eitaa logo
حمید رسایی ✔️
113هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
4.7هزار ویدیو
115 فایل
♻ خوش آمدید ✔ این کانال برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول هفته‌نامه ۹دی حجت الاسلام حمید رسایی است ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee_1 ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰برشهایی از گفتگوی ۹دی با دکتر غلامحسین اسماعیلی/۷ 🔻در پرونده طبری نه به عنوان شاکی، نه به عنوان شاهد، نه به عنوان مطلع و نه به عنوان متهم احضار نشدم/ به اندازه کافی آبرو برده‌اید بروید از خیلی ها بپرسید 🔹در بخش دیگر گفته شده: «من متوجه شدم آقای اسماعیلی در دادگاه خیلی تاثیر گذار هستند.» ببینید اینکه من مستنداتی را جمع کرده‌ام درست اما در فرایند رسیدگی تاثیر داشته ام؛ نه. اینها هر کدام دقت خودش را می خواد من در فرایند رسیدگی تاثیری نداشته ام. قاضی مستقل است فرایند رسیدگی صفر تا صد را انجام می دهد. اگر قاضی تحت تاثیر قرار بگیرد از عدالت ساقط است و صبح باید برود کنار. من عرض می کنم بنده در فرایند و در تصمیم قاضی و اظهار نظر قاضی هیچ مداخله و تاثیری نداشته ام. بعد می گوید: «وقتی که نزدیکتر میشدیم به مسئولیت های آقای اسماعیلی متوجه می شدیم تلاش برای پایان دادن دادگاه بیشتر شده است.» باز دورغ است من اصلا اینکه دادگاه یک جلسه باشد ۱۰ جلسه باشد زود تمام شود دیر تمام شود اصلا بنده نگفته ام زود یا دیر تمام شود. من یک عمر قضاوت کرده ام نسبت به یک یک قضاوت هایی که انجام داده ام قبر و قیامت باید پاسخگو باشم همه قضات باید اینگونه بایستی باشند. از یک طرف می گوییم اسماعیلی می گفت زودتر رسیدگی آغاز شود از یک طرف اینها؛ یعنی تناقضات وجود دارد این آدم دارد فضا سازی می کند و پرونده طبری را با این کارش دارد منحرف می کند. در بخش بعدی می گوید: «آقای منصوری قاضی اجرای احکام همین ماجرای لواسان بود.» دروغ است. «و با آقای غلامحسین اسماعیلی و طبری با هم مسئول و دوست بودند» اگر اسم کوچک طبری گفته نشد مهم نیست اما اسم کوچک اسماعیلی حتما باید گفته شود! جفاست اگر نگوییم! می گوید با هم مسئول و دوست بودند؛ عرض کردم هیچ دوستی نبود میخواهم بگویم دشمنی هم بوده. امروز بنده در دولت دوستان و رفقایی داریم با برخی دیگر همکار هستیم. ما در دولت با برخی ها دوستی و با برخی ها همکار هستیم شما هم در عالم رسانه همکار زیاد دارید اما در بین این همکاران با برخی ها دوست هستید و طبیعی است؛ پس این موضوع خلاف واقع است. و اینکه می گوید: «در ماجرای لواسان آقای منصوری و آقای اسماعیلی پاسخ ندادند و پرونده خلا دارد.» ببینید یک جمله آقای طبری گفته که باید فلان شود و نسبت به آن جمله توضیحات لازم به قاضی داده شده است. اما اینکه آقای منصوری که مرده است خدا رحمتش کند برید بالای سرقبرش که جنازه اش را آورده اند ایران سوال بپرسید. صراحتا عرض می کنم مرا قاضی هر کجا احضار کرده، من قاضی بودم و مصونیت قضایی داشته ام اگر می خواستم متهم شوم باید تعلیق می شدم اما من بارها احضار شدم و رفته ام. تیپ من این است. من رییس سازمان زندان ها بوده ام در زندان اردکان یزد یک زندان در خواب افتاد دستش شکست گفتند که مقصر رییس زندان، مدیرکل زندانهای استان و رییس سازمان زندانهاست پرونده تشکیل شد. اومدم تهران. 🔹در پرونده طبری به عنوان مطلع احضار نشدید؟ کسی بنده را احضار نکرد و مطلبی را که گفت خودم توضیح دادم برای دادگاه؛ اما بنده نه به عنوان شاکی نه به عنوان شاهد نه به عنوان مطلع و نه به عنوان متهم احضار نشدم. این چه حرف و منطقی است اسم کسی که در کیفر خواست نیست، متهم در موقع دفاع یک اسمی به کار می برد که برید بیاوریدش بابا این قضا نیست. 🔹البته اگر ارتباط داشته باشد می توان این کار را کرد تشخیص با قاضی است 🔹ما هم قبول داریم تشخیص با قاضی است؛ اما اینکه بگویند اگر در پرونده اسم ایشان آمده، چه ربطی به ایشان داشته؟ اما وقتی طبری ادعا بکند شاید ادعایش دروغ باشد اما قاضی می تواند ایشان را احضار کند. رفتار و اخلاق من اینگونه بوده است که در پرونده های متعدد احضار شدم. برخی را رفته ام و برخی را وکیل گرفته ام. مثال عینی اش را هم زدم که زندانی در خواب از روی تخت افتاد و گفت یکی از مقصرین رئیس سازمان زندانهاست که تختها را خوب درست نکرده است. 🔹خب حرف منتقدان دادگاه هم درباره اصل این موضوع است که چرا شما را نخواسته اند؟ حالا اگر قاضی تشخیص نداد که فرد را احضار کند، ما باید آبروی طرف را در رسانه ببریم 🔹چرا باید آبروی شما را ببریم؟ اینکه برای شفافیت پرونده و عناصر آن پیگیری می کنیم آبرو بردن است؟ به اندازه کافی آبرو برده‌اید بروید از خیلی ها بپرسید. 🔻به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔺 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
. ♻️ صدای گوجه‌کاران قزوین را هم بشنوید. 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را  (اینجا)  بخوانید .
. ♻️ کرِیگ رابرتسون بابت تهدید بایدن در فیسبوک بدون حتی برگزاری یک جلسه دادگاه توسط پلیس سوراخ سوراخ شد! فقط اسفند ماه پارسال، هزاران نفر از همان‌هایی که می‌گفتند "خامنه‌ای تسلیم‌شو" شامل عفو رهبری شدند، همان‌هایی که می‌گفتند جمهوری اسلامی دیکتاتوره! 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را  (اینجا)  بخوانید .
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ رابطه جیب و دهان از نظر رسایی در برنامه صف اول 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را  (اینجا)  بخوانید .
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ اسپانسر 🔰 حمید رسایی: جناب تالارپشتی هستند که با دستور قالیباف با حضورش در جلسه‌ای که سلاح‌ورزی هم آمده بود، به ریاست غیرقانونی این فرد در اتاق بازرگانی ایران مشروعیت بخشیدند! ایشان چهارسال قبل با پروژه همیشگی لولوهراسی به همراه آقای قالیباف وارد مجلس شد تا مجید انصاری رییس مجلس نشود! تالارپشتی با اینکه نماینده قائمشهر درمجلس هشتم بود، اما اگر شما در اوج کودتا و فتنه سال ۸۸ از او صدایی شنیدید ما هم شنیدیم. برای همین خیلی‌ها با حضورش در لیست اصولگرایان مخالف بودند. بعد از تشکیل مجلس یازدهم، یک روز در لابی مجلس با هم مواجه شدیم. گلایه کرد که چرا مخالف حضورش در لیست بودم. از سکوتش در بزنگاه‌های انقلاب گلایه کردم و از ارتباطاتش و ... اما خودش این ارتباطات را از جمله خصوصیات به درد بخورش می‌دانست و با افتخار از جذب کمک‌های مالی از شرکت‌ها، کارخانجات و صنایع تهران برای هزینه‌های انتخاباتی ائتلاف در سال ۹۸ گفت! کانال‌های زیادی از این گفتگوی جناب تالارپشتی و مأموریتی که قالیباف در تایید حضور غیرقانونی سلاح‌ورزی به ایشان داده انتقاد کرده‌اند. من اما تعجب می‌کنم که برخی عزیزان دل‌پاک و انقلابی، چرا از ایشان و رییس مجلس گلایه می‌کنند! یعنی شما نمی‌فهمید که انتخابات نزدیک است و البته خرج هم دارد و اسپانسرها باید تلاش کنند!؟ آقایان هم بالاخره باید برنامه‌ریزی کنند تا دراسفند امسال امثال مجید انصاری به مجلس راه پیدا نکنند. بدیهی است که اگر مثل مجید انصاری به مجلس برسند، فتنه‌گرانی مثل سلاح‌ورزی را حمایت خواهند کرد. یعنی این را نمی‌فهمید؟! 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را  (اینجا)  بخوانید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ صدا و سیما نباید لکنت داشته باشد صدا و سیما باید در چارچوب ارزش‌ها باشد نه افراد صدا و سیما باید مسئولین را به چالش بکشد صدا و سیما باید مسئول را به پاسخ وادارد برخی مسئولین به جای پاسخگو بودن، پرسشگر شده‌اند 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را  (اینجا)  بخوانید .
low.mp3
11.37M
استاد شهریار زرشناس در برنامه دیشب جهان آرا (۱۴ مرداد ۱۴۰۲) بحث را از مشروطه آغاز کرد؛ به ریشه های فکری_ تاریخی مواجهه ایران و غرب مدرن در دوره قاجار پرداخت و اثرات آن بر جامعه ایران امروز را تشریح کرد. راه حل هایی را نیز بر اساس تجربه آلمان و روسیه مطرح کرد و البته انتقاد کرد که دولت فعلی نیز نتوانسته برای اداره کشور، تغییر پارادایم دهد و همچنان درب اداره کشور بر پاشنه توسعه غربی و گفتمان شبه مدرنیسم می چرخد. ✅https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi ✍ باغ اندیشه محمدمهدی شیرمحمدی
40.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ می‌شود مثل آقای مجتبی رمضانی از پشت تریبون هیأت‌ انتقاد کرد ولی با دشمن همراهی نکرد. 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را  (اینجا)  بخوانید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ تربیت سیاسی دو فرد در قامت رییس جمهور 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را  (اینجا)  بخوانید .
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ⚽️ ماجرای چند فوتبالیست سوری که باعث و بانی کشته شدن ۶۰۰ هزار سوری شدند. 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را  (اینجا)  بخوانید .
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
مقام محمود 19.mp3
11.27M
19 ※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله. | کسب مقام محمود برای ما اساسا ممکن نیست ؛ مگر از دریچه مقام " نصرت امام " . محال است کسی به درجه ی نصرت و یاری نرسد، و این نصرت از سوی قلب ، صادقانه تایید نشود، ولی انسان مقام محمود را درک کند. مقام نصرت چیست؟ چگونه قابل دسترسی است؟ منبع : کارگاه مقام محمود @ostad_shojae