه صبح مفسدین را معرفی کردم، آنها در دادگاه محکوم شدند، رهبری از من حمایت کرد، اما قوه قضاییه زیر نظر رهبری با آنها برخوردی نکرد. پس من فاتحه این نظام و این رهبری را خواندم!
درد اینجاست اما که مهدی نصیری امروز دقیقا پشت سر همان مفسدینی در حال اقامه جماعت است که از قوه قضاییه آن روز به دلیل مماشات با آنها (به زعم خود) شاکی است! نصیری امروز در کنار بدتر از همان کسانی است که آن روز فاسدشان میدانست! آقای رفاعه امروز، نمیبینی کجا ایستادهای؟!
لجاجت آدمی را کور میکند. امیرالمومنین (ع) میفرماید: لجاجت، جنگها به بار مى آورد و دلها را كينهور مىسازد. و در یکی از حکمتهای ایشان آمده که لجاجت، تدبیر و اندیشه را تباه میکند.
دوستی به درستی میگفت که هاشمی رفسنجانی با احمدی نژاد لجاجت داشت، اما لگدش را به نظام و رهبری زد؛ منتظری از امام کینه به دل گرفته بود، اما صدای منافقین و باند مهدی هاشمی شد؛ احمدی نژاد نسبت به شورای نگهبان دل چرکین بود اما همآواز با دشمنان این نظام تابلوی تحریم انتخابات را دست گرفت؛ موسوی، کروبی، امجد و دهها شخصیت دیگر وقتی سرگذشتشان را ورق میزنید، یکی از دلایل سقوطشان، لجاجت و کینه است.
لجاجت بر پایه حب و بغض شخصی بنا میشود و نسبت تو با اشخاص، تعیین کننده ورود و خروجت در حوادث میشوند و نه تکلیفمداری و ارزشهای دینی و انقلابیات.
در بسیاری از ادعیه مشهور و معروف، "سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم" به عنوان یک شاخص تعیین شده، هر گاه کمی زاویه با ولی زمان را احساس کردید، از این شاخص بهره ببرید و ببینید کجا ایستادهاید، کنار دوستان اهل بیت و در صف جنگ و دشمنی با دشمنان اهل بیت یا خدای ناکرده برخلاف آن در صف دشمنان اهلبیت و دوستان دشمنان آنها ایستادهاید.
رفاعه چون مختار را مطابق میلش ندیده بود، از او کینه به دل گرفت و از سر لجاجت، حاضر شد با دشمنان دیروزش، دست مودّت بدهد. مراقب رفاعههای درونمان باشیم.
🔹حتما این کلیپ را ببینید:
eitaa.com/rasaee/11559
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ اعتراف رژیم صهیونیستی به عجز در برابر قدرت امنیتی حماس
صفحا اینستاگرام BBC به نقل از ماموران امنیتی اسرائیل نوشت: بررسی دستگاهها و مدارک دیجیتال که از شبهنظامیان حماس به دست آمده است، نشان میدهد که سالها بر روی «جزئیات و آمادگی» برای حمله هفتم اکتبر کار شده بود.
🔹به گزارش خبرگزاری فرانسه، اطلاعاتی که از شبهنظامیان اسیر یا کشتهشده فلسطینی به دست آمده است نشان میدهد که هدف از این عملیات این بود که «بقدری غافلگیرانه باشد که روحیه مردم را خرد کند».
🔹این اطلاعات از موبایل، کامپیوتر، لپتاپ، مکانیابهای جیپیاس، دوربینهای گوپرو، نقشه و یادداشتها نشان میدهد که برای حمله به پایگاههای نظامی و کیبوتص سالها برنامهریزی شده بود.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۱
چرا در این مناظره، سخن از حجاب بهعنوان «ضروری دین» به میان آمد؟!
طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟!
این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخیاندیش» بود که دینیبودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بیحجابها»یی که از چنین مباحثی بیخبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟!
اگر نیروهای روشنفکری شبهدینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سست سازند، چارهای جز ارجاع به ضروریبودن این حکم داریم؟!
آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! ما زیدیان یمن را نهفقط مسلمان، بلکه شیعه نمیدانیم؟!
ضروری دین یعنی «اجزای قطعی دین در مقام اثبات» یا «اجزای بنیادین دین در مقام ثبوت»؟! ضروری دین، معطوف به «معارف مبنایی» است یا «معارف مشهور»؟! ضروری دین، ناظر به «اسلام ظاهری» است یا «اسلام باطنی»؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
20.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۲
آیا تأدیب بر تعلیم، تقدم دارد؟!
و جلال بر جمال؟!
و سیف بر قلم؟!
و موسم بر مرحم؟!
و یا باید به تعبیر علامه حسنزاده، میان این دو، «توازن» و «تناسب» باشد و هیچیک را نادیده نگرفت؟!
پیامبر فقط موعظه و نصیحت میکرد یا به «دولت» و «قانون» و «اجرای حدود اسلامی» نیز اهتمام داشت؟!
آیا تصریح به این که حجاب باید «جنبهی قانونی» نیز داشته باشد به معنی بگیروببند است ؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
.
♻️ جناب آقای اژهای! هیچ کس ادعای نامهنگاری آقای ولایتی با قوه قضاییه را نداشته، مضافا که راه انتقال پیام، فقط نامه نیست.
ضمنا این گفتگوی مشاور آقای ولایتی است، ملاحظه کنید:
farsnews.ir/amp/14020816000176
این پست را هم ببینید:
eitaa.com/rasaee/11103
eitaa.com/rasaee/11105
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
برخی از نیروهای انقلابی و دلسوز، با دیدن خانمهای بیحجاب، نسبت به آیندهٔ انقلاب احساس نگرانی میکنند
در اینکه این وضعیت باید سامان پیدا کند شکی نیست؛ اما ما نباید دچار یأس و ناامیدی شویم
افراد روشنضمیر در کنار این اتفاقات داخلی، فضای بیرونی را نیز رصد میکنند و معتقدند، اوضاع به نفع جبهه انقلاب در جریان است
آیتالله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه) در این فرمایششان، چه زیبا این مسأله را تبیین میکنند
🔶گروهی از خبرنگاران اتریشی پیشم آمدند و سؤالاتی را مطرح کردند. اولین سؤالشان این بود:
در این15 سال که از انقلاب گذشته، شاهد برگشتن جوانان از انقلاب هستید؟ در واقع، از من می خواست که این را تأیید کنم!
گفتم من به شما توضیح می دهم؛ انسان دو بخش دارد: بخشی که میخواهد مقتدر باشد و از همه بزند و از همه بِبَرَد و همه را غارت کند و بخشی که می خواهد یک ذره به کسی تعدّی نکند. شما اروپایی ها، امریکایی ها، این بخشِ بزن-بخور را میبینید و آن بخش نزن-نَبَر را نمیبینید.
شما، به جز هرزه ها هیچکس زیر چترتان و پرچمتان نخواهد ماند و ما تمام پاکان جهان را، از چنگ شما بیرون می آوریم.
ما با شما عالَم را قسمت می کنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزههای ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزه های ما برای شما و پاکان عالَم برای ما.
اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، پاکی هست، بالاخره از صفوف شما خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست و اگر در درون خانه های ما، ناپاکی وجود داشته باشد، بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به شما خواهد پیوست. این قرار ما با شما🔷
@yousofnaseri