♻️ رسایی در همایش دانشجویی بررسی اقدام متقابل ایران در برابر مکانیزم ماشه:
آمریکا به این مکانیزم عمل خواهد کرد. اروپا و شورای امنیت هم با سکوت و انفعال، آمريکا را همراهی خواهند کرد.
تنها اقدام متقابل مناسب، خروج از حسن روحانی است تا آنها را از ادامه فشار بیشتر به ایران ناامید کند.
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
♻️ رسایی در همایش دانشجویی بررسی اقدام متقابل ایران در برابر مکانیزم ماشه:
آمریکا به مکانیزم ماشه عمل میکند. در برابر اعمال مکانیزم ماشه، تنها اقدام متقابل مناسب، خروج از حسن روحانی است، نه خروج از برجام یا خروج از NPT.
خروج از حسن روحانی، باعث باز شدن قفلهای کشور و بزرگترین شوک به نظام سلطه و باعث ناامید شدن آمریکا و اروپا از فشار و تحریم بیشتر است.
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ مدعیان آزادی بیان
تلویزیون امنیتی من و تو وابسته به خانواده پهلوی، در اقدامی نادر، کارشناس خود را به خاطر انتقاد از وابستگی شدید محمدرضا پهلوی به غرب، بازداشت کرد و مورد شکنجه قرار داد!
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
⭕️صفر در برابر صفر؛ مجلس کجای کار ایستاده است؟
#چکیده
🔹در حالی که هیچ بانکی با ایران بصورت رسمی کار نمی کند، فروش نفت ایران به اروپا به صفر رسیده و تمامی شرکت ها از ترس تحریم های آمریکا قید تجارت با ایران را بدون هیچگونه جبران خسارتی زدند و ایران را ترک کردند، حسن روحانی آبان 98 در اظهاراتی گفت: «اگر برجام را یک سال دیگر نگه داریم، تحریم تسلیحاتی ایران برداشته خواهد شد و براحتی میتوانیم سلاح لازم را خرید و فروش و به دنیا صادر کنیم.» تا مساله لغو تحریم های تسلیحاتی به عنوان بهانه جدیدی باشد برای تداوم حضور ایران در برجام.
🔹طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که در تایید و به عنوان پشتوانه برجام صادر شد، تحریم تسلیحات متعارف ایران باید در 27 مهرماه لغو شود. از سویی آمریکا برای جلوگیری از انقضا تحریم تسلیحاتی ایران، با استناد به بند 10 قطعنامه 2231 مدعی امکان استفاده از اسنپ بک یا همان مکانیسم ماشه شده است. در همین راستا آمریکا در 30 مردادماه اطلاعیه ای به اعضای شورای امنیت ارائه کرد تا در صورت عدم ارائه پیش نویس قطعنامه ای از سوی اعضا یا رئیس دوره ای شورای امنیت (که تاکنون چنین بوده است) تحریم های شورای امنیت بدون رای گیری در 30 شهریورماه بطور خودکار علیه ایران بازگردد.
🔹هرچند از منظر حقوقی به دلیل خروج آمریکا از برجام، این مساله که آمریکا اجازه استفاده از مکانیسم ماشه را خواهد داشت یا خیر محل بحث است، اما آمریکا مدعی است طبق بند 10 قطعنامه 2231 آمریکا جزو هیات موسس برجام است و می تواند در عمل مکانیسم ماشه را فعال کند. به همین دلیل هم خود را صاحب این حق دانسته و با صدور اطلاعیه در 30 مرداد مدعی فعال سازی مکانیسم ماشه شده است.
🔹اما با این وجود و حتی فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت تمامی تحریم های شورای امنیت که دیگر همان اندک مزایای ادعایی برجام یعنی لغو تحریم های تسلیحاتی نیز به محاق خواهد رفت، گویا دولت بنا ندارد تعهدات برجامی خود را کنار بگذارد و اقدام متقابل و همسطحی را انجام داد.
🔹لذا امیدی به اقدام متناسب و متقابل از سوی دولت پیر و فرتوت و منتظران ایرانی بایدن نیست. در این میان نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی در بزنگاه مهم و تاریخی قرار گرفته اند. روزی مجلس نهم به ریاست علی لاریجانی در 20 دقیقه برجام را تصویب کرد و مجلس دهم هم در برابر خروج آمریکا از برجام و نقض های مکرر برجام از سوی اروپایی ها منفعلانه سکوت کرد و این فرصتهای تاریخی را برای بازگشت ریل پیشرفت کشور از نگاه به غرب به داخل از دست داد. امروز مجلس یازدهم که با ادعای انقلابی گری روی کارآمده باید به 7 سال خسارت محض و توافق یکطرفه برجام خاتمه بدهد و نگذارد بیش از این با ارسال پیام ضعف به طرف های خارجی زمینه فشار بیشتر مهیا گرد.
🔹هر طرحی در مجلس در مقابل فعال سازی مکانیسم ماشه که حاوی لغو تعهدات ایران در حوزه نظارت ها و بازرسی ها بی سابقه آژانس، اخراج بازرسان آژانس و برچیدن دوربین های نظارتی آژانس نباشد در عمل بی ثمر و یک نمایش پوچ سیاسی است.
🔹چرا که مهمترین قسمت تعهدات ایران که برای طرف های اروپایی و آمریکا بسیار حیاتی محسوب می شود، حوزه نظارت ها و بازرسی های آژانس است. که بنا به گفته محمدجواد ظریف 92 درصد از مجموع بازرسی های آژانس در ایران انجام می شود. با ایران در برجام به عنوان یک کشور استثنایی برخورد شده و ایران نظارت های ویژه ای را پذیرفته، بطوری که روزانه بطور متوسط 6 بازرس آژانس در ایران حضور فعال دارند و خرابکاری های چون ماجرای نطنز هم پیش آمده است اما با وجود این سطح از شفافیت اخیرا نیز دولت ایران اجازه بازرسی از دومکان دیگر را نیز به بازرسان آژانس داد.
🔹نمایندگان مجلس نباید فریب طرح های سیاسی و بدون محتوا که با قصد شوی سیاسی و اقدام تبلیغاتی است را بخورند. وضعیت کنونی اقدامی قاطع، تهدید معتبر با ضمانت اجرای واقعی و عینی را می طلبد تا ضمن تغییر محاسبات طرف آمریکایی منجر به ایجاد تعادل در تعهدات طرفین گرد. و با فعال شدن مکانیسم ماشه رسما تعهدات طرف آمریکایی و اروپایی در مقابل ایران به صفر می رسد که در مقابل باید با اتخاذ استراتژی «صفر در مقابل صفر» به تمامی تعهدات برجام بطور خاص در حوزه نظارت ها، بازرسی ها و لغو تعهدات ایران ذیل پروتکل الحاقی خاتمه بدهند و دولت یازدهم همچون دولت هشتم در سال 84 مکلف به بازگشت به مدار قدرت و نگاه به داخل گردد و مسیر نگاه و امیدواری به غرب را قطع کند.
✍️ #علیرضا_فقیهی_راد
🔺کانال حمید رسایی🔻
@www_rasaee_ir
♻️ پاسخ حمید رسایی به توئیت آقای محمدرضا زائری:
جناب زائری! اگر آرزوی خوبی است و واقعا راست میگوئید، پس به عنوان کسی که در لباس روحانیت است، لطفا فقط قرآن و حدیثتان را بخوانید و درباره مطالب دیگر اظهار نظر نکنید. قرائت قرآن را هم اول از این آیه شروع کنید:
کبُرَ مَقتاً عِندَاللهِ اَن تَقُولوا مَالَا تَفْعَلُونَ
#فرقه_ملامتیه
متاسفانه مدتی است برخی چهرههای شناخته شده، در حال ملامت داشتههای خود هستند. یکی حجاب قانونی را میزند، یکی روحانیت را به انزوا دعوت میکند، یکی ...
🔺به توییتر حمید رسایی بپیوندید🔻
twitter.com/hamidrasaee?s=09
آقای رسایی مکانیسم ماشه.mp3
23.94M
🎤 سخنرانی حمید رسایی
📓 همایش دانشجویی بررسی اقدام متقابل ایران در برابر مکانیزم ماشه
📚 موضوع : مکانیزم ماشه اصلی
در این سخنرانی به این موضوعات پرداخته شد: آمریکا به این مکانیزم عمل خواهد کرد. اروپا و شورای امنیت هم با سکوت و انفعال، آمريکا را همراهی خواهند کرد / البته مکانیزم ماشه اصلی هفت سال قبل اعمال شد، وقتی روحانی کلیددار شد / تنها اقدام متقابل مناسب، خروج از حسن روحانی است تا آنها را از ادامه فشار بیشتر به ایران ناامید کند / خروج از حسن روحانی، باعث باز شدن قفلهای کشور و بزرگترین شوک به نظام سلطه و باعث ناامید شدن آمریکا و اروپا از فشار و تحریم بیشتر است.
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
♻️ حجاب الزامی و قانونی یا اختیاری از نظر رهبر انقلاب
آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه ای نادانسته همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند.
در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور این جور است؟
امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیله پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این ، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. ۱۳۹۶/۱۲/۱
🔺 @rasaee
🔹 نقدی بر سخنان مهدی نصیری در مناظره پیرامون حجاب در برنامه زاویه شبکه چهار
♻️ بازی با حجاب
▪️قسمت اول
🔰 حمید رسایی: از جمله مباحثی که این چند روز در فضای رسانه های مجازی و بویژه در رسانه های ضد دین و ضد انقلاب اسلامیگ سوژه داغ شده، دیدگاه آقای مهدی نصیری درباره موضوع حجاب و مخالفت ایشان با حجاب الزامی و قانونی در برنامه زاویه شبکه چهار است.
مواضع آقای نصیری دراین باره، چنان شوق و اشتیاقی در جبهه باطل ایجاد کرده که هر ببینندهای را به فکر وامیدارد. اما این ذوقزدگی نه به دلیل تازگی سخنان یا استحکام استدلالهای این برادر محترم که بیشتر به دلیل آن است که جریان باطل، مطالبه و عقدههای چهل ساله خود را از زبان یک چهره موجه و با سابقه جبهه انقلاب میشنود و الا این سخنان در حمله به قانون رعایت حجاب، بارها و بارها از زبان کسانی که برای براندازی اصل دین و انقلاب اسلامی تلاش کردهاند و یکی از راههای آن را حذف الزام حجاب در جامعه دانستهاند، شنیده شده است.
مهدی نصیری در برنامه زاویه شبکه چهار با استناد به پژوهشی متعلق به وزارت ارشاد، مدعی شد که ۷۰ درصد جامعه، مخالف حجاب اجباریاند و بعد بر اساس همین گذاره، به نتایج عجیبی میرسد که نتیجه آن، عدم الزام قانونی به رعایت حجاب در جامعه است! البته پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه وزارت ارشاد، ضمن تکذیب ادعای آقای نصیری، نتایجی که ایشان به دست آوردهاند را غیر واقعی دانسته و آن را رد کرده است. اما از این که بگذریم، چند نکته دیگر هم باید مورد توجه قرار گیرد که در قالب چند سئوال از آقای نصیری مطرح میکنیم.
خلاصه دیدگاه آقای نصیری که در قالب برنامه زاویه و یا در مباحثات دیگر مطرح شده، این است: حجاب از مسلمات و قطعیات شریعت اسلامی است و عدم رعایت حجاب، فسق است، اما این حکم واجب، الزامبردار نیست و به استنادات آیات عدیده قرآنی، باید قائل به آزادی انتخاب دین و عقیده باشیم.
وی معتقد است که مطابق پیمایش وزارت ارشاد، ۷۰ درصد جامعه مخالف حجاب اجباری هستند و "اگر" الزام قانونی به حجاب، وضعیت حجاب را افزایش نداده بلکه کاهش داده، آیا باید به این روند ادامه داد؟
آقای نصیری معتقد است دلیل این مخالفتها، همین اجبار به رعایت حجاب است. در حالی که برای حکمرانی و اجرای احکام الهی، باید مردم را با خودمان همراه کنیم نه در برابر قرار دهیم. اکثریت جامعه در عین حال با برهنگی هم مخالف است. ما با یک نوع دینورزی ناقص و غیرعقلانی مواجهایم که اهمها را فراموش میکند، اصول را فراموش و ضایع میکند، از عدالت و پرداختن به فقر غافل میشود و بعد به یک مسئله فرعی میپردازد.
وی همچنین از منظر سیاسی، موضوع حجاب را اینطور می بیند که وضعیت موجود در جامعه درباره حجاب، نوعی لج بازی سیاسی از طرف مردم است و این موضوع همواره در انتخاباتها از جمله در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مورد سوء استفاده جریانات سیاسی مقابل قرار میگیرد و سبب دوقطبی سازیهای کاذب میشود.
🔹 نکته اول باید از اقای نصیری پرسید که این نگاه ایشان، فقط درباره موضوع حجاب، ساری و جاری است یا به احکام دیگر هم میرسد. یعنی غیر از حجاب درباره اجرای دیگر احکام هم معتقدند باید قائل به آزادی انتخاب باشیم. علاوه بر این ما هم به آزادی انتخاب در دین و عقیده قائلیم ولی این ارتباطی به مرحله پس از پذيرش عقیده و انتخاب دین ندارد. وقتی دینی پذیرفته شد باید در عرصه عمومی، احکام آن خصوصا احکام ضروری و عمومی و اجتماعی آن مثل حجاب پاس داشته شود. پس قطعا حجاب در میان یک جامعه اسلامی با حاکمیت اسلامی، الزامبردار است.
🔹 نکته دوم همه میدانیم که اکثر متدینین و خانمهای محجبه (اعم از چادری یا مانتویی باحجاب) اهل خیابان گردی نیستند و طبیعی است که کمتر دیده شوند. این البته به معنای کثرت آنها نسبت به شل حجابهای جامعه نیست ولی درصد ذکر شده که مبنای تحلیل ایشان است، واقعی نیست.
علاوه بر این، در صورت صحت این اعداد و ارقام که ۷۰ درصد جامعه مخالف حجاب اجباری هستند (و البته این ادعا توسط وزارت ارشاد تکذیب و پیمایشهای دیگر هم از نتایج متفاوت حکایت میکند) چه نشانه ای دارید که دلیل این روند نزولی، اصرار و الزام حاکمیت اسلامی، روی مساله حجاب بوده است. دلایل این موضوع عوامل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی، کم کاریهای فرهنگی و فرهنگسازی غلط میتواند باشد. نه تنها ما که آقای نصیری هم هیچ دلیلی ندارد که درصد اصلی این سیر نزولی مورد ادعا، الزامی بودن حجاب به عنوان یک قانون اجتماعی است.
به عبارتی همه هجمه آقای نصیری به قانون انضباطی حجاب که باعث رقص و شادمانی دشمنان دین خدا شده، مبتنی بر یک "فرضیه" و "اگر" است که هیچ پشتوانه علمی و میدانی ندارد و آن فرضیه این است که اگر الزام به حجاب باعث رشد بی حجابی شده است، چرا باید بر آن اصرار داشته باشیم.
🔺ادامه یادداشت در🔻
eitaa.com/rasaee/3915
🔹 نقدی بر سخنان مهدی نصیری در مناظره پیرامون حجاب در برنامه زاویه شبکه چهار
♻️ بازی با حجاب
▪️قسمت دوم
🔹 نکته سوم مطابق این منطق که باید در حکمرانی عاقلانه مردم را همراه خود کنیم و چون اکثرا در این نظرسنجی گفتهاند که با حجاب اجباری مخالفند پس نباید الزامی باشد، اساسا پیامبران الهی و بویژه رسول گرامی اسلام نباید رسالتشان را شروع می کردند چون در دوره آنها اکثر مردم نه ساکت که مخالف اجرای برخی احکام بودند. کدام پیامبر الهی را سراغ دارید که در دوره رسالتشان، اکًثریت جامعه خود را در تمام دستورات دینی، کاملا قانع و همراه خود کرده باشند حتی رسول گرامی اسلام. همراهی مردم شدت و ضعف داشته هر چند در اصل آن، همراه بوده اند.
🔹 نکته چهارم آقای نصیری در پاسخ به این اشکال که اگر حجاب الزامی نباشد، حد یقف و انتهای این عقب نشینی از حکم حجاب تا کجاست؟ آیا برهنگی را هم شامل میشود، چه پاسخی میدهد؟ وی معتقد است که اولا چنین برداشتی برگرفته از فهم غلط منتقدان نسبت به عرف اکثریت مردم ایران است که در صورت اختیاری بودن ححاب، اکثریت جامعه به سمت برهنگی میرود و در ثانی این اشکال را اعتراف به ناتوانی در همراه کردن مردم با ایده های دینی میداند!
وی البته معتقد است که میتوانیم حد بگذاریم که اگر کسانی به سمت عریانی بروند - که البته اکثریت جامعه نمی توانند تحمل کنند - آنجا قانون میگذاریم و ممانعت میکنیم.
در حالی که همه مناقشه همین جاست. بر فرض که امروز حد گذاشتید که فقط حجاب سر الزامی نیست. مطابق منطق شما اگر بعد از ده سال، یک نظرسنجی دیگر در آمد و اکثریت در آن گفتند علاوه بر سر، میخواهیم آزادی در حجاب دیگر اعضای بدن هم داشته باشیم، قطعا مطابق منطق شما باید بپذیریم و فرش قرمز مقابلشان پهن کنیم! در واقع آقای نصیری ناخواسته، شارع و وضع کننده شرع را نظر اکثریت (البته نه حقیقی و واقعی که بر اساس نظرسنجی یک موسسه) میداند نه کتاب و سنت معصومین!
بر اساس منطق و نگاه آقای نصیری، جامعه برای رفتن به سمت سقوط و عریانی، تشویق و انجام آن تسهیل میشود. چون پذیرفتهاند که اگر عدهای اجرای یک حکم را نخواهند خط قرمز حاکمیت در اجرای آن تغییر میکند و بدیهی است که این منطق تربیت دینی نیست. مثلا اگر مدتی بعد یک نظرسنجی از گوشهای درآمد که نماز مساجد باید تعطیل شود، قصاص لغو شود، مشروب فروشی آزاد شود و ... مطابق این منطق، همه این موارد باید عمل شود.
🔹 نکته پنجم وی معتقد است که پرداختن به موضوع حجاب تقدیم فرع بر اصل است! اصل و اهم موضوعاتی مانند عدالت و فقر است و حجاب بحثی فرعی در این میان استپ اگر بگدریم از این نگاه غلط که حجاب عمومی را امری فرعی میداند - آن هم در زمانی که دشمنان اسلام و انقلاب، شکستن آن را برداشتن سدی برای عبور از دیگر احکام اجتماعی میدانند - اما درست در زمانی که تمام رسانههای جبهه خودی برای پیگیری موضوع عدالت صفآرایی کردهاند و افکار عمومی درگیر آن است، وی با طرح موضوع حجاب اختیاری آن هم به عنوان یکی از فعالان جبهه انقلاب، تمام فضای رسانههای معاند داخلی و خارجی را به این سمت میبرد!
🔹 نکته ششم وی حتی از منظر سیاسی هم موضوع را درست فهم نکرده است و معتقد است نحوه مواجه ما با حجاب، سبب شده تا در انتخاباتها از جمله توسط حسن روحانی دو قطبی کادب ایجاد و سبب غلبه نگاه جریان لیبرال شود. در حالی که این نتیجهگیری هم غلط و اشتباه است. دلیل رای آوری چهرههای لیبرال مسلکی مثل روحانی، فقط دوگانه هایی از این دست نبود حتی دلیل اصلی هم این نبود. بخش کوچکی از رای آوری امثال روحانی به طرح چنین مباحثی برمیگردد والا چرا در سال ۸۴ یا ۸۸ که به شکل گسترده ای احمدی نژاد به عنوان کاندیدای مخالف آزادی و با سابقه بگیر و ببند و تیر خلاصی و ... معرفی میشد رای اورد و هاشمی و موسوی در این دو انتخابات با اینکه از حجاب اختیاری هم دفاع میکردند رای نیاوردند.
🔺قسمت اول یادداشت در🔻
http://eitaa.com/rasaee/3914
7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی ، حجاب قانونی یا اجباری؟
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
♻️ نکته درست آقای معظمی
نقطه مقابل حجاب، فحشاست نه بی حجابی که مخیر بین اجباری یا اختیاری آن باشیم. قانون حجاب یعنی حجاب اختیاری چون قانون فعلی حداقل پوشش و نقطه آغاز پاکدامنی است...
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
ایا میتوان رفتار و سیاست اتخاذ شده درباره حجاب توسط سید حسن نصرالله در لبنان را برای ایران پیچید؟!
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee